MariSun Geplaatst 8 april 2008 Geplaatst 8 april 2008 (bewerkt) Wie heeft er leuke ervaringen met wandelcaches in Nederland? (Multi-)caches waar een mooie wandeling aan vast zit en waar je niet te lang bezig bent met zoeken naar waypoints. De Holiday Kampina WandelCache (GCH6Q9) is een leuke om te doen met een stel anderen Alleen ligt ie tegenwoordig in het water dwz hij is voor gewone cachers niet meer te doen 9 april 2008 bewerkt door MariSun
csmitshoek Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 Wie heeft er leuke ervaringen met wandelcaches in Nederland? (Multi-)caches waar een mooie wandeling aan vast zit en waar je niet te lang bezig bent met zoeken naar waypoints. Multi cache Marienwaerdt nabij Beesd is een prachtige wandeling van 18 km, deze tocht voldoet zeker aan je wensen.
TuuronTour Geplaatst 27 april 2008 Geplaatst 27 april 2008 De Holiday Kampina WandelCache (GCH6Q9) is een leuke om te doen met een stel anderen Alleen ligt ie tegenwoordig in het water dwz hij is voor gewone cachers niet meer te doen Kan je dat toelichten? De verstopplek is zo te zien niet gewijzigd sinds ik er geweest ben, en die is goed bereikbaar als je het juiste paadje neemt.
Geopatra Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Voor deze lijst wil ik dan even wijzen op Mijnopolie : 16,5 km. Verder liggen er met een lengte rond de 7 km. oa. Koning Ko van het Baardwijckschaakbord ; Mijn Fiets ; IJzeren Man ; Vughtse Heide Memorial; 3x Windrooscaches; Etc. Welkom in het CacheDorado! Geopatra.
TuuronTour Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 (bewerkt) Voor deze lijst wil ik dan even wijzen op Mijnopolie : 16,5 km. Dit draadje was eigenlijk bedoeld voor makkelijke wandelcaches zonder veel gereken/gezoek, Mijnopolie is meer een 'uitdagende wandelcache' Misschien een apart draadje voor dergelijke caches? Er is een nieuwe multi van 14 km rondom Hoogvliet: De Groene Gordel van Hoogvliet. Alleen op het eind even goed rekenen, met optionele keuze voor het zoeken naar de caches langs de route 28 april 2008 bewerkt door TuuronTour
Geopatra Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Voor deze lijst wil ik dan even wijzen op Mijnopolie : 16,5 km. Dit draadje was eigenlijk bedoeld voor makkelijke wandelcaches zonder veel gereken/gezoek, Mijnopolie is meer een 'uitdagende wandelcache' Misschien een apart draadje voor dergelijke caches? Beste, lieve Tuur, ik schijn een naam te hebben moeilijke caches te produceren. Als dat zo is , ligt deels aan mij , ja , want ik onderzoek en gebruik de mogelijkheden die een gps biedt. Echter het ligt mi. meer aan de inhoud van een deel van de huidige geocachers: het moet snel en eenvoudig. Velen met pda /mda/telefoon , die als het meer wordt dan een paar coordinaten invoeren hun beperkingen al snel tonen. Ik krijg wel eens vragen van cachers die een paar honderd founds hebben, maar nog niet eens weten wat een projectie is laat staan hoe er mee om te gaan. Mijnopolie heeft moeilijkheidsgraad 2-2,5. Niet meer en niet minder. Dat werd niet alleen door de proefloper maar ook door diverse andere cachers bevestigd. Je moet echter wel lezen, geen haast hebben en - ja - je moet met een gps kunnen omgaan. Ik wordt pissig van dit soort - nergens opslaande - opmerkingen, veelal uit de pen van cachers die muv. tradi's - de korte - mijn caches eigenlijk helemaal niet kennen. Mocht het wel zo zijn dat al mijn multi's moeilijk zijn , dan kan ik er blijkbaar trots op gaan dat ik kwa technies inzicht en kennis van de mogelijkheden van de gpsr behoor tot het topje van een breed uitwaaierende piramide. Trots , die gauw overgaat in verdriet over het nivo van de nederlandse (?) geocacher ! Of staat het bol van de slapjanussen in geocachend nederland? O ja, er zijn ook geocachers die er trots op zijn al mijn caches gedaan te hebben en dat ook - proberen - vol te houden. Als je iets schrijft, zorg dan dat het steek houdt aub. Geopatra.
Jersepe Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Wandelcaches in Zeeland: De Strandwandeling DE Landloper De Kruistocht Walcherse Waterwegen (die is wel wat pittiger heb ik begrepen, tenminste wat de stash aangaat. De Manteling, De Schotsman en de Zwaakse weel werden eerder al genoemd en zijn prachtig om te doen. De andere heb ik zelf nog niet gedaan, maar ze zijn allemaal van "de Zeeuwen". En die staan toch wel garant voor kwaliteit. Ook het rondje Veere van De Zeeuwen is een aanrader. Mijn geadopteerde cache "Rammekens" komt binnenkort ook weer online, en dat is ook een mooie wandeling met simpele waypoint. Wel een wat kortere. Kom gerust naar het Zeeuwse om van de zeewind te genieten.
Tanuki Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 (bewerkt) Beste, lieve Tuur, ik schijn een naam te hebben moeilijke caches te produceren. Als dat zo is , ligt deels aan mij , ja , want ik onderzoek en gebruik de mogelijkheden die een gps biedt. Echter het ligt mi. meer aan de inhoud van een deel van de huidige geocachers: het moet snel en eenvoudig. Velen met pda /mda/telefoon , die als het meer wordt dan een paar coordinaten invoeren hun beperkingen al snel tonen. Ik krijg wel eens vragen van cachers die een paar honderd founds hebben, maar nog niet eens weten wat een projectie is laat staan hoe er mee om te gaan. Mijnopolie heeft moeilijkheidsgraad 2-2,5. Niet meer en niet minder. Dat werd niet alleen door de proefloper maar ook door diverse andere cachers bevestigd. Je moet echter wel lezen, geen haast hebben en - ja - je moet met een gps kunnen omgaan. Ik wordt pissig van dit soort - nergens opslaande - opmerkingen, veelal uit de pen van cachers die muv. tradi's - de korte - mijn caches eigenlijk helemaal niet kennen. Mocht het wel zo zijn dat al mijn multi's moeilijk zijn , dan kan ik er blijkbaar trots op gaan dat ik kwa technies inzicht en kennis van de mogelijkheden van de gpsr behoor tot het topje van een breed uitwaaierende piramide. Trots , die gauw overgaat in verdriet over het nivo van de nederlandse (?) geocacher ! Of staat het bol van de slapjanussen in geocachend nederland? O ja, er zijn ook geocachers die er trots op zijn al mijn caches gedaan te hebben en dat ook - proberen - vol te houden. Als je iets schrijft, zorg dan dat het steek houdt aub. Geopatra. Topicstarter vroeg om tips voor wandelcaches, niet dit soort betweterige commentaren: Arrogantie ten top PUNT. 28 april 2008 bewerkt door Tanuki
TuuronTour Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Hallo Geopatra, Met "uitdagend" bedoel ik niet dat het extreem moeilijk is, fysiek zwaar, of dat het iets is waar je tegenopziet. Neen, een leuk concept is uitgedacht waar je wat meer tijd voor moet nemen om ervan te genieten en het tot een goed einde (de cache) te brengen. Het is net ietsje meer dan gewoon met het verstand op nul lange afstanden wandelen en simpele vragen/sommetjes maken. Dat kan ik ook afleiden uit de cachepagina en de logs. Een ervaren cacher gebruikt in zijn log voor Mijnopolie zelfs deze woorden: We hadden wel weer eens zin in een flinke en liefst ook wat uitdagende wandeling en zo viel ons keuze op deze. Hoe kan je zoiets het beste met 1 woord omschrijven? Daarom had ik het woord uitdagend ook bewust tussen aanhalingstekens gezet en een smiley erbij gezet om aan te geven dat je het niet al te letterlijk moet nemen en in positieve zin interpreteren - Of om het op zijn Geopatriaans uit te drukken, je moet het lezen als "Deze cache is niets voor jou als je niet de moeite wilt nemen de mogelijkheden van je gps te verkennen, goed te lezen en niet bereid te accepteren dat je na een hele middag struinen slechts een enkel maar wel leuk puntje hebt gescoord" De hele cachedorado doen zal niet lukken maar ik wil Mijnopolie zeker een keertje als de zoveelhonderste of vijftigste cache lopen. Al die Geo d'ors maken me eerlijk gezegd wel nieuwsgierig ToT
Geopatra Geplaatst 28 april 2008 Geplaatst 28 april 2008 Beste, lieve Tuur, ik schijn een naam te hebben moeilijke caches te produceren. Als dat zo is , ligt deels aan mij , ja , want ik onderzoek en gebruik de mogelijkheden die een gps biedt. Echter het ligt mi. meer aan de inhoud van een deel van de huidige geocachers: het moet snel en eenvoudig. Velen met pda /mda/telefoon , die als het meer wordt dan een paar coordinaten invoeren hun beperkingen al snel tonen. Ik krijg wel eens vragen van cachers die een paar honderd founds hebben, maar nog niet eens weten wat een projectie is laat staan hoe er mee om te gaan. Mijnopolie heeft moeilijkheidsgraad 2-2,5. Niet meer en niet minder. Dat werd niet alleen door de proefloper maar ook door diverse andere cachers bevestigd. Je moet echter wel lezen, geen haast hebben en - ja - je moet met een gps kunnen omgaan. Ik wordt pissig van dit soort - nergens opslaande - opmerkingen, veelal uit de pen van cachers die muv. tradi's - de korte - mijn caches eigenlijk helemaal niet kennen. Mocht het wel zo zijn dat al mijn multi's moeilijk zijn , dan kan ik er blijkbaar trots op gaan dat ik kwa technies inzicht en kennis van de mogelijkheden van de gpsr behoor tot het topje van een breed uitwaaierende piramide. Trots , die gauw overgaat in verdriet over het nivo van de nederlandse (?) geocacher ! Of staat het bol van de slapjanussen in geocachend nederland? O ja, er zijn ook geocachers die er trots op zijn al mijn caches gedaan te hebben en dat ook - proberen - vol te houden. Als je iets schrijft, zorg dan dat het steek houdt aub. Geopatra. Topicstarter vroeg om tips voor wandelcaches, niet dit soort betweterige commentaren: Arrogantie ten top PUNT. En Tanuki kan niet lezen.! Geopatra.
Geopatra Geplaatst 29 april 2008 Geplaatst 29 april 2008 Hallo Geopatra, Met "uitdagend" bedoel ik niet dat het extreem moeilijk is, fysiek zwaar, of dat het iets is waar je tegenopziet. Neen, een leuk concept is uitgedacht waar je wat meer tijd voor moet nemen om ervan te genieten en het tot een goed einde (de cache) te brengen. Het is net ietsje meer dan gewoon met het verstand op nul lange afstanden wandelen en simpele vragen/sommetjes maken. Dat kan ik ook afleiden uit de cachepagina en de logs. Een ervaren cacher gebruikt in zijn log voor Mijnopolie zelfs deze woorden: We hadden wel weer eens zin in een flinke en liefst ook wat uitdagende wandeling en zo viel ons keuze op deze. Hoe kan je zoiets het beste met 1 woord omschrijven? Daarom had ik het woord uitdagend ook bewust tussen aanhalingstekens gezet en een smiley erbij gezet om aan te geven dat je het niet al te letterlijk moet nemen en in positieve zin interpreteren - Of om het op zijn Geopatriaans uit te drukken, je moet het lezen als "Deze cache is niets voor jou als je niet de moeite wilt nemen de mogelijkheden van je gps te verkennen, goed te lezen en niet bereid te accepteren dat je na een hele middag struinen slechts een enkel maar wel leuk puntje hebt gescoord" De hele cachedorado doen zal niet lukken maar ik wil Mijnopolie zeker een keertje als de zoveelhonderste of vijftigste cache lopen. Al die Geo d'ors maken me eerlijk gezegd wel nieuwsgierig ToT Dank. Jij kunt wel lezen. Mogelijk was ik snel, maar je zult begrepen hebben dat je opmerking een wat teer punt raakte waar ik vaker tegenaan loop. Groet, Geopatra.
Team WilP Geplaatst 29 april 2008 Geplaatst 29 april 2008 ...................O ja, er zijn ook geocachers die er trots op zijn al mijn caches gedaan te hebben en dat ook - proberen - vol te houden. Geopatra. Ze vallen mee hoor, gewoon even naar de moelijkheidsgraad kijken en dat langzaam opbouwen.
Goedweerloper Geplaatst 1 mei 2008 Geplaatst 1 mei 2008 (bewerkt) ................... O ja, er zijn ook geocachers die er trots op zijn al mijn caches gedaan te hebben en dat ook - proberen - vol te houden. Geopatra. Ze vallen mee hoor, gewoon even naar de moelijkheidsgraad kijken en dat langzaam opbouwen. Ik ben ook zo iemand die ze allemaal probeert bij te houden (op eentje na, ik kan geen fiets meer meenemen op deze auto) en ik moet zeggen dat er weinig echt moeilijke tussen zitten. Uitdagend zeker, je moet je hoofd er echt goed bijhouden, de automatische piloot gebruiken is fataal.... maar het is allemaal goed te doen. Er was een cache bij die ik nooit heb kunnen oplossen, waarbij ik ooit een rare breuk (iets / 7) eruit heb gekregen, daardoor lijnen laten kruisen die dat niet doen op de goede plek, en helaas 2x een SMS heb moeten sturen om de cache te vinden. De rest is nog altijd goed gelukt. 1 mei 2008 bewerkt door Goedweerloper
schuili Geplaatst 3 mei 2008 Geplaatst 3 mei 2008 hmm, als ik dit zo lees allemaal heb ik nog een lange weg te gaan. Toch is het voor beginnelingen zoals ik zeer prettig om je eerst een weg te banen door de (wandelcaches) die gewoon leuk te doen zijn. Als je gelijk al je (bv) wiskundige kennis weer boven water moet toveren en dan ook nog je gps leren kennen...ai... Maar het is zoals met zoveel dingen, je hebt experts en de leerlingen...en laten wat dat nu toch allemaal ooit eens geweest zijn (en nu dus weer).
Ringeling Geplaatst 4 januari 2009 Auteur Geplaatst 4 januari 2009 (bewerkt) Toendertijd samen met Quaerens het initiatief genomen om te komen tot de site Wandelcaches Aangezien de site niet meer update is (sommige caches zijn gearchiveerd en er zijn inmiddels ook weer nieuwe caches bijgekomen) heb ik het initiatief genomen om een nieuwe site te maken. De site 'Geocaching aan de wandel...' gaat vanaf nu de lucht in. Het kan zijn dat er foutjes op de site zitten. Laat het me even weten en ik pas de zaak aan. Ken je nog wandelcaches die je toegevoegd zou willen zien, mail me dan het Webadres, naam en de provincie van de cache, via de kontaktoptie op de site. Ik zal hem dan zsm toevoegen. Reacties op het initiatief van de site zijn welkom, bij voorkeur via de kontakoptie op de site. 4 januari 2009 bewerkt door Ringeling
Aanbevolen berichten