Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heb ik wat gemist? Je hoeft toch alleen toestemming te vragen voor de plaats waar de cache komt? Als je route over opengestelde paden loopt, heb je toch geen toestemming nodig voor de route? Zij hebben dan zelf de paden opengesteld en kunnen verwachten dat er mensen over die paden gaan lopen. Dat ze nou toevallig een GPS ontvanger dragen staat daar los van.

Het is misschien wel zo netjes om aan te geven onder welke voorwaarden (honden aangelijnd, stiltegebied e.d.) het terrein toegankelijk is.

Volgens mij kun je nooit verantwoordelijk worden gehouden voor de hele route, zolang deze over opnbaar toegankelijk terrein loopt. (En de mensen niet aanzet tot het verlaten van de paden)

Dan zou ik ook toestemming aan GL moeten vragen als ik tegen mijn buurman zeg: 'Je moet eens bij GL gaan wandelen.'

Mocht de buurman wat slopen ben ik aansprakelijk? Daggutnie!

Geplaatst (bewerkt)

Als ik het allemaal zo lees hebben jullie gewoon een verkeerde overeenkomst van GL gekregen: geen cache en geen tags op GL gebied en toch een overeenkomst met die schade bepaling erin. Dat moet een vergissing zijn! Zo niet, dan zouden ze van mij de pot op kunnen. Niks tekenen en uitsluitend per brief aanmelden dat er een geocache route door hun gebied loopt en verder niks. Was dat niet de afspraak in dit soort gevallen?

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst (bewerkt)
Heb ik wat gemist? Je hoeft toch alleen toestemming te vragen voor de plaats waar de cache komt? Als je route over opengestelde paden loopt, heb je toch geen toestemming nodig voor de route? Zij hebben dan zelf de paden opengesteld en kunnen verwachten dat er mensen over die paden gaan lopen. Dat ze nou toevallig een GPS ontvanger dragen staat daar los van.

Je hebt inderdaad wat gemist, Wamoje. Het is namelijk zo dat enkele beheerders (waaronder GL) toestemming voor de route vereisen als je je cache route over een deel van hun gebied laat lopen. Ook al ligt het kistje niet in het gebied van GL.

Het is dus ook zo dat, waar iedereen sowieso al toestemming heeft voor het betreden van het gebied, dit voor het uitzetten van een cache-wandeling moet worden aangevraagd.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Volgens mij wordt een oude discussie weer opnieuw gevoerd, oftewel oude koeien uit de sloot gehaald.

Laat GL eerst maar eens bewijzen dat schade door een cacher is ontstaan.

Over de route over het terrein van GL het volgende: Zelfs de avond4daagse heeft toestemming nodig om over het terrein van GL te gaan. Avond4daaagse en geocaching is iets wat "georganiseerd" is.

Ik heb zelf 3 contracten met GL en vond de bepaling geen probleem. Ik ga er vanuit dat cachers verstandige mensen zijn. GL kan alleen iets bewijzen als het een "heterdaadje" is.

Geplaatst

Dank voor al de reacties.

Ik probeer nog of GL de bepaling wil verwijderen cq wil veranderen. Ik teken niet als ze bij hun standpunt blijven. Jammer dan, de cache komt er waarschijnlijk via andere wegen evengoed wel.

Wat mij betreft kan het draadje gesloten worden.

Geplaatst

Ik probeer nog of GL de bepaling wil verwijderen cq wil veranderen. Ik teken niet als ze bij hun standpunt blijven. Jammer dan, de cache komt er waarschijnlijk via andere wegen evengoed wel.

Ik zie hem graag verschijnen bij de andere weg. Jullie andere caches op die weg bevielen ons ook wel.

tot cache,

team Wij Drie ;)

Geplaatst

Wat mij betreft kan het draadje gesloten worden.

Nou, ik hoop dat het draadje nog even open blijft.

Naar aanleiding van dit geheel ga ik toch nog even contact opnemen met het Geldersch Landschap.

Ik zou het bijzonder jammer vinden als door een crommunicatie een wellicht prachtige route omgegooid moet worden of erger nog, een mooi opgezette cache in de eeuwige ijskast verdwijnt.

Nu is het wel zo dat natuurbeheerders meer in de natuur zitten dan achter de pc.

Dus heb wel even geduld, want het kan - het hoeft niet - maar het kan dat het even duurt voordat we antwoord krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Geplaatst

Ik heb ook een overeenkomst met GL. Ik heb bij hen 3 plaatjes op bankjes aangebracht. Ook staat bij mij die schaderegel als voorwaarde erin.

Dit zou dan schade betreffen die specifiek door cachers is aangebracht. Dat zou dan idd een "heterdaadje" moeten zijn.

Overigens heeft het allemaal nogal wat voeten in aarde bij mijn cache (Rust Wat) want ik heb nog steeds geen exemplaar van de vergunning. En dat terwijl hij er al wel een poos (met toestemming) ligt. De papieren afhandeling is opgehouden door de wisseling van de wacht en wat foutjes.

Geplaatst

Ik heb ook 3 contracten met het GL, maar dacht dat het meer een formaliteit was, nu ik al deze reacties lees begin ik mij een beetje zorgen te maken. Als dit namelijk niet zo blijkt te zijn en ik kan verantwoordelijk worden gesteld voor schade veroorzaakt door geocachers dan laat ik de contracten per direct ontbinden. Dan maar geen caches meer leggen :thumbup:

Aangezien geocaching.nl afspraken hebben gemaakt met GL neem ik aan dat dit bekend moet zijn. (officieel wordt gevraagd zelfs om je contract op te sturen naar geocaching.nl)

Dus Piet&Lein ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst!

Geplaatst

Ook wij hebben een cache in een natuurgebied van Het Geldersch Landschap.

Ook bij ons stond er in de overeenkomst deze bepaling.

Ik heb daar destijds via de mail vragen over gesteld en het antwoord was heel simpel en duidelijk:

De cache moet zodanig worden gelegd dat een ander om hem te vinden geen beschadigingen aan de spullen van het GL aanbrengt. Als je hem dus zo aanbengt dat de vinde in de verleding kan komen om dingen te slopen( een plank uit een hek i.p.v. erachter kijken), een struik Knakken om er onder te kijken e.d.

Het zo alleen gaan om de plaats van de cache zelf.

Er zou nog gekeken worden om de bepaling anders op te stellen omdat hij dus ook anders op te pakken was dan de bedoeling was. ( zie hierboven) Omdat wij zwart op wit hadden wat met de bepaling bedoelt werd hebben wij het contract wel ondertekend.

Geplaatst
De cache moet zodanig worden gelegd dat een ander om hem te vinden geen beschadigingen aan de spullen van het GL aanbrengt. Als je hem dus zo aanbengt dat de vinde in de verleding kan komen om dingen te slopen( een plank uit een hek i.p.v. erachter kijken), een struik Knakken om er onder te kijken e.d.

Het zo alleen gaan om de plaats van de cache zelf.

Dat maakt inderdaad verschil. Maar als ik het eerste stukje van Piet & Lein in dit draadje nog eens doorlees, dan is daar bij hun cache geen sprake van. Die ligt namelijk niet in het gebied van GL.

Geplaatst (bewerkt)

De huidige tekst van de bepaling zou inhouden dat het Geldersch Landschap naar believen op elk gewenst tijdstip een onbeperkte greep kan doen uit de portemonnee van de cacheplaatser. De bepaling is zo algemeen gesteld, dat, mocht er een zaak van komen, GL bij elke recher op hoongelach zal stuiten.

De roofridders van Zypendaal zijn wel van god los dat ze goedwillende cacheplaatsers zo'n wurgcontract durven voor te leggen. Maar daarvan waren we toch al overtuigd.

bewerkt door gr2
Geplaatst
Aangezien geocaching.nl afspraken hebben gemaakt met GL neem ik aan dat dit bekend moet zijn. (officieel wordt gevraagd zelfs om je contract op te sturen naar geocaching.nl)

Door wie wordt dat gevraagd?

Als ik een cache goedgekeurd wil krijgen die op het terrein van GL ligt, dan moet ik (volgens mij) een kopie van het contract meesturen bij het verzoek tot goedkeuring van de cache.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...