Spring naar bijdragen

Nieuwste caches


ronenbianca

Aanbevolen berichten

En dat mailtje komt binnen een seconde nadat de cache gepubliceerd is :eek:

 

 

Dat klopt niet helemaal. Het is ons namelijk al een paar maal overkomen dat we gewoon eens aan het snuffelen zijn op de "nearest by" lijst, daar een nieuwe cache zien verschijnen, en dan inderdaad, hop-er op-af. En dan krijgen we het notificatie-mailtje pas binnen als we alweer thuis zijn.

 

Is dan zeker met de postduif verzonden, die tegenwind had :blush: .

 

De verzending doe ik niet persoonlijk :) Het is altijd automatisch en altijd direct na het online komen van de cache. In principe moeten deze emailtjes dan ook altijd direct aankomen.

Als dit niet gebeurd, dan kan dit verschillende oorzaken hebben, dat niet aan de verzender hoeft te liggen. Het kan ook zijn dat je eigen ISP eens een keer lekker traag is op zijn emailserver.

 

Een aantal reviewers, waaronder ik, hebben geocaching.com gevraagd om er een langere delay tussen te zetten. Niet direct een notification, maar bijvoorbeeld pas na 5 minuten.

Dan hebben we nog even tijd om de cache weer terug te halen als er iets niet klopt. Soms kan dit gebeuren :) Zet ik hem online, en dan schiet me te binnen, shit, we hadden een afspraak voor een bepaalde datum/tijdstip.

 

Hoe "gek" moet al niet zijn als je al niet meer op een emailtje kunt wachten en steeds op de refresh knop zit te drukken. Wat een frustratie moet dat zijn om aan het eind van de dag te bemerken dat er niet een online is gekomen. Iedere keer een refresh en Kruimel is niet eens thuis. Om dan de volgende dag te bemerken dat Kruimel ineens diep in de nacht bezig is geweest.

Juist om die "zotten" de frustratie te besparen is de emailnotification bedacht als extra service voor premiummembers. Blijkt nu dat die extra service eigenlijk wel weer teniet gedaan kan worden :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ReizenReizen

En dat mailtje komt binnen een seconde nadat de cache gepubliceerd is :huh:

 

 

Dat klopt niet helemaal. Het is ons namelijk al een paar maal overkomen dat we gewoon eens aan het snuffelen zijn op de "nearest by" lijst, daar een nieuwe cache zien verschijnen, en dan inderdaad, hop-er op-af. En dan krijgen we het notificatie-mailtje pas binnen als we alweer thuis zijn.

 

Is dan zeker met de postduif verzonden, die tegenwind had :dribble: .

 

 

Dat klopt zeker niet helemaal. Ik kreeg vanochtend email over een nieuwe cache die gisteren al een paar keer gevonden en gelogd is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat mailtje komt binnen een seconde nadat de cache gepubliceerd is :D

 

 

Dat klopt niet helemaal. Het is ons namelijk al een paar maal overkomen dat we gewoon eens aan het snuffelen zijn op de "nearest by" lijst, daar een nieuwe cache zien verschijnen, en dan inderdaad, hop-er op-af. En dan krijgen we het notificatie-mailtje pas binnen als we alweer thuis zijn.

 

Is dan zeker met de postduif verzonden, die tegenwind had ;) .

 

 

Dat klopt zeker niet helemaal. Ik kreeg vanochtend email over een nieuwe cache die gisteren al een paar keer gevonden en gelogd is......

 

Het wordt op exact dezelfde tijd verzonden als de publishknop wordt ingedrukt.

 

Maar als je het forum een beetje gevolgd had, zou je gelezen hebben dat sinds een paar dagen enkele emailservers het moeilijk hebben en ddat daaarbij een aantal ghostmailtjes worden verzonden. Ik kreeg email van diverse logs al een paar dagen achter elkaar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik krijg sinds gisteren geen mails meer van founds van onze caches. Ook geen mails van nieuwe caches in de regio.

 

Ben ik de enige die hier last van heeft?

 

Nee ik ook.... ;)

Wij hebben anders nergens last van :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ben ik de enige die hier last van heeft?

 

Nee ik ook.... ;)

Wij hebben anders nergens last van :thumbup:

 

Ik heb sinds gisteren drie cache's online staan en ik krijg er maar van eentje "log mailtjes"

 

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmm, vanmorgen zijn er 2 caches on-line gekomen in mijn regio maar van slechts 1 heb ik een bericht onvangen :thumbup:

wat is er aan de hand??

ben nu benieuwd of de watchlist iets oplevert...

bewerkt door Axel-F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb Geopatra's Kindvriendlijk (GC113WQ) in m'n watchlist. Die is vanochtend gelogd, maar ik heb na zo'n 2 uur nog steeds geen email-notificatie.

Gezien de andere email die binnen komt ligt het niet aan mijn provider of mailserver.

 

nachtbraker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmm, vanmorgen zijn er 2 caches on-line gekomen in mijn regio maar van slechts 1 heb ik een bericht onvangen ;)

Wij hebben van beide caches geen bericht ontvangen, wel van een andere cache 28 km verderop.

Wij krijgen de mails binnen op ons gmail-account. Zou het daar aan kunnen liggen? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook geen notificatie berichten ontvangen van de nieuwe caches hier in de buurt :crybaby:

 

 

:beerchug:

 

Ik vertrouw al langere tijd niet meer op de e-mail notificaties. Steeds vaker kijk ik gewoon op de gc.nl pagina bij nieuwe caches. Het moet niet nodig zijn maar ja...... Toevallig zag ik daardoor dan ook dat gisterenavond de nieuwe cache van Geopatra "Kindvriendelijk" online was gekomen :yes: . Van een aantal andere had ik nog wel een notificatie ontvangen.

 

Grtz Papyrus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de 74 caches die ik vanaf gistermiddag heb gereviewed, zijn er gisteren 19 online gekomen en vandaag 12. De rest is tot nu toe niet geschikt voor publicatie.

 

Ik krijg trouwens overal mail van :beerchug:

 

Ik wil graag een ge-archiveerde cache terughalen maar dat kan ik natuurlijk zelf niet.

Ik heb een reviewers note geplaatst en ging er vanuit dat de reviewer dan genotificeerd werd. Klopt dat?

Omdat een reactie uitbleef heb ik Kruimel ook rechtstreeks gemaild (vorige week).

Ik heb daar nog geen reactie op ontvangen, maar als ik de getallen hierboven lees (74!!) begrijp ik wel waarom. Ik wacht rustig af... :crybaby:

 

Overigens mis ik ook notificaties...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de 74 caches die ik vanaf gistermiddag heb gereviewed, zijn er gisteren 19 online gekomen en vandaag 12. De rest is tot nu toe niet geschikt voor publicatie.

 

Ik krijg trouwens overal mail van :beerchug:

 

Ik wil graag een ge-archiveerde cache terughalen maar dat kan ik natuurlijk zelf niet.

Ik heb een reviewers note geplaatst en ging er vanuit dat de reviewer dan genotificeerd werd. Klopt dat?

Omdat een reactie uitbleef heb ik Kruimel ook rechtstreeks gemaild (vorige week).

Ik heb daar nog geen reactie op ontvangen, maar als ik de getallen hierboven lees (74!!) begrijp ik wel waarom. Ik wacht rustig af... :crybaby:

 

Overigens mis ik ook notificaties...

 

 

 

Er is er maar een die een automatisch verzonden email(notification) krijgt van alles wat er gelogd wordt op zijn eigen cachepagina, en dat is de eigenaar zelf.

 

Reviewers krijgen geen email van reviewernotes waar dan ook geplaatst. Reviewers krijgen alleen maar een notification van wijzigingen in de coördinaten, hoe klein ook, en van verzoeken/klachten om onderhoud (Needs maintenance) en archivering (Needs Archived)

 

 

 

Dat ik mail heb en het nog niet beantwoord heb, de reden heb je gelukkig al zelf kunnen bedenken. Ik heb momenteel alleen al in mijn revieweraccount (geocachingadmin.com) ruim 100 ongelezen emailtjes staan en in mijn moderator account (geocaching.nl) 47 ongelezen mailtjes. En verder zie ik goed 50 ongelezen PB's. Ik ga proberen ze vandaag of morgen af te werken. Kan even duren, als er weer caches (opnieuw) ter review worden aangeboden, gaan die weer voor :yes:

 

Anders krijg je weer al die berichten hier over dat het reviewen soms langer dan 72 uur duurt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...