Spring naar bijdragen

Travelertags


rhgs

Wie kent ze en wat doe je er mee?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie kent ze en wat doe je er mee?

    • Nooit gezien.
      33
    • Kom ze wel eens tegen, maar doe er nix mee.
      18
    • Ik log ze keurig hoor!
      13
    • Anders, zie berichtje.
      3


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik schijn van de week zo'n ding hebben moeten vinden, alleen wist ik 'm niet te herkennen. :o

Ik zoek liever TB's en vind het dan altijd wel grappig om hun verdere avonturen te volgen. Maar misschien, als er weer eens een TT opduikt :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer een cache die ik heb gevonden altijd zo goed mogelijk na te kijken op TB's of soortgelijke dingetjes die een reis maken. Ik neem ze dan ook wel altijd mee naar huis. Zo heb ik in Den Haag wel eens een voorwerp met een label gevonden, die kon ik zelf niet echt loggen maar dat deed de eigenaar nadat ik een pm had gestuurd op zijn eigen site.

 

Zo is er genoeg in omloop en op reis, gewoon de cache goed nakijken en logs lezen.

bewerkt door Randa_v
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste die we tegenkwamen is alweer een paar maanden geleden. Meestal nemen we hem wel mee, soms niet. Nadeel is dat het omslachtig loggen is. Je moet ze loggen op een andere website, daar moet je ook weer inloggen (dus zoeken wat de login ook weer was, van die paar keer in het jaar onthoud je dat niet) en de interface is niet super en zo nog wat kleine dingen. Maar verder niks mis mee hoor :o en ach, als we daar nou iemand een plezier mee doen door hem verder op weg te helpen. Zolang het er niet te veel worden zijn we de beroerdste niet. Maar eerlijk gezegd zien we toch liever een TravelBug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe herken je ze eigenlijk?

 

Er zal een zogenaamd traveltag nummer op te vinden zijn.

Iemand die zelf een traveltag maakt zal er waarschijnlijk ook wel een verwijzing naar de website aan toevoegen. www.travelertags.com

 

Het loggen vraagt inderdaad een paar handelingen meer, maar ja als je er iemand een plezier mee doet dan zijn we de beroerdste niet. :o

 

Groetjes Jan-Willem & Ingeborg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Nou we hebben er eindelijk ook eens eentje gevonden. En ook gelogd. Jammer dat het allemaal wat omslachtiger is dan bij TB's. Mochten we er weer per ongeluk eentje tegenkomen dan helpen we die ook verder.

Je moet dus wel goed opletten om ze te herkennen, dat is bij TB's veel makkelijker met dat goed zichtbare label eraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ja, we hebben het al vaker gezegd natuurlijk. TBs zijn leuker, makkelijker om te loggen en het is tenminste gekoppeld aan geocaching.com. traveler tags zijn minder handig om te loggen en minder leuk. af en toe hebben we er wel eentje meegenomen en keurig gelogd. we komen ze niet zo veel tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze dingen laat ik altijd liggen als ik ze tegenkom, vind het maar niks. :blink:

Geef mij maar een ouderwetse TB. :huh:

 

Ik kom ze nauwelijks tegen, maar laat ze links liggen. Het voegt aan je eigen stats niets toe en het is erg omslachtig om te loggen. Van de week heb ik eens gezocht naar Amerikaanse geocoins en daar viel mij op dat er erg veel coins alleen te loggen zijn via de website van de geocaching verenigingen die de munten uitgeven, dus niet via gc.com. Vergelijkbaar met een Travelertag dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...