Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wanneer in het proces van het aanmaken van een nieuwe cache mag/moet de cache daadwerkelijk geplaatst worden?

Als hij helemaal approved is, of op het moment dat je hem ter approval aanbiedt? (Of zie ik een veel logischer optie over het hoofd?)

Geplaatst

Lijkt me handig om hem te verstoppen op het moment dat je hem ter approval hebt aangeboden. Dit duurt meestal 2 a 3 dagen. Het is carambalig als een fanatieke ontmaagder voor een leeg gat staat (volgens mij moet je dit maar niet LETTERLIJK nemen :thumbup: ).

Geplaatst

Tegenwoordig moet voor een approval je cache actief zijn anders verschijnt hij niet in de lijst met te keuren caches.

Je loopt dan dus het risico dat cachers hem meteen gaan zoeken.

Ik plaats meestal zelfs dummy boxen een paar weken van te voren om de lokatie te testen.

Is hij binnen die tijd verdewenen kan ik de lokatie nog wijzigen.

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om de cache direct na approval op not active te zetten, je moet dan natuurlijk wel de approval goed in de gaten houden :thumbup:

Geplaatst
Wanneer in het proces van het aanmaken van een nieuwe cache mag/moet de cache daadwerkelijk geplaatst worden?

Mij lijkt na het verkrijgen van toestemming van de eigenaar van de cache plek een goed moment. Als je toestemming hebt is de grootste hobbel genomen. De rest is meestal (niet onbelangrijke) administratie. Als er geen approval voor de cache komt, kun je de cache altijd fysiek weer weg halen.

• 4 months later...
Geplaatst
Tegenwoordig moet voor een approval je cache actief zijn anders verschijnt hij niet in de lijst met te keuren caches.

Ik plaats meestal zelfs dummy boxen een paar weken van te voren om de lokatie te testen.

Is hij binnen die tijd verdewenen kan ik de lokatie nog wijzigen.

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om de cache direct na approval op not active te zetten, je moet dan natuurlijk wel de approval goed in de gaten houden  :dribble:

Dummy, da's een goed idee. Ik heb een leuke plek, maar ben niet helemaal zeker of "anderen"hem ook vinden..... ;)

Geplaatst

Ik plaats hem meestal (leeg) al een paar weken voordat ik goedkeuring vraag. Dit doe ik om te kijken of de cachelocatie goed is en niet zomaar door honden of toevallige voorbijgangers/hangjongeren gevonden is. Ligt de cache er na een paar weken nog dan kan je er redelijk van op aan dat hij onvindbaar is voor niet-cachers.

lteunis

Geplaatst

Bij mij is de volgorde zo:

- gebied uitzoeken

- route uitzetten

- toestemming vragen

Bij toestemming

- waypoint vragen maken en coordinaten precies prikken

- tekst maken voor cache pagina

- DAN de cache neer leggen

- zelfde dag indienen bij geocaching.com

Geplaatst (bewerkt)

Dan kun je nat gaan, want er is een reviewer die bij nacht en ontij de caches reviewed.

Als jij dus die cache na twaalven in dient dan loop je kans dat de eerste zoeker je cache nog even wil meenemen voordat hij de volgende morgen naar het werk gaat, terwijl jij denkt de cache in de loop van de dag te plaatsen! ;)

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst

Dan kun je nat gaan, want er is een reviewer die bij nacht en ontij de caches reviewed.

Als jij dus die cache na twaalven in dient dan loop je kans dat de eerste zoeker je cache nog even wil meenemen voordat hij de volgende morgen naar het werk gaat, terwijl jij denkt de cache in de loop van de dag te plaatsen! ;)

En dat is ons al enkele malen gebeurt met deze. Hier enkele malen voor teruggeweest (3 maal) totdat hij door de plaatser ook daadwerkelijk weggelegd werd. Achteraf wel leuk en om te lachen maar op het moment zelf.....

lteunis

Geplaatst

Als jij dus die cache na twaalven in dient dan loop je kans dat de eerste zoeker je cache nog even wil meenemen voordat hij de volgende morgen naar het werk gaat, terwijl jij denkt de cache in de loop van de dag te plaatsen! :yes:

En dat is ons al enkele malen gebeurt met deze. Hier enkele malen voor teruggeweest (3 maal) totdat hij door de plaatser ook daadwerkelijk weggelegd werd. Achteraf wel leuk en om te lachen maar op het moment zelf.....

lteunis

Jullie hebben volgens mij iets verkeerd gelezen. De volgorde is toch echt

- Cache neer leggen

DAARNA!!

- Indienen bij geocaching.com

Wel dezelfde dag, maar als ie al ligt. Het probleem waar jullie het over hebben bestaat dan niet. Ik was wel een keer vergeten om een TB op de foto te zetten en moest in paniek vroeg in de ochtend naar de cache toen ik zag dat die in de nacht al actief was geworden. Gelukkig was ik de eerste vinder nog voor (die was ergens halverwege de tocht).

Geplaatst

Nope, dit klopt niet.

Als de cache niet actief is gezet, verschijnt hij niet op de reviewerslijst, dat klopt.

Maar dan kan er ook geen cacher komen om hem te gaan zoeken.

Zolang de cache niet geactiveerd is, is hij alleen maar zichtbaar voor de plaatser.

Na activeren komt de cache in de reviewerslijst.

Dan is de cache alleen maar zichtbaar voor de plaatser en de reviewer.

Na de review, wordt de cache door de reviewer zichtbaar gemaakt, en vanaf dat moment is hij "on line".

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...