Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nee, ik bedoelde echt eikel zonder meervoud. Het kan er maar een zijn.

Iedereen is voor goed gevulde caches te vinden. Iedereen ruilt altijd in waarde. Iedereen vult zijn eigen caches altijd goed.

Als je dus een cache gevonden hebt, en deze lijkt leeg(geroofd) dan is die ene Eikel er langs geweest.

Geplaatst (bewerkt)
Ik ben het met je eens dat Geocachen niet per se voor kinderen is, maar het ruilen van goodies is dit denk ik voor een deel wel.

Ik durf er wat onder te verwedden dat het geocachen begonnen is als een bezigheid voor volwassenen die over een gps beschikten en er meer mee wilden doen dan orienteren. De goodies zullen er toen ook al geweest zijn.  Dus het is niet voor kinderen begonnen. Die vinden het leuk , ja. Mee eens. Verder ben ik het dus niet met je eens: als er ook leuke dingen voor kinderen inzitten is dat fijn, maar verder is dat niet nodig. Maar ieder doet het maar op zijn manier.

Waar het mij om gaat , is dat sommigen het geocachen een kinderfeestje schijnen te vinden waarbij de cachedoos als kinderlokker moet fungeren.  En nu moet iedereen maar zorgen dat er leuke kinderspulletjes in zitten.

Daar ga ik niet in mee.  Ik ga voor leuke en nuttige dingen.

Het zal vast opvoedkundig niet slecht zijn als ze een keer niet iets leuks krijgen, maar moet dat per se met iets als geocachen?? Wij volwassenen zouden er ook van balen als we een cache hadden gevonden en hij blijkt niet logbaar te zijn op internet. (Sterker nog: ik zou er stevig van balen :blink: ).

Niet per se, maar waarom niet ook.  Het lijkt er zo erg op dat anderen er voor moeten zorgen dat jouw/jullie kindjes - waar jullie voor kozen - geocachen ook leuk vinden.   Leuk zou niet afhankelijk moeten zijn van een kadootje. Ook bij geocachen.

Conclusie: laten we proberen die cacheboxen leuk te houden voor de kinderen en voor ons, want het is niet of of, het kan best en en :eek:

En/of is ook nog een mogelijkheid.

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst
Als je dus een cache gevonden hebt, en deze lijkt leeg(geroofd) dan is die ene Eikel er langs geweest.

Dus toch voor de begrippenlijst:

Dé Eikel=Tot nader bericht nog onbekende cacher die net voor jou alle goodies uit de cache heeft gehaald of heeft omgewisseld voor troep.

Of zou dit een virtuele cacher zijn... :eek:

(in dat geval wordt deze binnenkort automatisch verwijderd door gc.com en houden we alleen maar mooi gevulde cacheboxen over)

Geplaatst
Ik durf er wat onder te verwedden dat het geocachen begonnen is als een bezigheid voor volwassenen die over een gps beschikten en er meer mee wilden doen dan orienteren.

Nou, nog erger. De allereerste cache kende geen goodies..... het was een micro. En daarom heilig verklaard.

Dus toch voor de begrippenlijst:

Dé Eikel=Tot nader bericht nog onbekende cacher die net voor jou alle goodies uit de cache heeft gehaald of heeft omgewisseld voor troep.

Die ene grote onbekende, cacher of niet (kan ook een goudhamstertje zijn) die caches leegroofd. "Wij" doen het niet in ieder geval..

Of zou dit een virtuele cacher zijn...  :eek:

(in dat geval wordt deze binnenkort automatisch verwijderd door gc.com en houden we alleen maar mooi gevulde cacheboxen over)

Nou, nee, dat is een misverstand. Je hebt het over virutele coins en virtuele TB's, maar die hebben officieel nooit bestaan.

Bestaande cachetypes (ook virtueel) blijven bestaan op gc.com, er komen alleen geen nieuwe bij. maar dat is weer een andere topic.

Feit: Welke eikel haalt dan al die caches leeg?

Kijk eens in de "found" list van je caches. Daar zitten ze meestal tussen.

*Grinnik* :blink:

Tja, lach maar Sigrid, en dat wordt nu net gezegd tegen iemand die geen fluit om goodies in een cache geeft ;)

Maar om ook even te reageren op Jowi, als ik de logjes lees bij mijn caches, lees ik nooit dat er iemand is geweest die geschreven heeft dat hij alles heeft verwisseld voor troep. Het staat dus niet in de logjes, dus moeten we kijken naar wie er niet gelogd heeft. Het is dus een cacher die de cache niet gevonden heeft. In die kring moeten we dus zoeken.

Pfff. Mijn meest gevondene cache is 70 of 80 keer in al die jaren dat hij er ligt. Hoeveel cachers zijn er dan die hem niet gevonden heeft? Daar zit de dader tussen. Logisch toch?

Geplaatst
Pfff. Mijn meest gevondene cache is 70 of 80 keer in al die jaren dat hij er ligt. Hoeveel cachers zijn er dan die hem niet gevonden heeft? Daar zit de dader tussen. Logisch toch?

Hoe ik het ook probeer: daar is werkelijk geen speld tussen te krijgen :eek: .

Geplaatst
*Grinnik* :blink:

Tja, lach maar Sigrid, en dat wordt nu net gezegd tegen iemand die geen fluit om goodies in een cache geeft ;)

Yep, ik lach. Vond het een rake opmerking van Jowi en zat spontaan te lachen achter mijn p.c. Beter dan een potje te janken, niet??

Verder meng ik me amper in discussies hier op t forum of irl. Nutteloos m.i. Maar soms kan ik best wel even genieten van zo'n droge opmerking.;)

Ik neem gewoon niet teveel serieus, anders blijf ik janken..... ;):eek:

'k Ga liever cachen...

**** Bericht aangepast door moderator: **** Quote leesbaar gemaakt. (Kruimeldief)

Geplaatst (bewerkt)

Misschien heb ik dat al eerder gezegd (dat weet ik wel zeker) maar nogmaals:

Ik voel mijzelf niet verantwoordelijk om geld te gaan steken in verwende kinderen die zonodig speelgoed uit een cache willen gaan halen.

Dus ik sluit mij aan bij Kruimeldief en cache onderhoud bestaat voor mij dus alleen uit de volgende onderdelen:

- de cachebox moet intact en van binnen droog zijn

- het logboekje mag niet vol zijn

- de cache moet goed verstopt zijn

- bij WWW 2 en 3: de geplaatste waypoint aanwijzing(en) moet(en) aanwezig zijn en de inhoud leesbaar

Als aan deze voorwaarden is voldaan, kan je in mijn mening optimaal genieten van mijn caches. De wandeling, de opdracht, het zoeken naar de cache, het schrijven in een droog logboekje. Die combinatie is voor mij en volgens mij de meeste volwassen cachers de totale cache beleving.

En als er echt troep in de cache zit dan haal ik het eruit. Zonder speelgoed te moeten gaan kopen en dit in de cache te stoppen. Als je mazzel hebt vul ik de cache bij het leggen met goodies (en dat zal bij WWW 4 en 5 veel minder zijn want de rommelkast is leeg) en daarmee is het klaar.

Dit is natuurlijk geen uitnodiging om mijn cache te gaan plunderen. In tegendeel, want ik vul de cache niet aan en als de cache dus eenmaal geplunderd is dan is de lol voor alle cachers over. Ik bied ruilfanaten dan ook de mogelijkheid om te ruilen door toch een cachedoos te plaatsen waar iets in kan (maar niet veel) en zal mijn caches zelf ook niet leeg halen, hooguit 1 goodie eruit als die te vol zit.

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst (bewerkt)
Nou, nog erger. De allereerste cache kende geen goodies..... het was een micro. En daarom heilig verklaard.

Vast wel, maar volgens mij is dit een posting over de allereerste cache:

From: Dave (news2yousNOneSPAM@hotmail.com.invalid)

Subject: GPS Stash Hunt... Stash #1 is there!

Newsgroups: sci.geo.satellite-nav

Date: 2000/05/03

Well, I did it, created the first stash hunt stash and here are

the coordinates:

N 45 17.460

W122 24.800

Lots of goodies for the finders. Look for a black plastic bucket

buried most of the way in the ground. Take some stuff, leave

some stuff! Record it all in the log book. Have Fun!

Stash contians: Delorme Topo USA software, videos, books, food,

money, and a slingshot!

Micro ? Geen goodies ? Keep dreaming.....

Persoonlijk maakt het me weinig uit, en als ik met kids op stap ben dan zoek ik wel een goede cache uit en neem zelf wat goodies mee in de rugzak. Anders volg ik het criterium "sleutelhangerzakmesje" er in en junk eruit. Een keer een order plaatsen bij een groothandel en ik kan twee jaar vooruit. Als ze op zijn wil ik alleen een goodie met een iets kortere omschrijving, zeker met dat koude weer :-)

bewerkt door jowi
Geplaatst

Je bedoelt deze?

29083_6600.jpg

Volgens mij was dat niet de eerste. De eerste cache was iets eerder. Iemand die aan het camperen was in de Rockey mountains, iets heeft vergeten en de coördinaten op internet gezet met het verzoek dat mocht er iemand in de buurt komen of deze dan het verlorene (vergeten) mee wil nemen.... Naar aanleidng van dat verhaal heeft degene die de eerste cache claimt zijn doosje verstopt toen de SA werd uitgeschakeld.

Dat was de eerste officiële cache in Amerika. Naar aanleiding van deze is een aantal maanden later het woord geocachen bedacht en geocaching.com gestart.

In Finland denkt men er anders over. Daar werden in de jaren 80 al "gecached".

Maar huh, het is nu wel aardig offtopic. De eerste cache heeft niets meer te maken met de kwalitiet van inhoud die men in dozen wenst...

Het is altijd moeilijk te zien wat er niet is.

Geplaatst
Ik voel mijzelf niet verantwoordelijk om geld te gaan steken in verwende kinderen die zonodig speelgoed uit een cache willen gaan halen.

Ik denk dat het probleem is opgelost als iedereen gewoon eerlijk ruilt bij een cache: dus wat je erin stopt is vergelijkbaar met wat je eruit haalt.

Dan heb je gewoon geen probleem. Kinderen zijn heus ook wel blij met kleine andere cadeautjes dan speelgoed. Als het maar geen troep is.

Het probleem ligt 'm vooral in het feit dat er mensen zijn die er leuke dingen uithalen en troep in terugstoppen en dan blijft er voor de kinderen, maar ook voor de volwassenen niets leuk meer over.

Dan is het voor een cache-eigenaar sowieso niet nodig geld in goodies te steken voor cache-onderhoud en dat is natuurlijk eigenlijk de bedoeling (in de ideale wereld :thumbup: )

Maar ik moet eerlijk zeggen dat iedereen het er volgens mij over eens is dat het jammer is dat de inhoud van de caches zo wordt geplunderd. Of je dat nou ziet als probleem voor je kinderen of als probleem voor jezelf.

Geplaatst

Helaas komen wij ook regelmatig caches tegen waar de inhoud echt alleen troep bestaat. ;) Wij hebben nog steeds hoog in ons vaandel staan dat eindcaches van leuke multi's door ons worden volgestopt met leuke goodies voor de kids die de tocht meelopen.

Vele geocachers zijn enthousiast over de hobby en nemen de kids ook vaak mee.

Ons lijkt het leuk om voor de kinderen, die vaak toch een hele prestatie leveren, op de eindlocatie iets leuks te vinden als beloning. :thumbup:

Onze eigen kinderen laten we de tocht scoren en op grond van hun enthousiasme wordt de cache volgepropt of niet.

Wat we ook belangrijk is om te realiseren is dat niet iedereen in staat is om leuke goodies te kopen, aan de andere kant zijn er ook vele cachers met kinderen die dit wel kunnen. Laten we gewoon via de caches de kinderen verwennen en laten we de discussie achterwege laten. De blije kindergezichten en leuke reacties zijn voor ons voldoende !

Wij gaan door met het upgraden van de caches ! :lol1::D

Geplaatst

Ik vind het meestal wel meevallen met wat er in een cache zit, af en toe kom ik dingen tegen die niet in een cache thuishoren, zoals etenswaren, kapotte dingen en zo. Ik probeer dat dan een beetje op te schonen en er iets goeds voor terug te stoppen.

Ik heb zelf een hele bak goodies staan en echt waar je kunt hartstikke leuke dingen voor onder de euro kopen. Loop eens een Xenos, Zeeman of Blokker binnen en je vind ze vast wel. Dat soort dingetjes zijn leuk om in een kist te stoppen of er weer uit te ruilen en ze kosten dus weinig.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...