Spring naar bijdragen

naamsverandering


Woezel & Pip

Aanbevolen berichten

Dan gaat het geheel dus maar over een paar tabelletjes en views. Dan bevreemd het mij des te meer dat het niet kan.

Tja, tis maar hoe je het bijkt. Als ik zie dat jij een lidnummer hebt van ergens in de achthonderdduizend.....

 

De helft zal maar aankomen om een wijziging... Ik kan me best begrijpen dat ze, als het zou kunnen, het niet meer doen willen. Automatisch is sowieso niet mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan gaat het geheel dus maar over een paar tabelletjes en views. Dan bevreemd het mij des te meer dat het niet kan.

Tja, tis maar hoe je het bijkt. Als ik zie dat jij een lidnummer hebt van ergens in de achthonderdduizend.....

 

De helft zal maar aankomen om een wijziging... Ik kan me best begrijpen dat ze, als het zou kunnen, het niet meer doen willen. Automatisch is sowieso niet mogelijk.

 

t'is inderdaad maar hoe je het bekijkt....wij gebruiken databases met meerdere miljoenen records....die door cliënten zelf te wijzigen zijn (tot op zekere hoogte). Als de primary key niet de username is maar het lidnummer dan moet het mogelijk zijn om dit door de users zelf te laten wijzigen.

 

Ik ben wel benieuwd welke top tien argumenten gehanteerd worden om een naam te wijzigen, ik wist bijvoorbeeld niet dat toen ik een username aanmaakte op geocaching.com dat de gehele community die gebruik maakt van geocaching juist gebruik maakt van die username. Het staat allemaal wel op de inschrijfpagina maar de scope en impact is dan (nog) niet duidelijk.

 

Afijn we moeten er kennelijk voorlopig mee leren leven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK ik ga me dus niet druk maken over de opbouw van de databases. Het ouderwetsche handwerk dus.

 

Inmiddels heb ik alle cache logs overgezet naar de nieuwe account (kopiëren/plakken, voorzien van opmerking, vervolgens logs oude account verwijderd)

 

Maar nu zit ik met de bug logs. Het leek mij het simpelste om die als discovered te loggen op mijn nieuwe account, maar aangezien ik de nummers van die dingen niet bewaard heb, kan ik dat niet. Wat nu?

 

En tenslotte: hoe zet ik mijn eigen TB's over van oude naar nieuwe account?

 

Twee accounts vind ik echt niet handig, ik wil graag de oude laten 'doodbloeden'.:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK ik ga me dus niet druk maken over de opbouw van de databases. Het ouderwetsche handwerk dus.

 

Inmiddels heb ik alle cache logs overgezet naar de nieuwe account (kopiëren/plakken, voorzien van opmerking, vervolgens logs oude account verwijderd)

 

Maar nu zit ik met de bug logs. Het leek mij het simpelste om die als discovered te loggen op mijn nieuwe account, maar aangezien ik de nummers van die dingen niet bewaard heb, kan ik dat niet. Wat nu?

 

En tenslotte: hoe zet ik mijn eigen TB's over van oude naar nieuwe account?

 

Twee accounts vind ik echt niet handig, ik wil graag de oude laten 'doodbloeden'.:thumbup:

 

bij je ouwe accounts kijken welke tb's je gevonden hebt en de eigenaars mailen maar volgens mij gooi je dan de hele historie door elkaar van die tb's omdat je ze dan gaan grabben en droppen op plaatsen waar ze niet zijn. je haalt jezelf hoe dan ook erg veel werk op de hals en ik vraag me af of je alle nummers zomaar zult krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK ik ga me dus niet druk maken over de opbouw van de databases. Het ouderwetsche handwerk dus.

 

Inmiddels heb ik alle cache logs overgezet naar de nieuwe account (kopiëren/plakken, voorzien van opmerking, vervolgens logs oude account verwijderd)

 

Maar nu zit ik met de bug logs. Het leek mij het simpelste om die als discovered te loggen op mijn nieuwe account, maar aangezien ik de nummers van die dingen niet bewaard heb, kan ik dat niet. Wat nu?

 

En tenslotte: hoe zet ik mijn eigen TB's over van oude naar nieuwe account?

 

Twee accounts vind ik echt niet handig, ik wil graag de oude laten 'doodbloeden'.:thumbup:

 

bij je ouwe accounts kijken welke tb's je gevonden hebt en de eigenaars mailen maar volgens mij gooi je dan de hele historie door elkaar van die tb's omdat je ze dan gaan grabben en droppen op plaatsen waar ze niet zijn. je haalt jezelf hoe dan ook erg veel werk op de hals en ik vraag me af of je alle nummers zomaar zult krijgen.

 

Ik wil ze daarom niet grabben en droppen maar discoveren. Daar krijg je het minste trammelant mee, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En tenslotte: hoe zet ik mijn eigen TB's over van oude naar nieuwe account?

 

Daar zijn giseren maar liefst 2 draadjes over geweest, over precies diezelfde vraag, waar het antwoord ook in staat vermeld. Je moet op het oude account aangeven dat ze geadopteerd moeten worden. URL is ook in een van die draadjes te vinden

 

thanks voor de tip, ik heb de draadjes gevonden.

Moest even ontdekken hoe het ging, de oude eigenaar moet ze dus aanbieden.

 

De tussenstand dus;

onze 2 tb's zijn geadopteerd

alle cachelogs zijn overgezet, de oude zijn gewist

 

Dus het enige wat we nog missen, zijn de TB logs. Dat wordt nummers opvragen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide kan je gebruiken om een persoon unique te identificeren, en het langeformaat lijkt wel heel erg toevallig op allerlei standaard unique-id-formaten :-) Ik vraag me af of er een 1 op 1 mapping is van de korte naar de lange en terug (behalve dan 'opzoeken in een database'). Als die er wel is houd ik me natuurlijk aanbevolen om te weten hoe :-)

Gezien de lengte: een MD5 hash (zie bv programma md5sum). Het is niet zo dat de lange de letterlijke md5sum van de korte identifier is. Misschien zit er een leuke voorloopsleutel bij in.

In elk geval kun je alleen van lang naar kort via een look-up.

(Hmm...het raakt off-topic.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor dwarreltje:

 

Misschien was je hier ook al opgekomen maar beschouw dit dan maar even als een blonde reactie:

 

Als je je lijst van gevonden caches in My account (van de oude naam)ineens kopieert en vervolgens plakt in een Word-document, staan de links in het Word-document (en die werken dus ook nog). Vervolgens onder de nieuwe naam inloggen en je kan gewoon klikken vanuit het Word-document en loggen.

 

Ik heb de klus inmiddels klaar maar ik had maar 56 te doen. Kostte me ongeveer 1,5 uur op deze manier.

Ik heb ze uiteraard gelogd op dezelfde datum als de oorspronkelijke log en een regeltje toegevoegd: 'teamnaam gewijzigd; gelogd als Henri+Karin'

 

Daarna heb ik (weer inloggen onder oude naam) de oude cachelogs verwijderd.

Een cache-eigenaar was zelfs sneller als ik en had de log onder de oude naam zelf reeds verwijderd.

Blijkbaar was het heel erg duidelijk; ik heb verder geen vragen gekregen.

 

Inmiddels heb ik iedereen gemaild die een travelbug in bezit heeft, die wij ook hebben gehad en gevraagd om het nummer. Ik heb al reacties en deze bugs gelogd als discovered. Hier laat ik dus de oude logs wel staan.

Ik heb nog mazzel ook; bijna alle TB/CG zijn wel ergens in handen; er zitten er maar 2 onder de grond. Maar goed, mijn lijstje was een stuk kleiner.

 

Sterkte met jouw enorme lijst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...