Spring naar bijdragen

Geochecker


Aanbevolen berichten

Het grote probleem waar menig cacher wel eens tegen aan loopt is: heb ik de puzzle wel goed opgelost?

Vooral belangrijk als de uitkomst niet direkt naast de deur ligt.

 

Tijdens het surfen kwam ik deze tegen: Geochecker.

De eigenaar van de cache moet dan de gegevens invullen en een linkje copieren naar zijn cache pagina.

 

Er komt dan op de cache pagina een linkje te staan waarna je bij geochecker je oplossing kan ingeven.

Je weet dan direkt of je het goed hebt of niet.

Er is zelfs een mogelijkheid om, door afrondingsverschillen, een gebied in te stellen tussen 8 en 30 mtr.

 

Het leek me wel een handige service om met jullie te delen.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Iets soortgelijks is Evince

 

* Het valt me als eerste op dat het validatie-plaatje bij Geochecker slechter leesbaar is.

* Maar bij Geochecker kan je wel meteen opnieuw een tweede poging doen, terwijl je bij Evince daarmee een paar minuten moet wachten.

* En als je bij Geochecker het goede resultaat invoert, krijg je een Google Maps-scherm met pijltje. Leuk!

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar is de tijd gebleven dat als je een puzzel niet goed oploste je gewoon een uur voor Jan met de korte achternaam aan het zoeken was? :thumbup::):)

 

Dat kan altijd nog gebeuren als hij heel goed verstopt is en er geen hint is gegeven, komt ook bij traditionals voor :P. Een gpsgek laat zich ook niet zo makkelijk vangen toch?? Of er moet een goed lokaas gebruikt worden zoals een interessante cache of event :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote probleem waar menig cacher wel eens tegen aan loopt is: heb ik de puzzle wel goed opgelost?

Vooral belangrijk als de uitkomst niet direkt naast de deur ligt.

 

Tijdens het surfen kwam ik deze tegen: Geochecker.

De eigenaar van de cache moet dan de gegevens invullen en een linkje copieren naar zijn cache pagina.

 

Er komt dan op de cache pagina een linkje te staan waarna je bij geochecker je oplossing kan ingeven.

Je weet dan direkt of je het goed hebt of niet.

Er is zelfs een mogelijkheid om, door afrondingsverschillen, een gebied in te stellen tussen 8 en 30 mtr.

 

Het leek me wel een handige service om met jullie te delen.

 

Ger@ld

 

 

Zoals ik al eens eerder in een ander item schreef:

 

mag het cachen aub. ook nog een beetje avontuur, onzekerheid en spanning behouden?

Moet alles op zeker?

 

Bij mijn caches zul je het echt niet aantreffen!

 

Ik ga voor puur.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Zoals ik al eens eerder in een ander item schreef:

 

mag het cachen aub. ook nog een beetje avontuur, onzekerheid en spanning behouden?

Moet alles op zeker?

 

Bij mijn caches zul je het echt niet aantreffen!

 

Ik ga voor puur.

 

Geopatra.

Het is net als bij de films voor 16 jaar en ouder: Je hoeft ze niet te bekijken.

Zo ook in dit geval: Je hoeft niet op de hyperlink te klikken... :thumbup:

 

Het is inderdaad veel leuker pas als de cache is gevonden of je de puzzel goed hebt opgelost. ;)

 

Wat je niet wilt is dat de jager de bedenker van de cache in een apocalyptisch visioen ter hellevaart stuurt, omdat er geen jota van klopt. De aanwijzing is verdwening of zo onnauwkeurig bepaalt, dat die met moeite gevonden kan worden.

 

Zo'n hyperlink is inderdaad handig om te voorkomen dat de jager :) met de bijl aan de slag gaat om een flinke brandstapel aan te leggen voor de cachelegger. Om te voorkomen dat er misverstanden ontstaan het is bedoeling om de cachelegger daarop wordt geplaatst. Met een hyperlink voorkom je ook misverstanden, omdat je dan kan controleren of je iets fout hebt gedaan...

 

Is dat niet het geval...dan ontstaat er een andere jacht...drijfjacht....dat ik ook puur...en je overgeven aan het diepgewortelde oerinstinct

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Zoals ik al eens eerder in een ander item schreef:

 

mag het cachen aub. ook nog een beetje avontuur, onzekerheid en spanning behouden?

Moet alles op zeker?

 

Bij mijn caches zul je het echt niet aantreffen!

 

Ik ga voor puur.

 

Geopatra.

 

Mijn vraag is dan:

Wat is er voor puurs als je b.v. mijn cache Pi-air!! fout oplost en na een lange verre reis terecht komt in het Kralingse Bos in Rotterdam ongeveer 5 km van de cache? Ga je daar dan onder alle bruggetjes kruipen of zo? :)

 

Ik ben dus blij met de coordinaten-checker die JoWi voor mij heeft gemaakt bij mijn puzzelcaches.

En uit de reacties blijkt, cachers ook. :thumbup:

 

De onzekerheid en spanning zit bij puzzelcaches dus in het thuis puzzelen. Als je oplossing goed blijkt te zijn volgens de checker, kun je met een gerust hart de cache gaan zoeken. En dat is soms nog lastig genoeg. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nog wachten op een site waar alle oplossingen opstaan van alle Puzzels. ;)

 

Of zou die al in de maak zijn ;)

Of zou die er al zijn. ;)

 

 

Gr Twinlife :thumbup:

 

Daar wachten we ook op. Dan zijn we eindelijk van die vreselijke niet oplosbare puzzels af. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...