Spring naar bijdragen

Geochecker


Aanbevolen berichten

...

Zoals ik al eens eerder in een ander item schreef:

 

mag het cachen aub. ook nog een beetje avontuur, onzekerheid en spanning behouden?

Moet alles op zeker?

 

Bij mijn caches zul je het echt niet aantreffen!

 

Ik ga voor puur.

 

Geopatra.

 

Mijn vraag is dan:

Wat is er voor puurs als je b.v. mijn cache Pi-air!! fout oplost en na een lange verre reis terecht komt in het Kralingse Bos in Rotterdam ongeveer 5 km van de cache? Ga je daar dan onder alle bruggetjes kruipen of zo? :)

 

Ik ben dus blij met de coordinaten-checker die JoWi voor mij heeft gemaakt bij mijn puzzelcaches.

En uit de reacties blijkt, cachers ook. :thumbup:

 

De onzekerheid en spanning zit bij puzzelcaches dus in het thuis puzzelen. Als je oplossing goed blijkt te zijn volgens de checker, kun je met een gerust hart de cache gaan zoeken. En dat is soms nog lastig genoeg. ;)

 

Je zou een puntje hebben Wilxlii als mensen nog voor 1 cache een eind gingen rijden, maar dat is fors verleden tijd. Kortom, het zou 1 nofo op een hele trits founds zijn.

 

En dan nog: mi. hoort een nofo op zijn tijd erbij: daar leer je van, wordt je scherp van en het is net het gewone leven. Daar lukt ook niet alles in 1 keer. Kortom: dat is puur.

 

Nog een stelling van mij:

"Niet iedereen hoeft iedere cache te kunnen vinden".

 

En dat wil ik graag zo houden.

 

Tenslotte zullen er wel weer creativelingen zijn die aan de hand van dat programma de oplossing gaan zoeken. Zeker als je steeds maar achter elkaar kunt invoeren.

 

Dan maar een keer de pure neus stoten.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nah, een beetje spanning is juist leuk.

Dus geen coords check bij puzzels, en liefst ook geen hints als het puzzelen niet lukt, en al zeker geen hulplijntje naar iemand die de cache net voor jou heeft gevonden.

Maar dat is zoals wij het doen. Wil iemand van ons een tip bij problemen met een van onze eigen caches: dat kan altijd hoor. Ieder speelt zijn eigen spelletje.

 

En ja, van een multi een traditional maken kan dus wel leuk zijn. Spelen met Google en Ozi, en dan natuurlijk meteen naar de (verwachte) eindplek. We hebben wel eens in een verkeerde tuin een vogelhuis proberen te kraken :thumbup: . Vergeet je nooit meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een sheetje heb ik wel, nou die site nog :(

 

Wel, ik heb de site, en niet het sheetje............... :beerchug:

 

ff zonder gekheid: Ik denk wel dat deze site iets toevoegd. En het is aan de cacher zelf om te bepalen hoe je ermee omgaat. Ga je tot het uiterste voor een oplossing (en dan gewoon even checken), of ga je voor trial and error tot er een coordje uitrolt..

 

Ik denk in ieder geval dat ik er wel gebruik van ga maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een sheetje heb ik wel, nou die site nog :(

 

Wel, ik heb de site, en niet het sheetje............... :beerchug:

 

ff zonder gekheid: Ik denk wel dat deze site iets toevoegd. En het is aan de cacher zelf om te bepalen hoe je ermee omgaat. Ga je tot het uiterste voor een oplossing (en dan gewoon even checken), of ga je voor trial and error tot er een coordje uitrolt..

 

Ik denk in ieder geval dat ik er wel gebruik van ga maken.

Nacontrole van coords is handig, zeker als je er een end voor moet rijden.

Dus na het oplossen checken is voor mij een extra tool bij het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff zonder gekheid: Ik denk wel dat deze site iets toevoegd. En het is aan de cacher zelf om te bepalen hoe je ermee omgaat. Ga je tot het uiterste voor een oplossing (en dan gewoon even checken), of ga je voor trial and error tot er een coordje uitrolt..

 

Ik gebruik al een tijdje het tooltje van Evince bij drie caches en bespeur eigenlijk geen misbruik. Na drie pogingen, wordt een IP adres een flinke tijd (ik meen 8 uur) in de wacht gezet en kan de volgende check pas gedaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort tooltjes zijn wel handig! HEt bespaart een heleboel email en frustratie. Stel je hebt een moeilijke puzzel, ver van waar je woont. Je hebt een coordinaat maar niet helemaal zeker van je zaak. de keuze 80km rijden en gaan zoeken, de eigenaar een email sturen (kan wat dagen duren soms) of iets als dit gebruiken.

 

Ik heb voor min getal_systemen die nu uit zijn, en de volgende 5 die in ontwikkeling zijn ook dit soort tooltjes beschikbaar gemaakt. Tot tevredenheid van medecachers tot nu toe.

 

Maar, het is aan een ieder om het spel te spelen zoals men dat zelf wilt. Niets hoeft, maar het mag wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...