tsaar Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 Hoe groot mag de afstand zijn bij een unknown cache vanaf de coördinaten tot aan de cache. Dit moet ergens op de site staan, maar ik kan het niet vinden.
zitawalk Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 Ik dacht dat het iets van maximaal 3 kilometer is.
Lepman Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 Checklist cache plaatsen En dan kijken bij, checklist, cache-pagina
Peetee Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 Weet ook iemand waar ik dat kan vinden? Hier lees je er meer over: 1-2 mijl, of 2-3 kilometer.
Krijgertjes Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 Weet ook iemand waar ik dat kan vinden? Hier lees je er meer over: 1-2 mijl, of 2-3 kilometer. Staat inderdaad in de guidlines. Wij vragen ons af sinds wanneer en hoe streng daar op gecontroleerd wordt. Wij zijn al eens 60 km. tegen gekomen.
Lepman Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 3 km is een vrij nieuwe guideline. Dit om er voor te zorgen dat je weet waar je ongeveer uitkomt als je een cache wilt doen. Oudere caches hoefden zich hiet niet aan te houden. Vandaar dat je soms grote verschillen tegen komt.
Free Wally Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 Volgens mij is de regel pas later ingevoerd en kan het voorkomen bij oudere caches dat die maximale afstand inderdaad groter is. Neemt niet weg dat er toch een enkeling doorheen geslipt is, ben er minimaal 1 tegengekomen die ook "te ver" lag.
Kruimeldief Geplaatst 28 juli 2007 Geplaatst 28 juli 2007 De regel is al weer een paar jaar in gebruik en er wordt door de reviewers wel degelijk naar gekeken. De regel is mede gekomen doordat als de cache groot genoeg is om TB's en Coins in achter te laten, de afgelegde afstand van TB's en Coins niet te gek moeten afwijken van de werkelijkheid. Immers, de afgelegde kilomters wordt bepaald door de coördinaten bovenaan de cachepagina en niet door de coördinaten van de werkelijke fysieke cacheplek. Je kunt je voorstellen dat als (wat vroeger wel eens gebeurde) het coördinaat bovenaan de cachepagina in de Noordzee lag, of op de maan, dat dan de afgelegde afstand niet echt betrouwbaar was. Ik lees hier iets over soms wel 60 kilometer. Ik heb afstanden van 1000den kilomters gezien. Sinds ruim een jaar is de functie van "additional waypoints" ingevoerd en is de cache-eigenaar verplicht daar alle coördinaten in te vullen, ook de eindcoördinaten. Sinds de additional waypoints ziet een reviewer direct de afstand omdat bij hem/haar direct achter de coördinaten de afstand tot de coördinaten bovenaan de cachepagina staat vermeld in feet of miles. Voor de tijd van de additional waypoints werden alle coördinaten alleen vermeld in reviewernotes aan de reviewer en moest deze het coördinaat bovenaan de cachepagina en het coördinaat van de fysieke cache uitzetten op een (digitale) kaart en dan de afstand meten. Dat er nu nog caches zijn waarvan die afstand niet klopt is mogelijk. Het kan soms beter uitkomen dat er afgeweken wordt van de regel. Als de coördinaten te dicht bij die van andere caches liggen, kan het gebeuren dat er niet op een paar 100 meter wordt gekeken. Een enkele keer gebeurd het dat de afstand soms wel 4 of 5 kilomter is. Dit is dan in overleg met de reviewer afgesproken. Een reden kan zijn dat de puzzel anders niet klopt. Dit moet wel eerder een uitzondering zijn dan een regel. Maar de regel is dus wel dat als je boven de 3 kilomter komt als cache-eigenaar, je daar door de reviewer op wordt gewezen en wordt verzocht de afstand binnen de 3 kilomter te houden.
handleiding Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 en hoe zit het dan als het icoontje op "verboden gebied"geplaatst wordt . B.v. een kazerne. Is dit toegestaan?? De 3km afstand blijft natuurlijk Maar is de kans dat de cache afgewezen wordt aanwezig? Dit naar aanleiding van een nieuwe te plaatsen cache.
Bloodwoosj Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 en hoe zit het dan als het icoontje op "verboden gebied"geplaatst wordt . B.v. een kazerne. Is dit toegestaan?? De 3km afstand blijft natuurlijk Maar is de kans dat de cache afgewezen wordt aanwezig? Dit naar aanleiding van een nieuwe te plaatsen cache. Theoretisch mag het zover mij bekend, maar ik zou daar niet voor kiezen als ik jou was. Zie het volgende waargebeurde bij een mystery-cache hier in de buurt: Onwetend, beginnend cacher gaat naar het coordinaat dat bovenaan de mystery-pagina staat. Dit coordinaat ligt (net) op ontoegankelijk met hekwerk afgezet overheids-terrein dat met camera's bewaakt wordt. De beginnend cacher weet niet dat een mystery doorgaans niet te vinden is op de coordinaten bovenaan de cachelisting en zoekt zich langs het hek een ei uit, totdat een politiebusje langskomt en de beste man meeneemt naar het bureau. Een lange ondervraging en enkele uren later, staat de man, inmiddels een bijzondere ervaring rijker, weer op straat en schijnt hij hard te hebben moeten praten om zijn in beslag genomen GPS weer mee naar huis te krijgen. Derhalve mijn advies: als je niks verraadt door je mysterystip op wel toegankelijk terrein te plaatsen: direct doen! Greetz Bloodwoosj.
handleiding Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 Dit kan niet ligt midden in de marinehaven van den helder
TuuronTour Geplaatst 21 maart 2010 Geplaatst 21 maart 2010 (bewerkt) Zie het volgende waargebeurde bij een mystery-cache hier in de buurt: Zijn de coordinaten van die mysterie toen aangepast nav het verhaal van de onfortuinlijke beginner? Ik zie daarnaast vaak wel een stukje tekst in de trant van "Bovengenoemde coordinaten zijn fictief. Ga hier niet zoeken". Altijd goed om extra te benadrukken. 21 maart 2010 bewerkt door TuuronTour
Aanbevolen berichten