Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
72 uur volgens de richtlijnen van .com en daar moeten ze zich in Nederland ook aan houden.

Vakantie of geen vakantie, baby of geen baby. :lol1:

Gr Twinlife :)

Wat is ie weer subtiel !

Ik zou haast de term respect weer van stal halen. :)

Geopatra.

Gevonden op de helppages bij geocaching.com:

All geocaches are reviewed by volunteers, and we ask that they contact you within 72 hours of submitting your geocache. Sometimes they will have additional questions about your cache, and often they will simply approve it based on your cache description.

Met ander woorden, Belgie heet ook 2 reviewers...

Als ik op verlof ben, moet mijn colega mijn taken waarnemen en andersom...

Ben ook vrijwilliger in verscheidene verenigingen, en daar worden ook afspraken gemaakt, zodat de rest van de vereniging niet in de kou komt te staan,

Rustig maar, Pevalo.

Er staat niemand in de kou, er moet alleen wat langer gewacht worden.

Geopatra.

Geplaatst
Inderdaad komt alles nu een beetje tegelijk.

- Hawkeyes in de kraamtijd

- Kruimel en Geoman genietend van hun welverdiende vakantie :)

- Reintje de Vos door zijn ziekte op halve kracht

- Diverse hack pogingen en twee geslaagde :)

Ondanks alles - vakantie of geen vakantie - werken we ons uit de naad om de site door te laten draaien.

Hawkeyes, Reintje en ondergetekende zijn zeer druk met de beveiliging van de site anders op te zetten.

Gaat heel veel tijd in zitten. O.a forum rebuilden etc etc ...

Wij hopen na het weekend alles rond te hebben. Tot die tijd - en mogelijk ook volgende week nog - gaat het reviewen op een lager pitje door dan jullie van ons gewend zijn.

Dat wist ik niet, wat mij betreft is er ook geen haast, had alleen gehoopt voor het eind van de vakantie de boel klaar te hebben zodat de laatste toeristen hier in het Limburgse de cache nog zouden kunnen meepikken. (Het is er een bij een wijngoed, oktober is dan disabled ivm de bedrijvigheid daar, dus ja.. tijd speelde een rol ... )

Geplaatst
Al sinds maaaaaaaanden ...........................Terwijl ook dit forum aan alle kanten doorgelezen wordt, voorzien van pareltjes, ontdaan van bedorven zut, etc...

Maar ook ontdaan van pareltjes, en voorzien van bedorven zut

Laten we dan niet meteen beginnen over nieuwe reviewers en zo, maar gewoon even een weekje stil staan bij hoe goed we het al die maanden gehad hebben, en ongetwijfeld binnenkort ook weer zullen hebben.

Waarom niet? 3 kunnen meer dan 2, 4 kunnen meer dan 3. etc. etc. Hoe meer vrijwilligers hoe rustiger deze vrijwilligers het hebben. Kunnen ze op hun gemak vader worden, ziek worden, en op vakantie gaan zonder dat er muiterij uitbreekt

Geplaatst

Laten we dan niet meteen beginnen over nieuwe reviewers en zo, maar gewoon even een weekje stil staan bij hoe goed we het al die maanden gehad hebben, en ongetwijfeld binnenkort ook weer zullen hebben.

Waarom niet? 3 kunnen meer dan 2, 4 kunnen meer dan 3. etc. etc. Hoe meer vrijwilligers hoe rustiger deze vrijwilligers het hebben. Kunnen ze op hun gemak vader worden, ziek worden, en op vakantie gaan zonder dat er muiterij uitbreekt

Misschien zeuren we met z'n allen iets te hard, het komt wel weer goed.

Maar... inderdaad waarom kan/mag/zal er geen reviewer bij komen? Waar komt toch die weerstand tegen dit idee vandaan?

Het aantal cachers neemt geleidelijk toe, het aantal aangeboden caches neemt geleidelijk toe, 1+1 = 2, het aantal reviewers neemt ook toe?

Geplaatst

Kruimeldief heeft zojuist weer een nieuwe cache gepubliceerd: GCQQYP

Dus is hij terug van weg geweest en komt iedereen op zijn beurt aan de beurt :)

Succes met de nieuwe caches dit weekend! :)

Geplaatst
ben bezig met reviewen....

de eerste 23 caches waren er 20 die niet gepubliceerd konden worden wegens niet volledigheid....

wellicht is het handig om het volgende ff door te lezen VOOR je een cache klaarzet om te laten reviewen:

DE richlijnen (hieraan dient elke cache die ter publicatie wordt aangeboden te voldoen)

schema wat we aanhouden en afwerken

Hej bedankt Hawkeyes!

Dit reviewschema was ik nog niet tegengekomen.

Ik merk het wel, hoe of wat of wanneer :)

Het was gewoon even een vraagje hoe lang het zou kunnen duren.

Nu weet ik inmiddels dat je net vader bent geworden: gefeliciteerd bij deze!

En dat Kruimel op vakantie was.

Groet,

Sloppie

Geplaatst

Al sinds maaaaaaaanden ...........................Terwijl ook dit forum aan alle kanten doorgelezen wordt, voorzien van pareltjes, ontdaan van bedorven zut, etc...

Maar ook ontdaan van pareltjes, en voorzien van bedorven zut

Helemaal mee eens Eppie.

Gr Twinlife :)

Geplaatst (bewerkt)

Kruimeldief heeft een nachtelijke inhaalslag gemaakt :)

Om 2:16 bericht

For GCXZPV: Op weg naar school (Traditional Cache)

22.3mi SW (35.8km SW)

Kruimeldief published Op weg naar school (Traditional Cache) at 9/8/2006

Log Date: 9/8/2006

Reviewed and Published.

Suc6 met de cache. [^]

:lol1:

Edit: En het goud is al weg :)

bewerkt door MCMAL
Geplaatst

Een extra reviewer is nog niet nodig. Dat is geen weerzin van "ons" maar een "regel" van geocaching.com. We reviewen immers voor geocaching.com en niet voor geocaching.nl.

Als we echt in tijdnood komen dan kunnen we zo een blik backupreviewers lostrekken in Amerika. Daar staat er een flink aantal klaar om waar dan ook ter wereld bij te springen. 3/4 van de wereld wordt zelfs maar door een handjevol reviewers gedaan. Bijna alle europese landen hebben maar 1 a 2 reviewers. Sommige landen hebben er niet een en die worden door ons erbij gedaan.

We hebben niet ervoor gekozen om een blik yankees los te trekken omdat er dan gegarandeerd communicatiestoornissen zullen optreden en de Yankees kunnen niets worden met onze topografische kaarten en overlays van de natuurbeheerders en de bepalingen van deze. Het resultaat zal dan zijn dat we alsnog alles mogen doen en de fouten van de backuppers mogen gaan herstellen.

Dat het dit keer zo gelopen is, was niet gepland. Nooa moest zo nodig wachten tot de dag dat ik werkelijk afwezig was en de week daarna.

Zo'n verschrikkelijke achterstand was er ook weer niet. We hebben het immers in 2 dagen en nachten weggewerkt.

Ik zag dat Remco vrijdagavond bezig was en ben er toen ook op gedoken. Vrijdagnacht om 03:30 had ik er zo'n 25 online staan en een veelvoud bekeken en in eerste instantie afgekeurd.

Zaterdagmorgen om 07:00 voor het CITO-event aan heb ik er nog een paar gedaan en ben na het CITO event doorgegaan tot diep in de (zaterdag)nacht totdat de lijst leeg was.

En de lijst is nu op een paar teruggekeerde afwerkgevalletjes na, weer of nog steeds leeg.

De afgelopen 13 maanden zijn de meeste caches ook door "maar" één reviewer gedaan. De reden daarvoor is niet dat de andere reviewer niets deed of geen zin had, maar als hij aan het reviewen wilde gaan, was alles al weer voor zijn neus weggekaapt. Met andere woorden, er was maar werk voor één, ook al had die ene het daardoor druk. Maar dat heeft die ene zelf voor gekozen en dus over zichzelf afgeroepen.

Het is ook drukker geworden, maar toch zit er weinig verschil in hoeveelheid met een jaar geleden. Toen kwamen er gemiddeld 100 per maand online en dat is nu nog zo. Een enkele maand iets minder en een enkele maand iets meer. Het grote verschil zit hem er wel in dat steeds meer beginnende cachers caches aanvragen en dat betekent dat per cache er door de reviewer meestal veel meer tijd in gestoken moet worden omdat er meestal vanalles aan mankeert.

Dat betekent niet dat er maar 100 online gezet kunnen worden en de rest blijft liggen, nee dat betekent dat de lijst iedere keer leeg is. Er worden wel veel meer caches ingediend, maar het is nog steeds een feit dat het overgrote deel zoveel aan mankeert dat het echt niet in één keer online komt. In de 100 die gemiddeld online komen zitten dus ook de caches waar alle "fouten" en opmerkingen van de reviewer zijn aangepast.

We hebben inmiddels wel afgesproken dat die ene reviewer die de andere steeds de te reviewen caches voor de neus wegkaapte, iets meer overlaat voor de ander om zo met zijn 2en verder te gaan.

We gaan met dit nieuwe reviewerschema ook met "elkaars" caches verder wat de snelheid ook zal bespoedigen.

Wij kunnen er weinig aan doen dat gc.com ineens de 72 uur die er staat voor een antwoord, veranderd heeft in 36 tot 72 uur.

Trouwens, die 72 uur waar men over sprekkt, betekent niet dat de cache binnen 72 uur online staat, het betekent dat de reviewer in ieder geval binnen 72 uur "hem" gezien geeft.

Ik verbaas me geregeld over emailtjes waarin ik gevraagd wordt of hun ingediende cache wel is aangekomen omdat men, soms al binnen een paar uur, niets heeft vernomen.

Volgens mij krijgt men nog altijd een automatisch gegenereerd emailtje van geocaching.com waarin iets staat in de trand van dat de cache is ontvangen.

Wat ik ook vreemd vind is dat ruim een jaar terug zo goed als niemand er raar van opkeek dat het wel een week of langer kon duren eer een cache gereviewed is. Ook toen schreef men bij gc.com al over 72 uur.

Maar ook de 72 uur is geen wet en daar staan geen sancties tegenover richting de reviewer.

Wat ik heel vervelend vind is dat de afgelopen 13 maanden lang bijna al mijn vrije tijd is opgegaan aan reviewen en modereren, ook zon en feestdagen, soms snipperdagen, om maar binnen de 72 uur te blijven, zelfs 80% van de aangevraagde caches waar niets aan mankeerde stond binnen een dag online, en dat je dan als stank voor dank zoveel onzin moet lezen als het "werk" vanwege vakanties, huwelijk van een kind en geboorte van een kind eens "een paar dagen" blijft liggen.

Als ik dan ook nog wijsneuzen lees die er prat op gaan dat ze ook vrijwilligers werk doen en daarvoor wel een verplichting hebben, zakt mij de broek af. Natuurlijk heb je als vrijwilliger een verplichting aangegaan, maar het maakt wel wat uit of het een paar uur per maand is of soms 40 uur per week. En ook een vrijwilliger heeft recjt op een paar dagen vrijwilligerwerkvrij te zijn per jaar.

Ik klaag niet, integendeel, ik doe het met plezier en ik heb, of steel, nu eenmaal meer vrije tijd en steek het met plezier in onze hobby, wat bijna jullie hobby is omdat ik echt niet meer aan cachen toekom, al dan niet mede door privé-omstandigeheden. Maar als ik een aantal opmerkingen lees die hier geplaatst worden dan baal ik behoorlijk, vooral omdat de grootste commentaren geleverd worden door gasten die geen enkele cache aangevraagd hebben in de bewuste periode en daarom er niets van gemerkt hebben.

Er staan bijna 3000 caches online en zo lang men ze nog niet allemaal gedaan heeft, heeft men denk ik niets te klagen.

We kunnen ons gemakkelijk aan de bepaling van 72 uur houden met een mededeling dat we de cache gezien hebben, eventueel laten we dat automatisch de deur uitgaan. :thumbup:

Maar als men zijn cache sneller online wil zien dan moet men, de goede daargelaten, maar eerst eens zorgn dat de cache ook zover is dat hij werkelijk in notime online kan. De tijdsduur kan enorm verkorten als een aangeboden cache ook echt af is.

En zoals je op de foto van de Roode Lantaarn kunt zien, heb ik soms ook nog andere dingen te doen... En dat voor iemand die niet drinkt.

Geplaatst

@kruimeldief:

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een reaktie op een draadje waar het begrip "dat het vrijwilligerswerk is" bijna vanaf druipt. Ik zie niet zoveel negatieve reakties op een (m.i. terechte) vraag hoelang een review gemiddeld duurt. Ik kan mij voorstellen dat een cache-legger (die tenslotte ook vrijwilligerswerk voor de hobby van anderen (en zichzelf uiteraard) doet) zit te popelen om zijn cache online te zien komen.

Volgens mij (en correct me if i'm wrong) is bijna in elke reaktie begrip en waardering geuit voor al het werk dat (door de reviewers) achter de schermen wordt verricht.

Geplaatst

Beste Kruimel!

De vraag kwam in eerste instantie van mijn hand. Het was mijn eerste cache en ik deel de mening van Team Eppie, dat ik eigenlijk ook geen negatieve reacties heb gezien. Maar er is geprobeerd aan te geven hoe het probleem misschien opgelost zou kunnen worden.

Had ik geweten dat jij op vakantie was en Hawkeyes net vader was geworden dan had ik dit draadje helemaal niet gestart.

Ik en ik kan waarschijnlijk uit naam van vle andere cachers zeggen dat we jullie werk erg waarderen. Elke keer maar weer die caches te reviewen, terwijl je ook wel eens wat anders wilt doen. Het is tenslotte jouw vrije tijd.

In ieder geval bedankt voor je reactie, maar zie het niet als een aanval op jullie of jullie werk voor GC.

Tnx,

Sloppie

Geplaatst (bewerkt)
@kruimeldief:

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een reaktie op een draadje waar het begrip "dat het vrijwilligerswerk is" bijna vanaf druipt. Ik zie niet zoveel negatieve reakties op een (m.i. terechte) vraag hoelang een review gemiddeld duurt. Ik kan mij voorstellen dat een cache-legger (die tenslotte ook vrijwilligerswerk voor de hobby van anderen (en zichzelf uiteraard) doet) zit te popelen om zijn cache online te zien komen.

Volgens mij (en correct me if i'm wrong) is bijna in elke reaktie begrip en waardering geuit voor al het werk dat (door de reviewers) achter de schermen wordt verricht.

Inderdaad is dat verscheidene keren uitgesproken. Maar toch kan ik me Kruimeldief's reactie goed voorstellen. Want ook al hebben we met z'n allen heel veel waardering voor al het werk dat er verzet wordt, we vinden het toch ook heel vervelend als het allemaal net iets langer duurt dan we hadden gehoopt. En dat terwijl er natuurlijk niks kapot is als het een weekje langer duurt.

Natuurlijk generaliseer ik wat, maar toch vind ik dat verschillende reacties toch wel een beetje die ondertoon hadden.

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...