Spring naar bijdragen

Invloed van weer op geocachers - Wat voor weer wordt het?


Bytheway

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Eindelijk sneeuwt ut weer eens!!!

Hier niet hoor, eergisteren 20°, gisteren 20°, vandaag is het koud met 18°!

En het zonnetje is er ook wel.

 

Maar hier is het niet zozeer het weer, alswel het ontstellend gebrek aan caches dat me tegenhoudt. :lol:

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk sneeuwt ut weer eens!!!

Hier niet hoor, eergisteren 20°, gisteren 20°, vandaag is het koud met 18°!

En het zonnetje is er ook wel.

 

Zeg huh Lex, wil je dat ff laten?

 

Dit is niet echt "collegiaal" naar ons toe hoor ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief :lol:

 

Phuh, wij kunnen de kachel lekker aan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, wij hebben nu eindelijk onze kans waargenomen. Op de laatste dag van onze vakantie, geen regen voorspeld, alleen een beetje sneeuw en het vriest. Dus al de modder van de laatste dagen bevroren en met een beetje geluk zien we nog zo'n mooi wit laagje. Zo gingen wij gisterenmorgen op pad. Met de hele groep naar Eindhoven. Wat de sneeuw betreft hadden we gelijk, wat was dat een mooi gezicht en ja je wordt er een beetje nat van, maar nou ja dat droogt wel weer.

Wat de modder betreft euhm, die was niet echt bevroren, Nou ja het bovenste laagje wel, met als gevolg: krak, ploep, slurp. Tot aan onze enkels zaten we er af en toe in. Als je goede schoenen hebt is dat echter niet erg, maar...

Zo niet dan moet je je sokken en schoenen voor de ventilatoren in je auto hangen en houden he Co!! :lol:

 

Dus wat mij betreft ook sneeuw en kou houdt mij niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien moet je ook rekening houden met het feit dat er veel mensen in de laatste week van december en de eerste week van januari, vrij zijn geweest (helaas zit het er voor velen alweer op  :D ) en dus ook meer tijd hebben gehad om te hunten.

Wat ik dus wil zeggen is dat dit niet echt een representatief beeld geeft, of het weer nu wel of geen parten speelt op het cache hunten.

Ik vind het eigenlijk wel een representatief stukje.

Want laten we eerlijk zijn.... als is het weer nog zo mooi of zo slecht, als je moet werken kan je gewoonweg niet hunten!

Dus als je wilt aantonen of het weer op zich invloed heeft op mensen wanneer ze dus wel tijd hebben om te geocachen, moet je een periode uitzoeken warin zoveel mogelijk mensen vrij zullen zijn.

Anders is het weer wellicht geen spelbreker, maar het werk!

 

Net zoals op:

 

Op 4 dec. is er slechts één geocache gevonden. Allemaal druk,druk,druk met surprises en gedichten maken?

 

want voor mij was dat dus gewoon een doordeweekse dag waarop ik moest werken.

Anders had ik het wel geweten hoor!

 

Conclusie, Waterboys ik vind het een bijzonder leuk item om het zo eens een keer te bekijken.

Dus de stelling:

 

Maar het lijkt er inderdaad op dat regen ons niet deert. Volgens deze grafiek lijkt het er zelfs op dat we een voorkeur hebben voor regenachtig weer.

 

is mijns inziens niet zomaar uit de lucht gegrepen.

 

Wij zijn bijvoorbeeld aan de Station to Station en tracer begonnen toen het met bakken uit de hemel viel. Ook afgelopen zondag toen het zo lekker sneeuwde zijn we vanaf 09.30 uur tot 16.30 uur in de weer geweest met het kwartet rond Eindhoven. Daar is niets mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk wel een representatief stukje.

Want laten we eerlijk zijn.... als is het weer nog zo mooi of zo slecht, als je moet werken kan je gewoonweg niet hunten!

Dus als je wilt aantonen of het weer op zich invloed heeft op mensen wanneer ze dus wel tijd hebben om te geocachen, moet je een periode uitzoeken warin zoveel mogelijk mensen vrij zullen zijn.

Anders is het weer wellicht geen spelbreker, maar het werk!

Hey mumzle,

 

Dit is nou precies wat ik bedoel!

De stelling was of dat het weer uitmaakt bij het cache hunten.

Dit kun je niet uit de gegeven grafiek opmaken! Want zoals je kunt zien, is er ook een periode geweest dat het weing geregend heeft (of helemaal niet), terwijl er toch weinig caches zijn gevonden. Dit komt waarschijnlijk door het werk, net als wat je zegt op 4 december.

Ook is er een periode geweest dat het meer geregend heeft, terwijl er ook meer caches zijn gevonden. Er zit dus geen enkel verband tussen de neerslag en het aantal gevonden caches. Daarom vind ik de grafiek niet representatief, om te kunnen zeggen of het weer wel of niet uitmaakt of je al dan niet gaat hunten

Om dit te onderzoeken, moet je inderdaad een periode uitzoeken waarin er veel mensen vrij zijn, en dan het liefst dat er in die periode ook nog eens alle weertypen voorbij komen. Pas dan kun je zeggen of het weer parten speelt ja of nee.

 

Snap je wat ik bedoel? :D

 

Groetjes Dieckske! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...