Spring naar bijdragen

geocaching.nl gaat naar een nieuwe server


Geoman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nog een laatste maffe poging... heb je misschien iets in c:\windows\system32\drivers\etc\hosts staan? Of bestanden als lmhosts, hosts.msn, lmhosts.sam in diezelfde directory? Misschien na een vorige verhuizing of wat dan ook? Gaat het wel goed als je een proxy instelt (bijv van een provider of zo).

 

Het klinkt alsof er iets in je systeem www.geocaching.nl (nog steeds) verkeerd vertaalt naar een IP adres, en dan is het logisch dat je dat eatserver logo krijgt. Immers, die hostname zal dan niet meer bestaan op de server waar je heen gaat.

Ik heb geen proxy van een provider. @home heeft geen proxy.

 

In windows heb ik:

 

eatserver8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ja, dat had ik gelezen, en besloten dat dat het niet uitsloot. Maar voel je vrij om een betere oplossing te bedenken. Ik zal niet in de weg lopen van de geweldige heirbaut, die het ongetwijfeld in 2 minuten opgelost heeft.

Nee, helaas, ik heb het nooit kunnen oplossen. Ik had een identiek probleem toen ik nog bij Chello vertoefde. De ene PC (Windows) deed het wel en de andere niet (Linux). Er waren overigens meer websites die het niet deden op de een en wel op de ander. Van alles geprobeerd en het nooit kunnen oplossen.

Een traceroute van de ene gaf een andere route dan de ander. DHCP-server was de zelfde, de hosts-file, DNS hetzelfde alles hetzelfde, viruscheck, spywarecheck alles.

Nog vreemder, op de PC die het niet deed, stonden 3 OS'sen. Linux en 2x Windows. Op géén van de drie partities kon ik nog bij die ene website komen, en ik geloof niet dat zo maar ineens 1 partitie/OS iets wijzigt en vervolgens ook iets wijzigt in 2 hidden partities. Mijn plan was toen eens te proberen met een ander hardware-address (MAC) en nog eens proberen, maar zover ben ik niet meer gekomen.

 

Maar toch fijn om te horen dat ik geweldig ben ;):yucky:

Twee man weten meer dan één...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf te wedden dat er ergens iets fout staat in de router tabellen van je ISP...... (Een tikfoutje in een Cisco script is zo gemaakt nl)

 

Wat krijg je als je een tracert of een pathping doet naar de GC adressen?

Eigenlijk zou je moeten weten of andere mensen die op dezelfde node zitten ook dit zelfde probleem hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer. Iets later, maar ja, soms werk ik en soms slaap ik :thumbup:

 

tracert geeft weinig omdat ik via een router ga en bij de eerste hop geeft hij op beide adressen een time out.

 

Wel krijg ik bij tracert op het ene adres een ipadres ogegeven van 195.20.9.56 en bij de andere dan 213.203.14.112

 

Als ik beide invoer, krijg im natuurlijk op beide weer de eatserver. Kan dat ding al niet meer zien, en wat voor een naam ook :P

 

Ik zal eens een trace doen via externe software en niet via de dosbox. moment, update komt zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...