Tornado Bram Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Nadat twee van mijn caches vernield en weg waren was ik op zoek naar nieuwe verstop plaatsen. Het is hier niet dicht bebost en ik vond het opvallend hoe kaal het 's winters allemaal is om een goede verstop plaats voor een cache te vinden. Dat is in de andere jaargetijden wel anders. Misschien als tip eens over na te denken wanneer je een cache plaatst hoe dat er in de winter uit kan zien . . . .
zitawalk Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Of andersom Wij hebben vroeg in het jaar een cache uitgezet en die plek blijkt in juli/ augustus een compleet oerwoud te zijn. Met onkruid die wel 1,5 meter hoog ( soms zelfs hoger) kan worden. Maarja dat maakt het zoeken wel weer leuker.
Ruud4d Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Of andersom Wij hebben vroeg in het jaar een cache uitgezet en die plek blijkt in juli/ augustus een compleet oerwoud te zijn. Met onkruid die wel 1,5 meter hoog ( soms zelfs hoger) kan worden. Maarja dat maakt het zoeken wel weer leuker. En ik maar denken dat je als cacher de plek waar je een cache uitzet toch wel redelijk kent. Ik moet nog veel leren
Tornado Bram Geplaatst 17 december 2006 Auteur Geplaatst 17 december 2006 LINK Gr Twinlife Scherp! Bedankt voor de link
hesselannema Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Nadat twee van mijn caches vernield en weg waren was ik op zoek naar nieuwe verstop plaatsen. Het is hier niet dicht bebost en ik vond het opvallend hoe kaal het 's winters allemaal is om een goede verstop plaats voor een cache te vinden. Dat is in de andere jaargetijden wel anders. Misschien als tip eens over na te denken wanneer je een cache plaatst hoe dat er in de winter uit kan zien . . . . Bram kijk eens bij het coordinaat dat ik je via msn heb gegeven (noordelijkste) Heb er reeds een test liggen
Duo Cothe Geplaatst 27 december 2006 Geplaatst 27 december 2006 Jammer Bram dat je caches zijn vernield. Volgens mij hebben we al je mooie plaatsen al eens bezocht. Ik ben bezig om een wandeling bij mij in de buurt, in de Mieden, uit te zetten. Er zijn weinig mogelijkheden omdat je te maken hebt met veel natuurgebied. Om toch nog een leuke tocht te maken is het nodig om over hekken te klimmen. Ik moet hiervoor nog toestemming vragen, maar zoder over een hek te klimmen kom je niet over een mooi pad. Wat vinden jullie, is het raadzaam om een tocht uit te zetten waarbij een paar hekken genomen moeten worden of is dit zondermeer af te raden. Cor Duo Cothe
Knight of Ni Geplaatst 27 december 2006 Geplaatst 27 december 2006 (bewerkt) Wat vinden jullie, is het raadzaam om een tocht uit te zetten waarbij een paar hekken genomen moeten worden of is dit zondermeer af te raden. Hekken hebben meestal een functie. Is het een hek dat je als wandelaar gewoon mag openen, wat slechts de intentie heeft om het wild te scheiden van de (door mensen) bewoonde wereld? Of is het een hek dat op slot zit en staat er een mooi bord bij met regel 461 van het wetboek van strafrecht (verboden toegang)... Of is het een hek dat je toevallig tegenkomt en je geen flauw benul van hebt, waarom het er staat? Het makkelijkste is altijd te denken, hoe zou ik hier zelf als cacher tegenaan kijken... Is het een klaphekje, met een mooi groen bordje "Opengesteld" dan zie ik geen reden om je tocht er niet langs te laten lopen. Maar is het echt een hek dat het privé-terrein van een bepaald(e) persoon/instantie/bedrijf afsluit van de buitenwereld, dan zou ik nog eens een tweede keer achter mijn oor krabbelen... Stel Staatsbosbeheer denkt, achter dit hek zit een zeer kwetsbaar natuurgebied, maar we zorgen dat de boswachter er wel in kan, door middel van mooie paden en diezelfde boswachter ziet opeens mensen op zijn pad lopen... Tja die wordt niet blij, stel deze mensen zeggen dat ze aan het geocachen zijn en dat de route echt over dit pad loopt, dan zal het de geocaching-community weinig goeds doen denk ik... Als ik tijdens een geocache tegen een hek, of een draadafscheiding aan loop, denk ik dat ik verkeerd zit... Kwam net trouwens deze zeer intressante link tegen, haal er je voordeel uit!!! 27 december 2006 bewerkt door Knight of Ni
ET4FR & CO Geplaatst 27 december 2006 Geplaatst 27 december 2006 Jammer Bram dat je caches zijn vernield. Volgens mij hebben we al je mooie plaatsen al eens bezocht. Ik ben bezig om een wandeling bij mij in de buurt, in de Mieden, uit te zetten. Er zijn weinig mogelijkheden omdat je te maken hebt met veel natuurgebied. Om toch nog een leuke tocht te maken is het nodig om over hekken te klimmen. Ik moet hiervoor nog toestemming vragen, maar zoder over een hek te klimmen kom je niet over een mooi pad. Wat vinden jullie, is het raadzaam om een tocht uit te zetten waarbij een paar hekken genomen moeten worden of is dit zondermeer af te raden. Cor Duo Cothe Lijkt me zondermeer af te raden. Je maakt je caches gelijk niet meer geschikt voor rolstoelen en kinderwagens en vrij kind onvriendelijk. De hekken staan er denk ik niet voor niets en als je er door mag zal er wel een hek zijn waar je door kan.
Goonies Oosterhout Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Lijkt me zondermeer af te raden. Je maakt je caches gelijk niet meer geschikt voor rolstoelen en kinderwagens en vrij kind onvriendelijk. De hekken staan er denk ik niet voor niets en als je er door mag zal er wel een hek zijn waar je door kan. Kijk, hier krijg ik dan de neiging om in dikke hoofdletters te gaan schrijven. Dat doe ik niet, want dat is niet netjes. De tekst die dan dik en groot zou komen te staan is: "Ik heb niets met jouw kinderen, kinderwagen en zelfs rolstoel te maken." Voor je gaat roepen dat die Rolf vast een vervelende kerel is, en een hekel heeft aan zijn gehandicapte of minderjarige medemens: dat is niet zo. Ik breng zelfs een groot deel van mijn tijd door met mijn gehandicapte minderjarige medemensen, en dat tegen een hongerloontje. Ik wil wel duidelijk maken dat ik als geocacher en potentiële cacheplaatser absoluut geen rekening hoef te houden met andermans kinderen of handicaps. Andere geocachers en cacheplaatsers hoeven dat ook niet. Over kinderen: Cachen is een grote-mensen-spel. Dat die grote mensen soms kinderen meenemen is hun probleem (of hun zegen), maar die grote mensen moeten er niet vanuit gaan dat andere grote mensen rekening houden met hun kleine mensen. Over rolstoelen: Cachen is ook een spel dat fysiek uitdagend kan zijn. Als je in een rolstoel zit, is dat vervelend, maar je zal ermee moeten leren leven dat de wereld niet is ingericht voor mensen met handicap. Sommige dingen zullen moeilijker zijn om te doen. Geocachen is daar een voorbeeld van. Je hoeft er niet vanaf te zien, maar je zult je zoektochten wat beter moeten plannen. Zoek naar caches die begaanbaar zijn met een rolstoel. "Begaanbaar met een rolstoel" is iets anders dan "rolstoelvriendelijk". Caches worden doorgaans niet uitgezet met rolstoelers in gedachten. Wel wordt er soms aangegeven dat het zoeken van de cache met een rolstoel geen problemen hoeft te geven. ET4FR & CO, kweek alsjeblieft geen 'je-moet-met-iedereen-rekening-houden-klimaat' bij het cachen. We zijn geen creche of zorginstelling. Mensen met een handicap en mensen met kinderen zijn prima in staat om uit te zoeken of een cache al dan niet geschikt is voor hun cache-avontuur. De cacheplaatser moet op één ding letten: zou deze cache voor mijzelf interessant, mooi, of uitdagend zijn? Als de cache dan klaar is, kan hij ervoor kiezen om te vermelden dat de cache begaanbaar is voor kinderen of rolstoelen. Hij kan er ook voor kiezen om dat niet te doen. Over hekken: Hekken scheiden meestal iets af. Vaak privé- of ander ontoegankelijk gebied. Als het om privégebied gaat, zul je eerst even moeten vragen aan de eigenaar of hij het ok vindt dat er mensen over zijn hekken heenklimmen en over zijn land lopen.
The Scorpios Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Wat vinden jullie, is het raadzaam om een tocht uit te zetten waarbij een paar hekken genomen moeten worden of is dit zondermeer af te raden. Cor Duo Cothe Lijkt me zondermeer af te raden. Je maakt je caches gelijk niet meer geschikt voor rolstoelen en kinderwagens en vrij kind onvriendelijk. De hekken staan er denk ik niet voor niets en als je er door mag zal er wel een hek zijn waar je door kan. He gatver wat een belerend vingertje. Bij het maken van een cache hoeft je je toch niet te richten op elke subgroep in geocachingwereld ?! Duo Cothe, maak er in ieder geval eentje die JIJ fijn vindt om te doen, dan krijgt jouw cache echt heus de aandacht van die subgroep. Bv mijn fietscache wordt gedaan door fietsers, maar ook door wandelaars en autorijders die af en toe een stukje lopen genoeg vinden en op één punt wel de benen wat langer moeten strekken. Over hekken zijn al zinnige dingen gezegd, is vergelijkbaar met de waarschuwing dat geocachers nooit gerekend wordt tot bestemmingsverkeer
Ketelbinkje Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Wat vinden jullie, is het raadzaam om een tocht uit te zetten waarbij een paar hekken genomen moeten worden of is dit zondermeer af te raden. Cor Duo Cothe Lijkt me zondermeer af te raden. Je maakt je caches gelijk niet meer geschikt voor rolstoelen en kinderwagens en vrij kind onvriendelijk. De hekken staan er denk ik niet voor niets en als je er door mag zal er wel een hek zijn waar je door kan. He gatver wat een belerend vingertje. Bij het maken van een cache hoeft je je toch niet te richten op elke subgroep in geocachingwereld ?! Duo Cothe, maak er in ieder geval eentje die JIJ fijn vindt om te doen, dan krijgt jouw cache echt heus de aandacht van die subgroep. Bv mijn fietscache wordt gedaan door fietsers, maar ook door wandelaars en autorijders die af en toe een stukje lopen genoeg vinden en op één punt wel de benen wat langer moeten strekken. Touw heel lang touw...een hoge brug en een cache onderaan die alleen als bunjee jumper kan bereiken. Niet te veel mee nemen, omdat het dan wel eens au kan zijn...Rode Lantaarn is de expert op uitzetten en vermoedelijk ook rek. Misschien dat hij hier eens zijn licht kan over schijnenen. Kortom...gun elkaar het licht in de ogen en iedereen zijn lolletje... Postum Scriptum Ik neem dat alles goed bedoeld is, maar het is niet Atlas die de hele wereld met haar beperkingen en problemen op zijn schouders neemt als hij een cache gaat plaatsen.
Duo Cothe Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Bedankt voor de diverse reacties Het hek dat ik voor ogen heb is volgens mij om vee te weren. Het gaat langs een natuurgebied dat in het broedseizoen niet betreden mag worden. Zou ik hier een cach in willen plaatsen, dan is deze 4 tot 5 maanden niet toegankelijk. Cor (Duo Cothe)
Kruimeldief Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Mensen met een handicap en mensen met kinderen zijn prima in staat om uit te zoeken of een cache al dan niet geschikt is voor hun cache-avontuur. De cacheplaatser moet op één ding letten: zou deze cache voor mijzelf interessant, mooi, of uitdagend zijn? Als de cache dan klaar is, kan hij ervoor kiezen om te vermelden dat de cache begaanbaar is voor kinderen of rolstoelen. Hij kan er ook voor kiezen om dat niet te doen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk zijn cachers in staat te bepalen of een cache wel of niet kindvriendelijk, rosltoelvriendelijk of hondvriendelijk is, maar.... dan moet de cache eigenaar dat wel vermelden. Jij schrijft dat hij daar zelf voor kan kiezen om dit te vermelden, dat vind ik een slechte uitgangspositie. Ik vind dat een cache-eigenaar moet vermelden of kinden,rolstoelers en honden wel of niet welkom zijn. Daar zijn de Attributes voor uitgevonden. Je hebt de mogelijkheid tot 10 van die icoontjes te plaatsen, doe dat dan ook. Niets vervelender dat er helemaal geen enkele aanwijzing naar een van deze zaken is en je staat bij de start en ziet dat je kind, je rolstoel of je hond niet welkom is. Het is aan de cacheplaatser om dit te vermelden. Touw heel lang touw...een hoge brug en een cache onderaan die alleen als bunjee jumper kan bereiken. Cache wordt afgekeurd op veiligheid. Caches dienen in eerste instantie minimaal 50 meter bij bruggen, wegen spoorrails, water en dergelijke vandaan te blijven. Bedankt voor de diverse reactiesHet hek dat ik voor ogen heb is volgens mij om vee te weren. Het gaat langs een natuurgebied dat in het broedseizoen niet betreden mag worden. Zou ik hier een cache in willen plaatsen, dan is deze 4 tot 5 maanden niet toegankelijk. Volgorde is: Cacheplek zoeken. Route of iets dergelijks verzinnen. Toestemming vragen en krijgen van beheerder eigenaar van het gebied waar de cache verstopt wordt. Cache verstoppen. Cachepagina ter review aanbieden. Indien een cache seizoen gebonden is, dit in een reviewernote vermelden. Caches die seizoen gebonden zijn en een aantal maanden niet te vinden zijn, moeten gearchiveerd worden. Als de cacher deze cache weer wil activeren, dan moet hij de cache door een reviewer van gc.com uit het archief laten halen. Een cache, ook tijdelijke, mogen niet minder dan 3 maanden actief zijn. Dus minimaal 3 maanden te vinden en te loggen.
de Roode Lantaarn Geplaatst 28 december 2006 Geplaatst 28 december 2006 Touw heel lang touw...een hoge brug en een cache onderaan die alleen als bunjee jumper kan bereiken. Cache wordt afgekeurd op veiligheid. Caches dienen in eerste instantie minimaal 50 meter bij bruggen, wegen spoorrails, water en dergelijke vandaan te blijven. Maar als dat touw nu eens 60 meter is? Sorry hoor, maar was een inkoppertje.
Aanbevolen berichten