Spring naar bijdragen

top 10 nachtcaches


hrng

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De top 10 is weer bijgewerkt, momenteel een gedeelde 1e/2e plaats.

Voor mij betekent die gedeelde eerste plaats binnenkort een trip naar Zwolle.

Langzaam wordt duidelijk dat nachtcachers hun dorado vinden in het zuid-oosten van Nederland zoniet over de Duitse grens.

Zijn er dan geen nachtcaches in de gevarendriehoek? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen last van groene bordjes: verboden toegang na zonsondergang? ;)

Daarom zullen waarschijnlijk deze caches ook wel populairder zijn in Duitsland.

Volgens mij kan een nachtcache in Nederland alleen in de bebouwde kom :cry:

Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, maar volgens mij geldt voor alle bossen in Nederland dat het verboden is zich daar te bevinden na zonsondergang ....

 

Om dan een nachtcache in Nederland in een bos uit te kunnen zetten moet je dus een bos hebben waar je na zonsondergang maag vertoeven en deze moet dan ook nog in de buurt zijn van waar je woont, ivm onderhoud.

 

Ik heb er ook al over gedacht, maar kan in heel Drenthe geen bos vinden waar ik na zonsondergang mag komen. Dat staat op dezelfde groene bordjes als waar jij het over hebt. En een nachtcache midden in een dorp of stad lijkt me geen lang leven hebben.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een korte reacrtie vanuit Rasthof Hunxe. :crybaby:

 

Bij navraag bij de gemeente Zwolle kon men niet met zekerheid vaststellen of hun de eigenaar waren van het bos(je) :D wel konden zze vertellen dat het geen

prive gebied was.

Er staat echter geen enkel groen bordje dus mag je er gewoon in.

Het ontbreekt echter wel een beetje aan parkeerruimte of beter die is er gewoon niet. Dus martelen op een smal weggetje in het donker.

 

Misschien makkelijker om aan te komen bij daglicht, cachen in het donker en dan weer wachten tot het licht is om te keren. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een korte reacrtie vanuit Rasthof Hunxe. :cry:

 

Bij navraag bij de gemeente Zwolle kon men niet met zekerheid vaststellen of hun de eigenaar waren van het bos(je) :blink: wel konden zze vertellen dat het geen

prive gebied was.

Ja gek is dat huh? De gemeente kan je niet vertellen van wie een stik grond of bosjes is. Niet dat ze niet willen, nee, ze kunnen het niet.

 

Er staat echter geen enkel groen bordje dus mag je er gewoon in.

Dan is het toch goed?

Het ontbreekt echter wel een beetje aan parkeerruimte of beter die is er gewoon niet. Dus martelen op een smal weggetje in het donker.

 

Misschien makkelijker om aan te komen bij daglicht, cachen in het donker en dan weer wachten tot het licht is om te keren. :P

Hmmm, geen parkeerruimte maar wel ruimte om een tent op te slaan? :D

Misschien een tip. Je parkeert bij de Rode Lantaarn, gaat daar koffiedrinken en daarna in het donker de cache lopen en daarna nog een neutje halen bij De Rode Lantaarn en dan of naar huis of blijven pitten..... Lijkt je dat wat Ger@ld? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, geen parkeerruimte maar wel ruimte om een tent op te slaan?  :D

Misschien een tip. Je parkeert bij de Rode Lantaarn, gaat daar koffiedrinken en daarna in het donker de cache lopen en daarna nog een neutje halen bij De Rode Lantaarn en dan of naar huis of blijven pitten..... Lijkt je dat wat Ger@ld?  :crybaby:

 

Dat wordt een flinke wandeling :cry: .

 

Misschien kun je het vervoermiddel van Barny gebruiken :blink: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ook al over gedacht, maar kan in heel Drenthe geen bos vinden waar ik na zonsondergang mag komen.

Ik ken er verschillende. :blink:

Bij de nieuwe vijver in Assen mag je 's nachts ook wel komen.

Ik heb daar niet zoveel zin in, want er schijnen enge mannen rond te lopen. :D

Iets bij jou in de buurt:

Bij dat bosje waar de bende van vier hun eerste cache heeft verborgen staat ook geen bordje. :crybaby:

 

--

The moving night cache:

Naakt door de nacht rennen met een reflector in de kont

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ook al over gedacht, maar kan in heel Drenthe geen bos vinden waar ik na zonsondergang mag komen.

Ik ken er verschillende. :cry:

Iets bij jou in de buurt:

Bij dat bosje waar de bende van vier hun eerste cache heeft verborgen staat ook geen bordje. :crybaby:

Ik bedoel een echt bos :P Ik ga geen cache op een cache plaatsen :blink:

Natuurlijk hangt daar niet zo'n bordje. Het is eigenlijk een privébossie. De rentmester gaat daarover. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, geen parkeerruimte maar wel ruimte om een tent op te slaan?  :D

Misschien een tip. Je parkeert bij de Rode Lantaarn, gaat daar koffiedrinken en daarna in het donker de cache lopen en daarna nog een neutje halen bij De Rode Lantaarn en dan of naar huis of blijven pitten..... Lijkt je dat wat Ger@ld?  :crybaby:

 

Dat wordt een flinke wandeling :cry: .

 

Misschien kun je het vervoermiddel van Barny gebruiken :blink: .

Hmm, dat maakt ook niets uit als je toch bij G, T & M kunt blijven slapen :P , toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ook al over gedacht, maar kan in heel Drenthe geen bos vinden waar ik na zonsondergang mag komen.

Ik ken er verschillende. :cry:

Iets bij jou in de buurt:

Bij dat bosje waar de bende van vier hun eerste cache heeft verborgen staat ook geen bordje. :crybaby:

Ik bedoel een echt bos :P Ik ga geen cache op een cache plaatsen :blink:

Natuurlijk hangt daar niet zo'n bordje. Het is eigenlijk een privébossie. De rentmester gaat daarover. :D

Tsja, wat wil je dan?

Wat noem je een echt bos?

Een bos van 100 bunder?

Mijn opa was toendertijd boer met 6 bunder en kon er van bestaan.

Nu moet een boer een 80 bunder hebben geloof ik en nog klagen ze!

Ik denk dat je met een stukje bos van 1 bunder al genoeg hebt!

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een hele goede suggestie een die gelijk hoog in de top tien binnenkomt. Aangezien ik een ranking heb bedacht op:

1. aantal stemmen

2. aantal watches

 

En dan is deze met 13 watches goed voor de 4e plaats. En ik moet zeggen ik ken dat gevoel. Midden in de nacht in een "leeg" bos vlak nadat je die film bekeken hebt.

 

Met stip op 3 een cache met maar liefst 57 watches het hoogste wat ik ooit gezien heb.

 

Wat betreft het fenomeen nachtcaches in bossen waar ongemengd bezoek gebruikelijk is. Wil ik ook afraden (c.q. aanraden afhankelijk van wat je leuk vindt) om die mooi cache van de boswachter van het Kralingse bos na 6 uur te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst moet ik bekennen dat we geen slaap (logeer) ruimte hebben maar wel koffie, desnoods op ieder moment van de dag, vers gezet. Ook borrels zijn aanwezig als hartversterking. Dus na het loggen van het Oog......

 

Tsja, wat wil je dan?

Wat noem je een echt bos?

Een bos van 100 bunder?

 

Woont Winnie de Pooh niet in het Honderd Bunder Bos???? :D

Kun je hem als eigenaar eens vragen voor een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...