Spring naar bijdragen

Ontwerp "wedstrijd" of wordt dit de NL07 coin?


Ruud4d

Ontwerp "wedstrijd" of wordt dit de NL07 coin?  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Is het ontwerp van GPSearching het winnende ontwerp?

    • Het ontwerp van GPSearching moet zonder verandering de NL07 coin worden.
      55
    • Er moet nog wel iets veranderd worden aan het ontwerp maar geen wedstrijd.
      8
    • Ik zie graag andere ontwerpen waar ik dan uit kan kiezen. Een wedstrijdje dus.
      40
    • Ik heb geen mening/ik weet het niet.
      8
    • Ik heb een ander voorstel en dat licht ik hieronder toe.
      1


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Even voor de duidelijkheid. Ook al zijn er 70% stemmers om dit direct de winnende coin te laten zijn, lijkt het mij goed om toch een wedstrijd uit te schrijven als er 25% of meer stemmers voor een ontwerpwedstrijd stemmen.

Lijkt misschien niet eerlijk maar ik denk dat ook de traditie hier een woordje mee moet spreken. Daarom krijgt (waarschijnlijk) de minderheid een streepje voor.

 

In dat geval vraag ik me toch ernstig af wat het nut van deze poll is.

 

Als nu al 70% voor deze coin gaat, denk je dan echt dat een ander ontwerp ooit nog een meerderheid krijgt?

 

en wat is dat eigenlijk?: "de traditie van de Dutch coin"

 

Je hebt wel gelijk, als je zegt dat er op democratische wijze voor een ontwerp moet worden gekozen, maar start dan gewoon gelijk een ontwerpwedstrijd op, en niet deze poll. :thumbup:

 

Geheel eens met Twin Peaks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt wel gelijk, als je zegt dat er op democratische wijze voor een ontwerp moet worden gekozen, maar start dan gewoon gelijk een ontwerpwedstrijd op, en niet deze poll. :lol1:

Uhh, ja :thumbup:

Als blijkt dat er een overduidelijke meerderheid is voor dit ontwerp hoeft er geen wedstrijd opgestart te worden. Ik denk ook niet dat ik de aangewezen persoon ben om die te organiseren. (En nou niet allemaal naar mij gaan wijzen :) )

Met de traditie van de Dutch coin bedoel ik overigens de ontwerpwedstrijd. De poll is dus eigenlijk ook een peiling of daar vanaf geweken moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

traditie van de dutch geocoin(al is het maar van twee jaren):

 

 

 

een geocoin van en voor de nederlandse geocoin community en niet gemaakt door iemand die er aan verdiend.

 

 

 

een geocoin met een typisch nederlands ontwerp

 

 

 

een geocoin waar de meerderheid voor gekozen heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat mij betreft is het ontwerp ok. Voor de 2006-coin hadden we Rembrandt moeten hebben (overigens met alle respect voor het ontwerp dat 't is geworden).

 

Wie is er volgend jaar 400 jaar dood? :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat mij betreft is het ontwerp ok. Voor de 2006-coin hadden we Rembrandt moeten hebben (overigens met alle respect voor het ontwerp dat 't is geworden).

 

Wie is er volgend jaar 400 jaar dood? ;)

We hebbben onze zeeheld de Ruyter :no: ...daar kan men een muntje voor bedenken. Maar ik vrees dat een muntje niet in staat is om deze kloeke zeeheld goed te presenteren.

 

We kunnen ook met een knipoog een gerenomeerd duister sujet nemen, zoals

Joseph Kirchhoffs of Matthias Ponts.

 

Dan kunnen we na een dagje cachen 's avonds verpozen bij een knisperend haardvuur en met die munt in de hand met weemoed denken aan die goede oude tijd toen er nog wekelijks "justitie werd gedaan" op het raadhuisplein, zoals vierendelen, een kopje kleiner maken of een stevige afranseling.

 

Bijltjes dag... :)

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat mij betreft is het ontwerp ok. Voor de 2006-coin hadden we Rembrandt moeten hebben (overigens met alle respect voor het ontwerp dat 't is geworden).

 

Wie is er volgend jaar 400 jaar dood? ;)

In 1698 gebeurde er weinig in Nederland. Er zal dus weer op onze inventiviteit vertrouwd moeten worden.

Wel interessant is dat manneken Pis voor het eerst een "kostuum" kreeg in Brussel.

Dus een leuke belgische munt valt wel te verwachten... :no:

bewerkt door cachorganic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat mij betreft is het ontwerp ok. Voor de 2006-coin hadden we Rembrandt moeten hebben (overigens met alle respect voor het ontwerp dat 't is geworden).

 

Wie is er volgend jaar 400 jaar dood? :(

In 1698 gebeurde er weinig in Nederland. Er zal dus weer op onze inventiviteit vertrouwd moeten worden.

Wel interessant is dat manneken Pis voor het eerst een "kostuum" kreeg in Brussel.

Dus een leuke belgische munt valt wel te verwachten... :blush:

Ik wist niet dat we in 2098 leefden? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, die ene stem is van mij en wel hierom.

Waarom moet er een Dutch geocoin 2007 komen? Het is maar een vraag ;) !

Er zijn al (te)veel geocoins, waarom weer zo'n algemene erbij? De eerste van 2005 is origineel en mooi, de tweede uit 2006 een stuk minder (persoonlijk) en is nog te koop.

Eén keer een landenmunt is leuk, hoeft van mij niet elk jaar! Bovendien wordt de munt door een particulier uitgebracht en niet door bijvoorbeeld GC.nl. Dus echt spreken van een landenmunt kan ook niet, dan zou je er geocaching.nl op moeten zetten en hem slechts in één metaalsoort moeten uitbrengen en niet een paar in een andere metaalsoort voor de "lastigere ruilers". Feit is nu al dat veel geocoiners alleen de XLE coins sparen omdat elke mafketel tegenwoordig met een coin komt in 4,5 of maar liefst 6 soorten metaal (à 7,8 of 10 euro per stuk :) ). Beetje overtrokken, maar geeft een aardig beeld.

 

Sorry dat ik mijn hart hier lucht, maar stop nu toch met herhalen! Wat is de meerwaarde van weer een Dutch coin? Of maak er slechts 300 ofzo en verkoop die aan de eerste 300 belangstellenden IN Nederland. Dan heb je misschien nog iets unieks. In dat geval wil ik wel de 1e (zucht, het vlees blijft zwak :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feit dat dit draadje nog niet echt loopt geeft aan dat men nog niet toe is aan een nieuwe nl-coin.

Waarschijnlijk is het verstandig om tot het najaar te wachten voor deze coin.

Ook ben ik voor een lagere oplage als vorig jaar.

Velen onder ons kopen inmiddels geen coins meer.

Zelf heb ik er inmiddels zoveel dat ik er nu maar een zou aanschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...