Spring naar bijdragen

naamsverandering


Woezel & Pip

Aanbevolen berichten

@kruimel,

 

Jammer, maar duidelijk verhaal...

 

Nah, ik ben dan al weer blij dat ik in ieder geval duidelijk ben geweest :blink:

 

Ik heb je emailtje zojuist ook beantwoord.

Ergens in februari of maart is al aangekondigd dat als men zijn cachernaam wil veranderen, men dat moet doen voor mei.

Toen was ik nog niet overtuigd van t feit dat deze kerel wél te vertrouwen is... :blush:

Hehehehe, dat ben je nooit Dwarrel. Niet na tig weken en ook niet na tig jaren.

 

Op mijn verzoek tot een relatieve kleine naamswijziging onderstaande reacties van GC.com ontvangen.

Omdat het alleen om de toevoeging van het woordje team gaat laat ik het zo maar. :no:

 

Maar ter info:

 

Reactie op 01-06-2006:

I am sorry but at this time we can not make name changes. Please check back in 30 days.

 

reactie op 11-07-2006:

I am sorry but we still have no way to change names. At this point I am not sure that we will.

 

Ook niet direct duidelijk, ik vind dat je als premium-member deze optie aangeboden moet krijgen.

 

Een naamsverandering is natuurlijk een naamsverandering. Of het nu 1 letter is, of een compleet andere naam zoals Dwarreltje.

Als het, om de een of andere reden niet mogelijk is om de naam te veranderen, dan is ook een letter niet mogelijk.

 

Het geeft al weer hoop dat Michael schrijft dat het "this time" niet mogelijk is. Maar goed, Michael is wel een bobo maar niet "de" bobo :yes:

 

Je opmerking dat je als premiummember deze optie wel zou moeten hebben is natuurlijk niet juist. Dat zou dan betekenen dat hun verhaal "dat het niet meer mogelijk is" een kulverhaal zou zijn. De optie was er immers voor iedereen, ook al wilde je 10x per dag je naam veranderen. Daar kwam geen mensenhand aan te pas. De reden die aangevoerd werd is dat het met deze vorm van software/database het niet meer mogelijk is na de upgade die ze uitgevoerd hebben.

 

Een andere reden dan deze reden kan ik ook niet verzinnen. Verder is er geen controle richting geocachers en de naam van de eigenaar van een cache is in deze eigenlijk totaal onbelangrijk.

 

Zij beheren de caches in een database en wie de eigenaren daarvan zijn maakt niet uit.

 

Ik ben dus een nitwit hierin. Misschien is er hier iemand die wel kan uitleggen dat het in principe mogelijk is dat een naamsverandering gewoon niet meer kan. Misschien dat de caches en de accounts van de eigenaren in 2 verschillende databases staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toen was ik nog niet overtuigd van t feit dat deze kerel wél te vertrouwen is... :blush:

Hehehehe, dat ben je nooit Dwarrel. Niet na tig weken en ook niet na tig jaren.

 

 

Niet mee eens. Voor deze vent geef ik dingen op (heb nog nooit zo weinig caches gedaan...), ga met hem mee naar t eind van de wereld.... Of Zweden/Noorwegen of zo.... :blink:

Ja hoor, kan met hele hart zeggen dat deze te vertrouwen is :no::yes::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Nou Dwarreltje, wat een klus zeg!

Wij wilden ook een andere naam, maar ons is het ook niet gelukt.

Gelukkig hebben wij maar 56 founds en 2 TB's op onze naam staan, dus voor ons is het te overzien om de zaak over te zetten.

Wat is de handigste manier ervoor? Dubbel inloggen gaat niet, heb ik al gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag forumleden, ik wil even bijdragen in de discussie omtrent het naamsveranderen. Ik heb de naam ook niet kunnen veranderen echter tijdens het korte onderzoekje dat ik deed om te bepalen waarom het niet kon kwam ik tot de conclusie dat de naam van het team tegenwoordig een 'primary key' is die de link moet maken tussen de verschillende geocaching.xx domeinen. En dat is in database ontwerpland toch wel een kapitale fout. :beerchug: Normaal gesproken creeër je voor ieder record een onafhankelijke unieke 'primary key'. die blijft gehandhaaft en dan kan er gekoppeld worden tussen databases door gewoon een koppeltabel te laten meelopen.

Zoals hieronder geschetst naam in het NL domein, primary key in het NL domein, gekoppeld aan primary key in us domein, geeft naam in us domein. Als je deze koppelingen wereldwijd wilt maken dan verbijzonder je de 2 primary keys naar een eigen tabel en zo kun je koppelen tussen verschillende accounts en in principe in ieder land een eigen cache naam hebben en toch een compleet overzicht geven van alle teamnamen die aan een primary key hangen.

 

Naam, primary key, primary keyus

[teamgeoNL],12345,12345,teamgeoUS.

 

Ik vermoed dat daar het probleem zit en ik kan me voorstellen dat geo US nu zegt dat het niet mogelijk is want daar moet behoorlijk wat werk voor verzet worden voordat het in orde is.

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag forumleden, ik wil even bijdragen in de discussie omtrent het naamsveranderen. Ik heb de naam ook niet kunnen veranderen echter tijdens het korte onderzoekje dat ik deed om te bepalen waarom het niet kon kwam ik tot de conclusie dat de naam van het team tegenwoordig een 'primary key' is die de link moet maken tussen de verschillende geocaching.xx domeinen. En dat is in database ontwerpland toch wel een kapitale fout. :beerchug: Normaal gesproken creeër je voor ieder record een onafhankelijke unieke 'primary key'. die blijft gehandhaaft en dan kan er gekoppeld worden tussen databases door gewoon een koppeltabel te laten meelopen.

Zoals hieronder geschetst naam in het NL domein, primary key in het NL domein, gekoppeld aan primary key in us domein, geeft naam in us domein. Als je deze koppelingen wereldwijd wilt maken dan verbijzonder je de 2 primary keys naar een eigen tabel en zo kun je koppelen tussen verschillende accounts en in principe in ieder land een eigen cache naam hebben en toch een compleet overzicht geven van alle teamnamen die aan een primary key hangen.

 

Naam, primary key, primary keyus

[teamgeoNL],12345,12345,teamgeoUS.

 

Ik vermoed dat daar het probleem zit en ik kan me voorstellen dat geo US nu zegt dat het niet mogelijk is want daar moet behoorlijk wat werk voor verzet worden voordat het in orde is.

 

:thumbup:

 

 

extra werk valt toch wel mee? Maak een extra veld, genaamd callname en laat de primary de primary blijven. callname kan dan naar believen automatisch gevuld worden met de huidige naam en de callname gewijzigd worden naar wat dan ook? Ook ben ik nu te simpel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag forumleden, ik wil even bijdragen in de discussie omtrent het naamsveranderen. Ik heb de naam ook niet kunnen veranderen echter tijdens het korte onderzoekje dat ik deed om te bepalen waarom het niet kon kwam ik tot de conclusie dat de naam van het team tegenwoordig een 'primary key' is die de link moet maken tussen de verschillende geocaching.xx domeinen. En dat is in database ontwerpland toch wel een kapitale fout. :beerchug: Normaal gesproken creeër je voor ieder record een onafhankelijke unieke 'primary key'. die blijft gehandhaaft en dan kan er gekoppeld worden tussen databases door gewoon een koppeltabel te laten meelopen.

Zoals hieronder geschetst naam in het NL domein, primary key in het NL domein, gekoppeld aan primary key in us domein, geeft naam in us domein. Als je deze koppelingen wereldwijd wilt maken dan verbijzonder je de 2 primary keys naar een eigen tabel en zo kun je koppelen tussen verschillende accounts en in principe in ieder land een eigen cache naam hebben en toch een compleet overzicht geven van alle teamnamen die aan een primary key hangen.

 

Naam, primary key, primary keyus

[teamgeoNL],12345,12345,teamgeoUS.

 

Ik vermoed dat daar het probleem zit en ik kan me voorstellen dat geo US nu zegt dat het niet mogelijk is want daar moet behoorlijk wat werk voor verzet worden voordat het in orde is.

 

:thumbup:

 

 

extra werk valt toch wel mee? Maak een extra veld, genaamd callname en laat de primary de primary blijven. callname kan dan naar believen automatisch gevuld worden met de huidige naam en de callname gewijzigd worden naar wat dan ook? Ook ben ik nu te simpel?

 

Nee, het is precies zoals je schrijft....maar het moet wel gedaan worden en ik weet niet hoe ze dat verder georganiseerd hebben. Zoals altijd is goed nadenken over je database ontwerp een vak op zich.... waarmee ik geen diskwalificatie uit wil geven aan de huidige database ontwerpers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bounce Team:

 

Je zit er dus volledig naast. Geocaching.com en alle andere geocaching.xxx hebben verder niets meer met elkaar te maken dan dat iedereen hetzelfde spelletje speelt.

 

Om te kunnen cachen, waar dan ook ter wereld, heb je alleen maar geocaching.com nodig.

 

De andere, geocaching.xx, zijn op zich zelf staande sites/fora die zich verbonden hebben aan het Amerikaanse spelletje en de kleuren mogen gebruiken en de logomogen gebruiken. De database mogen we niet anders gebruiken dan zoals jij het ook doet. Zoeken van cachepagina's, cachepagina aanmaken, cache loggen.

 

Het is geocaching.com die bepaalt hoe ze hun eigen site opbouwen, het is geocaching,com die bepaalt hoe ze hun eigen database gebruiken. Net zoals wij ook bepalen hoe de opbouw is in Nederland en met welke software. Zo ook met alle andere geocaching.xx's

 

Er is dus geen enkele koppeling tussen databases en geen enkele belangen tussen elkaar dan dat men allemaal hetzelfde Amerikaanse spelletje speelt.

 

 

Op welke site dan ook en welke forum dan ook, je mag normaal gesproken zelf weten hoe jj je nickname noemt.

 

Doordat er sinds mei jl een verandering in het software heeft plaatsgevonden op gc.com kunnen zij die zich daar aangemeld hebben, hun naam niet meer wijzigen. Punt.

 

Dat er toevallig in Nederland een Nederlandstalig forum is en men software gebruikt waarvoor je een moderator of een admin nodig bent om je naam te wijzigingen staat dus los van hoe het op andere sites/fora toe gaat.

 

Hier op gc.nl zijn genoeg forumleden die als forumlid een andere naam gebruiken dan dat hun cachernaam op gc.com is.

 

Aangezien we verder helemaal niets met elkaar te maken hebben, zal gc.com echt niet voor een paar hollanders een extra veldnaam plaatsen. En dan ook nog voor een aantal Duitsers, Belgen enz enz?

 

De primary is al een niet zichtbare accountnummer, de secundary is je accountnaam/nickname.

 

Het probleem van de topicstarter is ook niet de naam die ze hier gebruikt als forumlid, maar de naam die ze gebruikt als cacher. Die wilde ze daar veranderd hebben en omdat het niet meer mogelijk is,en ze toch de naam veranderd wil hebben, mag ze fijn al haar found its nog eens loggen. Ze heeft niets aan een secub=ndary field waar nog een naam in staat. Het gaat haar volgens mij om de found its samen te gooien.

Mijn optie in deze was dan ook, wat is er mis met Dwarreltje als accountnaam/cachernaam op gc.com?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

unique identifier (de ene is bijv 2 voor Jeremy, de ander is d2b55732-ef55-418f-9e8e-e9d907cc4c66 voor Bounce Team, om er eens 2 te noemen).

 

Kleine correctie: Accountnummer (unique identifier) van Bounce Team is geen d2b55732-ef55-418f-9e8e-e9d907cc4c66 (versleuteld) maar 845959 (ontsleuteld dan zeg maar :beerchug: )

En om er dan nog maar 2 te noemen: Xaa: 301772 en Kruimeldief: 73308

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig bericht aangepast omdat het zo lijkt alsof we iets geheims vrij geven. Dus jouw unieke nummer en de mijne er ook maar bij gezet :beerchug: Deze nummers zijn voor iedereen met Pocket Queries terug te vinden.

 

Tja, zijn gewoon nummertjes op volgorde van aanmelden.

 

Hoe de versleuteling verder gaat, zou-ut-nie-weetn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bounce Team:

 

Je zit er dus volledig naast. Geocaching.com en alle andere geocaching.xxx hebben verder niets meer met elkaar te maken dan dat iedereen hetzelfde spelletje speelt.

 

Om te kunnen cachen, waar dan ook ter wereld, heb je alleen maar geocaching.com nodig.

 

De andere, geocaching.xx, zijn op zich zelf staande sites/fora die zich verbonden hebben aan het Amerikaanse spelletje en de kleuren mogen gebruiken en de logomogen gebruiken. De database mogen we niet anders gebruiken dan zoals jij het ook doet. Zoeken van cachepagina's, cachepagina aanmaken, cache loggen.

 

Het is geocaching.com die bepaalt hoe ze hun eigen site opbouwen, het is geocaching,com die bepaalt hoe ze hun eigen database gebruiken. Net zoals wij ook bepalen hoe de opbouw is in Nederland en met welke software. Zo ook met alle andere geocaching.xx's

 

Er is dus geen enkele koppeling tussen databases en geen enkele belangen tussen elkaar dan dat men allemaal hetzelfde Amerikaanse spelletje speelt.

 

 

Op welke site dan ook en welke forum dan ook, je mag normaal gesproken zelf weten hoe jj je nickname noemt.

 

Doordat er sinds mei jl een verandering in het software heeft plaatsgevonden op gc.com kunnen zij die zich daar aangemeld hebben, hun naam niet meer wijzigen. Punt.

 

Dat er toevallig in Nederland een Nederlandstalig forum is en men software gebruikt waarvoor je een moderator of een admin nodig bent om je naam te wijzigingen staat dus los van hoe het op andere sites/fora toe gaat.

 

Hier op gc.nl zijn genoeg forumleden die als forumlid een andere naam gebruiken dan dat hun cachernaam op gc.com is.

 

Aangezien we verder helemaal niets met elkaar te maken hebben, zal gc.com echt niet voor een paar hollanders een extra veldnaam plaatsen. En dan ook nog voor een aantal Duitsers, Belgen enz enz?

 

De primary is al een niet zichtbare accountnummer, de secundary is je accountnaam/nickname.

 

Het probleem van de topicstarter is ook niet de naam die ze hier gebruikt als forumlid, maar de naam die ze gebruikt als cacher. Die wilde ze daar veranderd hebben en omdat het niet meer mogelijk is,en ze toch de naam veranderd wil hebben, mag ze fijn al haar found its nog eens loggen. Ze heeft niets aan een secub=ndary field waar nog een naam in staat. Het gaat haar volgens mij om de found its samen te gooien.

Mijn optie in deze was dan ook, wat is er mis met Dwarreltje als accountnaam/cachernaam op gc.com?

 

Hmm, tja een foute aanname dus, dat maakt het 'probleem' echter een stuk overzichtelijker nu blijkt dat er geen koppelingen zijn tussen de diverse land domeinen. Dan gaat het geheel dus maar over een paar tabelletjes en views. Dan bevreemd het mij des te meer dat het niet kan.

 

Er is natuurlijk niets mis met 2 verschillende accountnamen...maar ik kan me voorstellen dat gebruikers het vervelend vinden. Ik begon met Janlankhorst....en toen wilde Ina ook meedoen....en de hond....tja dan is een andere naam gewenst.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...