Spring naar bijdragen

Wat vinden we van dit soort logjes?


gpsgek

Aanbevolen berichten

Kunnen jullie nu begrijpen waarom ik de cache Nachtblindheid aan de wilgen heb gehangen, gezien bovenstaande kommentaar ? Ja er zit WEL een 5 in, NEE je mag hem niet zien. Maar hij wordt WEL geprint, en is dus zichtbaar te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zet de afbeelding op "negatief" pas helderheid en contrast iets aan en voila

 

ce72e988-312c-4e37-9053-9f364541fc05.jpg

 

Kleurenblindheid komt voor in verschillende typen.

 

NIET kleurenblinden zien de 5 dus NIET

 

Sommige kleurenblinden ook niet, andere weer wel, afhankelijk van het type kleurenblindheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet de afbeelding op "negatief" pas helderheid en contrast iets aan en voila

 

ce72e988-312c-4e37-9053-9f364541fc05.jpg

 

Kleurenblindheid komt voor in verschillende typen.

 

NIET kleurenblinden zien de 5 dus NIET

 

Sommige kleurenblinden ook niet, andere weer wel, afhankelijk van het type kleurenblindheid.

 

Bedankt voor de opheldering! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt een raar verhaal. Bij mij is nooit kleurenblindheid geconstateerd. Alle kleuren van de regenboog en meer kan ik herkennen en onderscheiden. Dus dat ik nu opeens kleurenblind ben omdat ik een vijf kan zien... Vind het knap!

 

Heb eens gekeken naar de logjes van deze en gene. WijDrie zijn wel de klos zeg! Wat vreselijk vervelend voor hen. Zou zo iemand moeten kunnen verbannen! Kan dat niet? Voor wijdrie moet dit echt een last zijn. De mailtjes kan je niet blokken want dan verdwijnt alles van geocaching.com in de spamfilter.

 

De smiley logjes vind ik wel gaaf voor een keer. Gewoon live op de site bekijken, dan is er niets mis mee. Als er daarnaast ook een gewone log geschreven wordt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Zie je in het plaatje hieronder een 5 staan? Nee? Dan ben je misschien wel kleurenblind. Waarschijnlijk wist je dat al. De kleuren rood en groen zien er voor jou ongeveer hetzelfde uit."

 

Dit is de Ishihara-test. Als je midden in het plaatje niet het getal 5 ziet, is er een kans dat je kleurenblind bent.

 

Bron: Het Klokhuis

 

Dus niet zoals Twin Peaks zei als je hem NIET ziet ben je NIET kleurenblind. Als je hem WEL ziet ben NIET kleurenblind...

 

Ben ik toch niet gek was :( Fijn om te weten :beerchug:

bewerkt door Jip en Janneke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Zie je in het plaatje hieronder een 5 staan? Nee? Dan ben je misschien wel kleurenblind. Waarschijnlijk wist je dat al. De kleuren rood en groen zien er voor jou ongeveer hetzelfde uit."

 

Dit is de Ishihara-test. Als je midden in het plaatje niet het getal 5 ziet, is er een kans dat je kleurenblind bent.

 

Bron: Het Klokhuis

 

Dus niet zoals Twin Peaks zei als je hem NIET ziet ben je NIET kleurenblind. Als je hem WEL ziet ben NIET kleurenblind...

 

Ben ik toch niet gek was :( Fijn om te weten :beerchug:

 

Wat een chaos zeg! eerst dit dan dat maar het eindresultaat blijft voor mij (gelukkig) toch hetzelfde.

Bedankt voor de link naar het Klokhuis. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Zie je in het plaatje hieronder een 5 staan? Nee? Dan ben je misschien wel kleurenblind. Waarschijnlijk wist je dat al. De kleuren rood en groen zien er voor jou ongeveer hetzelfde uit."

 

Dit is de Ishihara-test. Als je midden in het plaatje niet het getal 5 ziet, is er een kans dat je kleurenblind bent.

 

Bron: Het Klokhuis

 

Dus niet zoals Twin Peaks zei als je hem NIET ziet ben je NIET kleurenblind. Als je hem WEL ziet ben NIET kleurenblind...

 

Ben ik toch niet gek was :( Fijn om te weten :beerchug:

 

Wat een chaos zeg! eerst dit dan dat maar het eindresultaat blijft voor mij (gelukkig) toch hetzelfde.

Bedankt voor de link naar het Klokhuis. :(

Alleen wel erg grappig dat als je die link probeert te bekijken met ie7 er gezegd wordt jammer de site is niet te bekijken met jouw browser hij vereist ie4 of hoger. Hmmmmmm 7 was toch altijd meer dan 4?????

 

Groeten Haak die toch al geen freak is van appel en peren.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee (2) dingen spelen er in dit draadje. Op beide heb ik een opmerking.

Ten eerste (1e) het kleurenblindtestplaatje. Op de site van Klokhuis staat volgens mij een ander plaatje dan het plaatje die op dit forum is gepost. In de eerste zie ik namelijk wel een vijf (5), in dit rare ding met stippeltjes hier op het forum zie ik er niet een (1). Dat zou twee keer duiden op géen kleurenblindheid. En dit vind ik leuk.

 

Ten tweede (2e), en daar ging het aanvankelijk om in dit draadje, de log van heer Q. Die vind ik op zich wel leuk, maar de inhoud is weinigzeggend. Dus bij deze daag ik heer Q uit. Maak op dezelfde wijze een log, maar verwerk er je gebruikelijk verhaal in. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt wel of de oplossing niet klopt. Als je het cijfer ziet ben je toch NIET kleurenblind?! Bij die oplossing staat van wel :beerchug:

Of ben ik nu opeens kleurendoof geworden???

Als je het cijfer ziet ben je kleurenblind, behalve als je vreemde truken gebruikt (zoals molest onder photoshop). Het moet natuurlijk om geijkte kaartjes gaan, en niet zomaar een printje.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...