Spring naar bijdragen

Statistieken


Crankyhenkie

Aanbevolen berichten

De statistieken worden zo langzamerhand onbereikbaar. Tegenwoordig is het helaas nodig om te controleren of je founds wel verwerkt zijn. Vaak zijn correcties via DHZ noodzakelijk.

Maar dan wil ik ook graag kunnen zien of het wel verwerkt is. En dat gaat steeds moeizamer. Op dit moment zelfs helemaal niet.

 

Is er iets aan de hand? Of is het een capaciteitsprobleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ja wij zaten ook al van ligt het nu aan onze profider of niet, maar op me werk kom ik ook niet op de kaart van niet gevonden of ranking hunter.

het is erg vervelend ik hoop dat het iets simpels is.

bewerkt door Team Guppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mijn laatste 11 logjes heb ik er 8 via "Corrigeer logs" op de lijst moeten krijgen, en daarvan 2 twee keer en 1 zelfs drie keer moeten aanmelden.

Ik dacht ook al dat het aan mijn provider lag, maar het is een algemeen probleem dus kennelijk.

Werk voor Reintje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook regelmatig de DHZ nodig, maar de verhouding is bij mij wat gunstiger en verbeterd de laatste tijd.

Een tijdje geleden moest ik ongeveer een derde van mijn founds in Nederland of Belgie DHZ-en, nu zweeft het ergens tussen 1 op 5 en 1 op 10. Toch veel minder werk denk ik zo!

 

De statistieken kom ik vaak niet aan, dan klik ik wel maar de pagina laadt niet. Geen DNS, hij blijft gewoon hangen. Het is dan gewoon een kwestie van doorzetten en na een tijdje lukt het wel.

Maar ook dat is verbeterd, sinds een paar dagen gaat het soms zelfs in 1 keer goed.

 

De speciale kaarten van Nederland zoals not found en not found van 2 cachers doen het wel minder vaak goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de vragen goed begrijp zijn er 2 verschillende problemen:

  1. Het bijhouden van de log loopt niet zo lekker
  2. Het bekijken van statistiek pagina's gaat soms niet goed

Die twee hebben verschillende oorzaken.

 

Als je je gevonden caches logt op het moment dat gc.com heel erg druk is, dan gaat dat wat lastig. Het ophalen vn de log informatie op dat moment gaat dan ook lastig. En als op zondag avond heel Europa zit te loggen is de kans heel groot dat er logs "gemist worden". Oplossing is heel eenvoudig: Op een rustig moment loggen.

 

Het weergeven van de statistieken is een ander probleem. Dat wordt veroorzaakt door de toenemende loading op de server en de toenemende omvang van de gegevens in de database. Ik zal daar eens even een blik op werpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het weergeven van de statistieken is een ander probleem. Dat wordt veroorzaakt door de toenemende loading op de server en de toenemende omvang van de gegevens in de database. Ik zal daar eens even een blik op werpen.

 

Is inderdaad niet of slecht in te komen. Wil je ons ook van de noodlijst afhalen? Ik had vorige week al ge-PM'd, maar we staan nog steeds op de lijst :lol:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als ik een schatting zou moeten maken van hoeveel er ongeveer in databases staat voor geocaching.nl, forum even daargelaten, denk ik dat dat op zich nog te overzien is. 10000 caches, 20000 cachers, een stuk of, nou... doe eens ruig... 100000 logs. Dat zou een dedicated host best aan moeten kunnen, even het aanmaken van specifieke kaartjes daargelaten, die kosten altijd tijd. Grootste probleem zou vermoedelijk zijn dat het geen dedicated machine is :-)

:lol:

Number of caches: 34042

Number of cachers: 99436

Number of FullStats users: 6997

Number of DIY users: 1925

Number of cache logs: 1821619

Totaal kilobytes: 83281491

 

Recent hebben we gesproken over een dedicated server. Dat is echter een beetje duur als je afhankelijk bent van donaties. Dus moet er hier en daar wat slims worden gedaan. Zoals b.v het pre-renderen, slimmer kaarten genereren etc. Ook kan de helft van de cache logs weg, maar ja, welke helft? Zoals je misschien is opgevallen breekt de pleuris uit als er ook maar wat is gaat met de statistieken. :lol:

 

Maar ik heb wel wat ideetjes. Het gebruik van GoogleMaps gaat heel veel verlichting geven. Alleen moet de PC van de bezoeker er dan weer niet in stikken. Dus zo blijven we lekker bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...