Spring naar bijdragen

Verzoek


Aanbevolen berichten

Als we gaan cachen krijg ik van mijn vrouw steevast de vraag, hoe ver is het lopen. Lange wandeltochten zijn niet aan haar besteed in verband met lichamelijke klachten. Nu kun je via de DHZ functie van die handige icoontjes boven aan je pagina zetten, zoals bij deze en deze cache. Ik vind dit erg handig om te bepalen of we met het volledige team deze cache gaan doen. Waarom gebruikt niet iedereen ze?

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij is een tijdje geleden een mailing rond gegaan om maar vooral zoiets op te nemen bij je cache. Wij zijn er ook een groot voorstander van.

Niet alleen de afstand trouwens. Sinds een paar maanden zijn we ook erg geintereseerd om te weten of een cache te doen is met een wandelwagen. Nu komt het er vaak op neer dat je de maker moet navragen of het kan, of de tekst en logjes doorlezen. Erg jammer, zeker als er gewoon ikoontjes voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook is het handig te weten of op de tocht honden welkom zijn en of er eventueel hekken over moeten.

Met zijn tweeen en een hond is dat nog wel te doen, maar als een van ons alleen gaat met Zita is het toch wat lastiger om 33 kilo over een hek heen te tillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een aanmelding van een nieuwe cache had ik het terrein op 1 gezet en niet het icoontje van de rolstoel gebruikt. Ik kreeg van Kruimel (tijdens het reviewen) het vriendelijke verzoek om toch het rolstoelicoontje te gebruiken. Het is een kleine moeite. Je hebt bij .com keuze uit 10 icoontjes en de afstand kun je na goedkeuring van de cache toevoegen. Kleine moeite, veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij krijg je na verloop van tijd een automatisch emailtje met het verzoek om dat in te stellen op de nederlandse pagina. Helaas wordt dit alleen weergegeven op de nederlandse cachepagina (evenals de FTF, STF en TTF). Voor de pagina op .com zul je het actief moeten aanpassen in de html. Wat dan wel weer handig is, is dat de code daarvoor netjes op de pagina waar je het instelt, gegeven wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat niet iedereeen die symbolen gebruikt.

Caches waarbij je voor verrassingen komt te staan vind ik nl de leukste.

 

Ik heb begrip voor de behoefte van anderen en heb zelf ook wel eens behoefte aan wat meer informatie.

 

Maar laten we tevreden zijn met wat er aangeboden wordt.

Veel variatie en dus voor iedereen wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier niet alleen om een verrassings element in het algemeen, maar meer om die van de onaangename categorie. Het zou immers zonde zijn als iemand die minder valide is, of mensen met een kinder wagen of een hond halverwegen rechts om keer moeten maken omdat ze tegen een onaangename (een voor hun niet te nemen hindernis) verrassing op lopen.

 

Natuurlijk moet niet alles prijs gegeven worden, maar zaken die van essentieel belang zijn voor het slagen van een cache is toch wel belangrijk.

 

Zoals dus dat een cache al dan niet geschikt is voor minder valide, mensen met beperkt uithoudnigs vermogen, of mensen met honden en/of kinderwagens

 

ook al is de cache een dubbele één ster, dan nog kan voor iemand de loop afstand en spreekwoordelijk struikel blok zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat niet iedereeen die symbolen gebruikt.

Caches waarbij je voor verrassingen komt te staan vind ik nl de leukste.

 

Ik heb begrip voor de behoefte van anderen en heb zelf ook wel eens behoefte aan wat meer informatie.

 

Maar laten we tevreden zijn met wat er aangeboden wordt.

Veel variatie en dus voor iedereen wat.

 

Jij vind het misschien wel leuk om voor verrassingen te komen te staan, maar jij bent waarschijnlijk gezond en fit en je hele lichaam functioneert wellicht zoals het hoort.

 

Als je bepaalde lichamelijke ongemakken hebt en / of zelfs in een rolstoel zit, kan het nogal ZUUR zijn (om maar met jouw naam te spreken) als je na kortere of langere tijd in de auto naar een cache te zijn gereden "verrast" wordt door het feit dat de cache voor jou niet toegankelijk is.

 

Dus: toch maar doen die icoontjes. :thumbup:

 

Want ondanks dat kan ik je verzekeren, je komt toch wel met enige regelmaat voor verrassingen te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.................

Natuurlijk moet niet alles prijs gegeven worden, maar zaken die van essentieel belang zijn voor het slagen van een cache is toch wel belangrijk.

 

Zoals dus dat een cache al dan niet geschikt is voor minder valide, mensen met beperkt uithoudnigs vermogen, of mensen met honden en/of kinderwagens

 

ook al is de cache een dubbele één ster, dan nog kan voor iemand de loop afstand en spreekwoordelijk struikel blok zijn.

 

Helemaal mee eens :thumbup:

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zijn wij een absoluut voorstander van. Er zijn redenen genoeg om te willen weten wat voor afstand er dient te worden afgelegd. (lichamelijke en/of geestelijke beperking, kinderwagen, gezelschapsdieren. Maar bijvoorbeeld ook de beschikbare tijd (Zelf wil ik als ik langs de weg zit nog weleens m'n pauze opofferen om een cache te zoeken. Ik denk niet dat m'n werkgever het zal waarderen als ik daar anderhalf uur voor nodig heb)).

 

Kortom, graag de afstand vermelden, maar bijv. ook of de cache in een tuin, bebouwde kom, natuurgebied etc. ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afstand vind ik wel belangrijk voor als de kids mee gaan.

De één kan lange afstanden aan, de andere niet. Dan moet ik weten of ik de (aangepast aan 7 jarige) buggy mee moet nemen. Je kunt soms wel wat aflezen uit eerdere logs, maar liever van tevoren duidelijkheid. En ja , een icoontje voor een tuincache zou ook prettig zijn....dan kan ik die overslaan :thumbup: En inderdaad zoals Twinpeaks zegt, er zijn vaak nog genoeg verrassingen onderweg. Denk maar aan verstopmethodes etc....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afstand vind ik wel belangrijk voor als de kids mee gaan.

De één kan lange afstanden aan, de andere niet. Twinpeaks zegt, er zijn vaak nog genoeg verrassingen onderweg. Denk maar aan verstopmethodes etc....

 

http://femke-en-sandor.geocacher.nl/iconcodenl.php hier haal ik mijn icoontjes weg. Je krijgt een kant en klare html-tekst. Naast die van DHZ dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...