Spring naar bijdragen

top 10 nachtcaches


hrng

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik volg dit draadje met veel belangstelling. Ik heb nog nooit een nachtcache gedaan (met name omdat ik niemand kan vinden die een keer mee wil; schijtluizen!), maar er staan er verscheidene gebookmarkt. En ik loop ook al een hele tijd rond met het plan om zelf een nachtcache uit te zetten. Heb hier een tijdje terug zelfs al een zakje Fire Tacks voor uit de US laten komen (zie www.firetacks.com). Bij gebrek aan een goede locatie voor een nachtcache liggen deze reflectortjes nog steeds werkeloos in de kast.

 

In Duitsland zijn veel nachtcaches. De Duitsers hebben zelfs een speciale nachtcache-site. Deze is te vinden op www.nightcaching.org.

 

Das Geisterdorf (Maginot 3) - GCG8RT heb ik vorig jaar gedaan. Ik zou deze uit het lijstje schrappen. Hoewel waarschijnlijk een stuk spannender in de nacht, is duisternis geen vereiste om deze cache te vinden. Deze cache is ook niet opgezet als nachtcache. Ik heb 'm zoals vele anderen die deze cache bezocht hebben gewoon bij daglicht gedaan (wat al scarry genoeg was voor mij :D) Ik vind dat een cache alleen een nachtcache is als deze alleen in duisternis gezocht kan worden.

 

Happy caching,

 

JC

bewerkt door johny cache
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

een cache met maar liefst 57 watches het hoogste wat ik ooit gezien heb.

Ik ken er eentje die net van 61 watches naar 60 is teruggelopen ;)

 

Allereerst moet ik bekennen dat we geen slaap (logeer) ruimte hebben maar wel koffie, desnoods op ieder moment van de dag, vers gezet. Ook borrels zijn aanwezig als hartversterking. Dus na het loggen van het Oog......

Naja, pitten kunnen we ook in de auto (?) of op de bank of in het bed van de de gastheer enzo ;)

 

Woont Winnie de Pooh niet in het Honderd Bunder Bos???? :D

Kun je hem als eigenaar eens vragen voor een cache.

tja, 100 bunder is wat groot voor een nachtcache, maar de ene bunder waar Henk het over had is veel te weinig. 100x100 is niet erg veel toch?

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

100x100 nier erg groot? Met een EPE van 50 zoek je je een slag in de rondte :D

 

Maar in een gebied van 100x100 kun je best nog een aardige cache uitzetten waarbij je toch redelijk veel moet lopen. En als het dan ook nog een dichtbegroeid sparrenbos is kun je ook nog flink zoeken.

Met 100x100 meter valt best wat leuks te doen. De kunst is alleen hoe. Bij een nachtcache is bijvoorbeeld maar een zijde van een boom zichtbaar dus blijven er nog drie zijdes over om een andere maal te benaderen. Je kan reflectie materiaal zodanig plaatsen dat het maar een openingshoek heeft van een paar graden. Je moet hem dan dus heel precies benaderen om hem te kunnen zien.

Creatieviteit daar gaat het om.

 

Het bosperseel van het Oog is ook niet groot maar in het donker lijkt het oneindig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Duitsland zijn veel nachtcaches. De Duitsers hebben zelfs een speciale nachtcache-site. Deze is te vinden op www.nightcaching.org.

 

Das Geisterdorf (Maginot 3) - GCG8RT heb ik vorig jaar gedaan. Ik zou deze uit het lijstje schrappen. Hoewel waarschijnlijk een stuk spannender in de nacht, is duisternis geen vereiste om deze cache te vinden. Deze cache is ook niet opgezet als nachtcache. Ik heb 'm zoals vele anderen die deze cache bezocht hebben gewoon bij daglicht gedaan (wat al scarry genoeg was voor mij  :D)  Ik vind dat een cache alleen een nachtcache is als deze alleen in duisternis gezocht kan worden.

 

Verwerkt in de start log. Hij staat gelijk onderaan de lijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

100x100 nier erg groot? Met een EPE van 50 zoek je je een slag in de rondte :D

Maar in een gebied van 100x100 kun je best nog een aardige cache uitzetten .

Ik heb nog wat ideen voor een cache tussen het Noord-Willemskanaal en de A28.

Het plekje is simpel te benaderen, maar dan ben je er nog 10 meter boven.

Om op het zelfde niveau te komen moet je via een andere weg en dan nog ruim 1 km lopen of een kanaal overzwemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geoBONE
Misschien willen jullie helpen er 1 samen te stellen.

 

8. (2.5/2.5) nachtaktiv 1 stem, 7 watches

Hi,

 

just a quick note to let you know that I added a complete dutch cachedescription to my nachtaktiv-nightcache today. Psychochicken made the translation :D

 

I hope you like it.

 

Best greetings, Thomas aka geobone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

100x100 nier erg groot? Met een EPE van 50 zoek je je een slag in de rondte ;)

Hehe met een EPE van 50 ben je sowieso aangewezen op je geluk. ;)

 

Maar in een gebied van 100x100 kun je best nog een aardige cache uitzetten waarbij je toch redelijk veel moet lopen. En als het dan ook nog een dichtbegroeid sparrenbos is kun je ook nog flink zoeken.

Met 100x100 meter valt best wat leuks te doen. De kunst is alleen hoe. Bij een nachtcache is bijvoorbeeld maar een zijde van een boom zichtbaar dus blijven er nog drie zijdes over om een andere maal te benaderen. Je kan reflectie materiaal zodanig plaatsen dat het maar een openingshoek heeft van een paar graden. Je moet hem dan dus heel precies benaderen om hem te kunnen zien.

Creatieviteit daar gaat het om.

Zeker weten kun je met een bos van 100x100 veel doen en kan het best wel groot zijn. Als je iedere meter benut ben je wel 10.000 verder ;)

 

Het bosperseel van het Oog is ook niet groot maar in het donker lijkt het oneindig.

Dat hebben er meer hoor, dat ze zich snachts in een donker bos niet prettig voelen. je bent als het ware blind. Je ziet niets en hoort des te meer. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die Duitse site even bekeken en de informatie over refelecterend materiaal is erg leuk.

 

Hieronder een uitsnede:

 

refl_led.jpg

LED Blinklicht

Kleine blinkende rote LEDs sind am Tag fast nicht auszumachen, aber in der Nacht sehr deutlich zu sehen. Mit einer einem Batteriesatz

halten sie auch Jahre, so daß man kein Kraftwerk in den Wald schleppen muss, um sie zu installieren. Natürlich kann man

hier auch IR-Dioden verwenden, die sich nur mit einem Nachtsichtgerät oder einer Kamera im Nightshotmodus aufspüren lassen.

Vorteile: Mit etwas Phantasie lassen sich LEDs überall verstecken, so dass sie unmoglich am Tag gefunden werden

konnen. Man kann sie ausserdem ohne Taschenlampe und das damit verbundene Aufsehen suchen.

Nachteile: Da es sich hier um Elektronik handelt kann diese den Kampf mit den Elementen verlieren. Man muss sich also

vorher Gedanken machen wie man das Ding wetterfest bekommt.

 

refl_react.jpg

LED Reaktivlicht

Im Gegensatz zu den Blink-LEDs geben diese Stationen nur ein Licht ab, wenn sie vorher angeleuchtet wurden. Die Schaltung

ist dabei so aufgebaut, dass sie am Tag nicht wild das blinken anfängt. Einen Schaltplan

gibt es hier.

Vorteile: Natürlich macht es einfach Spass solche besonderen Stationen zu suchen und ein paar erfreute

Logbucheinträge hat man damit fast schon sicher im Logbuch stehen.

Nachteile: Auch hier muss die Elektronik wieder wetterfest gemacht und versteckt werden.

bewerkt door hrng
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nederlandse cachevrienden!

 

Ik heb zelf al een heel aantal nachtcaches gedaan (één in Nederland en een heel aantal in Duitsland (omdat ik daar woon en er hier toch aardig wat te vinden zijn))

 

Ik denk, dat de reden dat er in Duitsland zoveel meer Nachtcaches zijn is, dat je hier 's-nachts gewoon in de bossen mag rondlopen (wel oppassen voor jagers en andere wilde zwijnen :thumbup: ) en dat in Nederland meestal na zonsondergang verboden is.

 

Nachtcaches zijn op dit moment echt een rage in Duitsland, maar ik denk, dat er tot de herfst niet meer veel bijkomen (ik heb er zelf nog twee in de planning voor September).

 

Hier volgt een lijstje met een aantal vanuit Nederland goed bereikbare nachtcaches (in willekeurige volgorde):

 

Natula's Cache

Nachtcache midden door de stad (nachtcaches liggen dus niet altijd in een bos), afwisselende opgaven

ca. 15 min. vanaf Venlo

 

Norfer Nights

Deels door bos/deels door de stad (vrij lang)

ca. 30 min. vanaf Venlo

 

Spass im Gras @ night

aardige cache door een park aan de Rijn

ca. 30 min. vanaf Venlo

 

nachtaktiv (D/NL)

zeer mooi uitgevoerde cache door een bos

ca. 20 min vanaf Nijmegen

 

Theyeti 2: Asenrayer-nacht

aardige cache door een Nederlands bos

in de buurt van Roermond

 

ELEKTROLUX

zeer korte Cache met aan het einde een technisch snufje: een reaktief licht (schijnt terug als het verlicht wordt)

ca. 25 min vanaf Venlo

 

SuMa IV/V: Indiana Search und die Nacht am Rumbach

aardige cache door bos en veld

ca. 25 min vanaf Venlo

 

Grabensprung@Night

aardige nachtcache door een bos

ca. 15 min vanaf Venlo

 

Elf Gräber @ Night

zeer mooi uitgevoerde cache door een bos

ca. 45 Minuten vanaf Venlo

 

Night In The Park

korte nachtcache voor sterke zaklampen

ca. 40 min. vanaf Venlo

 

Die verlorenen Seelen

goed uitgevoerde nachtcache met een luguber einde

ca. 50 minuten vanaf Venlo

 

Wie er problemen heeft met de Duitse beschrijvingen, moet het me maar even laten weten!

 

Groetjes,

 

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas geleden kattenogen/waterwerk gedaan.  :thumbup:

Een nachtcache met een hoog gehalte aan bijzondere situaties.

Hij beviel bijzonder en dat proefte naar meer.

Ik zou er nog wel zo een willen doen maar waar te beginnen.

Er is/was nog geen top 10 nachtcaches ofzo.

 

Misschien willen jullie helpen er 1 samen te stellen.

 

Kattenogen is inderdaad erg leuk, erg verzorgd inclusief een "uitdagend element".

 

Voor de mensen die het avondcachen een keer willen proberen maar niet helemaal zeker van hun zaak zijn is het misschien leuk om tijdens een van de "events" aan een avond/nacht cache mee te doen.

 

Dat zijn tevens namen die ik op het lijstje mis.

Dus bij deze mijn nominaties:

 

GME heeft een avondcache die goed in ere gehouden wordt.

En het Halloween Event is echt een aanrader !

 

st1snpr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...