Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi lui. :(

Bij onze cache money/geld GCQ8V2 gaat het er om om via door ons bedrukte (niet gedrukte ) bank biljetten de coordinaten van de cache te vinden.

Daar dit nog door niemand gelukt is vraag ik mij af of er iemand is die weet of de bedrukte biljetten wel in omloop blijfen?

Volgens de bank medewerkers wel en dan is het een kwestie van tijd. :P

Bedankt alvast voor de antwoorden Greoten DE GETZIE FAMILY. :lol1:

Geplaatst

Dus de logs die er staan zijn op een andere manier tot stand gekomen, dat kan dus ook begrijp ik maar is schijnbaar niet de bedoeling.

Blijft dan volgens mij over een hele grote loterij.

Welke cacher weet van deze cache, en controleert ieder briefje dat hem of haar passeert. Zoveel briefjes zo weing cachers ik zal er verbaasd van staan als hij 1x op de bedoelde manier gelogd wordt.

Ik ga hem op mijn watchlist zetten.

:lol1:

Geplaatst

Toch lijkt de kans me minimaal dat een 'oplettende' cacher zo'n biljet in handen krijgt. Ik ben er in ieder geval niet zo een en zou een biljet ongezien weer uitgeven, mischien wel aan een wildvreemde of in een ver buitenland :lol1: Bankbiljetten mogen het dan fysiek wel redelijk lang uithouden - en voor een vijfje is die tijd aanzienlijk korter dan voor 50 euro - de uitgeefsnelheid is vaak vrij hoog. Of juist niet, en zijn ze verdwenen in een oude sok :(

Denk - samengevat - dat ik het ook zoals de meeste loggers aangepakt zou hebben :P

Geplaatst
Hoi lui. :(

Bij onze cache money/geld GCQ8V2 gaat het er om om via door ons bedrukte (niet gedrukte ) bank biljetten de coordinaten van de cache te vinden.

Daar dit nog door niemand gelukt is vraag ik mij af of er iemand is die weet of de bedrukte biljetten wel in omloop blijfen?

Volgens de bank medewerkers wel en dan is het een kwestie van tijd. :(

Bedankt alvast voor de antwoorden Greoten DE GETZIE FAMILY. :lol1:

Om hoeveel biljetten gaat het nu in middels, 10, 20? Als je dit echt zo wilt doen zoals het hoort via bankbiljetten zal je bijna alle biljetten die je krijgt moeten markeren :P

Geplaatst

Misschien dat iemand er wat statistieken op los kan laten? Misschien is de kans op de hoofdprijs van een loterij wel groter :P.

Persoonlijk pin ik vrij veel, en krijg dus weinig papiergeld in handen, dus de kans dat ik deze coordinaten op de bedachte manier in handen krijg schat ik op ongeveer 0.0000........0001 :lol1::(.

Geplaatst

Wat een vreselijke cache.

Zoveel toeval, dat hoort m.i. niet bij cachen.

Je hebt eigenlijk geen tot zeer weinig invloed op je kansen deze cache te vinden.

Geplaatst (bewerkt)

Al de door ons gekregen biljetten worden duidelijk voor elke cacher gemerkt we doen dit al zolang de cache bestaat dus dat zijn er al heel wat.

Met een beetje handigheid is de cache dus ook zonder biljetten te loggen, dat is dus eigenlijk niet de bedoeling,maar we halen de logjes niet weg.

Greoten de getzie family.

PS vreselijk is hij je zal het stipje op de kaart maar niet weg krijgen.

bewerkt door getzie familie
Geplaatst

Hier is absoluut niet over nagedacht. :lol1:

Stel voor het gemak dat de biljetten binnen Nederland blijven, en dat alle biljetten onder de mensen zijn.

Nog niet 1 op de 1000 Nederlanders is geocacher.

Als je 100 biljetten verspreid hebt is de kans dat een geocacher er een heeft 1 op 10.

Als iedereen 10 biljetten heeft, en er 20 per week ontvangt, wordt je voorraad 100x per jaar ververst. De verwachting is dan dat 10 x per jaar zo'n biljet ontvangen wordt door een geocacher en dan moet hij ook nog maar zien dat er een code voor geocachers opstaat.

Ik heb het idee dat ik bij alle aannames aan de gunstige kant ben gaan zitten, zodat in werkelijkheid het aantal ontvangen biljetten nog wel aanzienlijk lager zal liggen dan 10 per jaar.

Let wel, niet iedere geocacher ontvangt 10x per jaar zo'n biljet, maar in een jaar tijd zijn er 10 geocachers die er een ontvangen.

Geen wonder dat je cache niet gevonden is.

Je moet je consumpties op een MegaEvent er mee betalen, dan kun je respons verwachten.

Geplaatst

De kans dat je een TB vindt met benodigde cache informatie is al niet zo heel groot, je moet er soms flink op jagen. Zoals bijvoorbeeld Aladdin en Jasmine, Contente Menneke en Vrouwke, de Huismus.

Maar dat is nog wel te doen.

Als ik het goed begrijp gaat het hier over bankbiljetten die niet in caches zitten maar in het gewone geldverkeer rond gaan? Dan is de kans wel HEEEEEL erg klein dat een cacher die in handen krijgt. Een op miljoen misschien?

Dit is wel een erg onmogelijke cache!

Geplaatst

Ik heb ooit een blauwe maandag meegedaan aan EuroBillTracker.

Ik heb hier ooit 65 biljetten ingevoerd. Er worden op het ogenblik per dag ongeveer 5000 biljetten geregistreerd op die site en er is in de afgelopen 3 jaar nog niemand geweest die een van mijn biljetten gevonden heeft.

De kans dat dus een cacher een van jouw biljetten in handen gaat krijgen en dan ook nog die code opmerkt is zo klein dat dat statistisch zowat verwaarloosbaar is.

Geplaatst

Ik heb een paar jaar geleden de nummers van een paar honderd Eurobiljetten ingevuld voor Eurotracker. Daar doen aardig wat mensen aan mee en die kijken vrij behoorlijk naar de nummers die langskomen.

In die paar jaar is het zegge en schrijve 1x voorgekomen, dat iemand van de duizenden Eurotracker-volgers één van mijn ingevulde nummers tegenkwam.

Dus ga maar na hoe het met jullie biljetten zit. :lol1:

Geplaatst
Hier is absoluut niet over nagedacht. :lol1:

Stel voor het gemak dat de biljetten binnen Nederland blijven, en dat alle biljetten onder de mensen zijn.

Nog niet 1 op de 1000 Nederlanders is geocacher.

Als je 100 biljetten verspreid hebt is de kans dat een geocacher er een heeft 1 op 10.

Als iedereen 10 biljetten heeft, en er 20 per week ontvangt, wordt je voorraad 100x per jaar ververst. De verwachting is dan dat 10 x per jaar zo'n biljet ontvangen wordt door een geocacher en dan moet hij ook nog maar zien dat er een code voor geocachers opstaat.

Ik heb het idee dat ik bij alle aannames aan de gunstige kant ben gaan zitten, zodat in werkelijkheid het aantal ontvangen biljetten nog wel aanzienlijk lager zal liggen dan 10 per jaar.

Let wel, niet iedere geocacher ontvangt 10x per jaar zo'n biljet, maar in een jaar tijd zijn er 10 geocachers die er een ontvangen.

Geen wonder dat je cache niet gevonden is.

Je moet je consumpties op een MegaEvent er mee betalen, dan kun je respons verwachten.

Normaal gesproken maakt Lex niet snel een rekenfoutje. Maar ik denk dat hij hier toch een misrekening heeft gemaakt.

Als er 100 biljetten zijn gemarkeerd en er zijn 1000 Nederlanders en 1 geocacher, klopt het wel. Maar er zijn iets meer Nederlanders (en cachers) maar waarschijnlijk niet hetzelfde veelvoud van die 100 biljetten. De kans dat je als cacher zo'n biljet in handen krijgt is dus aanzienlijk kleiner.

Kortom, deze cache kan (bijna) niet op de bedoelde manier gevonden worden. Er zijn meer van dit soort caches. Bij twee daarvan heb ik de eigenaar al wijs proberen te maken dat dit een onmogelijke manier van cache leggen is. Ze willen blijkbaar niet dat hun cache gelogd gaat worden.

Eigenlijk mogen ze van mij afgeschaft worden.

Geplaatst

Mogelijk of niet, grote kans of niet (niet , begrijp ik), ik vind het wel een creatief idee. Het is weer eens wat anders dan achter je pijl aanlopen/wiskundige slimmigheidjes doen of sudoku-worstelen....

Geplaatst (bewerkt)

Hier ook een eurobilltracker. Na enkele honderden biljetten te hebben geregistreerd bern ik er mee gestopt. De kans is zo klein dat het niet leuk meer is er zoveel moeite in te steken. Even daarna heb ik een andere hobby gevonden :lol1:

Ik denk ook niet dat de cache op de bedoelde manier ooit gevonden gaat worden maar wie weet....

bewerkt door delta123
Geplaatst

Genoeg over hoe groot de kans wel niet is op zo`n biljet of over hoe verschrikkelijk dom het wel niet is om zo`n cache te maken .

Terug naar de oorspronkelijke vraag AUB.

Ik krijg bijna spijt dat ik deze vraag gesteld heb op dit forum.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...