Spring naar bijdragen

nieuw hebbedingutje


remco.1971

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Beetje duur :(

 

Suggested Retail Price:

$1076.91 U.S.D. (for domestic US market only)

 

Inderdaad een duur MP3 spelertje :)

 

Lees ik het nou goed doet dat ding slechts 3 uur met een batterij?

Ik neem aan dat je hem ergens op je accu moet aansluiten aangezien 3 uur natuurlijk niet echt veel is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
En het lijkt mij een mooie vervanger voor de Quest 2... :wistling:

 

Tja, als ik de gebruikerservaringen zo eens doorneem dan is elk willekeurig toestel een mooie vervanger voor de Quest 2 ... :thumbdown:

 

Wat zijn jouw ervaringen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A rechar_geable, removable lithium-ion battery (three hour typical use) is integrated into zūmo for trip planning or use on foot.

 

Drie uur maar... :blink:

 

Dus weinig-niet geschikt voor geocaching! :yes:

 

Ik blijf voorlopig bij mijn Quest 1. Ben ik prima tevreden mee. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfel. Drie uur is voor ons genoeg voor een multi-cache met het gezin en tijdens de tocht naar een vlgende cache wordt de Zumo dan weer opgeladen. Maar een Quest1 is ook prima, als vervanging voor de Quest2 waar ik zolangzamerhand een beetje kriegel van wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfel. Drie uur is voor ons genoeg voor een multi-cache met het gezin en tijdens de tocht naar een vlgende cache wordt de Zumo dan weer opgeladen.

Dat gaat dan alleen maar op Robert als tijdens je tocht naar de volgende cache de tijdsduur van de rit en dus de laadtijd van de Zumo, zo lang duurt dat de Zumo dan ook weer volledig geladen wordt. Als de rit een halve laadtijd is, wil het nog niet zeggen dat de accu ook weer voor de helft vol is, dat zou betekenen dat voor de volgende cache je 1.5 uur genoegens aan de Zumo zou hebben :thumbup:

Voor een continiu gebruik, ook tijdens het laden, is 3 uur te weinig cq aardig krap.

Natuurlijk, de Zumo heeft en verwisselbare accu, maar dan moet je die weer meeslepen en een extra lader.

 

Je hoeft je met een niet eens al te grote multi, met de kinderen erbij, maar een keer wat zitten te klooien met waypoints of mislopen en een multi die maar één a anderhalf uur zou duren, duurt dan al snel 3 uur.

 

Als de fabrikant een "werktijd" van 3 uur opgeeft dan is het in de praktijk altijd minder. Ook als ze "three hour typical use" opgeven :thumbup:. Een fabrikant geeft meestal de gebruikstijd iets te rooskleurig op en dat zal vaak de tijd zijn van "het alleen maar aan staan" en niet van echt intensief gebruik. Het ding heeft ook bluetooth aan boord lees ik. Als je Bluetooth, een stroomvretertje, inschakelt dan zal de 3 uur werktijd al snel gehalveerd zijn.

 

Het apparaat staat denk ik niet voor niets bij Garmin niet onder outdoor, maar voor mobiel (motor) gebruik. zūmo 550: the navigator that's born to ride. Verder is de prijs wel behoorlijk hoog en aangepast aan motorrijders :dribble:

Goed, je hebt dan wel een pictureviewer, MP3 player, handsfree, en een robuust en waarschijnlijk schokvrij apparaat. Maar of je voor die dure features ook nodig bent tijdens het navigeren en geocaching?

 

of het moet je gaan om de: Glove-friendly touch screen with left-handed controls makes it easy to operate.

 

Ik denk dat er mensen genoeg zijn die gaan voor een alles in één, maar als in een alles in één, een onderdeeltje weigert, ben je tijdens een reparatie wel alles kwijt ook al is de één kapot :)

 

Voor de niet motrorijders zijn er dan wel andere opties, zoals 20 gieg Mp3 player/pictureviewer heb je bv al voor plusminus 150 euro. Je weet wat een goede GPS kost, BT handsfree zit je ook tegen 100 euro aan.

 

Dat is wat ik ook op de nieuwe 910 van TT tegen heb, ik moet ook nog autorijden en dat wordt volgens mij vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kruimel: tja, je moet toch wat? De Quest2 valt me tegen... hij is te traag bij het opbouwen van het kaartscherm (valt nog mee te leven) en hangt soms (vaak). De Quest 1 heeft niet heel Europa aan boord (valt mee te leven, want heel NL plus Topo NL gaat nog) en ondersteunt geen custom POI's (erg handig!).

 

Voor de ladingen geocaches (kuch...) die zij zoeken zal 2 uur accutijd meestal voldoende zijn. En een extra accu zal voor de andere 10% wel helpen.

 

Maar; eerst dat ding zien! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar; eerst dat ding zien! :eek:

Ja, dan weet ik wel weer hoe het gaat :crybaby:

 

Het is jouw geld.

 

Maar vergeet niet voor welke doelgroep het ding ontwikkeld is. Daar is de prijs van het ding ook aan gekoppeld.

 

Ik begin me onderhand af te vragen of het cachen met een GPSr van een paar jaar terug nog wel mogelijk is :lol1:

 

Ik gebruik nog steeds de 76S met zijn 24 Mb geheugen waar ik een kwart van Nederland aan kaarten (ToPo NL) in kwijt kan en niet gebruik. Het zal wel aan mij liggen, maar ondaks dat de 76serie een groete scherm heeft, vind ik het schermpje nog steeds te klein om fatsoenlijk een kaart te kunnen bekijken, laat staan te lezen.

 

Ik blijf maar bij een PPC met TT en een "normale" GPSr. dan maar 2 apparaten bij me. De rugzak is groot genoeg.

 

Het is een leuk apparaat, dat zonder twijfel. Maar er zijn zoveel leuke apparaten en er komen er nog zoveel bij.

 

Ik vraag me af of het ding wel handig is onder het lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...