Peetee Geplaatst 10 juli 2007 Geplaatst 10 juli 2007 (bewerkt) De eerste nieuwe Etrexen (H-serie) met verbeterde ontvangst zijn inmiddels in Nederland leverbaar! De Etrex Venture HC binnenkort leverbaar (€ 265). De Etrex Summit HC binnenkort leverbaar (€ 335). De Etrex Legend HCx binnenkort leverbaar (€ 350). De Etrex Vista HCx nu al leverbaar (€ 395). De prijzen liggen redelijk dicht bij elkaar... 10 juli 2007 bewerkt door Peetee
Ilonka1980 Geplaatst 11 juli 2007 Geplaatst 11 juli 2007 Oef..... Wat een prijzen! Maar ja dan heb je natuurlijk ook wat. Ik ga de ontwikkelingen volgen want ben erg benieud of ze inderdaad een betere ontvanger hebben.
Peetee Geplaatst 11 juli 2007 Auteur Geplaatst 11 juli 2007 (bewerkt) Oef..... Wat een prijzen! Maar ja dan heb je natuurlijk ook wat. Ik ga de ontwikkelingen volgen want ben erg benieud of ze inderdaad een betere ontvanger hebben. Houd ook de Etrex H (het gele basistoestel, maar dan met betere ontvangst) in de gaten. Die gaat ook nog komen. Ik verwacht dat die tussen de € 150 en de € 200 gaat kosten. 11 juli 2007 bewerkt door Peetee
ChunkyNL Geplaatst 11 juli 2007 Geplaatst 11 juli 2007 Weet iemand zo de directe nieuwe mogelijkheden of verbeteringen ? Ik heb bijvoorbeeld een Legend Cx. Wat is het verschil met de HcX ? ChunkyNL
Lex Geplaatst 11 juli 2007 Geplaatst 11 juli 2007 Het belangrijke verschil is dat de H een hoge-gevoeligheidsontvanger heeft. Geen SiRF-III, maar een MTK, die is goedkoper. De ontvangst doet niet onder. Wel is het zo dat de ontvangst van de Garmin Nüvi 200, met de MTK-chip, achter een gecoate voorruit minder is dan van de Núvi 300 met SiRF-III. Dit zou echter ook aan de simpeler antenne kunnen liggen. De batterijduur van de H is wat korter. In de legend HCx is plaats voor 1000 waypoints, tegen 500 in de Legend Cx. Meer verschillen kan ik in de vergelijkingstabel niet vinden.
ChunkyNL Geplaatst 11 juli 2007 Geplaatst 11 juli 2007 Een gerustellend bericht..... ik hoef nog niet te upgraden ;-) Bedankt voor die vergelijkingstabel. Kon het zelf namelijk niet vinden. ChunkyNL
Peetee Geplaatst 16 augustus 2007 Auteur Geplaatst 16 augustus 2007 Het lijkt er op dat ook de gele Etrex H nu snel gaat komen. Zo wel de Duitse (adviesprijs: € 145) als de Nederlandse Garmin-site (adviesprijs: € 175) noemen hem al. En op een enkele site wordt hij inmiddels aangeboden, zoals bij Redcoon.nl (verkoopprijs € 135,68, excl. verzendkosten). Leverbaar binnen 4 weken volgens deze site.
wsmaal Geplaatst 25 augustus 2007 Geplaatst 25 augustus 2007 Het lijkt er op dat ook de gele Etrex H nu snel gaat komen. Zo wel de Duitse (adviesprijs: € 145) als de Nederlandse Garmin-site (adviesprijs: € 175) noemen hem al. En op een enkele site wordt hij inmiddels aangeboden, zoals bij Redcoon.nl (verkoopprijs € 135,68, excl. verzendkosten). Leverbaar binnen 4 weken volgens deze site. FuturumShop nu leverbaar voor 139,96 inclusief verzendkosten.
Peetee Geplaatst 25 augustus 2007 Auteur Geplaatst 25 augustus 2007 Het lijkt er op dat ook de gele Etrex H nu snel gaat komen. Zo wel de Duitse (adviesprijs: € 145) als de Nederlandse Garmin-site (adviesprijs: € 175) noemen hem al. En op een enkele site wordt hij inmiddels aangeboden, zoals bij Redcoon.nl (verkoopprijs € 135,68, excl. verzendkosten). Leverbaar binnen 4 weken volgens deze site. FuturumShop nu leverbaar voor 139,96 inclusief verzendkosten. Incl.seriele kabel € 149.95. En die kabel ga je nodig hebben!
wsmaal Geplaatst 25 augustus 2007 Geplaatst 25 augustus 2007 FuturumShop nu leverbaar voor 139,96 inclusief verzendkosten. Incl.seriele kabel € 149.95. En die kabel ga je nodig hebben! Aan de seriële kabel heb je niets als je PC en/of laptop geen seriële ingang heeft. Je kan dan beter direct een USB naar eTrex kabel (+ drivers) hier kopen (~19 Euro incl verzendkosten)
Famda Geplaatst 29 augustus 2007 Geplaatst 29 augustus 2007 Oef..... Wat een prijzen! Maar ja dan heb je natuurlijk ook wat. Ik ga de ontwikkelingen volgen want ben erg benieud of ze inderdaad een betere ontvanger hebben. Houd ook de Etrex H (het gele basistoestel, maar dan met betere ontvangst) in de gaten. Die gaat ook nog komen. Ik verwacht dat die tussen de € 150 en de € 200 gaat kosten. Zijn er al "veldervaringen"? Wij hebben vorige week kennis gemaakt met het geocachen en zijn gelijk geinfecteerd met "het virus" Tijdens onze kennismaking hebben we gebruik gemaakt van een geleende Legend. En nu dus de aanschaf van een eigen GPS. We hebben de storing van de Legend in een bos als enige minpunt ervaren. In hoeverre is dit verbeterd met de H serie? Er wordt nu gedubt tussen een Legend, een eTrex H of eventueel een eTrex Venture HC. Of kan ik mijn vraag beter ergens anders plaatsen?
Team Geo-cachet Geplaatst 29 augustus 2007 Geplaatst 29 augustus 2007 Zijn er al "veldervaringen"? Wij hebben vorige week kennis gemaakt met het geocachen en zijn gelijk geinfecteerd met "het virus" Tijdens onze kennismaking hebben we gebruik gemaakt van een geleende Legend. En nu dus de aanschaf van een eigen GPS. We hebben de storing van de Legend in een bos als enige minpunt ervaren. In hoeverre is dit verbeterd met de H serie? Er wordt nu gedubt tussen een Legend, een eTrex H of eventueel een eTrex Venture HC. Of kan ik mijn vraag beter ergens anders plaatsen? Onze ervaringen met de nieuwe Vista HcX zijn uitstekend. Sinds 10 augustus in ons bezit, inmiddels ruim 40 caches mee gevonden en altijd een prima ontvangst. Ook in de bossen, bij slechter weer en in steden. Een wereld van verschil t.o.v. onze oude Legend Euro. Verder lekker compact en veel toeters en bellen. Ik ga er vanuit dat de ontvangst van de andere Garmin H-versies net zo goed is.
dmace Geplaatst 29 augustus 2007 Geplaatst 29 augustus 2007 (bewerkt) HIER een (engelstalig) verslag van een gebruiker van de Vista Hcx. Op Ebay gaan de modellen al weg voor 50 euro goedkoper, en op de Vista-modellen wordt al geveild. Even wachten tot de hype een beetje over is, en dan gaat dat weer heerlijk veel doekoes schelen. 29 augustus 2007 bewerkt door dmace
stefanne_3 Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 Vandaag de Vista HCx gekregen van sinterklaas Wat een verbetering zeg. Deze heeft ook ontvangst in mijn huis en dat is betonnen jaren 80 bunker. Als ik vanuit het midden van de kamer naar de ramen loop zie je de ontvangstbalkjes omhoogschieten. Dit is het beste wat ik ooit heb meegemaakt. Mijn oude oer Vista had in de achtertuin al moeite. Ik heb de evolutie helemaal meegemaakt vanaf de GPS40 waarbij je op een open veld moest gaan staan (en rustig een uur in het zonnetje kon gaan liggen) voordat de GPS een eerste Fix had. Daarna kwamen de 12-kanaals parallel, de discussie flat-patch/helix, SirfIII en nu dus MTK. Ik haal hierbij antenne en chipset bewust door elkaar: het gaat uiteindelijk om het resultaat. Ik ga nog wel wat testen doen met een Nuvi660 (SirfIII), Nuvi200 (MTK) en de HCx (MTK met betere antenne?) In ieder geval nog wat opmerkingen: *Bij de Garmin-Vista zit géén M$-Vista driver maar alleen een voor XP. Wel op garmin.com een werkende USB-driver te downloaden. *Voor de Nederlands talige handleiding hoef je hem niet in nederland te kopen, want die krijg je toch niet. Ook deze moet je zelf downloaden. Let niet op de naam van het bestand, Legend en Vista staan in één handleiding. http://www8.garmin.com/manuals/eTrexLegend...handleiding.pdf *Handig voor wie een Nuvi heeft met een geel unlock kaartje (ik dus): Je kan nu nog een 2e apparaat unlocken voor CityNavigator. *Ik heb ook gelijk weer TOPO op de PC gezet, maar dat lukt alleen als je het registerbestand aanpast met dit tussenvoegsel ...\SOFTWARE\Wow6432Node\Garmin\...
Team Krabbegat Geplaatst 30 augustus 2007 Geplaatst 30 augustus 2007 (bewerkt) Hij is vroeg dit jaar ;-) 30 augustus 2007 bewerkt door Team Krabbegat
Aanbevolen berichten