Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ikzelf heb ook vergevorderde plannen om een mystery cache te plaatsen.

Deze mystery zal als basis 5 multi's hebben.

Kan ik eerst deze multi's plaatsen en vervolgens de mystery loggen als laatste? of moet ik ze allemaal tegelijkertijd op de site kenbaar maken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Team Nocturnal Moon

Draghkar

Geplaatst
Ikzelf heb ook vergevorderde plannen om een mystery cache te plaatsen.

Deze mystery zal als basis 5 multi's hebben.

Kan ik eerst deze multi's plaatsen en vervolgens de mystery loggen als laatste? of moet ik ze allemaal tegelijkertijd op de site kenbaar maken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Team Nocturnal Moon

Draghkar

Je hoeft niet alles tegelijk online te brengen/aan te bieden ter review. Wel moet je zorgen dat je voor alles toestemming hebt. Anders moet je later weer dingen aanpassen in de multi's of in de berekeningen voor de mistery omdat die niet mag liggen waar je van plan was. Succes!

Geplaatst

Ik heb ook gevorderde plannen tot maken van een cache.

Heb de pagina bestudeerd.

Ik kom daar een zin tegen die zo ongeveer behelst dat je 40 minuten de tijd hebt om die in te vullen.

Hoe ga je daar mee om ?

a) regelmatig bewaren en daarna de pagina weer opnieuw editen (active wel even uitzetten)

:( eerst voorbereiden in bv kladbok, frontpage, etc; en als dat klaar is in een keer met knippen/plakken in de pagina zetten.

Ik maak al mijn caches eesrt in een WORD document (tekst en plaatjes en opmaak omdat dat lekker snel werkt).

Daarna ga ik het WORD document namaken in simpele HTML code (als je dat wil gebruiken moet je dat wel leren natuurlijk).

Deze HTML code kopie/plak ik dan in de cachepagina.

Als ik wijzigingen moet doen, dan weer eerst in WORD, dan HTML en dan weer kopie/plak.

Voordeel is dat je dus opmaak snel in WORD kan zien.

En dat je de HTML code altijd kunt testen in je internet browser.

En je hoeft niet "online" te werken in het kleine invoerveldje van de cachepagina.

Jan

Geplaatst
knip...

Ik maak al mijn caches eesrt in een WORD document (tekst en plaatjes en opmaak omdat dat lekker snel werkt).

Daarna ga ik het WORD document namaken in simpele HTML code (als je dat wil gebruiken moet je dat wel leren natuurlijk).

Als ik wijzigingen moet doen, dan weer eerst in WORD, dan HTML en dan weer kopie/plak.

En je hoeft niet "online" te werken in het kleine invoerveldje van de cachepagina.

Jan

Je zou bijna zeggen dat we af en toe met elkaar praten :(

Maar zo werk ik ook, kun je direct zien of je html het goede resultaat oplevert. En je bent niet afhankelijk van de session time-out van geocaching.com.

Jan

• 2 weeks later...
Geplaatst

Hoi, ik ben ook een beetje aan het stoeien, om een cachepage te maken.

Wat me niet lukt is om een aantal waypoints te maken.

De tocht die ik voor ogen heb, heeft 14 wpt's.

Hiervan kunnen een aantal niet geplaatst worden, omdat die berekend moeten worden.

Een aantal andere wel.

Wanneer ik add/edit waypoints aanklik, moet hier nogal wat ingevuld worden.

Welke velden moet ik invullen en wat moet ik invullen, om bijvoorbeeld

op de cache page te krijgen wp3 N 51 51.554 E 004 28.950.

Mijn volgende vraag, gelijk maar aansluitend.

Ik heb mijn cachepagina aangemeld in tekst "dus niet in html"

Kan ik dan toch ergens in de tekst een aanklikbare link maken naar een

bepaalde homepage?

Of moet ik mijn pagina dan aanleveren in html?

Alvast bedankt, Arie

Geplaatst

Voor de waypoints waarvan je de coördinaten niet zichtbaar wilt hebben voor de cachers moet je gewoon alles invullen, inclusief het coördinaat dat berekend moet worden dan kies je onderaan voor de optie:

"Show the details of this waypoint but hide the coordinates" Dan ziet de cacher die jouw pagina bezoekt alleen maar waar normaal de coördinaten staan van je waypoint een aantal vraagtekens.

Je kan overigens ook kiezen voor de optie: "Hide this waypoint from view except by the owner or administrator" maar dan ziet de cacher hem helemaal niet in het rijtje additional waypoints. Daar zou ik in dit geval niet voor kiezen, daar sommige waypoints wel gegeven zijn en sommige niet. Dan wordt het een beetje een rommeltje (niet dat het nu al te netjes is, maar dat is een andere discussie)

bepaalde homepage?

Denk het wel... maar een link maken in html is niet zo heel erg lastig. Daarvoor gebruik je het commando

<a href="http://www.geocaching.nl">Tekst van je link</a>

Waar ik nu geocaching.nl heb gezet, typ je dan het adrs in van je eigen homepage!

Succes er mee!

Geplaatst

Eerst de makkelijkst te beantwoorden vraag:

bepaalde homepage?

Of moet ik mijn pagina dan aanleveren in html?

Als je er ook maar iets van plaatjes, opgemaakte tekst of linkjes in wilt hebben, zul je het vinkje neer moeten zetten bij "Descriptions are in HTML" en de pagina in HTML moeten aanleveren.

Je tweede vraag is wat uitgebreider te beantwoorden.

Ten eerste moet je alle waypoints invoeren. Dus ook die van de eindcache. Dit is nodig voor het reviewen. Als je het niet doet, krijg je het zeker terug van Kruimeldief of Hawkeyes.

Ten tweede: hoe je het invult.

Je kiest eerst het type waypoint. De eerste en de tweede zullen voor zich spreken. De andere vier zijn wat lastiger.

Question to answer: op dit punt moet je een vraag beantwoorden

Reference point: dit punt moet je gebruiken om bijvoorbeeld een peiling uit te voeren.

Stages of a multicache: hier kun je een micro of plaatje of iets dergelijks vinden met een volgend coördinaat.

Trailhead: een gegeven punt op een route om de route op de juiste manier te kunnen voortzetten.

De naam kun je je fantasie op los laten.

Look up code staat goed beschreven net als prefix code. Ze zijn niet erg belangrijk maar horen wel ingevuld te worden.

Dan de coördinaten invullen voor het bewuste WP. Vergeet daarbij niet de W in een E te veranderen.

In het vak dat daaronder staat, kun je bijvoorbeeld de vraag stellen of de meters en de richting voor een peiling aangeven. Dit kan dan weer in een soort HTML (UBB-code). Dus je kunt de tekst opmaken of een linkje plaatsen.

Kies nu of je het WP zichtbaar wilt hebben of onzichtbaar. Als je voor de laatste optie kiest, zal het punt zelfs helemaal niet zichtbaar zijn voor iemand die de listing bekijkt, behalve voor jouw en de reviewer. Dit is dus dat wat je aan moet vinken voor de "final cache".

Ik hoop dat het antwoord duidelijk genoeg is.

Geplaatst

Knight of Ni en Ruud4d, bedankt voor jullie duidelijke antwoorden.

Ik geloof dat alles nu goed werkt op een detail na.

Voor het gemak heb ik alles omgezet in html en daar heb ik gelijk een vraag over.

Ik heb een link gemaakt zoals Knight heeft geschreven, namelijk

<a href="http://www. etc.nl">

Wanneer ik dit doet, ga ik gelijk van de page van geocaching af.

Welke code moet ik invoeren om een extra window te openen, voor die pagina.

Ik heb hiervoor wel eens een script van java gebruikt dacht ik, maar is dat nu echt nodig?

gr. Arie

Geplaatst (bewerkt)

Dan voeg je het "target" attribuut toe. Als volgt:

<a target="_blank" href="http://www. etc.nl">

bewerkt door Peetee
Geplaatst

knip...

Jan

Je zou bijna zeggen dat we af en toe met elkaar praten :D

Maar zo werk ik ook, kun je direct zien of je html het goede resultaat oplevert. En je bent niet afhankelijk van de session time-out van geocaching.com.

Jan

Komt het daardoor dat je dan een a4 tje kan printen zonder vervormingen ? :yes:

Geplaatst

<a href="http://www. etc.nl">

Dan voeg je het "target" attribuut toe. Als volgt:

<a target="_blank" href="http://www. etc.nl">

PeeTee bedankt, alles werkt nu.

Nu het moeilijkste nog, in de buurt van Rotterdam een munitiekistje scoren.

Maar dat gaat goed komen en dan kan ik hem gaan plaatsen.

gr. Arie

Geplaatst

hm, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Van waaruit print je dan? Uit Word? Als ik een cache pagina print, kies ik altijd voor 'printer friendly, no logs', anders krijg ik en geen mooie pagina en allemaal data die ik niet wil.

Jan

Geplaatst

hm, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Van waaruit print je dan? Uit Word? Als ik een cache pagina print, kies ik altijd voor 'printer friendly, no logs', anders krijg ik en geen mooie pagina en allemaal data die ik niet wil.

Jan

Nou dat printvriendelijk valt nog wel eens tegen.

bv als de tekst te breed is wordt dat afgebroken soms niet niet mee geprint.

Vraag me even niet welke caches dat het geval is. Maar sommige zijn zo.

Vaak kan je de tekst dan wel min of meer uitspitten, maar soms ook wel niet.

Als iets in een tabel staat en de tabel is breder dan een a4 tje dan kort hij dat wel af.

En dan kan het lastig zijn iets juist te interpreteren.

Vandaar dus mijn vraag.

Het lijkt mij dus, dat als je iets in word maakt je ook de uiteindes bepaalt etc.

Als je dat omzet naar html(dmv tags etc.) krijg dan vanzelf ook met die regeleindes te maken ?

Of zijn daar speciale tags voor nodig ?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...