Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Kleine update weer een telefoontje van de politie in Zeist, volgens hun (ze zijn er nog niet helemaal uit) was ik strafbaar volgens artikel 139 D wetboek strafrecht

Artikel 139d; misbruik van een technisch hulpmiddel

1. Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden een jaar of geldboete van de vierde categorie

wordt gestraft hij die met het oogmerk dat daardoor een gesprek, telecommunicatie of andere

gegevensoverdracht of andere gegevensverwerking door een geautomatiseerd werk wederrechtelijk

wordt afgeluisterd, afgetapt of opgenomen, een technisch hulpmiddel op een bepaalde plaats

aanwezig doet zijn.

Nu zijn ze nog in overleg hoe verder te handelen

Bericht binnen een week

Barny

lees hem toch iets anders maar kan aan mij liggenhier dus en volgens mij doet B daar niet aan

Geplaatst (bewerkt)

Kleine update weer een telefoontje van de politie in Zeist, volgens hun (ze zijn er nog niet helemaal uit) was ik strafbaar volgens artikel 139 D wetboek strafrecht

Artikel 139d; misbruik van een technisch hulpmiddel

1. Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden een jaar of geldboete van de vierde categorie

wordt gestraft hij die met het oogmerk dat daardoor een gesprek, telecommunicatie of andere

gegevensoverdracht of andere gegevensverwerking door een geautomatiseerd werk wederrechtelijk

wordt afgeluisterd, afgetapt of opgenomen, een technisch hulpmiddel op een bepaalde plaats

aanwezig doet zijn.

Nu zijn ze nog in overleg hoe verder te handelen

Bericht binnen een week

Barny

lees hem toch iets anders maar kan aan mij liggenhier dus en volgens mij doet B daar niet aan

Niks aan de hand dus. Afluisteren, aftappen of opnemen is niet aan de orde.

Over meeliften wordt niet gesproken.

bewerkt door gr2
Geplaatst
Nu moet ik soms wel eens een kwartier zoeken voordat ik een acceptabele ontvangst heb
Is dat busje zo traag of je WIFI kaartje :thumbup:

(sorry voor de vreemde manier van quoten maar via de normale weg lukt dat momenteel niet hier)kw.gif

Quoten is toch wel zo simpel!

nope. met jouw vreemde handtekening was quoten bijna onmogelijk. Je handtekening was namelijk 8000 pixels breed. Wilde men jouw quoten dan moest men een paar minuten naar rechts scrollen om de "quote" knop bij je berichten te vinden. Heel irritant en daar heb ik je op gewezen en daarom is je handtekening nu ook pleite.

Geplaatst
Over meeliften wordt niet gesproken.

Ik begrijp het probleem ook niet :thumbup:

Als ik de voorwaarden van mijn provider lees, die zijn nog uit de tijd dat WiFi onbekend was, dan zie ik dat ik mijn internetverbinding (kabel) niet mag delen met derden. Dus geen schwitch of hub er tussen en een kabeltje naar de buurman of meerdere buren.

De reden darvoor is duidelijk. Men wil dat de 50 euro die ik per maand voor mijn abo betaal, ook betaald wordt door mijn buren. maar dar gaat het om een contunue delen van mijn account.

Het delen in huis is immers gewoon teogestaan :D

Maar.... het delen via WiFi, hoeft niet continu te zijn voor buren. Ik zie daar toch verschillen in. Ik kan me vergissen, maar zie geen enkel buurman met mij meeliften.

iif offtopic:

Is er trouwens een mogelijkheid om het verkeer van de modem te controleren? Dan bedoel ik niet het flikkeren van het lampje, maar controle op het aantal bytes dat heen en weer geslingerd word tussen in/out van mijn modem.

En dan bedoel ik natuurlijk niet het dataverkeer van mijn eigen PC of van de andere in mijn huis, dat heb ik hier wel zichtbaar. Dat zie ik continu rechtsboven op mijn scherm en wordt gelogd. Ik bedoel dus echt vanuit het modem. Ik ben wel nieuwsgierig of er meegelift wordt.

Ontopic:

Ik heb juist om meeligften voor mobiel gebruik mogelijk te maken, mijn WiFi open gezet voor derden. Men mag van mij meefietsen. De bedoeling is nogmaals voor mobiele gebruikers en niet voor buurtbewoners.

Ik zal een dezer dagen eens mijn ISP vragen hoe zij erover denken. Voor mij is het openzetten hetzelfde als dat er iemand mij zou vragen of hij even voor mijn PC mag omdat hij even iets moet zoeken op het internet :angry:

Wat voor verschil maakt het als Team Pentagram hier aanbelt en zegt dat ze Team Pentagram zijn en even willen inloggen op geocaching.com om nieuwe caches te zoeken in de omgeving, een uur voor mijn PC blijft zitten, Espresso nuttigt, of... dat men even bij mij in de straat via mijn open WiFi inlogt? :no:

Als de traffic te gek wordt en ik er hinder van ondervind is het met een druk op de knop immers afgelopen.

Ik heb juist voor mobiele gebruikers een extra versterking aangebracht van plm 500 meter in de omtrek.

Voor mij geldt dat de regel van mijn ISP de wet is en niet wat de plisie er van vindt.

Als je namelijk ongeoorloofd een open WiFi net vindt, dan is dat de "schuld"van de eigenaar van dat net. Dan moet hij het maar encrypten. Dat is immers ook maar een handeling van een paar seconden.

Als mijn ISP het toestaat en ik vind het ok, dan lijkt het me niets illegaals. Als ik zo stom ben om de toegang tot mijn netwerk ook open te zetten, dan is dat, zoals gezegd, mijn eigen stommiteit. Niets strafbaars aan denk ik dan.

Geplaatst
iif offtopic:

Is er trouwens een mogelijkheid om het verkeer van de modem te controleren? Dan bedoel ik niet het flikkeren van het lampje, maar controle op het aantal bytes dat heen en weer geslingerd word tussen in/out van mijn modem.

En dan bedoel ik natuurlijk niet het dataverkeer van mijn eigen PC of van de andere in mijn huis, dat heb ik hier wel zichtbaar. Dat zie ik continu rechtsboven op mijn scherm en wordt gelogd. Ik bedoel dus echt vanuit het modem. Ik ben wel nieuwsgierig of er meegelift wordt.

Ja, het dataverkeer van het modem kun je bv uitlezen via de SNMP interface. Er zijn diverse programmatjes die dit netjes voor je zichtbaar maken.

Een van de vele progjes die dat kan is bv MRTG.

Geplaatst
Heel irritant en daar heb ik je op gewezen en daarom is je handtekening nu ook pleite.
Huh?

Misschien een optie om je accountnaam te wijzigen van JanDeBehanger in OnnozeleHals?

Me niet gaan kietelen Henk, dat laat ik liever over aan het andere geslacht.

Geplaatst (bewerkt)
Heel irritant en daar heb ik je op gewezen en daarom is je handtekening nu ook pleite.
:offtopic: Huh?
Misschien een optie om je accountnaam te wijzigen van JanDeBehanger in OnnozeleHals?
Het account
OnnozeleHals
is niet meer beschikbaar!
Me niet gaan kietelen Henk, dat laat ik liever over aan het andere geslacht.
:offtopic:

--

Als ouwe mannen gaan dromen over vroegah........

bewerkt door JandeBeHanger
  • 5 months later...
Geplaatst

Zinds een week heb ik hier ook een Fon staan, moet zeggen werkt wel mooi. En met een invite gratis te ontvangen.

Een van de mooije dingen die je kunt instellen is een website die iedereen vrij mag bezoeken. Jullie raden het al dat is dus www.geocaching.com geworden.

Een ander mooi ding is dat je ook (gast)gebruikers kunt toevoegen. Die overal mogen surfen. zie daar voor maar eens naar mijn eerst geplaatse cache voor de gegevens.

Kan Het gele busje en overige geocachers. Hier teministen vrij en gratis loggen.

Geplaatst
Goed idee er kunnen niet genoeg open wifi router plaatsen zijn in de wereld.

Nu moet ik soms wel eens een kwartier zoeken voordat ik een acceptabele ontvangst heb

Barny

Die maar wacht en wacht en wacht, tot dat ik eindelijk nu eens het linkje toegezonden krijgt

DakGootNetwerk is er altijd hoor .....

'Team kleijn'

Rob

Geplaatst

Ook Grote Smurf heeft al een tidje een FON draaien, ook met gratis gebruik voor geocachers (wachtwoord op verzoek via de GSMurf). :yes:

Geplaatst

Goed idee er kunnen niet genoeg open wifi router plaatsen zijn in de wereld.

Barny

Die maar wacht en wacht en wacht, tot dat ik eindelijk nu eens het linkje toegezonden krijgt

DakGootNetwerk is er altijd hoor .....

'Team kleijn'

Rob

is er wel klopt, net als een argwanende buurt bewoon(ster) die heerlijk anoniem (Blegg) de politie belt over het verdachte gedrag van een (Wel Knappe) maar vreemde kerel in Het Gele Bussie en dan binnen luttele minuten een politiemacht op de been brengt om Het Gele Bussie in een cordon klem te zetten onderwijl de hele buurt uitloopt om de enige vertier van betekenis in Leuden te kunnen aanschouwen.

waarna de zelfde politiemacht na twee uur ambtelijk overleg tot de enige juiste conclusie komt dat de (weliswaar knappe bestuurder cq eigenaar van Het Gele Bussie ) geen enkel verwijt valt te maken,

Anders dan op de vroege ochtend hinderlijk claxonnerend van verkleumende motorrijders gewoonlijk doen

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Ook wij gebruik wifi voor onderweg maar het is wel eens zoeken naar een open vebinding. En dan moet je ook nog maar gunstig in de buurt kunnen parkeren.

Sinds een jaar hebben we nu het gebruik van T-mobile flex 20. Hiermee ben je €29.95 per maand kwijt €20 voor het bellen en €9,95 voor het internet.Daarbij krijg je de MDA Vario telefoon in gebruik.

Hiermee kun je behalve alle taken die een PDA aankan zoals o.a. navigeren, bellen,MP3 ook internetten in geheel Nederland voor maar €9.95 per maand.

Wij hebben hiervoor een duo-kaart genomen zoadat wij deze kunnen in de telefoon kaart van de laptop kunnen schuiven en zo dus overal in Nederland goedkoop en gemakkelijk internet en e-mail gebruiken.

Het maakt gebruik van GPRS dus iets minder snel maar altijd werkend.

Je kunt dit ook in het buitenland gebruiken maar dat is veel duurder dus daar maken we weer gebruik van de wifikaart met een extra sterke antenne.

bewerkt door apiedi@k
Geplaatst

Ik volg de wetgeving (als die al adequaat is) niet, maar is het niet zo dat uiteindelijk altijd de account houder verantwoordelijk is voor alle eventuele shit die via dat account over en weer vliegt?

M.a.w. als ik mijn verbinding open stel voor derden en die gaan via die verbinding ik-weet-niet-wat-voor-ellende versturen, dat ik er dan op aangesproken kan worden?

Daar heb ik geen trek in en dat is wel mijn bezwaar tegen dit idee.

NL-breed een WIFI verbinding voorhanden? Ja graag. Liefst EU-breed! Maar is dat niet iets voor de providers?

Ik kies en bereid de caches ter dege voor mét alternatieven zodat ik altijd mogelijkheden heb om uit te wijken. In noodgevallen is er altijd nog de iMode optie als je echt nog iets wilt als voorgaande niet blijkt te lukken. Jammer daarin is dat je de laatste logs niet kunt lezen.

2x nu op geocache-vakantie geweest waarin het even nodig was om e.e.a. na te kijken en ik het ook nodig vond om dagelijks te loggen (en waarvoor is dat nou eigenlijk nodig?).

Mijn GSM en laptop begrijpen elkaar dus ik kan overal internetten wat ik wil. Welliswaar met de GPRS verbinding dus langzaam, maar wie valt over 10 tot 30 euro per week extra over een week die toch al tig euro's kost? Ik voorlopig niet.

nachtbraker

Geplaatst (bewerkt)
2x nu op geocache-vakantie geweest waarin het even nodig was om e.e.a. na te kijken en ik het ook nodig vond om dagelijks te loggen (en waarvoor is dat nou eigenlijk nodig?).

Lijkt me vooral makkelijk als je een tb mee neemt/dropt. Anders kan het ook best later.

bewerkt door Team Krabbegat
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...