Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Vandaag toch ook wel een bizarre rip. Bij één van mijn cache's was het logrolletje verdwenen terwijl het kokertje nog gewoon op zijn plaats lag :cry:

Dit hoeft niet per se een rip te zijn. Het zou zo maar kunnen dat je door de euforische stemming, omdat je eindelijk het vermaledijde doosje hebt kunnen liggen, dat na het loggen bent vergeten om het logboekje terug te plaatsen. Het is mij twee keer bijna overkomen :)

bewerkt door Ketelbinkje
Geplaatst
Vandaag toch ook wel een bizarre rip. Bij één van mijn cache's was het logrolletje verdwenen terwijl het kokertje nog gewoon op zijn plaats lag :cry:

Iets soortgelijks hebben wij ook meegemaakt:

kokertje en logrol lagen er nog, verstopt en wel, maar de camouflage waar het kokertje inzat was pleitte :) Geeft wel enigzins te denken over de dader...

De cache zit inmiddels in het archief want vervangende camouflage hebben we niet kunnen vinden.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Goed nieuws: gisteren hebben we tijdens een aktie in het brabantse land een bewuste rip op korte afstand zien gebeuren. De personen zijn hierover aangesproken en het bleken inderdaad Geocachers te zijn. Het doosje werd vlot weer op de juiste plaats terug gelegd, duizend maal excuses moeten aanhoren en de eigenaar van het bakje is ingelicht over dit incident.

Geplaatst
Goed nieuws: gisteren hebben we tijdens een aktie in het brabantse land een bewuste rip op korte afstand zien gebeuren. De personen zijn hierover aangesproken en het bleken inderdaad Geocachers te zijn. Het doosje werd vlot weer op de juiste plaats terug gelegd, duizend maal excuses moeten aanhoren en de eigenaar van het bakje is ingelicht over dit incident.

... en het bleken inderdaad Goecachers te zijn.

Mooi niet dus, iemand die zo iets doet verdiend niet te worden aangesproken als Geocacher ! :lol1:

Hoe je ze wel wilt noemen, keuze te over denkt ik zo, maar daar zit wat mij betreft weinig positiefs bij.

En nu denken jullie dat ze stoppen??

Wat mij betreft de namen hier vermelden zodat iedereen voor deze fuguren gewaarschuwd zijn! In iedergeval de Nicknames.

:thumbdown:

Geplaatst

Hier sluit ik me ook bij aan. Wat nou excuses . . .. . daar hebben we helemaal niets aan. Als jullie/jij er niet toevallig waren was er weer een cache verpest en in het ergste geval een cachelegger dusdanig gefrustreerd dat er nog meer caches uit de roulatie genomen worden.

Wat mij betreft mag de nickname van deze personen (let wel, bewust geen cachers genoemd) hier op het forum bekend gemaakt worden. Tevens mogen deze personen hier op het forum dan wel eens uitleggen wat ze van plan waren (en hoeveel caches ze al geript hebben.

Geplaatst
Tevens mogen deze personen hier op het forum dan wel eens uitleggen wat ze van plan waren (en hoeveel caches ze al geript hebben.

Ik denk dat deze "uitnodiging" ook geldt zonder dat de Nicknames door de ontdekkers bekend worden gemaakt. Ben benieuwd naar de uitleg van deze personen...

Geplaatst

:lol1: Helaas voor de 2e keer onze cache geript.

Eerst op 15 april nu vandaag alweer. :thumbdown:

Had nu een plaatsje uit zicht van alles en iedereen, dus hier vermoed ik ook het werk van nep "GeoCacher".

Alles compleet meegenomen en de plek achter gelaten zo als die was, dus geen baldadige jeugd.

Ga nu serieus overwegen de cache op te heffen helaas als het nogmaals gebeurd.

Zal nog 1x gaan herplaatsen.

Geplaatst
:crybaby: Helaas voor de 2e keer onze cache

geript.

Eerst op 15 april nu vandaag alweer. :thumbdown:

Had nu een plaatsje uit zicht van alles en iedereen, dus hier vermoed ik ook het werk van nep "GeoCacher".

Alles compleet meegenomen en de plek achter gelaten zo als die was, dus geen baldadige jeugd.

Ga nu serieus overwegen de cache op te heffen helaas als het nogmaals gebeurd.

Zal nog 1x gaan herplaatsen.

Is er dan geen oplossing hiervoor behalve de coördinaten niet plaatsen en laten bellen voor de stash coördinates? (dan heb je bij een rip iig de telefoonnummers van iedereen die weet waar hij ligt...

Geplaatst

Meenemen betekent niet altijd rippen.

Wij hebben vorig weekend (tijdelijk) een cache meegenomen uit pure wanhoop.

Net toen we de cache weer terug wilde leggen, kwamen er een aantal bootjes aan gevaren met een aantal jongelui.

Die moesten brandstof halen bij een oom van een van die jongens.

Ze zeiden dat dat wel een half uurtje ging duren, dus de rest bleef daar aangemeerd.

Terug leggen was dus niet mogelijk.

Eerst maar drie andere caches gedaan die in de buurt lagen en na een half uurtje de cache weer terug kunnen leggen.

We zagen ze nog net wegvaren.

Misschien niet slim, maar beter dan persé de cache terug willen leggen met het het risico dat dit wel gezien wordt en als gevolg daarvan de cache geript wordt.

Hij is later weer gelogd, dus hij ligt er nog. :thumbdown:

Geplaatst

Net toen we de cache weer terug wilde leggen, kwamen er een aantal bootjes aan gevaren met een aantal jongelui.

Ze zeiden dat dat wel een half uurtje ging duren, dus de rest bleef daar aangemeerd.

Eerst maar drie andere caches gedaan die in de buurt lagen en na een half uurtje de cache weer terug kunnen leggen.

Misschien niet slim, maar beter dan persé de cache terug willen leggen met het het risico dat dit wel gezien wordt en als gevolg daarvan de cache geript wordt.

Hij is later weer gelogd, dus hij ligt er nog. :crybaby:

Dit heb ik ook een keer bij de hand gehad met een simpele micro. Ik had hem gepakt en er kwamen net twee auto's aanrijden met jongeren en deze waren na een uur nog niet weg.

Ik heb toen de micro ergens verder op gelegd een foto gemaakt en de cachelegger een mailtje gestuurt met de coordinaten en de foto.

Beter zo dacht ik, dan dat de cache geript zou worden.

Ook de cachelegger vond dit een prima oplossing zo :thumbdown:

Geplaatst

Hij is later weer gelogd, dus hij ligt er nog. :D

Dit heb ik ook een keer bij de hand gehad met een simpele micro. Ik had hem gepakt en er kwamen net twee auto's aanrijden met jongeren en deze waren na een uur nog niet weg.

Ik heb toen de micro ergens verder op gelegd een foto gemaakt en de cachelegger een mailtje gestuurt met de coordinaten en de foto.

Beter zo dacht ik, dan dat de cache geript zou worden.

Ook de cachelegger vond dit een prima oplossing zo :crybaby:

Rippen is natuurlijk uit den boze, maar ik vind het wel een beetje de verantwoordelijkheid van de cachelegger om hem op een plek neer te leggen waar hij niet zomaar toevallig gevonden wordt. :blush:

Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat sommige juist daar een kick van krijgen om te zien hoelang hij blijft liggen, maar dan moet men een rip voor lief nemen.... :thumbdown:

Geplaatst

Wat mij betreft de namen hier vermelden zodat iedereen voor deze fuguren gewaarschuwd zijn! In iedergeval de Nicknames.

Namen gaan we in dit stadium nog niet noemen, omdat we inmiddels een sterk vermoeden hebben gekregen dat er meerdere rippers aktief zijn. Dit om te voorkomen dat ze contact met elkaar gaan opnemen. We blijven dus net zo aktief doorzoeken als we de afgelopen maanden gedaan hebben. Het ging in ieder geval om een doosje in de Cache Dorado. De eigenaar hiervan is vandaag op de hoogte gesteld van het gebeuren. De nickname plus kenteken van hun voertuig is bij ons bekend en het ging wel degelijk om (zeer bekende) Geocachers, of ze dat predikaat nu verdienen of niet.

Geplaatst

Namen gaan we in dit stadium nog niet noemen, omdat we inmiddels een sterk vermoeden hebben gekregen dat er meerdere rippers aktief zijn. Dit om te voorkomen dat ze contact met elkaar gaan opnemen. We blijven dus net zo aktief doorzoeken als we de afgelopen maanden gedaan hebben. Het ging in ieder geval om een doosje in de Cache Dorado. De eigenaar hiervan is vandaag op de hoogte gesteld van het gebeuren. De nickname plus kenteken van hun voertuig is bij ons bekend en het ging wel degelijk om (zeer bekende) Geocachers, of ze dat predikaat nu verdienen of niet.

zozo da's dichtbij......moeten wij nu onze ogen ook goed de kost geven..? of is hulp in deze niet gewenst?

fijn weekend..... :-)

johanvc

Geplaatst

Ik snap dat men niet meteen namen wil gaan noemen maar zie ook een andere kant aan dit verhaal.

Door deze reactie zal er zeker gespeculeerd gaan worden en voor dat je het weet komen er scheve gezichten of worden er ongenaunceerde uitlatingen gedaan. Nog een stap verder en er worden beschuldigingen geuit. Terecht of onterecht wie zal het zeggen.

Ook als de namen (jullie spreken in meervoud) wel bekend worden geeft dit wrevel, ergernis en reacties naar de "daders". Dat kan ook leiden tot vervelende situaties.

In het laatse geval spreek je dan in iedergeval wel de juiste personen aan, maar die zijn daar zelf debet aan.

Blijft een lastig iets dus snap de keuze tot nu toe, maar een gewaarschuwd man telt voor twee.

Dus Geopolitie :crybaby: , schaduwen die handel en bij een volgende heterdaad aan de schandpaal met die hap. :thumbdown:

Geplaatst
Ook als de namen (jullie spreken in meervoud) wel bekend worden geeft dit wrevel, ergernis en reacties naar de "daders". Dat kan ook leiden tot vervelende situaties.

In het laatse geval spreek je dan in iedergeval wel de juiste personen aan, maar die zijn daar zelf debet aan.

Blijft een lastig iets dus snap de keuze tot nu toe, maar een gewaarschuwd man telt voor twee.

Dus Geopolitie :crybaby: , schaduwen die handel en bij een volgende heterdaad aan de schandpaal met die hap. :thumbdown:

We gaan in ieder geval door, zeker nu we eindelijk een keer flink beet hadden. Het gaat overigens om één nickname, behorend bij een team of meerdere personen, dat is nog onduidelijk. We weten ook niet wat wijsheid in deze is: ze zijn door ons in ieder geval op hun aktie aangesproken, mogelijk dat daar een preventieve werking van uitgaat. Zo niet, dat is het noemen van een nickname een optie.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...