no-name Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Vroeger was het truukje "Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord" waarbij Vermenigvuldigen WEL voor Delen ging. Nu is het gewoon in volgorde van links naar rechts. Hopelijk weten alle cache-ontwerpers dit wel. Want als we 2 manieren van rekenen erop na gaan houden wordt het wel een beetje lastig, lijkt mij! (of juist uitdagender, want moeilijker?)
@rend Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Onthou één ding, bij het oplossen van rekensommen. De maker heeft altijd gelijk . Als hij krom denkt moet jij dat ook doen
zwever Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 5,71 is het enige juiste antwoord in dit geval. Je zou dit antwoord ook kunnen schrijven als 05,710. Op die manier is het wellicht wel te gebruiken voor de coordinaat. Er gelden maar een paar bikkelharde regeltjes voor de volgorde, waarin een berekening MOET worden uitgevoerd (de regels van de wiskunde!): Eerst alles uitrekenen tussen de binnenste haakjes, daarmee worden deze haakjes opgeruimd. Vervolgens alles wat dan tussen de binnenste haakje staat, enz. Voor de berekening tussen de haakjes geldt "Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord", dus eerst Machtsverheffen, dan Vermenigvuldigen, dan Delen, vervolgens Worteltrekken en tenslotte Optellen en Aftrekken (die laatste twee in volgorde van links naar rechts).
pa3fus Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Onthou één ding, bij het oplossen van rekensommen. De maker heeft altijd gelijk . Als hij krom denkt moet jij dat ook doen Even kort off topic.. En dat soort streken hebben we net afgelopen weekeinde in Belgie meegemaakt. zei de maker, en hadden wij, en daar ging het om. Jan-Willem.
zwever Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 (bewerkt) Als de maker van een cache krom denkt, dan moet hij worden herschoold!!! Zijn gedrag is te vergelijken met iemand die de verkeersregels aan zijn laars lapt. 21 maart 2007 bewerkt door zwever
gpsgek Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Als de maker van een cache krom denkt, dan moet hij worden herschoold!!! Zijn gedrag is te vergelijken met iemand die de verkeersregels aan zij laars lapt. Geloof me, met veel caches is het juist de bedoeling dat je die "kromme" gedachtengang achterhaald. Al meerdere keren heeft dat mij èrg vermaakt...
Wilxlii Carrotte Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Als de maker van een cache krom denkt, dan moet hij worden herschoold!!! Zijn gedrag is te vergelijken met iemand die de verkeersregels aan zijn laars lapt. Met deze instelling zul je menig cache niet vinden!
gpsgek Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 (bewerkt) Daarom noem jij je zeker GPSGEK! Dat is niet helemaal waar. De "rare gedachtes doorgronden" zijn mijns inziens de hele sport van het cachen. Overigens ging het over rekenen, dus laten we ontopic blijven alsjeblieft... Als de maker van een cache krom denkt, dan moet hij worden herschoold!!! Zijn gedrag is te vergelijken met iemand die de verkeersregels aan zijn laars lapt. Met deze instelling zul je menig cache niet vinden! Hmmm, ik denk zo maar eens aan een puntje.... 21 maart 2007 bewerkt door gpsgek
Knight of Ni Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Met enige regelmaat tref ik hier op het forum topics aan waar rekenproblemen aan de kaak gesteld worden. Iedere keer wordt Meneer Van Dalen uit zijn graf gelicht omdat hij nog steeds ergens op een antwoord aan het wachten is. Meneer Van Dalen zag als rekenregel omstreeks 1875 het levenslicht en heeft het toch een behoorlijke tijd volgehouden, met de invoering van de basisvorming in 1993 is deze regel definitief verdwenen uit alle wiskunde boeken. Kortom Meneer Van Dalen is niet meer. Goed nu kan ik begrijpen dat menig cacher uit het pre-basisvorming tijdperk komt en dus met verlopen regeltjes in zijn hoofd rondloopt, maar deze worden en mogen niet meer toegepast worden. Vergeet deze regel dus ook gewoon. Hetzelfde zou zijn als ik met een slok op achter het stuur gepakt zou worden door de politie en ik zeg dat ik geleerd heb dat ik met 0,5 promille mag rijden. ik ga dan echt niet vrij uit hoor!! Als cache-legger probeer ik zulke situaties zoveel mogelijk te vermijden, goed een beetje basis rekenvaardigheid moet kunnen, maar wat wil ik bereiken met mijn cache? Ik wil medecachers een mooi stukje Nederland laten zien en ze uiteindelijk belonen met een cache, die in principe door iedereen gevonden moet kunnen worden die de tocht volbracht heeft. Daar hoeven mensen echt geen universitaire wiskundige graad voor behaald te hebben!
kalkendotters Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Toch altijd weer verrassend hoeveel nieuw licht een topic op kan leveren... vergelijk bijvoorbeeld eens met deze draadjes: Mijheer Van Dale Wacht Op Antwoord M.V.D.W.O.A coordinaten en hoe uitrekenen/sommetje? notaties in cachebeschrijvingen. Som bedacht voor mijn cache klopt deze? en dr zijn vast nog wel een paar draadjes over []
Remunj Geplaatst 21 maart 2007 Geplaatst 21 maart 2007 Als de maker van een cache krom denkt, dan moet hij worden herschoold!!! Zijn gedrag is te vergelijken met iemand die de verkeersregels aan zijn laars lapt. En dat levert dan in de moeilijkheidsgraad een ster meer op. Remunj.
Onewingedeagle Geplaatst 22 maart 2007 Auteur Geplaatst 22 maart 2007 Nou mensen, ik werk 's nachts en na mijn werk ben ik gaan kijken of deze coordinaten wel klopten en dat was wel het geval. Ik heb er weer een hoop bijgeleerd en ben jullie allen zeer dankbaar. Aan een heleboel tips heb ik iets gehad. Nogmaals dank OnewingedEagle
no-name Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 Met enige regelmaat tref ik hier op het forum topics aan waar rekenproblemen aan de kaak gesteld worden. Iedere keer wordt Meneer Van Dalen uit zijn graf gelicht omdat hij nog steeds ergens op een antwoord aan het wachten is. Meneer Van Dalen zag als rekenregel omstreeks 1875 het levenslicht en heeft het toch een behoorlijke tijd volgehouden, met de invoering van de basisvorming in 1993 is deze regel definitief verdwenen uit alle wiskunde boeken. Kortom Meneer Van Dalen is niet meer. Goed nu kan ik begrijpen dat menig cacher uit het pre-basisvorming tijdperk komt en dus met verlopen regeltjes in zijn hoofd rondloopt, maar deze worden en mogen niet meer toegepast worden. Vergeet deze regel dus ook gewoon. Hetzelfde zou zijn als ik met een slok op achter het stuur gepakt zou worden door de politie en ik zeg dat ik geleerd heb dat ik met 0,5 promille mag rijden. ik ga dan echt niet vrij uit hoor!! Als cache-legger probeer ik zulke situaties zoveel mogelijk te vermijden, goed een beetje basis rekenvaardigheid moet kunnen, maar wat wil ik bereiken met mijn cache? Ik wil medecachers een mooi stukje Nederland laten zien en ze uiteindelijk belonen met een cache, die in principe door iedereen gevonden moet kunnen worden die de tocht volbracht heeft. Daar hoeven mensen echt geen universitaire wiskundige graad voor behaald te hebben! Wow, brave Sir Knight! "what's...your quest? " Kom je soms uit het onderwijs? Je bent aardig op de hoogte.
thex Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 Als de maker van een cache krom denkt, dan moet hij worden herschoold!!! Zijn gedrag is te vergelijken met iemand die de verkeersregels aan zijn laars lapt. Met deze instelling zul je menig cache niet vinden! Tja dan moeten we ons maar conformeren aan de domo's van deze wereld he. Geen wonder dat Nederland een ontwikkelingsland aan het worden is. Tjee, wat zakken we rap af zeg, en dat zie je zeker gereflekteerd bij de geocachers. En ergste is: men staat er niet meer voor open om de fouten eruit te slopen.
Aanbevolen berichten