Geopatra Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 On-topic, ik blijf er nog steeds bij dat het moeilijk blijft om alles fysiek te kunnen controleren voor de heren reviewers. En ja natuurlijk moeten de regels gevolgd worden en wanneer het vinkje actief wordt gezet dan moet alles klaar zijn. Echter het blijft moeilijk <{POST_SNAPBACK}> Onzin, er is niets moeilijks aan: niet klaar ==> niet plaatsen. Eenvoudig. En als je dan toch tekst wilt schrijven of zo, doe dat dan in bijv. MS Frontpage of zo: op je computer. Alles klaar en doos geplaatst => copieren en plakken . Simpel. Geopatra. <{POST_SNAPBACK}> Geopatra het gaat om het feit dat cache gepubliceerd worden en dat er vervolgens of geen cache ligt of ze gaan voor meerdere dagen off-line omdat dan nog de doos met spullen moet worden geplaatst. Gaat niet om tekst scrijven enz enz. Ruud en andere (waaronder ik) hebben in de afgelopen werken meer dan een hand vol caches gezien die meerdere dagen niet beschikbaar waren, Met als logje van de eigenaar oops de cache nog niet geplaatst, en dat is nog steeds iets wat de reviewers niet kunnen bekijken om dat ze onmogelijk ter plaatse kunnen gaan om de cache te bekijken.. <{POST_SNAPBACK}> Beste TL, als je goed had gelezen had je doorgehad, dat het mij daar wel degelijk omgaat ! Te snel on line zetten, terwijl de cache in feite niet af is. Je hoeft mij helemaal niets te vertellen over hoe gedreven je kunt zijn als je een leuk plekje en leuk idee hebt voor een nieuwe cache: daar weet ik meer van af dan wie ook hier! Ik geef slechts een advies hoe dan toch met die drive om te gaan. Think before you leap! Geopatra.
Track_leader Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 (bewerkt) Beste TL, als je goed had gelezen had je doorgehad, dat het mij daar wel degelijk omgaat ! Te snel on line zetten, terwijl de cache in feite niet af is. Je hoeft mij helemaal niets te vertellen over hoe gedreven je kunt zijn als je een leuk plekje en leuk idee hebt voor een nieuwe cache: daar weet ik meer van af dan wie ook hier! Ik geef slechts een advies hoe dan toch met die drive om te gaan. Think before you leap! Geopatra. <{POST_SNAPBACK}> ?? blijkt niet echt uit je verhaal, maar goed te weten dat je er hetzelfde over denkt. het draadje is geen verwijten draadje maar ik zie het meer als een goede discussie om ervoor te zorgen dat een ieder plezier houd aan deze hobby 11 juni 2006 bewerkt door Track_leader
Geopatra Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Lieve GP, waarom klink je altijd zo boosaardig??? <{POST_SNAPBACK}> Je kent me niet, lees ik. Ik ben direct, niet boosaardig. Kan zelfs lief zijn, hoor ! Liefs, Geopatra. ps: zo goed ?
Heirbaut Hunters Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 Eén van de redenen dat ik er geen voorstander van ben dat iedereen caches mag plaatsen, maar alleen mensen die een x-aantal caches geplaatst hebben. (jajaja, ik weet het, andere discussie...) <{POST_SNAPBACK}> Off topic: hoe wil je aan een x-aantal komen als je niet eerst mag beginnen? <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij was die discussie over een x-aantal gevonden caches. Dan is het wel een redelijk idee, wat niet betekent dat ik het er ook helemaal mee eens ben. Een aantal founds zegt niet alles over cache ervaring. <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij staat er "mensen die een x-aantal caches GEPLAATST hebben", niet gevonden. <{POST_SNAPBACK}> Wat inderdaad een typo was. Laat mensen eerst maar eens 50 caches vinden voor ze er eentje plaatsen. Dat is mijn betoog. Maar ja, met die typo werd het een raar verhaal
Team Aragorn Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 Ruud heeft gelijk: het is ergerlijk als een cache online komt, en meteen door de legger gedisabled wordt omdat er nog geen doosje ligt. (En dan heb je nog geluk, als de legger direct actie onderneemt en niet pas als de eerste not-founds komen...) Misschien dat het helpt om alleen mensen te laten plaatsen die al een x-aantal caches gevonden hebben, ik weet het niet. Mij lijkt het beter om een proefloper te hebben voordat een cache online gaat: de beschrijving is ter plekke gecontroleerd, en er is de garantie dat het doosje er ligt! We hebben de laatste tijd allebei de kanten meegemaakt: als legger meegelopen met de proefloper (heel leerzaam!) en als proefloper een cache gecontroleerd (ook leuk!). Kortom het is weer een extra dimensie aan het cachen dus ik zou zeggen: doen!
Reintje de Vos † Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 Mij lijkt het beter om een proefloper te hebben voordat een cache online gaat: de beschrijving is ter plekke gecontroleerd, en er is de garantie dat het doosje er ligt! We hebben de laatste tijd allebei de kanten meegemaakt: als legger meegelopen met de proefloper (heel leerzaam!) en als proefloper een cache gecontroleerd (ook leuk!). Kortom het is weer een extra dimensie aan het cachen dus ik zou zeggen: doen! Ook mijn idee. Daarmee voorkom je ook "domme fouten" in je beschrijving.
Kruimeldief Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 Ik denk dat met proeflopen "het probleem" niet opgelost is. Het gaat er niet op of de cache wel of niet te doen is, het gaat erom dat er nog geen cache ligt als de reviewer de cache online zet. Ook al is de cache 100x proefgelopen, als de cache-eigenaar de cache pas gaat plaatsen als hij zin of tijd heeft, NADAT, de cache online is gekomen, dan helpt eerst proeflopen ook niet. @Geopatra: Men hoeft de cachelisting niet eerst in een ander stukje software te bewaren. Men kan gewoon de cachepagina net zo lang editen en zelf bewaren als men wil. Zo lang het beroemde vinkje niet geplaatst is, komt de cachelisting niet voor in de todo lijst van welke reviewer dan ook. @Heirbaut Hunters: Eigenlijk is dat ook mijn mening dat men eerst maar eens een x aantal caches moet vinden voordat men een cache zou mogen plaatsen. Dit komt doordat ik soms caches ter review krijg, waarvan ik dan denk: "Mijn God, weet deze persoon wel eens waar het allemaal om gaat"? Maar dat men een x aantal heeft gevonden, is echt geen garantie voor een goed cache. Niet voor wat de cache zelf betreft en niet voor wat de voorwaarden en ook niet voor wat de layout betreft. Er zijn nieuwelingen die met maar een paar founds die zich schijnbaar goed hebben ingelezen en caches produceren die overal aan voldoen en die ik binnen een paar minuten goedgekeurd heb. Er zijn geroutineerder cachers die een cache aanvragen waarmee ik dagen werk heb. Communicatie over en weer omdat er nogal wat aan mankeert. Er zijn zelfs cachers die zelf al meerdere online hebben en nog steeds weer dezelfde fouten maken en me met een lading werk opzadelen Het eerst vinden van een x aantal caches geeft volgens mij wel eerder een garantie voor iest beter kwaliteit caches. Je ziet wel meer dat een cacher die langzamerhand ervaren wordt, zijn eertse aangemaakte caches laat archiveren omdat hij ze, zoals ze nu zijn, zelf niet meer kan waarderen. Heb ik zelf ook gedaan. Wat was ik trots op mijn eertse cache en wat vond ik het na een jaar een flutcache
Geopatra Geplaatst 12 juni 2006 Geplaatst 12 juni 2006 (bewerkt) Zo lang het beroemde vinkje niet geplaatst is, komt de cachelisting niet voor in de todo lijst van welke reviewer dan ook. Ik acht de kans nogal groot dat het besproken probleem vooral ontstaat doordat het vinkje standaard aanstaat. Wellicht is het dan zinvol bij .com te bepleiten om standaard geen vinkje in de aanvraag te plaatsen, zodat mensen een handeling moeten verrichten om hem echt in te dienen. Geopatra. ps: ik meen me te herinneren dat je vroeger moest aanvinken ipv. "afvinken" ? "Alles hep se nadeel en se voordeel" . 12 juni 2006 bewerkt door Geopatra
Gast Team_Maju Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 Is de drang zo groot om je cache online te krijgen, dat je niet kan wachten tot de cache daadwerkelijk op zijn plek ligt? Bang dat je paar dagen moet wachten voor die gereviewd word? Vandaag weer.. mensen gaan op pad om dan later tot de ontdekking te komen dat cache is disabled omdat er nog geen cachebox ligt... pffff... wat zou het toch heerlijk zijn als die dan meteen het archief invlogen.. dan begin je maar opnieuw Nogmaals.... Zorg dat de boel in orde is en DAN PAS... als ALLERLAATSTE STAP... vink je het hokje aan waarna de reviewer bericht krijgt dat je cache klaar is om online gebracht te worden. Scheelt een hoop ergernis bij de cachers die op pad gaan omdat er een cache in de buurt online is gekomen. En scheelt een hoop gezeur van de cachers die dus niks aantreffen op plek van bestemming. Dus als je een cache wilt maken... RTFM !!!
Kruimeldief Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 Tja, en in ieder reviewernote dat voor het online zetten wordt verstuurd, staat o.a.: LETOP: Als een cachepagina ter Review wordt aangeboden, dan gaan we er vanuit dat de fysieke cache al geplaatst is, dit volgens de richtlijnen. Immers, de cache kan in één keer goed zijn en dan wordt het direct gepubliceerd en dus online gezet. Niets vervelender , en geen slechtere reclame dan dat er direct een cacher op af komt en die vindt een lege plek. Als een cache direct goedgekeurd is, dan wordt net dat stukje gemist. Je kunt van een reviewer ook niet verwachten dat hij, als de cachepagina goedgekeurd is, eerst weer de cachepagina op inactief zet, een email verstuurt met de vraag of de cache er al ligt, vraagt de cachepagina weer te activeren als er antwoord is gegeven, gaat wachten op de geactiveerde cachepagina, de note leest, daarna pas alles online gaat zetten. Dan duurt het uiteindelijke reviewen van caches weer langer. En net als je zegt. RTFM. Ofwel lees eens de guidelines. Maar goed, de cache waar jij het over hebt, was al Retracted door de reviewer voordat je bericht hier stond. Staat tegenover dat een FTFer ook wel enig weerstand mag verwachten. Een optie is om nieuwe caches maar eerst laten zoeken door een ander. Dan zijn de eventule foutjes eruit gehaald en/of weet je zeker dat de fysieke cache geplaatst is... Toch?
Goedweerloper Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 Tja, en in ieder reviewernote dat voor het online zetten wordt verstuurd, staat o.a.: LETOP: Als een cachepagina ter Review wordt aangeboden, dan gaan we er vanuit dat de fysieke cache al geplaatst is, dit volgens de richtlijnen. Immers, de cache kan in één keer goed zijn en dan wordt het direct gepubliceerd en dus online gezet. Niets vervelender , en geen slechtere reclame dan dat er direct een cacher op af komt en die vindt een lege plek. Als een cache direct goedgekeurd is, dan wordt net dat stukje gemist. Je kunt van een reviewer ook niet verwachten dat hij, als de cachepagina goedgekeurd is, eerst weer de cachepagina op inactief zet, een email verstuurt met de vraag of de cache er al ligt, vraagt de cachepagina weer te activeren als er antwoord is gegeven, gaat wachten op de geactiveerde cachepagina, de note leest, daarna pas alles online gaat zetten. Dan duurt het uiteindelijke reviewen van caches weer langer. En net als je zegt. RTFM. Ofwel lees eens de guidelines. Maar goed, de cache waar jij het over hebt, was al Retracted door de reviewer voordat je bericht hier stond. Staat tegenover dat een FTFer ook wel enig weerstand mag verwachten. Een optie is om nieuwe caches maar eerst laten zoeken door een ander. Dan zijn de eventule foutjes eruit gehaald en/of weet je zeker dat de fysieke cache geplaatst is... Toch? Ik vind het wel erg jammer dat de cache nu "retracted" is, ik had mij er erg op verheugd. Eindelijk weer een multicache in de buurt. Als de cache in orde is, komt die dan weer terug? Of is retracted echt in de afvalbak? En weet de cache eigenaar of ie de cache weer online kan/mag zetten als het in orde is?
Kruimeldief Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 Ik vind het wel erg jammer dat de cache nu "retracted" is, ik had mij er erg op verheugd. Eindelijk weer een multicache in de buurt. Die opmerking snap ik niet. De cachelisting is door de reviewer retracted of wel teruggetrokken omdat er geen cache ligt. Dus wel of niet retracted, je zou niets gevonden hebben. En niets vinden is niets loggen. Er stonden al diverse logjes met boze berichten en dan was die van jou erbij gekomen. Er ligt geen cache. Om te voorkomen dat weer een of andere onnozele hals, gek op puntjes, in overleg met de cache-eigenaar, een vermoedelijke cacheplek ook al als cache beschouwd en als gevonden logt, en om te voorkomen dat er nog meer negatieve reacties zouden komen, is de cache teruggehaald. Als de cache in orde is, komt die dan weer terug? Of is retracted echt in de afvalbak?En weet de cache eigenaar of ie de cache weer online kan/mag zetten als het in orde is? Nou, eigenlijk zijn dat drie vragen, waarvan de antwoorden iets tussen de eigenaar en de reviewer is. Maar, aangezien iedere premiummember die in een straal binnen 80 kilometer van de cache woont, je het antwoord kan geven, omdat die allemaal een emailnotification hebben gehad van geocaching.com, met de tekst dat in de retractnote is gezet, wil ik het je wel zeggen. Retracten is terugtrekken voor een hernieuwde review. In de note staat dat als de cache nu eens helemaal klaar is, alles geplaatst is, de cache weer ter review aangeboden kan worden en de reviewer de cache, als echt alles klaar is, weer online zet. En een rare vraag of de eigenaar de cache weer online kan zetten. Nee, dat kan geen enkele eigenaar van een cache. Maar of hij van alle acties afweet? Wat dacht je zelf?
Buzzardseye Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 Mag ik ook een duit in het zakje doen ? Ik kan me het wel voorstellen dat een cache niet fysiek ligt als hij goedgekeurd is. Ben het er niet mee eens, maar dat is een andere kwestie. Zeker als het je eerste cache is, ben je(ik) héél benieuwd of je alles wel goed gedaan hebt. Zo was ik meer benieuwd of de reviewer wel zág of ik een cache geplaatst had! Door meerdere draadjes te lezen wist ik dat het even kon duren voor hij daadwerkelijk gereviewd zou worden. En zeker zo met de feestdagen! Maar ik zat al die tijd wel op hete kolen! Daar komt misschien nog bij. Vele verse caches worden gevuld met een coin oid. Ik had er een TB in gestopt die niet van mij was en al een poos in bezit had. Had de eigenaar wel op de hoogte gebracht dat hij in een nieuwe cache kwam. Maar toch, als de cache niet goedgekeurd wordt duurt het nog langer. spreekwoord zegt niet voor niets : geduld is schone zaak. Achteraf ben ik eigenlijk best wel een beetje trots, dat mijn eerste cache in één keer goed gekeurd is. Én er ook fysiek ligt.
Goedweerloper Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 (bewerkt) Met die eerste opmerking bedoelde ik dat de cache plaatser de cache dan gewoon (vanavond? morgen?) had neergelegd en daarna op actief gezet, en dan was ik die gewoon gaan zoeken. Daar had ik natuurlijk op gewacht. Nu zit dat er even niet in. En dan de volgende vragen, het was mij nog niet duidelijk hoe het bij een 'retracted' cache in z'n werk gaat. De caches waarvan ik weet dat die 'retracted' zijn heb ik nooit meer teruggezien, zoals die van Geopatra. Met "de cache (weer) online zetten" bedoel ik de cache (weer) ter review aanbieden. Dat zeg ik altijd zo. Bedankt voor de uitleg in ieder geval, dan wacht ik wel totdat de cache terug komt. 4 januari 2007 bewerkt door Goedweerloper
Track_leader Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 (bewerkt) mijn ergenis is dat dit soort draadjes weer worden geopend of oude koeien uit de sloot worden getrokken. Regels zijn regels en die moeten worden gevolgd, het bijkt dat als iedereen die regels gebruikt caches heel snel beschikbaar komeb. voor mij kan dit topic gesloten worden 4 januari 2007 bewerkt door Track_leader
Aanbevolen berichten