Spring naar bijdragen

Poll i.v.m. slotje - Wat vind je van het "slotje"


Joseph

Aanbevolen berichten

Op 26 oktober j.l. is er in de thread .Stichting Geocaching een slotje aangebracht door het moderator team. Ik vroeg me af wat andere Geocachers en lezers/posters van dit forum hiervan vinden.

 

De vragen wat uitgebreider luiden:

 

1) Discussie sluiten en verwijderen. Er staat teveel grievende taal in en dat moet van het forum af.

2) Discussie over de stichting op dit forum sluiten dus slotje laten hangen maar wel leesbaar houden.

3) Slotje eraf maar ingrijpen als er destructieve berichten in komen die alleen de discussie afbreken.

4) Slotje eraf, ieders mening is van belang, ongeacht de wijze waarop dit gebracht wordt.

 

Misschien een idee in een poging om de discussie over de stichting hier voort te zetten

 

 

 

Edited By Joseph on okt. 27 2002 at 22:47

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

4) Slotje eraf, ieders mening is van belang, ongeacht de wijze waarop dit gebracht wordt.

Ik heb welliswaar dit gestemd maar dat betekent niet dat ik het goedkeur dat er discriminerende, kwetsende of andere berichten in moeten blijven staan die in strijd zijn met wet of goed fantsoen. Ik ben persoonlijk voor vrijheid van meningsuiting maar wel binnen de grenzen die onze wet ons bied.

 

 

 

Edited By Joseph on okt. 26 2002 at 14:43

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht dat niet mogelijk blijken, dan verplaatsen we de discussie alsnog naar nl.hobby.geocaching, die behalve met een standaard newsreader (zoals Outlook Express) overigens ook gewoon met je browser te volgen is via de 

MailGate site.

 

Ik denk dat je de stap moet nemen die Zenz geopperd heeft. Persoonlijk wil ik wel aan het einde van de thread vermelden dat de discussie verder gaat op nl.hobby.geocaching.

 

We hebben een leuke hobby, daar gaat het om. Dat kunnen (en willen) we toch niet laten bederven door meningsverschillen. Daar bereiken de betrokken forumleden alleen het tegenovergestelde mee van wat ze propageren te doen: Namelijk de Nederlandse Geocaching gemeenschap tot dienst zijn. Als er dusdanig grote problemen zijn tussen bepaalde forumleden dan moeten die ieder hun eigen weg volgen. Of dat om een site gaat of een stichting.

 

Ik wens daarom iedereen succes met hun initiatieven. Wellicht dat er in de toekomst een nieuw overleg of discussie kan komen. Time heals all wounds.  :D Maar op dit ogenblik lijken mij de wederzijdse verschillen een te groot struikelblok om een discussie te voeren.

 

ByTheWay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht dat niet mogelijk blijken, dan verplaatsen we de discussie alsnog naar nl.hobby.geocaching, die behalve met een standaard newsreader (zoals Outlook Express) overigens ook gewoon met je browser te volgen is via de 

MailGate site.

 

1) Ik denk dat je de stap moet nemen die Zenz geopperd heeft. Persoonlijk wil ik wel aan het einde van de thread vermelden dat de discussie verder gaat op nl.hobby.geocaching.

 

2) Maar op dit ogenblik lijken mij de wederzijdse verschillen een te groot struikelblok om een discussie te voeren.

1) Die optie is er als "last resort" maar er gaan ook steeds meer stemmen op om nu het forum van Geocaching.NU zo snel mogelijk on-line te brengen. Ik persoonlijk vind dit jammer want we wilden een open gesprek voeren op dit forum.

 

2) Ik begrijp niet waar jij deze wederzijdse verschillen hebt gelezen. Jij stond open voor de discussie ( heb ik begrepen ) en Geoman merkt zelf op dat we qua insteek op dezelfde lijn zitten. Ik heb alleen vast kunnen stellen dat er 1 stoorzender in de gehele thread zit.

 

Ik zou het persoonlijk jammer vinden dat we een gesprek over de Stichting Geocaching niet op dit forum kunnen voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde wederzijdse verschillen tussen forumleden in het algemeen. Niet bepaalde forumleden in het bijzonder. Geoman heeft toch van meerdere forumleden reacties gekregen en daarom de threat gesloten. Stoorzenders, tsja? Hierop geeft ik geen mening, zie mijn slotregel.  

 

Wat betreft het andere punt: Inderdaad sta ik altijd open voor discussies. De thread over de oprichting heb ik met veel interesse gevolgd, maar ik ben van mening dat ik te "nieuw" ben om mijn mening te geven. Hiermee wacht ik totdat ik de betrokken forumleden persoonlijk, en hun ideeen, beter ken. Een mening opbouwen uit threats van een forum vindt ik heel moeilijk. Threats over dit soort onderwerpen zijn vaak zwart/wit.

 

ByTheWay

 

 

 

Edited By Bytheway on okt. 26 2002 at 17:18

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Ik begrijp niet waar jij deze wederzijdse verschillen hebt gelezen. Jij stond open voor de discussie ( heb ik begrepen ) en Geoman merkt zelf op dat we qua insteek op dezelfde lijn zitten. 

2) Ik heb alleen vast kunnen stellen dat er 1 stoorzender in de gehele thread zit.

 

3) Ik zou het persoonlijk jammer vinden dat we een gesprek over de Stichting Geocaching niet op dit forum kunnen voeren.

1) Neem me niet kwalijk hoor maar probeer je de boel nu zó te buigen alsof er geen problemen meer zijn.

Beetje naief of hoort dit bij je verdeel en heers politiek, een wig drijven tussen de moderators?

Geoman en consorten zitten hélemaal niet qua insteek op jullie lijn.

 

2) IJskimo bedoel je? Dat is juist.

 

3) Ik ook. Maar regels zijn regels. Die MOET je respecteren.

We hebben teveel op de man gespeeld en dat mag niet. Dat wisten we . We moeten de moderators dankbaar zijn dat ze zoveel van ons gepikt hebben en de discussie zolang hebben laten doorgaan.

---

Verder discussieren in welk forum dan ook heeft geen enkele zin. Alle standpunten zijn onderhand wel bekend. Jullie gaan er het beste van maken met je gestolen stichting en de .nl boys gaan door op de weg die ze een jaar geleden zijn ingeslagen.

En wij als bezoekers gaan ons weer gedragen en alleen maar praten over dingen waar geocaching écht mee geholpen is.

 

Nog even een overpeinzing.

Is een stichting nu écht noodzakelijk? Zou die vraag ook niet in het hoofd van Geoman en Hawkeyes gespeeld kunnen hebben en heeft het daardoor zo lang moeten duren voordat de stichting van de grond kwam? Twijfel over de noodzaak zó vaak door jullie geuit en recentelijk nog goed door The Waterboys onder worden gebracht. We zullen het nooit weten.

 

PS. Lupardi. Ik heb weer genoten van je meesterlijke verwoording.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het slotje wil ik het volgende kwijt:

ik vind het echt TE GEK voor woorden dat het topic is gesloten. Er was naar mijn mening slechts één ingrijpen nodig geweest: Koos waar nodig censureren (niet de mond snoeren, niets verwijderen, alleen daar waar dingen niet volgens de forumregels lopen [i:post_uid0]die[/i:post_uid0] tekst vervangen door moderatorstekst). Hij was de angel in de discussie als je het over forumregels hebt.

En als mensen gek worden van de discussie, dan gaan ze maar andere topics lezen. Dat is nog geen reden om het topic te sluiten. Er werd daar stevig maar correct met argumenten gesproken en daar is niets mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij duidelijk wat er gebeurde: een aantal mensen stoorde zich aan de reacties van Koos. Een tijd terug was het hetzelfde, maar toen was het GeoBabe. Lijkt me niet verstandig om dan een slot op een prima discussie te gooien. Ik zie veel neuzen die dezelfde kant op kijken. Het probleem zit hem in het delegeren van verantwoordelijkheden, het aanvaarden van kennis van anderen en het vertrouwen hebben in de ander.

Iets wat daar zeker niet aan bijdraagt is het stoppen van een discussie, of het verwijderen van posts. Dit zaait onvrede, ongeacht het onderwerp waar het over gaat. (Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen maar ongestraft z'n gal moet kunnen spuien.)

Wederom: jammer, jammer, jammer!

 

 

 

Edited By MiepMiep...Zzzoefff... on Oct. 27 2002 at 01:05

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat het metertje al de hele dag stationair blijft staan op 70% voor slotje eraf. Gaat het moderator-team hier nog iets mee doen ?

Wat een ongeduld Joseph. Er zijn amper 24 uur om! Mogen de mensen die vanaf hun werkplek internetten ook een kans krijgen? Tuurlijk ik wil ook verder met de discussie. Mijn vingers jeuken.

 

Maar geef iedereen wel een kans op inspraak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst in deze draad lees ik:

"Op 26 oktober j.l. is er in de thread .Stichting Geocaching een slotje aangebracht door het moderator team. Ik vroeg me af wat andere Geocachers en lezers/posters van dit forum hiervan vinden."

 

Hier spreekt dus Joseph, de penningmeester van het Bestuur als bestuurder over het plotselinge sluiten van de vergadering van voorgenoemde stichting.

Hij opent een poll en heeft ook de vragen opgesteld. Ik neem aan dat het bestuur wil weten wat men vindt om dan te handelen.

Ik ben dus hogelijk verbaasd bij dit bericht van Joseph:

"Ik zie dat het metertje al de hele dag stationair blijft staan op 70% voor slotje eraf. Gaat het moderator-team hier nog iets mee doen ?"

 

Is het bestuur nu helemaal van de pot gerukt! Mijn bek valt wagenwijd open. Dit is ... ik heb er geen woorden voor.

Dit is puur het ontlopen van bestuurlijke verantwoordelijkheid, niks meer en niks minder. De moderatoren hebben van Zenz, de voorzitter van de Stichting en volgens mij ook voorzitter van de vergadering, en in die functie verzocht aan de moderatoren om uiterste soepelheid te betrachten. Als de moderatoren de vergaderzaal dicht gooien dan is het aan de meest gezaghebbende man, de voorzitter ZenZ, om verdere orders te geven aan de moderatoren. Je mag als penningmeester dan wel veel aan het woord zijn in de vergadering, maar de discussie die over de Stichting gevoerd wordt is niet jouw eigendom Joseph. Het bestuur heeft de vergadering bijeengeroepen, het bestuur verordineert wat er verder moet gebeuren aan de moderatoren. Niemand anders geeft hun orders.  En om dan het moment van de uitslag van de stemming aan hen over te laten en om de uitvoering van de stemming in hun handen te leggen is onjuist. Wat als er beslist wordt op de allereerste stemkeuze: dat de vergadering eigenlijk niet bestaan heeft en de notulen verbrand moeten worden? Dan eis jij van de moderatoren simpelweg medewerking aan geschiedvervalsing.  

En als er later stennis komt over het tijdtip van beeindiging van de poll (wat eral zit aan te komen gezien de reactie van Koos, en  het feit dat de meeste stemmen voor verder voortzetting zijn) dan zit Geoman met de zwartepiet. Die had eerder moeten reageren, of juist later enz enz: Recriminaties zullen de lucht gaan vervuilen. De kans is groot dat een aantal mensen die in het verleden ingrijpen van Geoman niet waardeerden ook hierover hun gram bij hem komen halen en gaan stoken over zijn  eigenmachtig ingrijpen alhier.

 

Ik vind dat allemaal volkomen unfair.

Ik ga hier verder over peinzen; ik ben hier nog lang niet over uitgepraat.

 

 

 

Ik zou zeggen: bestuur neem je verantwoordelijk voor het verloop van de vergadering in eigen hand.

En tegen de moderatoren zou ik zeggen: trek je niks van van wat mensen eisenn, hoe ze met poll resuultaten aankomen, proberen de zaak te verhaasten enz. Vraag gewoon aan de voorzitter van Stichting de Heer Zenz wat jullie wannner je moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kans is groot dat een aantal mensen die in het verleden ingrijpen van Geoman niet waardeerden ook hierover hun gram bij hem komen halen en gaan stoken over zijn  eigenmachtig ingrijpen alhier.

 

Is helaas al gebeurt. Na de gebeurtenissen van het afgelopen weekend - anonieme hatemail, veel telefoon, etc - neem ik even een tijdje radiostilte in acht. E.e.a. heeft een zware wissel op mijn privéleven getrokken. Natuurlijk blijf ik wel voor meer dan 100% actief met site-technische zaken. De beslissing om discussies te openen komt dan ook bij de drie overige moderatoren te liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan natuurlijk niet.

Anonieme hatemail en dat soort zaken, ik schrik ervan !

 

Dit verdien je niet, Geoman. Ik heb je werk en inzet altijd zeer gewaardeerd, en hoop dat te kunnen blijven doen.

 

Hoewel ik het niet altijd met je eens ben, ben ik van mening dat je met Geocaching het beste voor hebt.

 

Verschillen van mening moeten kunnen.

Trappen onder de gordel mag nooit.

 

Ik hoop dat je weer snel (en weerbaar) aan de diskussies gaat deelnemen, en waar nodig, je verantwoordelijkheden neemt.

 

grtn. Koos de Kapper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzonder triest.

 

Ik deel de mening van Kapper met nagenoeg de zelfde motivatie: "We kunnen het wel eens niet eens zijn met elkaar, maar wat er nu dus gebeurd is ook een vorm van puur zinloos geweld   :devil: "

 

Geoman, ik hoop dat de lucht weer snel klaart. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij opent een poll en heeft ook de vragen opgesteld. Ik neem aan dat het bestuur wil weten wat men vindt om dan te handelen.

Inmiddels zijn we weer enkele dagen verder. Maar er gebeurt nog niets.

 

Op bovenstaande quote van de prof: niet helemaal mijn insteek. Ik heb de poll eigenlijk gestart om aan de moderatoren te laten zien wat de mensen ervan denken.

 

We willen, en dat hebben we uitgedragen van begin af aan, graag op dit forum over de stichting praten met geocachers. Jammer genoeg werd dit onderwerp gesloten. Je kunt dan gewoon een andere thread opzetten en verder gaan ( zie het "suppoost-verhaal" van de prof in een andere thread ) maar dat is zeker niet de bedoeling van de moderator. Ik heb dus getracht me daarvan verre te houden maar toen het onderwerp in andere threads weer aan de orde kwam heb ik me toch weer gemengd.

 

Toch zou ik graag zien dat het moderator-team iets met deze poll doet. De stemming van 26 tegen 9 om de thread weer te openen zegt toch iets over de behoefte om deze discussie voort te zetten. Tevens zou ik het heropenen van de thread interpreteren als een toestemming van het moderator-team om weer verder te discussieren over de stichting op dit forum.

 

Ik vind het ook betreurenswaardig dat Geoman t.a.v. dit onderwerp op onheuse manier wordt bejegend maar ben wel van mening dat dat niet deze discussie mag beeindigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...