Spring naar bijdragen

Verzoek


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het klopt dat er vaak algemene info afwezig is op cachepagina's. Vaak zelfs de afstand. toch wel belangrijk.

Dus helemaal mee eens dat het makelijker is dat er meer icoontjes komen. ook wij hebben al een paar keer moeten omdraaien omdat "onze kinderen" niet welkom waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de cache Klein Profijt "GC10090" eigenlijk het meeste in iconen kunnen vermelden.

Alleen de afstand, daar zag ik geen standaard symbool van, dus dat heb ik in de tekst vermeld.

 

Trouwens, wij weten ook graag hoeveel km de tocht is en wat ook belangrijk is, ben je na die km's retour

op het uitgangspunt.

Als je denkt, dat een wandeling zes km is en het worden er 12, dan kan dat zeker met kinderen tegen vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afstand vind ik wel belangrijk voor als de kids mee gaan.

De één kan lange afstanden aan, de andere niet. Twinpeaks zegt, er zijn vaak nog genoeg verrassingen onderweg. Denk maar aan verstopmethodes etc....

 

http://femke-en-sandor.geocacher.nl/iconcodenl.php hier haal ik mijn icoontjes weg. Je krijgt een kant en klare html-tekst. Naast die van DHZ dus

Ja ik ken ze, maar ik vind die van .com en .nl iets duidelijker (m.n. het afstandsicoon). Die van F&S zijn uigebreider. Ach "smaken" verschillen. Het maakt mij niet uit. Het gaat mij er om dat ik in 1 oogopslag de afstand kan zien. Nadeel van de F&S icoontjes is wel, dat ze geen invloed hebben op PQ's. Die van .nl volgens mij ook niet.

 

Alleen de afstand, daar zag ik geen standaard symbool van, dus dat heb ik in de tekst vermeld.

Dat kan via de DHZ pagina van .nl :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet altijd makkelijk te zeggen hoe lang een tocht is. Van punt A naar B in een rechte lijn is misschien wel 1 kilometer; via route 1 1,2 km en via route 2 wel 1,5km. En dan hebben we het foutlopen nog even niet meegerekend.

Ik ga wel uit van de ideale route en niet in een rechte lijn. De afstand kun je met de gps toch uitmeten tijdens het maken van de cache :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ons betreft ook graag de afstand er bij. Dit maakt het gemakkelijker om in te schatten of de cache gezien het gezelschap of de beschikbare tijd te doen is. Verder gewoon de icoontjes gebruiken.

Fout lopen vind ik onze eigen verantwoordelijkheid. Als we door rekenfouten of een verkeerde keuze van de paden om moeten lopen dan is dat ons probleem en niet dat van de cachelegger.

De terrein aanduiding is er al voor caches hoewel die m.i. vaak verkeerd wordt gebruikt. Wanneer een cache 1 ster en wanneer 5 sterren krijgt is voor mij niet duidelijk. Wat ons betreft is de beschrijving bepalend hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....en wat ook belangrijk is, ben je na die km's retour

op het uitgangspunt.

Als je denkt, dat een wandeling zes km is en het worden er 12, dan kan dat zeker met kinderen tegen vallen.

 

Da's ook een goeie!

 

Ben ik na het lopen weer in de nabijheid van het begin punt of moet ik nog een stuk lopen?

1,3km of 1,5km is 200 meter verschil... tja... hoe ver moeten we gaan? Dat kan ik niet beoordelen. Zelf ben ik prima fit en ben gewend om grote afstanden te lopen (met een tuba op mijn schouder) een verschilletje van 200m omdat ik toevallig de verkeerde route heb genomen is voor mij prima te behappen.

 

Ik laat de uitspraak over dit soort afstanden liever aan de ervarings experts over.

 

Ik opteer dan ook voor een totaal afstond, om dus weer terug te komen op het punt waar ik ben begonnen.

Ik parkeer op plek A (de meest logische plek om voor deze cache te parkeren, vaak al genoemd in de beschrijving)

loop de cache via punten B, C, D en E

vind de cache op F

en loop dan van F via de kortse/meest logische route terug naar A

 

De afstand zou dan deze hele cylus moeten omvatten, en niet alleen B t/m F

 

Dat je niet ineens voor de verrassing komt te staan dan van F naar A nog 2km is.

bewerkt door franka en pim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik opteer dan ook voor een totaal afstond, om dus weer terug te komen op het punt waar ik ben begonnen.

Ik parkeer op plek A (de meest logische plek om voor deze cache te parkeren, vaak al genoemd in de beschrijving)

loop de cache via punten B, C, D en E

vind de cache op F

en loop dan van F via de kortse/meest logische route terug naar A

 

De afstand zou dan deze hele cylus moeten omvatten, en niet alleen B t/m F

 

Dat je niet ineens voor de verrassing komt te staan dan van F naar A nog 2km is.

Dat lijkt mij logisch, toch :thumbup: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet altijd makkelijk te zeggen hoe lang een tocht is. Van punt A naar B in een rechte lijn is misschien wel 1 kilometer; via route 1 1,2 km en via route 2 wel 1,5km. En dan hebben we het foutlopen nog even niet meegerekend.

 

Volgens mij gaat het om de afstand die normaal gesproken wordt afgelegd als alles goed gaat, kortom de route zoals de legger het (globaal) in gedachten had. Een ieder beseft wel dat het kan oplopen als er een verkeerd paadje wordt genomen of een rekenfout wordt gemaakt.

 

Voor de eigenaar is het ook beter: men zal sneller geneigd zijn je cache te kiezen als je aangeeft wat de afstand ongeveer is. Want dan weet men hoeveel tijd er ongeveer nodig is. Stel nou dat ik voor een werkafspraak in Brabant moet zijn, en ik zie dat er een leuke heidewandeling in de buurt is. Als er dan niet bij staat hoelang het is haak ik af omdat ik niet weet of ik op tijd klaar kan zijn. Dat soort 'verrassende' caches zou ik alleen doen als ik de hele dag had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de afstand, daar zag ik geen standaard symbool van, dus dat heb ik in de tekst vermeld.

 

Dat kan via de DHZ pagina van .nl :thumbup: .

 

Ik heb er gelijk gebruik van gemaakt, tnx Arie :thumbup:

bewerkt door pa3dgg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er gelijk gebruik van gemaakt, tnx Arie

Arie :) ? Henk :thumbup:

 

Hallo Henk, Arie ben ik.

Zo wordt he meestal in telegrafie "morse gedaan.

 

gr. Arie :thumbup:

 

offtopic...

 

ofzo.....73' pa3hgu....alias johanvc

 

;)

 

on topic...

 

afstanden vermelden bij je cache schept gewoon wat extra duidelijkheid wat door het merendeel van de cachers als nuttig word ervaren......dus doen zou ik zeggen...

 

johanvc

bewerkt door johanvc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...