Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

:angry: Puzzel caches e.d.

De laatste tijd schieten caches waarin je puzzels, ree-busjes, code's en andere , voor de maker zeer "logisch", zaken moet "oplossen" als paddestoelen uit de grond. :crybaby: Het is natuurlijk makkelijk om vanuit je luie stoel iets dergelijks te bedenken,maar geeft weinig of geen cache plezier. :thumbup: Vaak resulteert dit ook nog, gezien het aantal tips, hins en andere aanwijzingen dat nodig is van de maker, in een eigenlijk onoplosbaar probleem hetgeen je de lust ontneemt nog veel aandacht aan dit soort caches te besteden. Eigenlijk hoort een cache welke is voorzien van een of meerdere opdrachten zodanig in elkaar te zitten dat hulp van de maker onnodig is, tenzij er aanwijzingen"in het veld" door externe oorzaken zoals werkzaamheden aan terreinen en/of wegen verloren zijn gegaan of gewisseld zijn geworden voor nieuwere uitvoeringen. :D

Kortom is het een trent in caches welke wij zeer betreuren. We hopen dat makers van nieuwe caches de moed en de fut hebben om een degelijke cache in elkaar te sleutelen i.p.v. bovenstaande flauwe zaken.

Verder wensen we iedereen veel cache plezier. Groet Kangoo-team. :D

bewerkt door Kangoo-team
Geplaatst

Alsof die puzzels niet degelijk zijn?

Ik vind ze leuk, al snap ik van sommige niks en liggen er wat al maanden te wachten op een oplossing. Dat niet iedereen ze binnen 10 minuten op kan lossen is mijn inziens niet erg, er verschijnen ook nog genoeg gewone en niet puzzel-multis op de lijst van nieuwe caches. Dat er dan af en toe eens ééntje tussen zit die veel zoekwerk, hersengekraak en eventueel teamwork vereist, vind ik alleen maar leuk. De fanatieke jacht op het oplossen van dit soort caches bewijst dat er een "markt" voor is, net zoals voor de andere cache-types en de meeste worden ook gewoon binnen een week gekraakt.

Geplaatst

ik vind het heerlijk om zulke caches op te lossen,ook op regenachtige dagen en wanneer je geen tijd hebt,zit ik te genieten van een moeilijke puzzel en wanneer

de oplossing in zicht komt geefthet een voldoening om zo een cache te loggen

en je hoeft de puzzels niet te doen er liggen meer dan 2200 caches in nederland

dus er ligt altijd wel voor elk wat wils.

kritiek is goed,maar..............

josho1

Gast MerchantKopi
Geplaatst

toch valt ook mij op dat het aantal "traditional" caches waarbij je dus gewoon een coordinaat krijgt veel kleiner is dan die puzzel multi-caches. Ik wil gewoon graag richting een punt wandelen zonder constant te hoeven zoeken naar aanwijzingen.

Ik ga binnenkort een cache plaatsen en zal daarbij vooral letten op bereikbaarheid van de aanbevolen parkeerplaats (liefst met horevavoorziening) :beerchug: en natuurschoon

wordt vervolgd :eek:

Ik citeer maar even een beroemde reclameslogan: "Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Geplaatst (bewerkt)

Ieder heeft zo zijn voorkeur.....

Het aardige van onze hobby is dat er veel keus is in het soort caches, varierend van een simpele traditional tot een complexe breinbreker.

De opvatting van het Kangooteam deel ik dan ook helemaal niet en allerminst de kwalificatie die zij geven aan dit soort caches.

Wat mij betreft gaan we zo door en houden we het aanbod gevarieerd!

bewerkt door Slobra (AJvB)
Geplaatst (bewerkt)

hmmm

kijk eens naar Kleurendoof bijvoorbeeld.... als jullie weten waar je moet beginnen....

ik heb een poging gewaagd en gemeelt met iemand die hem had gevonden, die overigens de oplossing van een ander had, maar geen resultaat. Er is er nog een met een zwarte balk, ook zo'n fijne.

Tuurlijk is het gaaf om te zien of iemand de puzzel oplost en ja er zijn 2200 andere om te doen. Maar de laatste tijd komen er wel een aantal die bijna niet op te lossen zijn.

:beerchug:

bewerkt door Track_leader
Geplaatst

Nederland is misschien wel te klein voor meer traditional caches. Het zal al snel een H&R worden. Logisch toch dat de maker voor "iets ervoor" kiest? Ieder z'n keus. Ik laat die puzzel-dingen altijd links liggen.

Geplaatst

Het hangt er van af wat voor soort puzzel het is.

"Echte" puzzels doe ik wel graag. Ik heb bijvoorbeeld de Japanse Puzzel opgelost en SuDoKu. Maar die cryptische dinges waarbij er alleen streepjes staan of iets dergelijks laat ik mooi liggen, ook al zou ik het kunnen oplossen (maar dat is niet zo!). Moshi Moshi is een uitzondering, die wilde ik gewoon hebben en ik had van een andere cacher te horen gekregen hoe ik dit moest aanpakken.

Een leuke puzzelcache is voor mij een puzzel waarvan ik weet wat ik ermee aan moet maar waar ik dan nog wel een uurtje of twee mijn kop over kan breken. Een mooi voorbeeld hiervan is 'In Stukjes'. Niet leuk is een puzzelcache waarvoor je voorkennis nodig hebt of een cursus decryptie of zelfs minstens een HBO opleiding informatica.

Het echte probleem is dat mensen die cryptische puzzeldinges gaan leggen IN PLAATS VAN leuke caches, en er zo bijna geen leuke caches meer bij komen. In mijn omgeving is dat zo. Jammer.

Geplaatst

Ik heb net zelf een serie neergelegt met inhoudt drive-in-cache,mystry's*via google*,micro's/klein bakkie/gewoon bakken, een korte wandeling dus van alles en nog wat!!

Maar ik zit mij de hele tijd toch teverbijten op*nieuwe* cache in de buurt(streepjes en puntjes) :blink:

Daar kiestt men toch voor???

Ik kies er voor om uren met een mystery bezig tezijn of niet :eek:

En voor drive-in-cache daar kies je voor*dat is toch op cache pagina al duidelijk*

Dus ach voor elk wat wils :D

Ik ga veder met streepjes en puntjes*of zijn dat balletjes?* :eek:

Jolanda

P>s ik vindt juist de *uit*vindingsrijks gehaaldte super leuk :beerchug:

Geplaatst (bewerkt)

Ik moet zeggen dat ik de puzzelcaches wel geinig vind, als ze in de buurt liggen. Dan kun je wat plekken bekijken die mogelijk de juiste coördinaten bevatten en dus de cache. Zo zit ik nu inmiddels een tijdje te dubben over "Rechthoek" in Delft. Ik heb nog slechts 3 mogelijke plekken over en ga binnenkort maar eens op pad. Ik moet zeggen dat daar de hint wel nodig is hoor, anders moet je in het brein van Carrotte kunnen kruipen om tot de oplossing te komen...... :beerchug:

bewerkt door Kiddooz
Geplaatst
Het is natuurlijk makkelijk om vanuit je luie stoel iets dergelijks te bedenken,maar geeft weinig of geen cache plezier. :beerchug: 

Ik denk dat je nu toch echt wel de cachelegger en zijn gedane moeite onderwaardeert. Ik weet uit eigen ervaring dat juist het maken van een puzzelcache enorm veel werk kan kosten. Een idee kan wel vanuit de luie stoel zijn bedacht, maar om de uitwerking goed te krijgen kan echt enorm veel tijd kosten. Mijn cache heeft me maanden gekost om goed te krijgen en als ik zo'n bericht lees is komt dat vrij bitter aan. :eek: Ik kan het juist zeer waarderen als ik zie dat iemand de tijd en energie heeft genomen om een goede puzzel te bedenken.

En zoals zo vaak is gezegd op dit forum is er voor elk wat wils. Vind je ze niet leuk dan doe je ze gewoon niet.

Geplaatst (bewerkt)

Even een statistiekje gemaakt van de laatste 100 nieuwe caches:

Traditional - 39

Multi - 28

Mysterie - 27

Virtual - 3

Event - 3

De puzzels vind je bij de mysterie-caches, 27% in dit geval. Veel? Valt mee, vind ik.

Overigens heb ik ongeveer een derde van die puzzelcaches in een handomdraai opgelost. Maar er zitten ook een stel lastige bij, dat klopt.

***EDIT***

Ik was ietsje te snel, nu zijn het er 100, sorry.

bewerkt door Willxii Carrotte
Geplaatst
hmmm

kijk eens naar Kleurendoof bijvoorbeeld.... als jullie weten waar je moet beginnen....

ik heb een poging gewaagd en gemeelt met iemand die hem had gevonden, die overigens de oplossing van een ander had, maar geen resultaat. Er is er nog een met een zwarte balk, ook zo'n fijne.

Tuurlijk is het gaaf om te zien of iemand de puzzel oplost en ja er zijn 2200 andere om te doen. Maar de laatste tijd komen er wel een aantal die bijna niet op te lossen zijn.

:eek:

Tja als er dan wat uitgelegt wordt en men het nog niet begrijpt (al dan niet door verkeerde uitleg) dan waag je er nog een mailtje aan :blink: .

Het probleem met dit soort caches is gewoon dat je het net moet zien en als je het niet ziet kun je de maker gewoon mailen lijkt me :beerchug: .

Gr Harrie

Geplaatst
hmmm

:eek:

Handig hoor zo'n laptop naast de bank in de woonkamer. Eventuele visite kan meekijken en dat levert soms erg goede resultaten op.... :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...