Spring naar bijdragen

Afschermen cache pagina


chokotoff

Aanbevolen berichten

Voor een nieuwe cache is het van belang dat de pagina die ik aan meld afgeschermd word. Hiermee had ik het plan om d.m.v. een script de functie van de rechter muisknop af te vangen zodat er geen links of bestanden cq. Plaatjes gedoawnload kunnen worden.

 

Op een bestaande cache pagina van mij heb ik het uitgeprobeerd, echter het lukt niet om deze functie uit te zetten. :blush:

 

<script language="JavaScript"><!--

//-

function click() { if (event.button==2) alert(Jammer, maar je mag de rechter muisknop hier niet gebruiken!\n'); }

document.onmousedown = click // -

// --></script>

 

 

Is er misschien iemand die weet hoe ik dit kan afschermen????

 

Groetjes,

Ab “Chokotoff”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op een bestaande cache pagina van mij heb ik het uitgeprobeerd, echter het lukt niet om deze functie uit te zetten. :blush:

Ik meen me te herinneren dat je op je cache pagina geen JavaScript kunt gebruiken. Dat is uitgezet.

 

Overigens zijn er zat methodes om wel bij de source te komen. FireFox heeft daar hele handige zaken voor. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan altijd bij de source. Die wordt namelijk op je pc gedownload voordat je de pagina kan bekijken. Als je wil dat iets niet zichtbaar is, moet je het niet in je source plaatsen. Dat geldt niet alleen bij geocaching, maar in alle gevallen met websites.

 

En gc heeft idd javascript uitgeschakeld voor gebruik door users.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb intussen een goed werkend alternatief gevonden die de broncode (html document) coderen. Hiermee is ook niet te achterhalen wat de originele broncode is. ;)

 

Na uitvoerig testen is dit volgens mij, voor het doel waarvoor ik het wil gebruiken, de beste oplossing.

 

Bedankt voor de info,

Ab "Chokotoff"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf het een wazige post vinden. Bedenkelijk misschien. Je wil iets afschermen "voor de rechter". Dit riekt naar iets illegaals.

Enfin, het is aan de approver van geocaching.com.

 

Dat gevoel had ik eerst ook. De topic-titel kwam over als een "i'm a Newbie-Wannabe-hacker" vraagje. Maar volgens mij wil hij alleen maar dat z'n plaatjes niet "gepikt" worden. Rechtermuisklik afsluiten is echter zo kinderachtig en zo makkelijk te omzeilen, dat als je ze toch wil hebben, dat heus wel gebeurd.

In IE is het klik-java-uit, klik-weg plaatjes, en in Firefox wordt het allemaal nog simpeler.

Wil je zeker weten dat men niet zomaar je plaatjes hergebruikt, signeer ze dan netjes zowel op het uiterlijk, als op het innerlijk van de plaatjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf het een wazige post vinden. Bedenkelijk misschien. Je wil iets afschermen "voor de rechter". Dit riekt naar iets illegaals.

Enfin, het is aan de approver van geocaching.com.

 

Dat gevoel had ik eerst ook. De topic-titel kwam over als een "i'm a Newbie-Wannabe-hacker" vraagje. Maar volgens mij wil hij alleen maar dat z'n plaatjes niet "gepikt" worden. Rechtermuisklik afsluiten is echter zo kinderachtig en zo makkelijk te omzeilen, dat als je ze toch wil hebben, dat heus wel gebeurd.

In IE is het klik-java-uit, klik-weg plaatjes, en in Firefox wordt het allemaal nog simpeler.

Wil je zeker weten dat men niet zomaar je plaatjes hergebruikt, signeer ze dan netjes zowel op het uiterlijk, als op het innerlijk van de plaatjes.

Als iemand de plaatjes wil hebben dan gebruikt ie toch een screencapturer, dus dat zou niet echt veel helpen dit via java te beveiligen.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan wil je de cachepagina afschermen "voor de rechterMUISKNOP". Aha, de tekst was natuurlijk te lang voor de topictitel. Ik was al confuus ;)

 

Waarom wil je geheime cache-code opnemen in je cache-pagina? Als iets "geheim" is, is het internet wel de slechtste plaats om het op te bergen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je gewoon tekst verbergen op het beeldscherm dan is een simpele truc voldoende.

Letters met dezelfde kleur als de achtergrond.

Maar een tekst op een webpage beschermen tegen lezing door onbevoegden, lukt echt niet.

Of je moet de tekst zelf cryptograferen met een sleutel. Maar waar laat je de sleutel dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik kan het niet afschermen maat wel heel goed topictitels veranderen :(

 

Bij deze dus aangepast. Hoop nu dat alle rechter en linker spraakverwarringen buiten de deur blijven. Ik hoop niet dat ik iemands rechten heb geschonden en anders zien we elkaar wel bij de rechter ;)

 

Met andere woorden:

 

Topic titel aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...