Spring naar bijdragen

geocaching.nl gaat naar een nieuwe server


Geoman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Das dan duidelijk..... zit er toch iets niet goed in een routing tabel als hij je ineens naar een ander IP stuurt...... En ik gok dat dat bij Alternet is (Is dat toevallig de (oude) hosting provider?)

 

Tenzij dat al in je HOST file gebeurt.... zoals Xaa zei... open je HOST file eens en kijk eens of daar iets in staat van www.geocaching.nl 213.203.14.112

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij dat al in je HOST file gebeurt.... zoals Xaa zei... open je HOST file eens en kijk eens of daar iets in staat van www.geocaching.nl 213.203.14.112

 

Tja, daar had ik al naar gekeken en het verbaasde e eniszins dat ik daar 2 ipadressen tegenkwam. Eentje van gc.com en eentje van gc.nl. (213.203.14.112) Verder zag ik niets byzonders.

 

 

Overigens zie ik niets anders dan 'IPB afbeelding', dus wat die plaatjes zijn, ik zou het niet weten.

En weten we nog steeds niet of er in al die hosts files niet misschien ergens www.geocaching.nl staat :-) Alternatieve domme vraag, maar bij een Kruimeldief weet je maar nooit. Sluit je die browsers wel eens af? Die dingen hebben ook eigen DNS caches. Het lijkt me niet dat je die allemaal altijd continu open hebt staan, maar je weet maar nooit.

Vreemd dat de afbeeldingen niet et zien zijn bij jou. Ik heb ze op mijn eigen space staan. Misschien dat daar de boel wel ff overbelast is. Ik plaats veel plaatjes, ook tijdens reviews en als iedereen gelijk gaat... Ik weet niet hoeveel datatransfer ik tegelijk mag hebben. Dan zou dit de 2e keer zijn in een paar jaar dat ik niet bereikbaar ben.

 

Maar heb dus de hostfiles nog eens bekeken en heb de dader gevonden. Sofwarmatige DSNversneller.....

(Tweakmaster)

 

Dit stond er namelijk:

 

127.0.0.1 localhost

# +++++ START of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

# +++++ Manual changes made to the following lines will be lost +++++

213.203.14.112 www.geocaching.nl

# +++++ END of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

 

 

Tweakmaster opgestart, update gedaan en nu staat er:

 

127.0.0.1 localhost

# +++++ START of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

# +++++ Manual changes made to the following lines will be lost +++++

195.20.9.56 www.geocaching.nl

66.150.167.148 www.geocaching.com

# +++++ END of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

 

Dus, het is klaar :thumbup:

 

Zonder jullie hulp, Xaa, Cache Getters en Heirbaut Hunters, was ik er werkelijk nooit achter gekomen. Die Tweakmaster ooit geïnstalleerd, en ik zal waarschijnlijk op 16-9 een wijziging uitgevoerd hebben. De pest is, het progje draait op de achtergrond en daar heb ik niet meer bij stil gestaan. Ik kwam hem bij Wintasks ook niet echt tegen dat het me is opgevallen.

Dit probleem was zo overduidelijk aanwezig dat ik Tweakmaster en de host in het vervolg als eerste raadpleeg bij vreemde praktijken.

 

 

Maar goed, enough is enough, misschien is het probleem van 1 persoon niet iets om een heel draadje mee te vullen, wellicht is PB'en dan beter :-)

 

Je hebt helemaal gelijk Mark. Hier had een moderator even moeten ingrijpen. Bedankt voor de subtiele tik over de vingers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij dat al in je HOST file gebeurt.... zoals Xaa zei... open je HOST file eens en kijk eens of daar iets in staat van www.geocaching.nl 213.203.14.112

 

Tja, daar had ik al naar gekeken en het verbaasde e eniszins dat ik daar 2 ipadressen tegenkwam. Eentje van gc.com en eentje van gc.nl. (213.203.14.112) Verder zag ik niets byzonders.

 

 

Overigens zie ik niets anders dan 'IPB afbeelding', dus wat die plaatjes zijn, ik zou het niet weten.

En weten we nog steeds niet of er in al die hosts files niet misschien ergens www.geocaching.nl staat :-) Alternatieve domme vraag, maar bij een Kruimeldief weet je maar nooit. Sluit je die browsers wel eens af? Die dingen hebben ook eigen DNS caches. Het lijkt me niet dat je die allemaal altijd continu open hebt staan, maar je weet maar nooit.

Vreemd dat de afbeeldingen niet et zien zijn bij jou. Ik heb ze op mijn eigen space staan. Misschien dat daar de boel wel ff overbelast is. Ik plaats veel plaatjes, ook tijdens reviews en als iedereen gelijk gaat... Ik weet niet hoeveel datatransfer ik tegelijk mag hebben. Dan zou dit de 2e keer zijn in een paar jaar dat ik niet bereikbaar ben.

 

Maar heb dus de hostfiles nog eens bekeken en heb de dader gevonden. Sofwarmatige DSNversneller.....

(Tweakmaster)

 

Dit stond er namelijk:

 

127.0.0.1 localhost

# +++++ START of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

# +++++ Manual changes made to the following lines will be lost +++++

213.203.14.112 www.geocaching.nl

# +++++ END of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

 

 

Tweakmaster opgestart, update gedaan en nu staat er:

 

127.0.0.1 localhost

# +++++ START of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

# +++++ Manual changes made to the following lines will be lost +++++

195.20.9.56 www.geocaching.nl

66.150.167.148 www.geocaching.com

# +++++ END of TweakMASTER DNS Accelerator Section +++++

 

Dus, het is klaar :thumbup:

 

Zonder jullie hulp, Xaa, Cache Getters en Heirbaut Hunters, was ik er werkelijk nooit achter gekomen. Die Tweakmaster ooit geïnstalleerd, en ik zal waarschijnlijk op 16-9 een wijziging uitgevoerd hebben. De pest is, het progje draait op de achtergrond en daar heb ik niet meer bij stil gestaan. Ik kwam hem bij Wintasks ook niet echt tegen dat het me is opgevallen.

Dit probleem was zo overduidelijk aanwezig dat ik Tweakmaster en de host in het vervolg als eerste raadpleeg bij vreemde praktijken.

 

 

Maar goed, enough is enough, misschien is het probleem van 1 persoon niet iets om een heel draadje mee te vullen, wellicht is PB'en dan beter :-)

 

Je hebt helemaal gelijk Mark. Hier had een moderator even moeten ingrijpen. Bedankt voor de subtiele tik over de vingers.

 

Laat ik eens gokken dat Twinlife ook die DNS "corrupter" heeft geinstalleerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed ter afsluiting van "ons" probleem dan nog even:

 

Laat ik eens gokken dat Twinlife ook die DNS "corrupter" heeft geinstalleerd...

In ieder geval goed dat je de corrupter tussen aanhalingstekens schrijft. Het zou als een bug in Tweakmaster omschreven kunnen worden. Het lijkt me namelijk dat "zoiets" een auto update zou moeten hebben. Een manual update van de DNS accelarator kent het progje immers wel. Verder doet het zijn werk uitstekend :thumbup:

 

Ga morgen eens met de lotto meedoen....... :(

 

Als jij Tweakmaster ook had of hebt draaien, dan zullen we het ook eens moeten informeren bij Twinpeaks. Die heeft namelijk hetzelfe probleem sinds maanden. Misschien vanaf de vorige update?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed ter afsluiting van "ons" probleem dan nog even:

 

Laat ik eens gokken dat Twinlife ook die DNS "corrupter" heeft geinstalleerd...

In ieder geval goed dat je de corrupter tussen aanhalingstekens schrijft. Het zou als een bug in Tweakmaster omschreven kunnen worden. Het lijkt me namelijk dat "zoiets" een auto update zou moeten hebben. Een manual update van de DNS accelarator kent het progje immers wel. Verder doet het zijn werk uitstekend :lol1:

 

Ga morgen eens met de lotto meedoen....... :)

 

Als jij Tweakmaster ook had of hebt draaien, dan zullen we het ook eens moeten informeren bij Twinpeaks. Die heeft namelijk hetzelfe probleem sinds maanden. Misschien vanaf de vorige update?

 

Meende toch dat ik jou dat vertelde toen mijn problemen begonnen, een up-date en vervolgens een blok.

Denk zelf dat Twin Peaks zijn problemen nu ook weg zijn.

 

Gr Twinlife :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...