Spring naar bijdragen

Plastic caches


Team Firefox

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar cache boxen van plastic, eigenlijk als tussenmaat tussen een micro en de kleinste ammobox. Wie heeft tips? Dus wat voor doosjes, waar te krijgen, prijs en hoe is de bescherming tegen vocht? En misschien een foto'tje erbij om een indruk te krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zag bij Xenos vier kleine bakjes voor 1,25 euro. Ik heb er even bij staan kijken, omdat ik vond dat een minilogboekje er beter in past dan een rolletje in een fotorol... Leek me namelijk ook wel wat voor een micro. Ze hebben daar trouwens allerlei bakjes in verschillende maten. Ik heb helaas geen fotootje en ik weet ook niet of ze waterdicht zijn, maar misschien wel aardig om daar eens rond te neuzen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Firefox,

 

Ik ben begonnen met tupperware bakjes. Maar ben er niet zo tevreden over. Ze vriezen kapot en de dekseltjes moeten goed aangedrukt worden anders lekken ze. Ik heb ze daarom vervangen door leger verbanddoosjes. Die zijn kleiner dan Ammoboxjes en robuuster dan de tupperware bakjes.

 

Dus misschien is dat een idee. En als je toch bij platic boxjes wilt blijven, je kunt er bij mij in Eindhoven 8 ophalen als je wilt.

 

Groet,

Vinnie1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rubbermaid dozen, heb ik toch nog geen problemen mee gehad. (nog geen vorstproblemen gemerkt)

Hebben goed afsluitend deel in rubber, voor het overige in plastic.

Zijn natuurlijk niet bestand tegen prikstokken.

 

Nu woon ik in (Noord)-België maar in het Amerikaans Stockhuis nabij Lier ( N51 09.045 E4 34.699 ) kopen nogal wat Belgische cachers hun materiaal.

Ze hebben daar kleine kaki-doosjes (dus meteen gecamoufleerd) die blijkbaar ook waterdicht zijn.

Hierbij een foto uit een cachelog

kaki doosje

Hoogte is zo iets van een 10 cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plastic doosjes/potjes van vitamine pillen. Of langwerpige waar bruistabletten in zitten. Deze heb je ook in aluminium. Wil je meer geld uitgeven dan kan je bij een beetje bouwmarkt ook PVC buis nemen met een einddop en een schroefdop. Bovendien kun je die op de juiste lengte afzagen en heb je verschillende diameters. Of van die afsluitbare kunststof drinkbekers. Variatie genoeg dus...... :blush: Bovendien kan je alles in gewenste (schut)kleuren spuiten :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben begonnen met tupperware bakjes. Maar ben er niet zo tevreden over. Ze vriezen kapot en de dekseltjes moeten goed aangedrukt worden anders lekken ze. Ik heb ze daarom vervangen door leger verbanddoosjes. Die zijn kleiner dan Ammoboxjes en robuuster dan de tupperware bakjes.

 

Dus misschien is dat een idee. En als je toch bij platic boxjes wilt blijven, je kunt er bij mij in Eindhoven 8 ophalen als je wilt.

 

Groet,

Vinnie1

 

Die verbanddoosjes ben ik wel even benieuwd naar waar die nog te krijgen zijn. Tupperware had ik al begrepen dat die toch wat minder zijn, afgezien van de prijs al! Eindhoven is wel verder hier vandaan, maar bedankt voor je aanbod! Iemand ervaringen met diepvriesdoosjes, dus van die witte met blauw deksel?

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leger verbanddoosjes zijn inderdaad geweldig: klein formaat maar erg robust. Toendertijd tijdens het Multievent gewoon bij Prof gekocht voor 3 euro.

 

Wat betreft plastic doosjes, ik heb eentijdje bij een buitensportzaak gewerkt en was erg te spreken over Nalgene potjes. Nalgene beweerd dat het de beste waterdichte en robuste potjes zijn (ik denk dat Hawkeyes die bij Bever werkt dit wel kan behamen). Ik denk dat als ik ooit een micro ga verstoppen, ik geen filmkoker ga gebruiken maar een Nalgen potje van het zelfde formaat. Nalgene geeft ook levenslange waterdichtheid garantie. Nou is dat natuurlijk met een korrel zout te nemen, alleen ik moet zeggen dat het geweldig spul is want ik gebruik het voor vervoer van olie, water, e.d. tijdens wandelvakanties!

 

De vraag is alleen, hebben ze ook boxjes of potjes van een wat groter formaat??

Het enige formaat wat ik gevonden heb en wat voldoet aan een formaat tussen micro en regular is deze!

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb een tijdje geleden een paar plastic voorraaddozen gekocht bij de Marskramer, merk Lock&Lock, in verschillende groottes te verkrijgen. makkelijk af te sluiten, sluiten goed af en ook nog vorstbestendig, getest tot -18. En als groot voordeel is ie ook nog eens magnetron- en vaatwasserbestendig :blush:

 

plasticdoos.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb een tijdje geleden een paar plastic voorraaddozen gekocht bij de Marskramer, merk Lock&Lock, in verschillende groottes te verkrijgen. makkelijk af te sluiten, sluiten goed af en ook nog vorstbestendig, getest tot -18. En als groot voordeel is ie ook nog eens magnetron- en vaatwasserbestendig  :blush:

 

plasticdoos.jpg

Ik ken deze doosjes ook, maar dan op mijn werk. Het grote nadeel van deze dozen zijn de sluitingen. Deze zwaren bij ons snel kapot :D .

Corrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leger verbanddoosjes zijn inderdaad geweldig: klein formaat maar erg robust. Toendertijd tijdens het Multievent gewoon bij Prof gekocht voor 3 euro.

 

Hmmm ff offtopic, 3 euro? Zeker weten? Ik namelijk 5 euro. Skries ook 5 euro, maar die had een volle doos :blush:

 

Ontopic: Als je kleine doosje of flesjes wilt, precies zoals Team Prof X zegt, vitamineflesjes. Flink stevig kunstof met goed sluitende schroefdeksel, of, sommige medicijnflesjes en potjes. Dus eerst maar een chronische zieke zoeken en dan na verloop van tijd potjes genoeg.

 

Nog iets anders, iets groter. Ronde blikken van de LIDL waar espressokoffie in zit. De deksel is van kunststof en de rest van blik. Inhoud is 200 gram. Onze produktie is ongeveer 4 van die dingen per week, dus in notime genoeg voor een zooi tussencaches enz enz. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor onze gestolen cache hebben wij van die kleine platic legergroene doosjes bij de dump (Baco in IJmuiden) gekocht.

Afmeting doosje: 115x90x35 mm

Kosten 45 eurocent.

 

 

Hmm, die bedoelde ik ook. Ik dacht dat dat de verbanddoosjes waren :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor onze gestolen cache hebben wij van die kleine platic legergroene doosjes bij de dump (Baco in IJmuiden) gekocht.

Afmeting doosje: 115x90x35 mm

Kosten 45 eurocent.

 

plastic-doosje.jpg

 

Kijk, dat is nou leuk spul! Microtje erin om te loggen en wat ruimte over voor kleinere goodies en TB's. Waarschijnlijk net niet hoog genoeg voor een microtje.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...