Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Even het vervolg, hoe is het met de schade, door mijzelf veroorzaakt bij Waardeloos, afgelopen?

Vanmiddag naar de sloop geweest, daar een ruitje uit een zelfde Mondeo gedemonteerd en thuisgekomen het ruitje in mijn eigen auto gezet. Al met al inclusief heen en weer rijden anderhalf uur bezig mee geweest. Kosten: € 15,00... plus nog ongeveer € 1,20 aan LPG...

Toppertje :D Goed gedaan Edwin :D

• 1 month later...
Geplaatst
Wat kan er gebeuren op cache tochten

Met je auto een plekje oprijden waar je denkt te kunnen parkeren

en tot de ontdekking komen bij terugkomst dat je auto tot aan de bodemplaat

in de blubber staat ( Cache Dubbelzinnig)

Denken dat je een kortere route weet , en met de volgende stap die je doet

tot je middel in de prut staat. ( Cache Wie durft)

Wat denk je van al die handige boomstronken die over de blubberslootjes liggen en terwijl je midden op staat besluiten om je gewicht niet te houden?

De afstand van Wie durft is niet groot maar je doet er lang over, zeker met een hond die het na 100 m. vertikt om één poot verder te zetten. Zij heeft een hekel aan brandnetels en nattigheid; geen goede cache-hond.

Waarom loopt die hond nou weer zo langzaam, blijkt dat hij weer eens door een doornstruik is gelopen , pootjes vol met doorns.

Ach zo lusten we er nog wel een aantal

Maar het blijft leuk dat GeoCachen

Geplaatst (bewerkt)

Twee weken terug met de flinke sneeuwval ben ik naar de Biesbosch geweest, lekker kesjen. Na de wandeling waren me sokken drijf nat. Ik lekker mijn sokjes uitgedaan en flink de verwarming van de auto aangezet. :thumbup:

Trek ik de deur dicht, met me grote teen nog in de opening. Dat deed even pijn kan ik je vertellen :)

Week lang nog een blauwe teen gehad... en me vriendin die mee was lach in een scheur om me stomme actie.

bewerkt door Geo-Ewoud
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Eergisteren toch wel een groot ongelukje... Mijn GPS viel uit mijn zak het water in! Het hele verhaal (log):

#638 @ 16.30

Vandaag richting Rotterdam gefietst om te gaan cachen. Onder de Brienenoordbrug in de auto gestapt bij Patje en N0kk0 en mijn fiets neergezet. We hebben in totaal 10 caches gevonden.

Dit was de negende voor vandaag. Dit wordt denk ik een lange (en niet zo'n leuke) log... We hadden de auto aan de overkant geparkeerd, en over het viaduct naar de cache gelopen. Na wat voelen onder dat witte ding vonden we niets. Ik klom dus op het hekje om erboven te kijken, en terwijl ik naar boven klom viel mijn Oregon uit mijn jaszak het water in... Ze zeggen dat zo'n ding waterdicht is en af en toe spoel ik hem dan ook af onder de kraan (komt heel wat zand tussen) maar of dat ding dit volhield... Na wat prikken met de paraplu wisten we hoe diep het was, ongeveer 1 meter. Dat viel nog mee. Eerst de cache gelogd (had ik maar beter daaronder gevoeld) en toen naar de Kwantum gelopen. Nergens hadden ze een visnet. Toen aangebeld bij de woonboot aan de overkant en die hadden een prima visnet. Na heel wat vissen haalde Patje de GPS weer boven water. Er stond alleen het Garmin-logo op het scherm. Weer naar de overkant gelopen om het net terug te brengen, en in de auto gestapt om terug naar de Brienenoordbrug te rijden. Vlak voor we de A16 op gingen kreeg ik hem weer tot leven door de batterij eruit te halen en er weer in te doen. De aan/uit-knop reageerde nergens op maar de GPS ging aan als ik de batterijen erin deed. Eerst het touchscreen gekalibreerd maar die was bijna onbruikbaar. Later deed ie het opeens weer, maar de aan/uit-knop deed niks. Vanaf de Brienenoordbrug naar huis gefietst met de GPS in de houder, en na 500 meter begon het touchscreen weer raar te doen... Ik kon amper bij de goede plek op de kaart komen (de plek waar ik reed) dus kon ik ook geen route zien. Het is me nog gelukt om de cache 'Rondje Krimpen 2' op te zoeken maar daarna waren de batterijen op en deed ik de GPS in mijn jaszak, waarna ik naar huis fietste. Thuis de GPS onder de warme kraan gehouden en alles eens goed bekeken. Van de binnenkant was er niets nat geworden, het batterijvak was helemaal droog. Ik denk dat ie zo van de kaart was doordat het touchscreen de hele tijd ingedrukt werd. De batterijen in de lader gedaan zodat ze maar weer gingen opladen. De volgende dag was er weinig veranderd, hij startte alleen op bij het verwisselen van de batterijen. Daarna deed het touchscreen het wel weer normaal. In de middag wou ik nog een cache doen, en dus voor de zekerheid ook maar de oude GPS meegenomen. Toen ik op de parkeerplaats stond drukte ik de Oregon aan met de aan/uit-knop (dat is gewoonte, dat doe je zelfs als hij het niet doet ) En toen ging ie gewoon aan, alsof de aan/uit-knop het weer deed! En inderdaad, alles werkte weer als normaal.

Voortaan zal ik de GPS toch altijd maar met een keycord om mijn nek hangen, tot nu toe alleen gedaan als ik ging kanoën! Bedankt voor deze cache!

Geplaatst
Eergisteren toch wel een groot ongelukje... Mijn GPS viel uit mijn zak het water in! Het hele verhaal (log):

Dat zo'n Garmin wat water kan hebben wist Patje al, dat had ik al getest : http://et10.org/gallery/v/gc/patje/line/DSC04934.JPG.html De GPS in de boot is net door mij uit het water gehaald. Wel een beetje zwak van PAtje dat hij niet net zoals ik toen het water in is gesprongen.

Tc

Geplaatst
Voortaan zal ik de GPS toch altijd maar met een keycord om mijn nek hangen, tot nu toe alleen gedaan als ik ging kanoën! Bedankt voor deze cache!

Of je hangt er een paar drijvende sleutelhangers aan. heb je i.i.g. geen visnet nodig.

SLEUTEL%20HANGERS%20DRIJVEND.JPG

keuze genoeg ;) .

Geplaatst

Of je hangt er een paar drijvende sleutelhangers aan. heb je i.i.g. geen visnet nodig.

keuze genoeg ;) .

Weet niet of die een Oregon boven water houden, die is toch ongeveer een kilo denk ik!

Geplaatst

keuze genoeg :) .

Weet niet of die een Oregon boven water houden, die is toch ongeveer een kilo denk ik!

Er staat toch nergens dat je er maar 1 mag gebruiken of hoe groot die mag zijn. ;)

Geplaatst

keuze genoeg ;) .

gewicht 193 gram .. : )

Geplaatst

keuze genoeg ;) .

Test het in de wasbak zou ik zeggen! ;)

Of desnoods ga je met je gps in bad :)

Geplaatst

keuze genoeg :thumbdown: .

Bij gebruik van deze adviceer ik altijd het drijf vermogen te controleren... Het ergste is nl dat zo'n drijver de gps half laat drijven. Dus onder het water oppervlakte en niet zicht baar van boven. ... Waar door de gps door stromingen in het water wegdrijft en niet meer terug is te vinden.

Bij voldoende drijvermogen ... spreekt voor zich, blijft de gps zicht baar.

Bij geen drijver zinkt de gps en weet je waar je mag duiken. (nu maar hopen dat het niet diep is)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...