Spring naar bijdragen

Pocket Queries


blazez

Aanbevolen berichten

Nog weer even een iets andere vraag m.b.t. de pocet queries.

 

Ik laad ongeveer elke week alle caches via pocket queries in GSAK in. Daarmee dacht ik altijd de meest actuele stand van zaken te hebben.

Nu kom ik er deze week achter dat dat niet zo is. B.v. de webcamcache Bushokje (GCN60D) is al sinds begin 2007 uit de lucht, maar in mijn GSAK staat ie nog steeds op actief.

En zo heb ik er nog een aantal. Nader onderzoek leverde op dat ik zag dat er verscheidene caches niet meer geupdate worden.

Voor alle duidelijkheid: de door mij gemaakte queries hebben geen fouten in de gebruikte periode's. Alles zit erin.

 

Hoe kan dit, en hoe zorg ik ervoor dat b.v. ook zo'n Bushokje op niet meer actief/inactief gemaakt komt te staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nog weer even een iets andere vraag m.b.t. de pocet queries.

 

Ik laad ongeveer elke week alle caches via pocket queries in GSAK in. Daarmee dacht ik altijd de meest actuele stand van zaken te hebben.

Nu kom ik er deze week achter dat dat niet zo is. B.v. de webcamcache Bushokje (GCN60D) is al sinds begin 2007 uit de lucht, maar in mijn GSAK staat ie nog steeds op actief.

En zo heb ik er nog een aantal. Nader onderzoek leverde op dat ik zag dat er verscheidene caches niet meer geupdate worden.

Voor alle duidelijkheid: de door mij gemaakte queries hebben geen fouten in de gebruikte periode's. Alles zit erin.

 

Hoe kan dit, en hoe zorg ik ervoor dat b.v. ook zo'n Bushokje op niet meer actief/inactief gemaakt komt te staan?

 

Wat er gebeurd is dat de PQ's die jij regelmatig binnenhaalt alleen de nog actieve caches (al dan niet tijdelijk gedisabled) bevatten. Caches die worden/zijn gearchiveerd zitten niet meet in een PQ.

Wat je zou kunnen doen is even op het GSAK forum kijken, daar is een makro beschikbaar die nagaat of een cache al een tijdje niet meer in je PQ's voorkomt . De caches die aan dat criterium voldoen zouden wel eens verdwenen (gearchiveerd) kunnen zijn. Met behulp van deze makro kun je je eigen gsak database weer actualiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je de pocket queries volledig up to date hebben, dan moet je het oude bestand laten overschrijven. Dan zal je aantal founds niet meer kloppen omdat de gearchiveerde caches weg zijn en blijven. maar who cares/ Je weet zelf wel hoeveel je gevonden hebt.

En anders zorg je dat je de oude database steeds gaat up daten en dus toevoegen en een nieuwe database steeds alles gaat overschrijven.

 

Overschrijven is dus volledig up to date zijn. Tenminste, net zo up to dat als de data van de PQ's natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Weet iemand ook of het mogelijk is pocketqueries handmatig te initieren?

 

Ik wil graag op een moment dmv een klik de pocketquery laten versturen.

 

'Preview' doet niet wat ik wil. Het verzamelt wel de output van een pocketquery maar de gevonden waypoints kan ik dan niet allemaal tegelijk downloaden (als ik dan 'select all' klik pakt ie alleen alle waypoints van die pagina en dus niet alle output van de query).

 

Wie weet hoe ik handmatig een pocketquery initieer en de mail kan ontvangen?

 

 

Bvd

Speurvuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik en PQ wil forceren (dus een die normaal op dinsdag draait wil ik op vandaag ontvangen) dan doe ik het volgende.

- Maak een copy van de dinsdag query

- Zet de dag op vandaag

- Save

Omdat de PQ nog nooit gedraaid heeft, komt hij snel (normaal binnen een paar minuten) aan de beurt

 

Dit kun je natuurlijk ook doen met een compleet nieuwe PQ.

 

Je blijft natuurlijk wel vastzitten aan het maximum van 5 PQs per dag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik en PQ wil forceren (dus een die normaal op dinsdag draait wil ik op vandaag ontvangen) dan doe ik het volgende.

- Maak een copy van de dinsdag query

- Zet de dag op vandaag

- Save

Omdat de PQ nog nooit gedraaid heeft, komt hij snel (normaal binnen een paar minuten) aan de beurt

 

Dit kun je natuurlijk ook doen met een compleet nieuwe PQ.

 

Je blijft natuurlijk wel vastzitten aan het maximum van 5 PQs per dag....

 

Dat werkt inderdaad, bedankt voor de tip

 

Toch is het wel omslachtig zo, was mooier geweest als het met 1 druk op de knop kon.

Meestal wil je juist een gpx file vlak voordat je op pad gaat.

 

 

Dan heb ik nog een vraag (ik ben nog niet zo lang premium member):

 

Je krijgt 2 gpx files:

 

- eentje met de cache coordinaten

- eentje met de waypoints en parkeerlocaties.

 

 

Wat ik eigenlijk wil is een GPX file met alleen de cache coordinaten en de parkeercoordinaten (indien van toepassing).

 

Nu edit ik de xml files met de hand met 'vi' maar is er ook een mogelijkheid om dat automagisch zo te ontvangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je blijft natuurlijk wel vastzitten aan het maximum van 5 PQs per dag....

Ook als je telkens een nieuwe aanmaakt en na binnenkomst automatisch laat deleten ?

helaas ja, want hij wordt pas na 24 uur gedelete

 

Kun je dat niet regelen via GSAK?

Ik gebruik geen windhoos op mijn machines en heb dus ook geen gsak

 

Maar toch vind ik de combinatie parkeerplek + cachecoordinaten wel zo logisch ......

Wine geen optie?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...