Spring naar bijdragen

Geocaching.EU


Joseph

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Jammer dat je bij het aanklikken van de Nederlandse vlag direct wordt doorgelinkt naar geocaching.nl. Ik had graag de keuze gehad tussen geocaching.nl en geocaching.nu. De .nu-site gebruik ik veelvuldig, vooral om te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het Engels.

Op deze manier zijn de caches voor iederen toegankelijk en begrijpbaar.

De Spaanstalige beschrijvingen zal ik dan ook begrijpen.  :thumbdown:

Dit valt of staat natuurlijk met de eigenaar van de cache (en de pagina).

Die zal hem dan moeten vertalen in het engels.

En waarom persee engels, duits is ook een wel doorgevoerde spreektaal.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zullen er ook heel wat "Nederlanders" aan het werk moeten om hun caches te vertalen of een tweede taal toe te voegen. Persoonlijk zou ik zeggen Engels deze sport is natuurlijk van origine Amerikaans.

Verder Hulde, mooie site! :thumbdown:

bewerkt door kuikie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien een beetje off topic maar weet niet hoe ik een nieuw draadje kan maken of kan bekijken of deze vraag aleerder is gesteld.

eerder in dit draadje maatke iemand een opmerking over de stippen op de cache kaart. groen is een multi etc.

ik vraag me al een tijdje af waarom dit zo is.

als je bij de icoontjes op een cache pagina kijkt staat het groene doosje voor een regular, de twee gele doosjes voor een multi en het blauwe vraagteken voor een mystery cache. waarom zijn die kleuren niet overeenkomstig met de stipjes op de kaart? dit lijkt mij onnodig verwarrend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien een beetje off topic maar weet niet hoe ik een nieuw draadje kan maken of kan bekijken of deze vraag aleerder is gesteld.

eerder in dit draadje maatke iemand een opmerking over de stippen op de cache kaart. groen is een multi etc.

ik vraag me al een tijdje af waarom dit zo is.

als je bij de icoontjes op een cache pagina kijkt staat het groene doosje voor een regular, de twee gele doosjes voor een multi en het blauwe vraagteken voor een mystery cache. waarom zijn die kleuren niet overeenkomstig met de stipjes op de kaart? dit lijkt mij onnodig verwarrend.

Het is idd een beetje off-topic, maar ik kan me de vraag wel voorstellen. Daarom ook een antwoord.

 

De stippen op de kaart hebben in beginsel niets te maken met de kleuren van de cache icoontjes op de cache pagina's. Die icoontjes veranderen overigens ook nog wel eens.

De kleuren van de stippen op de kaarten zijn in die zin willekeurig, dat het voor mensen met (de meest voorkomende) kleurenblindheid ook te onderscheiden zijn. Een jaar of twee geleden ben ik met een aantal forum bezoekers wat aan het experimenteren geweest met de kleuren. En de huidige kleuren zijn eruit gekomen.

 

De enigste kleur die wel "gekozen" is, is het witte randje rond de nog niet gevonden caches op de "Nieuw" kaart.

 

Spannender is het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet tot nu toe nog steeds niet of de .eu site een echte site gaat worden of gewoon een portal blijft naar de diverse geocaching.landen sites.

Waarom deze vraag?

 

Zoals in dit draadje blijkt zit er erg veel verschil in de diverse sites en verenigingen die er achter schuil gaan.

Denk alleen maar aan zaken als taal (hier al genoemd) en vormgeving e.d.

 

Europa is en zal nooit een Verenigde staten van Europa worden zoals de Verenigde Staten van America.

Simpel om de reden dat er hier veel verschilende talen, culturen en geschiedenis is.

Iets wat de amerikanen niet kennen. 1 taal en 1 (of geen) geschiedenis.

 

Het zal dan ook zeer moeilijk, zoniet onmogelijk zijn om al deze sites en daarmee de caches te (euro)standariseren.

 

Ik wacht de ontwikkeling gespannen af.

Misschien dat ze er in Brussel wat van kunnen leren.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

reintje, bedankt voor je uitleg. het viel me op omdat de kleuren, die dus ook geel, groen en blauw zijn, alleen dus niet voor hetzelfde soort cache gebruikt worden. als de kleuren dan toch hetzelfde zijn zouden ze van mij ook voor dezelfde aanduiding mogen staan. maar als, zoals je schreef, de kleuren van de icoontjes wel eens veranderen dan heeft het idd geen zin. dit stukje off topic kan dus wel als afgesloten worden beschouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet tot nu toe nog steeds niet of de .eu site een echte site gaat worden of gewoon een portal blijft naar de diverse geocaching.landen sites.

Waarom deze vraag?

 

Zoals in dit draadje blijkt zit er erg veel verschil in de diverse sites en verenigingen die er achter schuil gaan.

Denk alleen maar aan zaken als taal (hier al genoemd) en vormgeving e.d.

 

Europa is en zal nooit een Verenigde staten van Europa worden zoals de Verenigde Staten van America.

Simpel om de reden dat er hier veel verschilende talen, culturen en geschiedenis is.

Iets wat de amerikanen niet kennen. 1 taal en 1 (of geen) geschiedenis.

 

Het zal dan ook zeer moeilijk, zoniet onmogelijk zijn om al deze sites en daarmee de caches te (euro)standariseren.

 

Ik wacht de ontwikkeling gespannen af.

Misschien dat ze er in Brussel wat van kunnen leren.

 

Ger@ld

Ik denk dat we er 1 april wel meer van horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we er 1 april wel meer van horen.

Nee dat dacht ik niet anders was de site wel gepresenteerd of gelanceerd op die datum.

Het is volgens mij de bedoeling om er echts iets serieus van te maken.

Ik hoop dat het gaat lukken maar zie het zwaar in.

Wat dacht je van de Engelsen die alles is miles willen hebben dit ondanks dat ze deels langzaam overstappen naar een metriek stelsel.

De Fransen willen alles graag zien in het Frans.

De Duitsers enz enz.

Kijk alleen maar een bij onze zuiderburen. 1 site maar 2 talig.

De .eu site zal dan ook tig-talig moeten zijn. En dan niet alleen de site maar ook alle cache beschrijvingen die hier achter zitten. Dat wordt dus een hondewerk wat niemand graag zou willen doen.

Zoveel landen, zoveel neuzen. En die wijzen allen een andere kant op. :thumbdown:

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zouden de cache beschrijvingen van de diverse landen dan in een andere taal moeten. Het werkt nu toch ook. Wanneer men een meertaligge cache beschrijving aanbied is dat toch alleen maar service.

 

Meerdere talen voor de site zijn wel van belang. Maar wat natuurlijk het allerbelangrijkste is dat de geocachers behoefte gaan krijgen deze site te bezoeken. Wat gaat deze site meer bieden dan de eigen nationale site en GC.COM. Ik kan me voorstellen dat er een aantal zaken zijn zoals die nu op NL site gepresenteerd worden leuk zijn. Maar waar haal je de vrijwilligers vandaan die de EU site gan bewerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...