Spring naar bijdragen

beschrijving / topic eindigen


cache-digger

Aanbevolen berichten

:P Ik heb eigenlijk 2 vragen. voor degene die ze kunnen beantwoorden....?

Ik wil binnenkort mijn eerste cache plaatsen en nu dacht ik aan die gesealde om- of beschrijving die je vaak in caches ziet. Geschreven in 2 talen voor cachers maar ook bedoeld voor niet-cachers. Er word verteld wat ze wel of niet moeten doen. Ben ik nog duidelijk? Kan iemand mij vertellen of daar een standaart brief voor is en waar ik die dan evt kan vinden?

 

Vraag 2.

Is er een mogelijkheid, nadat je bijvoorbeeld antwoord hebt gehad en de vraag eigenlijk niet meer beantwoord hoeft te worden, om bv deze topic weer te beeindigen / sluiten ?

 

Thanks. Grt, Richard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:P Ik heb eigenlijk 2 vragen. voor degene die ze kunnen beantwoorden....?

Ik wil binnenkort mijn eerste cache plaatsen en nu dacht ik aan die gesealde om- of beschrijving die je vaak in caches ziet. Geschreven in 2 talen voor cachers maar ook bedoeld voor niet-cachers. Er word verteld wat ze wel of niet moeten doen. Ben ik nog duidelijk? Kan iemand mij vertellen of daar een standaart brief voor is en waar ik die dan evt kan vinden?

 

Vraag 2.

Is er een mogelijkheid, nadat je bijvoorbeeld antwoord hebt gehad en de vraag eigenlijk niet meer beantwoord hoeft te worden, om bv deze topic weer te beeindigen / sluiten ?

 

Thanks. Grt, Richard.

 

Zonder je te willen aanvallen: volgens de logs heb je 5 caches gevonden. Zou je niet eerst wat meer ervaring opdoen voor je een cache gaat plaatsen?

Als je werkelijk geinteresseerd bent, had je -lijkt mij- toch wel de startpagina van dit forum wat doorgelezen... Daar staat werkelijk van alles over een eigen cache plaatsen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder je te willen aanvallen: volgens de logs heb je 5 caches gevonden. Zou je niet eerst wat meer ervaring opdoen voor je een cache gaat plaatsen?

Als je werkelijk geinteresseerd bent, had je -lijkt mij- toch wel de startpagina van dit forum wat doorgelezen... Daar staat werkelijk van alles over een eigen cache plaatsen.....

 

Ben het helemaal met Dweil/Dwarrel enz eens. Je weet niet half wat er bij komt kijken om een cache tot een suc6 te brengen.

 

MegaHeks (die wel aanvalt..??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P Met "binnenkort" bedoel ik niet een paar dagen hoor.

Laat ik het zo zeggen; Ik ben in de toekomst van plan een cache neer te leggen. (zo beter)? Momenteel ben ik druk bezig me te verdiepen in "Hide a cache".(weldegelijk aan het lezen dus)! Natuurlijk doe ik in die tussentijd nog veel ervaring op maar, ga het nou niet moeilijker laten lijken dan het is. Ik kom soms caches tegen........(die me niet zo moeilijk lijken om te plaatsen)

 

In iedergeval, allen bedankt voor jullie reacties. (ook de, ongetwijfeld goed bedoelde kritieken)

 

Mag deze topic nu wel dicht of......?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen kan een cache plaatsen zelfs met 0 founds, echter heb je na wat meer founds wat meer ervaring van hoe te verstoppen en de omgang met gps.

Mijn eerste cache was al bij 2 founds.

Gewoon laten nalopen en het is helemaal goedgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom soms caches tegen........(die me niet zo moeilijk lijken om te plaatsen)

 

Ik denk dat dat nu precies is wat men bedioelt.

 

Dat willen we dus voorkomen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk onderschat ik het cachen niet. Ik heb inmiddels heel veel caches/logs/omschrijving/handleidingen etc. uitgeprint, bekeken en gelezen. Ook daar leer je heel veel van. (althans, ik wel) Mijn Explorist 300 heeft ook weinig geheimen meer voor me. Het is ook niet mijn bedoeling een hatsieflatsie-cache te plaatsen maar iets leuks en daar zal ik m'n uiterste best voor doen. Ook ik wil deze geweldige hobby/sport leuk en uitdagend houden voor iedereen.

 

Grtjes. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache geplaatst door een beginner hoeft niet per definitie slecht te zijn. Misschien is die beginner dan nog niet aangetast door het puzzelvirus en houdt de cache simpel. Zo kun je bijvoorbeeld een lekker ongecompliceerde wandelcache krijgen in plaats van zo'n puzzelding.

Nu kunnen ervaren cachers ook een lekker ongecompliceerde wandelcache plaatsen, en misschien nog wel wat beter uitgewerkt dan een beginnende cacher, maar ze doen het vaak niet!

 

Natuurlijk zal ook de beginner eerst een paar caches moeten doen en alles goed lezen. Een na 0 founds neergelegde cache zal vaak beginnersfouten hebben zoals slecht uitgemeten waypoints. Maar een paar caches van een bepaald type doen is al genoeg om er zelf eentje te maken.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begeef me nu misschien op "glad ijs", maar ook ik vind dat Dwarrel gelijk heeft ;) Niet omdat het een mening van Dwarreltje is, maar om de mening zelf. Iedereen is vrij natuurlijk om een cache aan te vragen en na goedkeuring te plaatsen.

Het lijkt een trend te worden om gelijk na één gevonden cache, of een paar meer, zelf ook een cache te verstoppen.

Het is eigenlijk ook wel begrijpelijk. Het is een soort van enthousiastme en je wilt niet alleen "nemen" maar ook "geven".

 

Als voorbeeld gaf Dwarreltje al aan de één van de twee vragen die er gesteld werden, heel gemakkelijk beantwoord zouden zijn als je een beetje had "rondgestruind" op de sites van geocaching.com en geocaching.nl.

 

En juist dit niet goed lezen of goed zoeken, schept de verwachting dat onder andere de guidelines van geocaching.com, de richtlijnen waaraan een cache aan moet voldoen, ook niet goed gelezen worden en zo degene die de caches moet keuren alvorens ze online "mogen" komen, vaak een lading werk bezorgen. Werk dat tijd kost en degene die de caches keurt doet dat in zijn vrije tijd als vrijwilliger.

Veel tijd besteden aan het keuren van caches waar vaak veel aan mankeert, betekent dat andere aanvragen blijven liggen en die andere "aanvragers" gaan dan weer klagen dat de limiet van 72 uur tussen aanvragen en online komen weer wordt overschreden.

En al die extra vrije tijd die de reviewer in het reviewen van caches steekt, is tijd dat hij zelf niet kan gaan cachen, tijd dat hij niet in zijn gezin kan steken, of in andere "leuke" dingen.

De ervaring leert dat ervaren cachers meestal precies weten wat er van hun aangevraagde cache gevraagd wordt en meestal zijn zulke caches in no time online.

De meeste tijd die in een cache gaat zitten zou de tijd moeten zijn die de cache-eigenaar aan zijn nieuwe cache besteed voordat hij de cache in gaat dienen bij geocaching.com.

Nu worden er soms caches aangevraagd met het verzoek het ding gisteren al online te zetten en daarbij de opmerking dat goedkeuring van SBB nog op zich laat wachten, maar dat deze vast wel gaat komen..

Zo'n cacheaanvraag wordt gewoon weer teruggestuurd met de opmerking het maar weer eens te gaan indienen als aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Nu wil ik niet iedere nieuwe cacher over een kam scheren natuurlijk. Ze zijn er die werkelijk meteen bij de eerste cache al aan alle voorwaarden voldoen.

 

Dan de vraag over het sluiten van de topic als de topicstarter voldoende antwoord denkt te hebben gekregen.

Als antwoord daarop werd gesteld dat als je een eigen topic gesloten wilt hebben, je daar dan een moderator voor nodig hebt en deze dan even en berichtje stuurt met het verzoek de topic te sluiten.

Deze moderator "beslist" dan wel of de topic ook gesloten kan worden of dat het zinvol is de topic nog even open te houden of gewoon open te laten.

Ook modereren van dit forum berust op vrijwilligers. Ik ga er wel prat op dat ik "alles" lees, maar niet direct of op dezelfde dag.

Ik heb dan als moderator ook nog geen PB of emailtje gehad met het verzoek de topic te sluiten.

Ik lees nu, wel steeds het verzoek de topic te sluiten, maar zoals gezegd, dat is niet de juiste weg.

Ik laat hem trouwens nog even open omdat ik wel degelijk zie dat deze en gene je toch aardig goed op pad probeert te helpen.

 

Zonder de clou te vertellen van je cache, dus zonder de route, de puzzel, of de cache prijs, te geven, kun je hier op het forum natuurlijk alle vragen kwijt over de cache die je plaatsen wilt. Het stikt hier van de ervaren cachers ;)

Dat heb ik eigenlijk liever dan dat eventuele vragen richting de reviewer gaan. Niet dat hij je niet wil of zal helpen, maar ja, tijd.....

 

 

Wanneer een diplomaat "ja" zegt, bedoelt hij "misschien"; wanneer hij "misschien" zegt, bedoelt hij "nee"; wanneer hij "nee" zegt, is hij geen diplomaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...