Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Liefte voor natuur of omgeving aan kids mee tegeven dat is carambakoek kwa geocaching!!

geocaching gaat erom om een schat*mirco/mega of troep Het vinden van*is het gevoel* :thumbdown:

Jolanda

Ik ben het niet met je eens Jolanda, onze kinderen genieten ook echt van de mooie omgeving waar we door geocaching komen. Ze kennen al heel wat vogelnamen, weten al veel insecten te benoemen en vragen vaak hoe een bepaald plantje heet. Als we een schat een keer niet vinden dan zegt de oudste: Nou, we hebben toch lekker gewandeld!

Condooms in een cache? Geen problemen mee. Maar handiger vind ik die andere regenjassen die wel eens in een cache zitten ( Action) , want het weer wil ons wel eens overvallen. Wanneer de kinderen eraan toe zijn vragen ze vanzelf wat dat voor pakketjes ( nu heb ik het weer over de condooms) zijn. Tot nu toe hebben ze die ene die we vonden over het hoofd gezien. Komt tied, komt road of uutleg.

bewerkt door kipchen
Geplaatst

het is wel vaker gezegd maar ik erger me eigen dus ook enorm aan de prul goodies die je in een cache tegen komt.

het lijkt wel of de man met die grote gele M langs de weg de hoofdsponsor van geocachen is.

veelal goodies die we tegen komen zijn echte prularia.

zelf zijn wij naar een goedkope winkel gegaan en hebben een stuk of 10 goodies gekocht van rond de 1 euro.

leuke kleine speel en hebbe dingetjes, deze goodies proberen we faire te ruilen maar helaas lukt het 9 van de 10 niet omdat er naar onze mening te "goedkope" reclame zooi inzit.

P.S. onlangs de bedevaart cache gelopen en het viel me op dat in deze cache de mensen toch met wat meer respect voor de maker geruild hebben.

Geplaatst

Liefte voor natuur of omgeving aan kids mee tegeven dat is carambakoek kwa geocaching!!

geocaching gaat erom om een schat*mirco/mega of troep Het vinden van*is het gevoel*

Jolanda

Ik ben het niet met je eens Jolanda, onze kinderen genieten ook echt van de mooie omgeving waar we door geocaching komen. Ze kennen al heel wat vogelnamen, weten al veel insecten te benoemen en vragen vaak hoe een bepaald plantje heet. Als we een schat een keer niet vinden dan zegt de oudste: Nou, we hebben toch lekker gewandeld!

Dan loop jij andere cache's dan wij ;)

Mijn kids kennen brandnetels van 2 meter hoog

Horsels,wespen,muggen,teken,mieren*gelukkige zijn wij voor somigge ingesmeerd*

Veel cache's liggen verstopt *aan de waterkant* op cachepagina staat dan kindvriendelijk :)

Dat is dan dus NIET zo*kleine kinderen hebben GEEN zwemdiploma* :dribble:

Mijn kids rennen,vliegen,klieren maaar de omgeving zien ze niet!

Behalve bramen *lekker* maar ook au!!

En vogels of andere dieren zien wij vanwegen herry van kids NIET

En ruilspullen koopt je toch bij lobbes

En als ze hier geen schat vinden *zeggen ze hulplijntje :D *

Jolanda

Geplaatst

geocaching gaat erom om een schat*mirco/mega of troep Het vinden van*is het gevoel* :D

Oja dan jou bewering dat kids met problemen*thuis* tydens cachen GEEN problemen hebben!!

*wat moeten die ouders naar jou verslag zich beroerd voellen*want het ligt WEER aan hun* :)

Wij lopen als gezin met 4 kids*met 2 PDD-NOs en 1 ADHD en 1 NTER*

En wij maken tijden cachen veel problemen mee,die thuis ook voorkomen :dribble:

Mijn kids met problemen zal bij jou *de idiaal kind zijn,om daarna thuis het eruit tegooien*

Jolanda

Uit eigen ervaring weet ik hoe het is om met een PDD-NOSsers te leven. Uit eigen ervaring weet ik dan ook dat het heerlijk is als anderen je kinderen meenemen zodat jij even niet de stress van het kind hebt. Een goede opvang door anderen buiten het gezin wordt ook aangeraden door hulpverleners zodat de ouders weer even bij kunnen tanken.

En ik weet ook dat de PDD-NOSser zich heel anders gedraagt bij "vreemden". Dan istie heel wat tammer. Maar dat het leuke verhaal van degene die ze opgevangen heeft mij een schuldgevoel bezorgt, is zeker niet zo. Misschien ook omdat ik besef en zie dat ze anders zijn bij anderen.

Geplaatst (bewerkt)

Jolanda, ik denk dat een ieder het lopen op een eigen manier beleefd. Wij genieten nu eenmaal van de natuur.

Dat er stekels, muggen, horzels, teken enz ons pad kruisen nemen we voor lief. De natuur zelf is mooi, maar zo weten we ook, zeker geen lieverdje.

Tot ziens en nu weer ontopic!

bewerkt door kipchen
Geplaatst
het is wel vaker gezegd maar ik erger me eigen dus ook enorm aan de prul goodies die je in een cache tegen komt.

het lijkt wel of de man met die grote gele M langs de weg de hoofdsponsor van geocachen is.

veelal goodies die we tegen komen zijn echte prularia.

zelf zijn wij naar een goedkope winkel gegaan en hebben een stuk of 10 goodies gekocht van rond de 1 euro.

leuke kleine speel en hebbe dingetjes, deze goodies proberen we faire te ruilen maar helaas lukt het 9 van de 10 niet omdat er naar onze mening te "goedkope" reclame zooi inzit.

P.S. onlangs de bedevaart cache gelopen en het viel me op dat in deze cache de mensen toch met wat meer respect voor de maker geruild hebben.

Tja, sinds ons jongste team-lid (Quincy, bijna 3) is gaan ruilen hebben wij hier en daar wat goedkope (maar in onze ogen leuke) ruilspulletjes op de kop getikt. Regelmatig zeggen we echter : Hier gaan we niet uit ruilen. Niet omdat we hebberig zijn, maar omdat er gewoon rommel in ligt. Dat is jammer, maar uiteindelijk cachen wij om buiten te zijn, lekker te wandelen en van de natuur en/of omgeving te genieten.

@ Jolanda: Een heel groot percentage van de caches ligt bij water of de route er naartoe voert langs water. Dat maakt een cache nog niet kindonvriendelijk. Uiteindelijk blijft het de verantwoording van de ouders (en niet van de cachelegger) dat het kind niet het water in loopt, valt, springt etc.

En als er ergens torenhoge brandnetels of prikkelbosjes staan dan gaat het kind aan de hand of desnoods op de nek.

Ik kan in ieder geval intens genieten als Quincy door zijn kieen zakt en roept: kijk papa een ...... (vul maar in: kikker, pad, slak, salamander, torretje etc)

Geplaatst

Geniet er maar van zolang je kinderen nog mee willen. Die van mij willen allang niet meer mee. Deels ook wel omdat er niks te ruilen valt. En die van mij hebben nog gecached in de tijd dat er nog wel eens een zakmes, een zaklamp, lego of playmobil in de cache zat; dat is al lang geleden.

Dat kinderen alleen meegaan om te ruilen van goodies of voor het vinden van de schat is niet altijd waar. Als verkennerleiding bij de scouting weet ik uit ervaring dat veel kinderen best wel oog hebben voor de natuur, ook als er geen goodies tegenover staan. Natuurlijk is het niet cool om dat toe te geven, maar als je ze even persoonlijk spreekt, hebben de meesten toch wel iets gezien in de natuur wat ze bijzonder vinden.

Geocachen is niet per definitie een kinderhobby, dus een cache hoeft niet kindvriendelijk te zijn. Overigens, wat is een definitie van kindvriendelijk?! De aantrekkelijkheid van een cache is ook subjectief. De een vind het maar niks om 10km te moeten lopen, de ander vind canisterrapen niet leuk. Ook kan een kistje in de brandnetels een hele uitdaging zijn, ook voor kinderen. Brandnetels zijn niet per definitie een lastig opstakel.

Ik denk dat de aantrekkelijkheid van een cache tussen je oren zit; als je altijd naar de minder leuke kanten kijkt van een cache, neemt de aantrekkelijkheid ook af. Zie de uitdaging overal in, en de aantrekkelijkheid neemt al weer toe :)

Geplaatst (bewerkt)

Hmm, ben deze discussie maanden geleden begonnen en hij is nogsteeds behoorlijk actief zie ik.

Eerlijk gezegt kijk ik al niet eens meer wat er in de cache ligt, ik ga linea-recta opzoek naar het logboekje en that's it. De rest is toch maar TROEP. En natuurlijk roept iedereen hier om het hardst hoe erg dat is, maar toch moeten er mensen zijn die deze rommel er steeds weer instoppen :dribble:

Ja, een cache hoort aantrekkelijk te zijn voor kinderen, maar ik vraag me soms wel af wie er meer lol heeft in geocachen, de volwassenen of de kinderen :D

Laten we het erop houden dat de velen van ons een groot kind zijn :)

bewerkt door Nahal
Geplaatst

Het gaat ons om de tocht en het vinden en loggen.. We doen dan ook meestal multi's, die zijn in NL vaak het leukste. Op de afgelopen vakantie in frankrijk alleen maar regulars gedaan, maar de mooie tocht er heen is dan ook vaak langer dan menig nl multi.

zit er niets leuks in, dan nemen wij of de kids ook niets mee. Maar sinda vorig jaar kopen we voor alle caches mooie gefreesde sleutelhangertjes. Deze zijn zo mooi dat de kids ze eigenlijk liever zelf willen houden. kosten... €0,50 per stuk.

Ons motto; als we willen dat er leuke goodies in een cache zitten, doe die er dan ook zelf in (wat gij wilt dat anderen u doen, doe gij hun evenzo). Wij merken dat steeds meer geocachers er net zo over denken. En zo niet? Dan hebben we een mooie tocht gehad en de cache gevonden. Ook leuk :)

Geplaatst
Het gaat ons om de tocht en het vinden en loggen.. We doen dan ook meestal multi's, die zijn in NL vaak het leukste. Op de afgelopen vakantie in frankrijk alleen maar regulars gedaan, maar de mooie tocht er heen is dan ook vaak langer dan menig nl multi.

zit er niets leuks in, dan nemen wij of de kids ook niets mee. Maar sinda vorig jaar kopen we voor alle caches mooie gefreesde sleutelhangertjes. Deze zijn zo mooi dat de kids ze eigenlijk liever zelf willen houden. kosten... €0,50 per stuk.

Ons motto; als we willen dat er leuke goodies in een cache zitten, doe die er dan ook zelf in (wat gij wilt dat anderen u doen, doe gij hun evenzo). Wij merken dat steeds meer geocachers er net zo over denken. En zo niet? Dan hebben we een mooie tocht gehad en de cache gevonden. Ook leuk :)

Ik denk dat hier regulars en traditionals door elkaar gehaald worden. Regulars staat voor een normaal formaat cachebox, wat je hier bedoelt zijn traditionals, oftewel de bekende blauwe stipjes.

Groeten kapitein Haak.

Geplaatst
.....................

Ja, een cache hoort aantrekkelijk te zijn voor kinderen, maar ik vraag me soms wel af wie er meer lol heeft in geocachen, de volwassenen of de kinderen :thumbup:

Laten we het erop houden dat de velen van ons een groot kind zijn :D

Noem het dan een kindercache ;-)

Dan blijk ik uit de buurt java script:emoticon(':)', 'smid_4')

:P

Geplaatst
Deze zijn zo mooi dat de kids ze eigenlijk liever zelf willen houden.

Dat komt bekend voor :thumbup: .

Er ligt hier een majorette politieauto (nieuw in 't doosje) en ik voorzie oorlog op het moment dat ik 'm in zo'n kistje laat zakken. Ik moet dat rottige autootje elke dag uit zijn handen redden.....

En persoonlijk ben ik bang dat wij niet heel lang door zullen gaan met droppen van goodies. Het heeft weinig zin om als één van de weinigen "kwaliteit" achter te laten als je daar (bijna) nooit iets voor terug ziet.

Maar wie weet, wordt de toekomst beter als hier zo nu en dan wat aandacht aan wordt besteed. :D

(PS: Met "kwaliteit" bedoel ik nieuwe (niet te dure) goodies, ipv afgekloven MacDonald-zooi)

Geplaatst (bewerkt)
Ja, een cache hoort aantrekkelijk te zijn voor kinderen, maar ik vraag me soms wel af wie er meer lol heeft in geocachen, de volwassenen of de kinderen :)

Laten we het erop houden dat de velen van ons een groot kind zijn :thumbup:

Quatsch!

Geocachen is ontstaan door en voor grote mensen. Aangezien daar ook jonge gezinnen tussen kwamen te zitten gingen geleidelijk aan ook kinderen mee op pad met hun ouders.

Dat er nu enkelen beginnen te roepen dat het voor kinderen is , is een misvatting eerste klas. Zodra die kleine kinderen waar het over gaat zelfstandig met de gps op pad gaan en pa en ma ergens aan de koffie, bier of wat dies meer zij, blijven zitten wordt die route voor kinderen.

Kinderen kunnen mee op pad, maar er is geen enkele reden om dan maar het hele geocachen op die kinderen af te gaan stemmen.

Ik stel voor dat die ouders, die dat zo nodig vinden, zelf een zootje caches "for kids only" gaan plaatsen met hartstikke kindvriendelijke, grote cachedozen vol met enorm kindvriendelijke goodies.

En absoluut vrij van alles waarvoor kinderen in deze boze wereld - in hun ogen - gevrijwaard moeten blijven.

Ik zal er zeker niet komen!

Maar kijk niet verbaasd als ze vervolgens als een wilde ook door volwassenen gelogd gaan worden en er toch weer condooms, zakmessen, vorken en messen van McDonalds en zo inkomen. Het zijn nu eenmaal ook puntjes.

Zo, dat lucht op! :D

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst (bewerkt)

Altijd weer subtiel die Geopatra :D. Maar ik ben het wel met hem eens dat caches niet per definitie voor kinderen zijn. Daar zijn die speeltjes wel een beetje duur voor :thumbup:.

bewerkt door TheFalcon
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...