Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Het valt me tegenwoordig op dat bij heel veel logs spoilerfotos zitten.

Tevens heb ik op een website van een aantal geocachers fotos zien staan van de diverse caches met hun ligplaats.

zo wordt het wel heel makkelijk

Op het Mega adventure event stond er zelfs een cacher te vertellen (vol trots) dat op zijn site veel bruikbare spoilerfotos staan.

Ik vind dit een beedje jammer en hoop dat de mensen de fotos anders nemen dus zonder de exacte vind plaats

:tooth::lol::D

Groetjes Wolfje

Geplaatst (bewerkt)

Tsja, wat zal ik erop zeggen?

Ik heb er geen moeite mee als mensen spoilerfoto's in hun log zetten.

Al vindt ik wel dat iemand die zo'n foto plaatst duidelijk moet zijn. Dat kan hij doen door als titelwoord SPOILER te gebruiken. Je weet dus dat je een risico neemt als je een dergelijk log separaat opend.

Spoilerfoto's op een perssonlijke site: Het is aan de cacher dus zelf de keus om daar naartoe te surfen. Daarmee heeft hij dus al de keus gemaakt om ze te zien.

En zeg nou eens eerlijk, wie gebruikt de hints nou niet. Ik zie zo'n hint toch ook als een soort spoiler. Een foto zegt alleen meer als 1000 woorden.

gr.

mr.Bean

bewerkt door mr.Bean
Geplaatst

Hallo

Ja ok

een foto is handig maar maak dan een subtiele spoilerfoto van bijvoorbeeld een boom of zo

Ik heb het over fotos waar nog net geen bord bij staat hier is het

groetjes Wolfje

Geplaatst

Ook op onze site staan enkele spoilerfoto's, hier wordt voor gewaarschuwd. Enkele foto krijgen de vermelding spoiler maar zijn zelf een soort zoekplaatje :lol: geworden en andere foto's waar de cacheplaats duidelijker op staat, worden qua tekst en plaats in de pagina opgenomen als een 'gewone foto' waardoor de foto weer niet opvalt als spoiler. :D

Ook hier kan je dus een soort cache van maken :tooth:

lteunis

Geplaatst

Wij vinden dat spoilerfoto's wel kunnen. Soms heb je een lange tocht gelopen met de kids en dan kun je de cache niet vinden. Onze oudste dochter kan dan flink door het lint gaan. Ze heeft ASS. Thuisgekomen, proberen we wel eens spoilerfoto's te vinden, om te kijken of we toch goed gezeten hebben.

En trouwens Ixie saga II hadden we nooit kunnen vinden zonder de spoilerfoto's van Megaheks. :tooth:

Geplaatst

Ook mijn site staat vol met fotos van gevonden caches en ja daar zitten hele duidelijke spoilers bij.

Het is toch meer naar eigen inzicht of je ze gebruikt of niet, wil je de cache vinden zonder hulp van wat dan ook, kijk dan de fotos vooral niet, lees de hint niet en ga domweg op pad en aan het einde flink zoeken.

Vaak plaats ik een spoiler foto bij een cache of op mijn site als de omgeving er al behoorlijk afgezocht uitziet.

Met de blik op 1 foto kan je een hoop zoeken bespaard blijven en dus ook een hoop "vernieling" aan de natuur zoals platgetrapte struiken, planten enz enz.

Dit kan ook het einde van je cache betekenen, een boswachter of terrein beheerder wordt namelijk meestal niet blij als hij de gevolgen van zijn toestemming duidelijk ziet.

Met een spoiler foto voorkom je dus ook een hoop.

Ene als je een 5 sterren multi bouwt mag een klein beetje hulp aan het einde wel toch ? :tooth:

Geplaatst

Spoilerfoto's. Tja, dat is dan 1 van de negatieve aspecten van de moderne techniek die iedereen een digitale camera, of de laatste tijd, een foto-mobieltje laat bezitten.

Spoilerfoto's op een eigen site verzamelen: wat is daar op tegen, zeker als je eens bij Google zoekt op afbeeldingen en ziet wat mensen zoal niet op hun websites zetten aan beelden. Ik ken een site over meetpunten en wat je daar al niet ziet... met geen pen te beschijven :lol:

Spoilers in een log: dan is het een goede gewoonte - lijkt mij - om even aan te geven dat je log zoiets bevat voordat de beelden of tekst de surfer onder ogen komen.

Toch valt niet te ontkennen dat spoilers hun functie hebben voor velen in de gemeenschap van geocachers.

Ikzelf heb caches die in principe altijd gevonden kunnen worden met - naar ik hoop - een goede tekst-hint/spoiler. En zoekers die van te voren thuis de zaak goed bekijken kunnen voor al mijn caches echte spoilerfoto's, luchtfoto's en topo-beelden zien op een aparte site,. Ik ben niet zo ver gegaan om zelf situatiefoto's te maken en daarin een pijl te monteren met: "hier is die". :tooth:

Maar dat men zijn caches anders wil 'verbergen': zoveel hoofden zoveel zinnen.

Evenwel: denk ruim in deze want dat is heel welkom, zoals "TheFamily' al aanstipt.

Geplaatst

Hallo

Ja ok

ik vindt het soms ook wel handig om na een lange tocht even de foto te bekijken en te zien waar hij ligt

maar ik bedoel je probeert het toch eerst zonder foto.

en bv een boomstronk waar hij onder ligt kan je ook subtiel op de foto zetten inplaats met zijn hele omgeveing zodat je meteen weet waar het is .

groetjes Wolfje

Geplaatst

Hallo,

Er wordt al gewaarschuwd voor spoilers boven de logjes dit staat standaard op je cache pagina!

Verder kun je in de cache beschrijving vragen of de medecachers geen spoilers willen plaatsen.

Als ik na een tijd zoeken de cache niet heb kunnen vinden ga ik na een dag of 3 eens kijken of ik wat foto's kan vinden, om te checken of ik er wel in de buurt was!

In mijn ogen is het "all in the game!"

Greetz Masterchef

Geplaatst

Er wordt toch voor gewaarschuwd bij sommige caches? Geen spoilers. Verder maakt de zoeker toch zelf de keuze of ie er naar kijkt of niet? Ik vind het niet zo'n probleem.

Geplaatst

Aangezien dat ik erg gemakkelijk van aart ben bezondig ik mij ook wel eens aan het bekijken van de Spoilerfoto’s. maar nooit bij cache’s bij mij in de buurt (want ik ban toch meestal de eerste en dan zijn er gewoon geen spoilerfoto’s beschikbaar Ha Ha Ha ) maar wel bij meerdere bezoeken, hele moeilijke vindbare volgens de logs en een end weg ( buitenland) wil ik ze wel eens van te voore bekijken.

De cache beschrijving print ik zo kaal mogelijk en foto,s print ik al geheel niet uit.

Met als enige reden dat als ik met meer dan drie velletjes papier in het bos loop het zo een janboel word dat er geen touw meer aan vast te knopen is en het meer tegenwerkt dan meewerkt

Wel ben ik voorstander van dat er op de pagina niet ongevraagd en duidelijke spoiler foto’s komen te staan.(om diefatal van de cache door onverlaten te voorkomen)

Wil je het wel plaatsen vraag even toestemming aan de cache eigenaar wat mij niet meer dan fatsoenlijk lijkt.

Barny

Geplaatst

Wij proberen altijd eerst de cache te vinden zonder spoilerfoto's. Is het dan niet gelukt om deze te vinden, gaan we op zoek naar spoilerfoto's in de hoop dat we hem dan de volgende keer wel kunnen vinden. Hoewel dat ook niet altijd goed blijkt te gaan zoals bij Huiuiss Agte d'Duiuine. Daar waren we echt op de juiste plek de laatste keer, maar nog niets gevonden :tooth: . Gelukkig is het niet zo ver van ons huis, dus we komen nog een keer terug.

Al met al vind ik spoilerfoto's dus geen probleem, maar je moet ze niet al meteen tegenkomen bij het lezen van de cacheomschrijving. Een beetje moeite ervoor doen is wel goed, want dan wil je ze tenminste echt graag zien.

Geplaatst (bewerkt)

In de cachebeschrijving van onze cache wordt op subtiele wijze gevraagd om geen spoilerfoto's te plaatsen. Dit om degenen die de cache (behoorlijk lange wandeling) hebben volbracht, ook dit gevoel van de geleverde prestatie te laten houden.

Leuk als het is lezen we de logs aandachtig en vaak, en echte spoilers, in al dan niet foto-formaat, worden door de teams nooit geplaatst. Waarvoor dank aan alle hunters! :beerchug:

Grtz,

M.

PS Zelf gebruiken we natuurlijk alle middelen (behalve een suffe GPS) om caches te vinden - soms ook spoilers!

bewerkt door mgr
Geplaatst

Heb laatst een "spoilerfoto" van "Nooit Links" veranderd, omdat kennelijk de cachers aan de hand van een halve centimeter boarding de cacheplek konden vinden.

Komt ook een beetje omdat de startplek wel erg dicht bij de cacheplek lag.

Maar ook als dat niet het geval is, lukt het wel. bij NME heb ikzelf de cache kunnen pinpointen zonder het raadsel op te lossen. En daar stonden niet eens foto's.

Ik probeer altijd om zo min mogelijk info te geven in foto's, of om voordehandliggende stukjes even te bewerken.

Als je gebruik maakt van spoilerfoto's omdat je je rotzoekt op de juiste eindplek, zie ik daar geen problemen in.

Als je echter gebruik maakt van spoilerfoto's omdat je zo nodig je domme puntje moet scoren en niet slim genoeg bent om er zelf uit te komen, dan ben je toch wel een beetje verkeerd bezig.

Rest mij nog te zeggen dat je best vaak gewaarschuwd wordt voor mogelijke spoilerfoto's, dus bekijk ze dan gewoon niet als je ze niet wil zien.

Kun je toch je nieuwsgierigheid niet in de hand houden, klaag hier dan niet over je eigen tekortkoming door de schuld aan anderen te geven.

Zelfkennis siert de mens. :beerchug:

Geplaatst

Ik vind spoilers OK, zoalng ze maar duidelijk herkenbaar zijn als zodanig. Op die manier kan je ze gebruiken als je dat graag wil of nodig hebt en kan je ze negeren als je zonder wil/kan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...