Spring naar bijdragen

beschrijving / topic eindigen


cache-digger

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De ervaring leert dat ervaren cachers meestal precies weten wat er van hun aangevraagde cache gevraagd wordt en meestal zijn zulke caches in no time online.

De meeste tijd die in een cache gaat zitten zou de tijd moeten zijn die de cache-eigenaar aan zijn nieuwe cache besteed voordat hij de cache in gaat dienen bij geocaching.com.

Nu worden er soms caches aangevraagd met het verzoek het ding gisteren al online te zetten en daarbij de opmerking dat goedkeuring van SBB nog op zich laat wachten, maar dat deze vast wel gaat komen..

Zo'n cacheaanvraag wordt gewoon weer teruggestuurd met de opmerking het maar weer eens te gaan indienen als aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Nu wil ik niet iedere nieuwe cacher over een kam scheren natuurlijk. Ze zijn er die werkelijk meteen bij de eerste cache al aan alle voorwaarden voldoen.

 

Dit ben ik gedeeltelijk met je eens.

Iedereen moet eens zijn eerste cache neerleggen en zal de eerste keer meer comentaar ontvangen dan een gene die al meer caches geplaatst heeft.

Maar ook zij zijn zou begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik deze of gene ook zeer dankbaar voor. ;)

Weldegelijk dat ik zelf ook een hoop tijd investeer om aan alle regels, eisen en wensen te voldoen die geocachen stelt.

Even voor de duidelijkheid, ik ben me aan het voorbereiden maar het plaatsen kan nog wel even duren. (ook ik heb, zeker nu, wel in de gaten dat er meer bij komt kijken dan alleen een kistje plaatsen)

 

Alle op- of aanmerkingen zijn welkom. (ik leer graag)

 

Grtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder je te willen aanvallen: volgens de logs heb je 5 caches gevonden. Zou je niet eerst wat meer ervaring opdoen voor je een cache gaat plaatsen?

 

De opmerking van dwarreltje klinkt misschien een beetje bot, maar is goed bedoeld ;) Als ik terugkijk naar de eerste caches die we vonden en vlak erna al twee eigen caches die we plaatsten: die rammelden van alle kanten! Ik zal even niet in detail treden, maar ervaren cachers kunnen zich er wel iets bij indenken ;) Dus ga eerst lekker wat cachen en probeer ook wat verschillende caches te doen, met daarin verschillende cache technieken (projectie, RD, etc.). Je komt dan ook de diverse verstopplaatsen tegen, waardoor je voor jezelf een beter idee krijgt wat je in een eigen cache kunt verwerken. Ook wat mij betreft geen kritiek, maar slechts een goedbedoeld advies. Niet alleen lezen, maar duik het veld in ;) Beiden dus ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het er wel mee eens dat er de laatste tijd veel caches door echte beginnelingen worden neergelegd. Dit komt over het algemeen de cache niet ten goede, helaas ;)

 

Maar volgens mij is iedereen het hier al tijden over eens en hoeven we dat hier niet nogmaals te bediscussieren. Zeker niet omdat cache-digger aangeeft helemaal niet morgen een cache neer te willen leggen, maar dat hij zich gewoon aan het verdiepen is in het fenomeen: cache-plaatsen. Dat kan ik alleen maar toejuichen! Juist door erover te lezen en tijdens het cachen op te letten wat een ander heeft gedaan kan je op leuke ideeën komen voor een nieuwe cache en dat is volgens mij precies wat cache-digger doet!

 

En wat betreft het niet kunnen vinden van de juiste info: tja, soms heb je dat: je weet dat iets moet bestaan, maar je kan het niet vinden. Hoe vaak ik niet over iets heenlees.... ;). Dat kan iedereen, jong of oud, ervaren of onervaren gebeuren.

 

Als ik het goed lees is cache-digger niet iemand die zomaar een cache ergens neerplempt, dus ik denk dat het wel goed komt! Cache-digger, ik ben benieuwd! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik deze of gene ook zeer dankbaar voor. ;)

Weldegelijk dat ik zelf ook een hoop tijd investeer om aan alle regels, eisen en wensen te voldoen die geocachen stelt.

Even voor de duidelijkheid, ik ben me aan het voorbereiden maar het plaatsen kan nog wel even duren. (ook ik heb, zeker nu, wel in de gaten dat er meer bij komt kijken dan alleen een kistje plaatsen)

 

Alle op- of aanmerkingen zijn welkom.        (ik leer graag)

 

Grtjes.

Lees ook eens het boekwerkje van Vinnie1 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Als ik het goed lees is cache-digger niet iemand die zomaar een cache ergens neerplempt".

 

Jij begrijpt het.

Ik doe aan alle kanten (zoveel mogelijk) ervaring op.

Waarom ik niet veel caches heb, ook ik moet het hebben van alleen de Zondag en ben pas kort geleden begonnen met cachen.

Daarbuiten lees ik veel over deze vorm van vermaak.

 

Ik beloof jullie, ik ga enorm mijn best doen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het er wel mee eens dat er de laatste tijd veel caches door echte beginnelingen worden neergelegd. Dit komt over het algemeen de cache niet ten goede, helaas  ;)

 

Maar volgens mij is iedereen het hier al tijden over eens en hoeven we dat hier niet nogmaals te bediscussieren.

Dan ook niet deze discussie opstarten......

Zeker niet omdat cache-digger aangeeft helemaal niet morgen een cache neer te willen leggen, maar dat hij zich gewoon aan het verdiepen is in het fenomeen: cache-plaatsen.

Uit het -eerste- bericht van cache-digger (waarop mijn reactie ook is gebaseerd) blijkt nergens uit dat hij niet wil gaan plaatsen:

"Ik wil binnenkort mijn eerste cache plaatsen"

Juist door erover te lezen en tijdens het cachen op te letten wat een ander heeft gedaan kan je op leuke ideeën komen voor een nieuwe cache ...

Precies... en tijdens het cachen wil dus zeggen dat je aan t cachen zult moeten om te ervaren hoe caches kunnen zijn.

 

Tjeempie, nou doe je net alsof cache digger hier gigantisch wordt aangevallen/afgevallen enz.

Het tegendeel is en blijkt zo. Iedereen hier geeft aan wat verstandig is, zonder hem negatief te benaderen. Gewoon ervaren cachers die hem de weg duidelijk maken, tips geven enz. Niets mis mee lijkt mij?

En natuurlijk wacht iedereen vol verwachting af. Een nieuwe goede cache is altijd welkom ;)

bewerkt door dwarreltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm tja, lezen is leuk en nuttig ja.

Maar cachen leer je toch echt pas om te doen.

Probeer zoveel mogelijk caches van allerlei soorten te lopen, zodat je een goed beeld krijgt van de mogelijk heden.

Bijna iedereen zet zijn cache weer anders uit natuurlijk, zodat je in de praktijk kunt zien welke methoden wel of niet toe te passen zijn.

Ook doe je leuke ideeën op over het verstoppen, een leuke goed verzorgde cache is altijd leuk om te lopen, een eendags vlieg echter vaak niet, maar dat gaf je zelf al aan niet te willen.

Eventueel, ik weet natuurlijk niet uit welke regio je komt, maar wil ik tzt best helpen met maken van een goede cache hoor.

 

Binnenkort ga ik zelf ook weer een nieuwe bouwen, dus als je in de buurt van regio rotterdam bent, je bent welkom hoor.

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker niet omdat cache-digger aangeeft helemaal niet morgen een cache neer te willen leggen, maar dat hij zich gewoon aan het verdiepen is in het fenomeen: cache-plaatsen.

Uit het -eerste- bericht van cache-digger (waarop mijn reactie ook is gebaseerd) blijkt nergens uit dat hij niet wil gaan plaatsen:

"Ik wil binnenkort mijn eerste cache plaatsen"

 

Jouw eerste reactie vind ik ook gewoon prima hoor Dwarrel. Maar waarom gaat iedereen daar altijd zo eeuwig op door. Ook nadat Cache-digger aangeeft de boodschap begrepen te hebben:

 

;) Met "binnenkort" bedoel ik niet een paar dagen hoor.

Laat ik het zo zeggen; Ik ben in de toekomst van plan een cache neer te leggen. (zo beter)? Momenteel ben ik druk bezig me te verdiepen in "Hide a cache".(weldegelijk aan het lezen dus)! Natuurlijk doe ik in die tussentijd nog veel ervaring op maar, ga het nou niet moeilijker laten lijken dan het is. Ik kom soms caches tegen........(die me niet zo moeilijk lijken om te plaatsen)

 

In iedergeval, allen bedankt voor jullie reacties. (ook de, ongetwijfeld goed bedoelde kritieken)

 

Mag deze topic nu wel dicht of......?

 

en vervolgens:

Daar ben ik deze of gene ook zeer dankbaar voor. ;)

Weldegelijk dat ik zelf ook een hoop tijd investeer om aan alle regels, eisen en wensen te voldoen die geocachen stelt.

Even voor de duidelijkheid, ik ben me aan het voorbereiden maar het plaatsen kan nog wel even duren. (ook ik heb, zeker nu, wel in de gaten dat er meer bij komt kijken dan alleen een kistje plaatsen)

 

Alle op- of aanmerkingen zijn welkom.        (ik leer graag)

 

Grtjes.

 

 

Mijn mening is gewoon dat het hier op het forum af en toe te lang doorgaat. Ook in dit geval. Iedereen zegt 100 keer hetzelfde terwijl de persoon in kwestie (in dit geval cache-digger) de boodschap allang heeft begrepen. Natuurlijk is het goed bedoeld, maar door voorbij te gaan aan bovenstaande reactie van cache-digger, geef je indirect aan dat je het nog steeds niet vertrouwt. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik het idee heb dat de boodschap wel is overgekomen bij cache-digger en dat de discussie over caches neergelegd door onervaren cachers al heeeeeeeelllll vaak is gevoerd dus dat we daar wel weer mee kunnen ophouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de topics goed leest zie je dat ik "binnenkort" verandert heb in "in de toekomst wil ik...".

Ik kom uit de regio Haarlem.

Bedankt voor je aanbod Crow & Eowyn, maar zoals gezegt zit ik nog ver in het begin-stadium van een lang traject.

Ik zal je/jullie adviezen zeker nog eens nodig hebben.

 

Tot zover, bedankt! Laters.

 

PS: Voel me zeker niet aangevallen hoor.

Ik weet zeker dat jullie het allemaal goed bedoelen.

(en ik vind het wel gezellig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit ben ik gedeeltelijk met je eens.

Iedereen moet eens zijn eerste cache neerleggen en zal de eerste keer meer comentaar ontvangen dan een gene die al meer caches geplaatst heeft.

Maar ook zij zijn zou begonnen.

Het is gelukkig je goed recht om gedeeltelijk met mij eens te zijn. Natuurlijk heeft iedereen ooit zijn eerste cache geplaatst. Dat heb ik ook niet geprobeerd te ontmoedigen.

Meestal mankeert er aan een eerste geplaatse cache meer dan aan de volgende caches. Ook omdat men van de eerste cache van de fouten en de "briefwisseling" met de reviewer meestal heeft "geleerd". Dat klinkt trouwens zwaarder en misschien wel arroganter dan dat ik bedoel ;)

 

Je kunt het ook anders stellen. Als er aan een eerste cache, geplaatst door een ervaren cacher, al "zoveel" kan mankeren, dan zou jij je toch heel goed kunen voorstellen dat een eerste cache geplaatst door een onervaren cacher nog veel meer kan mankeren?

 

Tjeempie, nou doe je net alsof cache digger hier gigantisch wordt aangevallen/afgevallen enz.

Het tegendeel is en blijkt zo.

Precies. Als de replys hier aanvallen of afvallen zouden zijn, had ik de topic wel gesloten ;)

 

Verder lees ik nu net, terwijl ik met deze reply bezig ben, dat Tjeempie heeft gereageerd met te stellen dat er al zo vaak gediscusseerd is over dit onderwerp. Bij mijn weten valt dat wel reuze mee. Het lijkt nu net alsof het onderwerp steeds maar weer voorbij komt en dat is niet het geval.

En dat er zovele reageren met vergelijkbare antwoorden? Daarvoor is het een forum. Als 10 replyers allemaal hetzelfde antwoorden, is het voor mij duidelijker dat het de gedachte van meerdere zijn dan dat er één reply op komt van misschien wel een "negatieveling".

Het is net als met een enquete. Ik lees liever dat van de 1000 gevraagden er zoveel procent dit of dat zei, dan dat ik lees dat 1 ondervraagde iets zei. ;)

 

Als mensen mogen doen wat ze willen, doen ze elkaar meestal na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, dan heb ik daarover gewoon een ander idee.

 

Sorry! Ik zal me er niet meer mee bemoeien ;). Want ik geloof dat ik de enige ben die het zo voelt en dan kunnen we het hier nog uren over hebben, maar dan kom je er toch niet uit ;)

 

Ga ik maar weer aan het werk.... anders raak ik nooit afgestudeerd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het ook anders stellen.  Als er aan een eerste cache, geplaatst door een ervaren cacher, al "zoveel" kan mankeren, dan zou jij je toch heel goed kunen voorstellen dat een eerste cache geplaatst door een onervaren cacher nog veel meer kan mankeren?

 

Dat lijkt me een betere vraag, echter hoeft deze vraag niet altijd op te gaan.

Er zullen ook uitzonderingen zijn op deze regel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...