kalkendotters Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Het valt mij op dat de laatste tijd er wat cacheleggers zijn die hun caches 'promoten' door de plaatsingsdatum aan te passen. Hierdoor verschijnt deze cache dan weer op de eerste pagina van de lijst met caches in Nederland. (op dit moment zie ik er al twee staan op die pagina ) Uiteraard kan ik mij voorstellen dat de cacheleggers hun cache extra willen promoten, maar dit lijkt me niet helemaal de geeigende weg hiervoor. Stel je eens voor dat 100 cacheleggers dit regelmatig doen...
Team Firefox Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Het valt mij op dat de laatste tijd er wat cacheleggers zijn die hun caches 'promoten' door de plaatsingsdatum aan te passen. Hierdoor verschijnt deze cache dan weer op de eerste pagina van de lijst met caches in Nederland. (op dit moment zie ik er al twee staan op die pagina ) Uiteraard kan ik mij voorstellen dat de cacheleggers hun cache extra willen promoten, maar dit lijkt me niet helemaal de geeigende weg hiervoor. Stel je eens voor dat 100 cacheleggers dit regelmatig doen... Klopt en daar is vorige week al een draadje over geweest. The Wheel of Bassa hebben we naar voren geschoven, omdat er geen icoontjes van Earth Caches op de nl-kaarten verschijnen en geen hond die cache dus ziet en weet dat die te doen is. Ik heb al diverse keren bij gc.nl aangegeven dat er iets niet klopt, maar er wordt niets aan gedaan. De Earth Caches staan nu op de kaart van gearchiveerde caches. Als het zo moet, dan gaat die cache echt het archief in en komt op een andere site gewoon terug. Ik heb mijn best genoeg gedaan met verzoeken om Earth Cache icoontjes aan te maken. Wordt daar niets mee gedaan: jammer dan
Gast Team_Maju Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Is idd laatst al topic over geweest... maar het gaat hier niet alleen om earth caches, daar was al uitleg over gegeven waarom dat gedaan werd.. ook gewone caches duiken ineens weer op als new terwijl ze al tijden geleden online zijn gekomen. Dat blijft hoe dan ook not done!
Twinlife Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Klopt en daar is vorige week al een draadje over geweest. The Wheel of Bassa hebben we naar voren geschoven, omdat er geen icoontjes van Earth Caches op de nl-kaarten verschijnen en geen hond die cache dus ziet en weet dat die te doen is. Ik heb al diverse keren bij gc.nl aangegeven dat er iets niet klopt, maar er wordt niets aan gedaan. De Earth Caches staan nu op de kaart van gearchiveerde caches. Als het zo moet, dan gaat die cache echt het archief in en komt op een andere site gewoon terug. Ik heb mijn best genoeg gedaan met verzoeken om Earth Cache icoontjes aan te maken. Wordt daar niets mee gedaan: jammer dan GoogleMaps staan/stonden ze toch op? (Zie Link) Gr Twinlife
Team Firefox Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 GoogleMaps staan/stonden ze toch op? (Zie Link) Stonden wel, maar staan niet meer. Op de oude kaarten staan ze sowieso niet.
kalkendotters Geplaatst 16 december 2006 Auteur Geplaatst 16 december 2006 GoogleMaps staan/stonden ze toch op? (Zie Link) Stonden wel, maar staan niet meer. Op de oude kaarten staan ze sowieso niet. En dat is weer het gevolg van de problemen die er zijn/waren met de statistieken Langzamerhand loopt dat ook weer goed, hoewel ik op de 'nieuw' kaart nog steeds niet de juiste nieuwe caches zie.
Kruimeldief Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 The Wheel of Bassa hebben we naar voren geschoven, omdat er geen icoontjes van Earth Caches op de nl-kaarten verschijnen en geen hond die cache dus ziet en weet dat die te doen is. Ik heb al diverse keren bij gc.nl aangegeven dat er iets niet klopt, maar er wordt niets aan gedaan. Geduld is een schone zaak Ron. We hebben immers maar één persoon meer over die juist die dingetjes kan maken. En aangezien die de afgelopen week andere dingen aan zijn hoofd had en daarbij ook gewoon een baan "erbij" heeft, lijkt het me dat deze opmerking overdone is. Daarbij komt dat de een dit wil en de ander dat en voor jou is misschien die ene eatrhcache een prioriteit, maar ik denk dat het bij Ronald niet bovenaan de lijst van todo staat. Als het zo moet, dan gaat die cache echt het archief in en komt op een andere site gewoon terug. Ik heb mijn best genoeg gedaan met verzoeken om Earth Cache icoontjes aan te maken. Wordt daar niets mee gedaan: jammer dan Dan wordt dus geocaching.com "de dupe" van de achterstallige werkzaamheden op geocaching.nl. So be it. @all: Voor wat het "kicken" van oude caches betreft, ik vind dit ook not done. Het zou niet mogelijk moeten zijn. Ik zal het onder de aandacht brengen bij de bobo's van geocaching.com.
Geopatra Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 @all: Voor wat het "kicken" van oude caches betreft, ik vind dit ook not done. Het zou niet mogelijk moeten zijn. Ik zal het onder de aandacht brengen bij de bobo's van geocaching.com. Ik heb in het verleden een paar maal van deze mogelijkheid gebruik gemaakt als ik een bestaande cache ge-update had: dit houdt in de opzet volledig wijzigen zonder er een totaal nieuwe cache - met alle procedures voor een nieuwe cache - van te maken. Dat deed ik omdat de bestaande opzet niet aansprak cq. niet meer voldeed in mijn ogen. Persoonlijk vind ik het op die wijze volkomen legitiem om de cache even "naar voren" te schuiven , omdat het in zekere zin toch weer een nieuwe betreft. Geopatra.
@rend Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Kruimel, je hebt volledig gelijk met je opmerkingen. Maar ik wil er toch nog het volgende aan toe voegen. Het is allemaal vrijwilligerswerk en door omstandigheden is er wat veranderd. Maar ik kan mij vanuit het forum ook herinneren dat er zich één of meerdere mensen hebben aangeboden, om te helpen. Ik persoonlijk verwacht en spreek de wens uit dat er van deze aanbiedingen gebruik gemaakt wordt.
Heirbaut Hunters Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 Kruimel, je hebt volledig gelijk met je opmerkingen. Maar ik wil er toch nog het volgende aan toe voegen. Het is allemaal vrijwilligerswerk en door omstandigheden is er wat veranderd. Maar ik kan mij vanuit het forum ook herinneren dat er zich één of meerdere mensen hebben aangeboden, om te helpen. Ik persoonlijk verwacht en spreek de wens uit dat er van deze aanbiedingen gebruik gemaakt wordt. Daar zijn we mee bezig. Meer wil ik er niet over zeggen, dat komt tegen die tijd wel. Verder kan ik zeggen dat er voldoende aanmeldingen binnen zijn van mensen die op de een of andere manier wil helpen. in grote dank aanvaard, uiteraard
Kruimeldief Geplaatst 16 december 2006 Geplaatst 16 december 2006 @all: Voor wat het "kicken" van oude caches betreft, ik vind dit ook not done. Het zou niet mogelijk moeten zijn. Ik zal het onder de aandacht brengen bij de bobo's van geocaching.com. Ik heb in het verleden een paar maal van deze mogelijkheid gebruik gemaakt als ik een bestaande cache ge-update had: dit houdt in de opzet volledig wijzigen zonder er een totaal nieuwe cache - met alle procedures voor een nieuwe cache - van te maken. Dat deed ik omdat de bestaande opzet niet aansprak cq. niet meer voldeed in mijn ogen. Persoonlijk vind ik het op die wijze volkomen legitiem om de cache even "naar voren" te schuiven , omdat het in zekere zin toch weer een nieuwe betreft. Geopatra. Weet je, ik begrijp best dat je op deze manier probeert je cache weer onder de aandacht te brengen, maar toch vind ik het not done. Heel simpel, het is toch leuk voor iederen om te zien hoe oud de cache is? Daarbij komt dat er dus verwarring komt bij cachers die de cache al gedaan hebben. Zo op het oog lijkt het dus een nieuwe cache. Verder gebruik ik als reviewer de datum nog wel eens als er klachten komen of dat er iets anders gecontroleerd moet worden. Ik vind persoonlijk dat de datum dat de cache online is gekomen, niet gewijzigd moet kunnen worden. Dit is ook niet de bedoeling. Hoe je het ook bekijkt, het is een "oude" cache dat in de lijst van nieuwe caches voorkomt. Wat je er ook aan verandert hebt, het blijft de oude cache en eens gevonden is eens gevonden. Natuurlijk kun je er altijd in vermelden dat de cache opnieuw gedaan mag worden, maar.... wat is nu het probleem? Wil je een bestaande eigen cache zover veranderen dat het bijna een nieuwe cache is geworden, dan ga je de bestaande cache toch gewoon archiveren en een nieuwe aanmaken? Voor wat de datum betreft maakt het immers niets uit. Of gaat het alleen om de aantal founds die er al bij stonden? Dat zou je niets moeten uitmaken. Immers is de cache zoverre door je verandert dat eigenlijk die oude logjes geen cent mer waard zijn. Mijn idee is de bestaande cache archiveren. Het is mooi geweest en dan een nieuwe aanmaken met je gewijzigde listing. Immers, van de bestaande cache mag toch het eindcoördinaat niet gewijzigd worden zonder overleg met geocaching.com, hetzelfde voor wat cachetype en parentcoördinaten betreft. Als de eindcoördinaten verandern zou de cache sowieso opnieuw ter review aangeboden worden. Je oude cache is immers gereviewed zoals het was en daar is de cache mee online gekomen. Van iedere coördinaatwijziging krijgt gc.com en alle NL reviewers immers toch een emailnotification en als deze teveel afwijkt van het origineel loop je de kans dat de cache teruggetrokken wordt voor een hernieuwde review. Kruimel, je hebt volledig gelijk met je opmerkingen. Maar ik wil er toch nog het volgende aan toe voegen. Het is allemaal vrijwilligerswerk en door omstandigheden is er wat veranderd. Maar ik kan mij vanuit het forum ook herinneren dat er zich één of meerdere mensen hebben aangeboden, om te helpen. Ik persoonlijk verwacht en spreek de wens uit dat er van deze aanbiedingen gebruik gemaakt wordt. klopt helemaal, je zult de reactie van Ronald wel al gelezen hebben. Men biedt zich aan via het forum, email of PM en zal antwoord krijgen via email of PB Zo'n antwoord kan ff duren. Zoals je al zei, we zijn allemaal vrijwilligers en we moeten helaas (mijn mening) ook nog ons brood verdienen. Verder hebben we toch door de omstandigheden een achterstand opgelopen in diverse richtingen. Zo heb ik vanaf vanmiddag er de sjars ingezet met het reviewen. Doordat er een week niets gedaan is heb ik een waslijst van 60 caches die aangeboden zijn. Vanaf vanmiddag, nadat ik thuis ben gekomen van mijn werk om 14:30, tot nu precies middernacht, heb ik er 40 gereviewed, waarvan er 21 online zijn gekomen. Dat gaat oo niet zonder slag of stoot omdat caches met een fout, na een bericht van mij, bijna direct weer hersteld aangeboden worden, alsof men er op zit te wachten . Ik ben het nu even helemaal zat en dan zie je mij hier weer. De rest zal maandagnacht worden. Om de 40 van vandaag te kunnen doen heb ik me dus uitgesloten van forum, telefoon, skype, email, tv en echtgenote omdat anders de helft daarvan nog niet gedaan kon/kan worden. Zo heeft Ronald het o.a. druk met die kl*te stats, de kaarten en een aantal scriptjes en zoals ik gisteren las, heeft hij ook nog kinderen die de aandacht mogen hebben . Het is net als bij de slager, goed bereid kost even tijd. "Er is een prachtige, geheimzinnige natuurwet die bepaalt dat de drie dingen waarop we het meest gesteld zijn in ons leven 'geluk, vrijheid en vrede' altijd verkregen worden door ze anderen te schenken."
Knight of Ni Geplaatst 17 december 2006 Geplaatst 17 december 2006 Omdat Kruimel opeens heel actief is gaan reviewen (waarvan 3 caches van mij) dacht ik dat het weer eens slim zou zijn om op de kaart met nieuwe caches te kijken. Misschien liggen er van de 21 caches die hij gereviewed heeft er wel meer dicht bij huis... Echter viel het meteen al op dat mijn nieuwe caches niet op de kaart staan, dus even gekeken en ik ben niet de enige, meer nieuwe caches staan niet op de kaart. Ook in DHZ zie ik mijn caches niet staan, dus kan ze geen eigenschappen meegeven en ook bij de recente logs komen mijn nieuwe caches niet voor... Het lijkt wel of ze gewoon niet bestaan voor gc.nl Ik neem aan dat met afwachten wel alles goed zal komen en dat tegen de tijd dat alle statestieken weer kloppen en lopen, dit probleem ook wel verholpen zal zijn... Maar er zijn dus meer nieuwe caches online dan dat je op de kaart kan zien staan!
Ruud4d Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 Mij (en anderen ook) valt het op dat er telkens eigenaren van caches zijn, die de datum dat hun cache verstopt is, na verloop van tijd aanpassen zodat de cache weer bovenin de lijst komt van nieuwe caches. We zijn het er allemaal over eens dat dat "not done" is. Misschien moet het op de cachepagina zo aangepast worden dat die datum na publicatie van de listing niet meer te wijzigen is door de eigenaar. Mocht er een uitzondering zijn, dan moet dat aangevraagd worden via de reviewer net als bij het cachetype. En in het verlengde hiervan: kunnen wij dat aanvragen bij gc.com of moeten de reviewers dat doen?
knifemen Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 Mij (en anderen ook) valt het op dat er telkens eigenaren van caches zijn, die de datum dat hun cache verstopt is, na verloop van tijd aanpassen zodat de cache weer bovenin de lijst komt van nieuwe caches. We zijn het er allemaal over eens dat dat "not done" is. Misschien moet het op de cachepagina zo aangepast worden dat die datum na publicatie van de listing niet meer te wijzigen is door de eigenaar. Mocht er een uitzondering zijn, dan moet dat aangevraagd worden via de reviewer net als bij het cachetype.En in het verlengde hiervan: kunnen wij dat aanvragen bij gc.com of moeten de reviewers dat doen? Gisteren bij de nieuwe caches gekeken en het viel me inderdaad ook weer op dat het oude caches zijn, Het idee wat Ruud aangeeft zal het "not done" kwestie tegen kunnen gaan. knifemen
Cache Getters Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 (bewerkt) Als het is om je cache te promoten vind ik dit behoorlijk storend MAAR: Dat uitgerekend Kalkendotters hier wat over durft te zeggen vind ik vreemd. Hij heeft zijn plaats in de FTF ranking tenslotte ook niet helemaal "eerlijk" verdient. Tevens begrijp ik niet waar je je druk om maakt.... ik zag dat er door Kalkendotters een note was geplaatst bij "Staafjes en kegeltjes in het donker": "Zou je de hidden-date van deze cache gewoon weer willen terugzetten op de datum van goedkeuring? (en deze note verwijderen) Alvast bedankt." Ten eerste ging het hier niet om een hidden date en ten tweede is de datum aangepast op verzoek van meerdere cachers. Kruimeldief heeft namelijk rond de jaarwisseling een paar kleine foutjes gemaakt waardoor de caches die in januari 2007 zijn geplaatst zijn een datum van januari 2006 kregen. Hierdoor zijn ze dus niet zichtbaar geweest bij nieuwe caches. Toen de plaatser terug was van vakantie heeft hij de datum aangepast echter is dit per ongeluk naar de datum van die dag gegaan i.p.v. de dag van plaatsing. Een klein foutje wordt door iedereen weleens gemaakt maar om nou als eigen rechter iemand via notes hierop te wijzen wekt alleen maar irritaties op. leven en laten leven...... 14 januari 2007 bewerkt door Cache Getters
Aanbevolen berichten