Spring naar bijdragen

Installatie Topo NL


Geopatra

Aanbevolen berichten

Vandaag dan eindelijk mijn gereserveerde Topo NL opgehaald.

Installeren heeft her en der al problemen opgeleverd heb ik gelezen in het andere lijntje, maar ook genoeg positieve geluiden: inlaaien en draaien.

 

Mooi niet dus! :P;)

 

Om te beginnen snap ik al niet wat Firefox met het installeren van een cd te maken heeft, maar OK. hij haalt set up.exe binnen.

Hier kan ik echter op klikken wat ik wil, er gebeurt helemaal niets.

Ik heb hem op diverse wijzen gedownload: harde schijf, buroblad ed. maar hij geeft geen sjoege. :angry:

 

Wie helpt mij?

Is het normaal dat Firefox die cd opent?

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om te beginnen snap ik al niet wat Firefox met het installeren van een cd te maken heeft, maar OK. hij haalt set up.exe binnen.

Hier kan ik echter op klikken wat ik wil, er gebeurt helemaal niets.

Ik heb hem op diverse wijzen gedownload: harde schijf, buroblad ed. maar hij geeft geen sjoege.  :angry:

 

Voor zover ik weet gaat de browser pas een rol spelen bij het registreren. Het installeren is een kwestie van setup.exe starten vanaf de CD, daarvoor hoeft nix gedownload te worden.

 

Soms gaat er iets mis met een registry-key. Daar is inmiddels al een patch voor: zie toponederland.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet gaat de browser pas een rol spelen bij het registreren. Het installeren is een kwestie van setup.exe starten vanaf de CD, daarvoor hoeft nix gedownload te worden.

 

Dacht ik ook, maar toch springt hij er iedere keer bovenop. En ik krijg het niet veranderd.

 

 

 

Soms gaat er iets mis met een registry-key. Daar is inmiddels al een patch voor: zie toponederland.nl.

 

Zover komt het niet eens, maar heb 'm toch gedownload en geinstalleerd, maar er valt nog niets te vinden om te repareren !

 

Daar zit ik dus!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nog InternetExplorer op je computer staan.

 

 

Ik heb inderdaad Internet Explorer weer als standaard browser ingesteld en toen lukte eea. wel, maar niet vlekkeloos.

Op een gegeven moment liep hij vast:error.

Daarop heb ik de patch geinstalleerd en opnieuw geinstalleerd ==> en nu staat alles netjes op de pc! :P;)

 

In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken! :angry:

 

Groeten,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch was het daarmee niet afgelopen.

Bij het pogen in de gps te laden kwam het bekende probleem met Family_802product.mdx opduiken.

Mbv. Hawkeyes handleiding heb ik dat kunnen corrigeren.

 

Daarna kwam Family_802MDRMAP.img om het hoekje kijken.

Ook dit mbv. handleiding gecorrigeerd.

 

En nu staat de pc lekker pruttelend heel Topo nl in de gps te pompen.

 

Nu heb ik begrepen dat je tevens CN8/CS7 er nog op kunt zetten.

Ben benieuwd of dat lukt zonder topo nl te wissen !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu staat de pc lekker pruttelend heel Topo nl in de gps te pompen.

 

Nu heb ik begrepen dat je tevens CN8/CS7 er nog op kunt zetten.

Ben benieuwd of dat lukt zonder topo nl te wissen !

 

Ik ben bang van niet. Het is bij Mapsource gewoon dat het eerst de kaarten op de gps wist voor het nieuwe kaarten uploadt. Dat zal met TopoNL niet anders zijn.

 

Van beide de juiste kaartdelen selecteren en dan in één upload sessie naar de gps sturen is het devies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu staat de pc lekker pruttelend heel Topo nl in de gps te pompen.

 

Nu heb ik begrepen dat je tevens CN8/CS7 er nog op kunt zetten.

Ben benieuwd of dat lukt zonder topo nl te wissen !

 

Ik ben bang van niet. Het is bij Mapsource gewoon dat het eerst de kaarten op de gps wist voor het nieuwe kaarten uploadt. Dat zal met TopoNL niet anders zijn.

 

Van beide de juiste kaartdelen selecteren en dan in één upload sessie naar de gps sturen is het devies.

 

Ik heb heel eerst Topo nl erin gezet, en daarna heb ik CN8 de hele Benelux erin geduwd.

Resultaat: Topo NL staat er nog op en daarnaast de rest van de Benelux als CN 8.

 

Toch heb ik ergens via duitse links gelezen dat het met een downloadje erbij mogelijk is de topo's over CN te leggen.

Het precieze weet ik niet meer, maar daar ga ik achteraan ( ik heb al enige tijd voor ik mijn csx binnenhad een paar linkjes op mijn buroblad gezet dienaangaande).

Ben er nog niet aan toe gekomen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Recentelijk heb ik een Garmin GPSMap 76CSx (firmware 2.60) aangeschaft.

Hoe is het nu mogelijk om zowel City navigator Europe ver. 8 als TOPO Nederland beiden in te laden.

Inderdaad, zoals velen al op dit forum opmerkte, wordt de ene map overschreven door de andere. Bij mij dus ook.

Mijn bedoeling is om van City Navigator Europe ver 8 de Benelux te selecteren en daarnaast de gehele TOPO Nederland in te laden.

Qua ruimte moet het kunnen met mijn GPS; er zit 1 Gb. mem. in. De Benelux selectie uit de CN8 is ongeveer 220 Mb. groot en TOPO Nederland is 217 Mb. groot.

Kan iemand mij vertellen hoe ik beiden kan inladen?

 

Nog een andere vraag.

Via http://www.gps-info.nl/transparant.html heb ik geprobeerd om Nederland uit CN8 en TOPO Nederland over elkaar heen te leggen zoals beschreven op die site.

Gaat allemaal prima tot het moment dat er ge-upload moeten worden via Img2GPS.

Er moet (in mijn geval) een unlock code worden meegegeven in Img2GPS anders krijg ik na afloop van de upload op mijn GPS scherm ".. unable to unlock map.."

Echter welke geef je op; die van TOPO Nederland of die van City Navigator Europe ver 8 ?

Beide kaarten hebben in mijn geval geen unlockcode die 25 character lang is. CN8 bijv. heeft een unlockcode van 8 characters en die kan weer niet ingevoerd worden in Img2GPS. Ook TOPO Nederland heeft geen unlockcode van 25 characters lang.

Kortom, kaarten over elkaar heen leggen lukt bij mij niet vanwege de unlockcode

Misschien kan iemand mij van tips voorzien?

 

 

M.vr.gr.,

 

rwvdknoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Recentelijk heb ik een Garmin GPSMap 76CSx (firmware 2.60) aangeschaft.

Hoe is het nu mogelijk om zowel City navigator Europe ver. 8 als TOPO Nederland beiden in te laden.

Inderdaad, zoals velen al op dit forum opmerkte, wordt de ene map overschreven door de andere. Bij mij dus ook.

Mijn bedoeling is om van City Navigator Europe ver 8 de Benelux te selecteren en daarnaast de gehele TOPO Nederland in te laden.

Qua ruimte moet het kunnen met mijn GPS; er zit 1 Gb. mem. in. De Benelux selectie uit de CN8 is ongeveer 220 Mb. groot en TOPO Nederland is 217 Mb. groot.

Kan iemand mij vertellen hoe ik beiden kan inladen?

 

Nog een andere vraag.

Via http://www.gps-info.nl/transparant.html heb ik geprobeerd om Nederland uit CN8 en TOPO Nederland over elkaar heen te leggen zoals beschreven op die site.

Gaat allemaal prima tot het moment dat er ge-upload moeten worden via Img2GPS.

Er moet (in mijn geval) een unlock code worden meegegeven in Img2GPS anders krijg ik na afloop van de upload op mijn GPS scherm ".. unable to unlock map.."

Echter welke geef je op; die van TOPO Nederland of die van City Navigator Europe ver 8 ?

Beide kaarten hebben in mijn geval geen unlockcode die 25 character lang is. CN8 bijv. heeft een unlockcode van 8 characters en die kan weer niet ingevoerd worden in Img2GPS. Ook TOPO Nederland heeft geen unlockcode van 25 characters lang.

Kortom, kaarten over elkaar heen leggen lukt bij mij niet vanwege de unlockcode

Misschien kan iemand mij van tips voorzien?

 

 

M.vr.gr.,

 

rwvdknoop

 

Je moet de CN8 unlockcode invoeren. En die heeft wel 25 karakters. de 8 karakter code waar jij het over hebt is je customercode. Met deze code kan je eventueel bij Garmin.com je unlockcode opvragen.

 

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...