Spring naar bijdragen

Hoeveel caches zijn er in Nederland?


Wilxlii Carrotte

Aanbevolen berichten

Feit is wel dat sommige events uit het verleden niet in de Querys voorkomen.

Deze heb ik handmatig toegevoegd door naar desbetreffende pagina te gaan en de GPX daarvan neer te laden.

Niet dat je er wat aan hebt. Het event is toch al afgelopen maar je houdt het wel compleet. Dit was oa. HHE 2003 event.

 

Dan maak je, zolang het mogelijk is, een 5e query met alleen maar de door jou gevonden caches, events enz enz.

Dan ben je klaar.

 

EDIT: Klopt dus niet.

Je moet alle gevonden caches handmatig langslopen en handmatig alle gearrchiveerde caches per stuk downloaden. Scheelt mij 20 found its.....

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook hiervoor dank.  :thumbup: 

Ik heb ze nu allemaal.

Alleen heb ik ineens veel minder founds...  :P

 

Heeft misschien iets te maken met de reply van De Roode Lantaarn. Ik denk als je een query aanmaakt met alleen de door jou gevonden caches, je klaar bent ;)

 

Was een armzalige poging tot humor, Kruimel, hetgeen ik probeerde te verduidelijken met een smilie... (Er stonden 158 founds in jouw file.)

Intussen heb ik heel wat meer founds :thumbup: (ook humor geloof ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hiervoor dank.  :thumbup: 

Ik heb ze nu allemaal.

Alleen heb ik ineens veel minder founds...  :P

 

Heeft misschien iets te maken met de reply van De Roode Lantaarn. Ik denk als je een query aanmaakt met alleen de door jou gevonden caches, je klaar bent ;)

 

Was een armzalige poging tot humor, Kruimel, hetgeen ik probeerde te verduidelijken met een smilie... (Er stonden 158 founds in jouw file.)

Intussen heb ik heel wat meer founds :thumbup: (ook humor geloof ik)

 

Hehehe, weet je hoe dat komt? Je grapje was nog waarheid ook. Alle gevonden caches die gearchiveerd zijn, staan er niet meer bij.

Dat scheelde mij 20 caches en daarom zou dat ook zo voor jou kunnen zijn.

 

Ik ben namelijk al mijn caches nagelopen en heb alle gearchiveerde caches opnieuw per stuk als gqpx aangeklikt en heb nu ineens 20 meer gouunds in mijn GSAK en dus ook in totaal aantal caches: 1750

 

Daarom ging ik er in 2e instantie serieus op in :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Allemaal heel interessant - verschillende queries en zo, maar hoeveel caches zijn er nu in NL? Ik heb het dan over actieve caches, of ze nu 'temporarily unavailable' zijn of niet.

 

A Geocaching.com (8 juni): All Geocaches In Country: Netherlands - Total Records: 1949

B Geocaching.nl (8 juni): "Er staan 2393 Nederlandse caches in de database"

C Buxley's site (8 juni): Netherlands - 1255

 

 

A http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?country_id=141

B http://www.geocaching.nl/stats/statcache.php

C http://brillig.com/geocaching/world_cache_stats.shtml

 

 

Nog meer bronnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buxley lijkt mij volkomen onbetrouwbaar. Als ik alleen al de "50 most recently placed caches" qoute:

 

Keychain (Limburg) by Vasco_DaGama (8 May 2005)

Stadtmusikanten 016 - Confluentis 53 / 7 by spuchtfink (4 Feb 2005)

Jammerdal cache (Limburg) by draakwandelaars (16 Dec 2004)

Checkpoint Charlie (rev 2) by Goofy (23 Nov 2004)

Rondleiding Kasteel Almere by Achtbaangek (16 Oct 2004)

De Wissel by Hgomsk (8 Oct 2004)

The Sound off Silence by Hgomsk (3 Oct 2004)

Gat in de Dijk by HongKongFoei (29 Sep 2004)

 

Komt dat niet heel recent over...... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buxley lijkt mij volkomen onbetrouwbaar. Als ik alleen al de "50 most recently placed caches" qoute:

Komt dat niet heel recent over...... ;)

Op de site van Buxley kan je lezen waarom dat is. Dat heeft te maken met een conflict tussen geocaching.com en buxley.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal heel interessant - verschillende queries en zo, maar hoeveel caches zijn er nu in NL? Ik heb het dan over actieve caches, of ze nu 'temporarily unavailable' zijn of niet.

Tja, hoeveel caches er in Nederland zijn?

 

Ik zou zeggen, download de queries, zet ze in GSAK en je weet het precies. Dat zijn de caches die er over zijn in Nederland.

 

Er zijn er 100den gearchiveerd en die staan dus niet in dat lijstje omdat ze gewoon niet meer bestaan.

 

Blijft over dat wat je wilt weten, namelijk alle caches in Nederland, hetzij available, hetzij tijdelijk disabled.

 

Totaal zijn er in Nederland 1987 caches die nog aktief zijn.

 

Daarvan staan er 221 disabled of tijdelijk op nonactief.

 

Blijft over 1766 caches die online zijn.

 

Let wel, dit zijn de queries van gisteren. Die van vandaag heb ik nog niet verwerkt.

 

Als je niet verandert wat je vandaag doet, ziet je toekomst eruit als gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen, download de queries, zet ze in GSAK en je weet het precies. Dat zijn de caches die er over zijn in Nederland.

 

 

 

Tja ik zou wel graag willen maar dan moet je wel weten hoe GSAK werkt.

 

 

Gr Twinlife ;)

 

Eens even zien hoor:

 

FILE/LOAD GPX-LOC

 

je kiest de gedownloade queries en.... klaar is Thomas :)

 

Het zijn er sinds gisteren weer 3 caches meer die actief zijn, dus 1769, inclusief de unavailable caches zijn het er dus 1990.

 

heb ik dus alle gearchiveerde caches er uit gefilterd :D

 

Er wordt wel eens gezegd: "De domste boer heeft de dikste aardappelen." Ik ken een variant die op vrouwen slaat...

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik zou wel graag willen maar dan moet je wel weten hoe GSAK werkt.

Gr Twinlife  ;)

 

Kijk eens in deze topic. Dan wordt je e.e.a. duidelijk. Ik ben een digibeet maar met een beetje hulp van De Roode Lantaarn is het mij aardig duidelijk en het is top :D .

 

 

Tja ik zou ook hulp krijgen ergens uit Drenthe maar dat is er nog niet van gekomen. :cry:

 

 

Gr Twinlife :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn er sinds gisteren weer 3 caches meer die actief zijn, dus 1769, inclusief de unavailable caches zijn het er dus 1990.

Ik ben altijd benieuwd hoeveel er op de kaarten staan. Daar kwam ik op 1945. Dus zouden er 45 "zoek" zijn. Een paar "Members Only" caches en een enkele misser kan ik me voorstellen.

Als ik op de index pagina op "Nieuwe Caches" klik, krijg ik een actueel overzicht op gc.com. Die melden 1949 caches. Blijkbaar is er dus met de queries nog wat aan de hand of weet gc.com het zelf ook niet.

 

Wat mij betreft maken we het af op "bijna 2000". Een rede voor een feestje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn er sinds gisteren weer 3 caches meer die actief zijn, dus 1769, inclusief de unavailable caches zijn het er dus 1990.

Ik ben altijd benieuwd hoeveel er op de kaarten staan. Daar kwam ik op 1945. Dus zouden er 45 "zoek" zijn. Een paar "Members Only" caches en een enkele misser kan ik me voorstellen.

Als ik op de index pagina op "Nieuwe Caches" klik, krijg ik een actueel overzicht op gc.com. Die melden 1949 caches. Blijkbaar is er dus met de queries nog wat aan de hand of weet gc.com het zelf ook niet.

 

Wat mij betreft maken we het af op "bijna 2000". Een rede voor een feestje?

 

Nah, met de queries is niets mis. Een betere manier om alle caches te pakken te krijgen is er niet. Of gc.com moet de queries niet goed vertalen. ;)

 

Members only heb ik er ook niet in staan. Daar laat ik de queries niet op zoeken.

 

Events staan er natuurlijk wel weer bij, alhoewel de meeste op nonaktief staan natuurlijk.

Een enkele event is nog steeds available en dat is natuurlijk onzin. Ook een aantal caches die ALLEEN tijdens zo'n event te doen waren, staan ook nog gewoon op available en volgens mij niet op de kaart.

Misschien dat we zo nog dichter bij elkaar komen.

 

Maar huh, bijna 2000 caches vind ik prima. Feestje zei je? Prima, wanneer moet ik me bij je melden? Neem zelf wel water en droog brood mee. (-31 Kg)

 

Als we van tevoren wisten waar we aan begonnen, zouden we nergens aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:cry:

Tja ik zou ook hulp krijgen ergens uit Drenthe maar dat is er nog niet van gekomen. :D

Gr Twinlife  ;)

Van wie? Van mij? Als dat zo is, dan ben ik dat schandelijk vergeten. Als het niet zo is, waar bemoei ik me dan mee? :)

 

De snelste manier om met acupunctuur te experimenteren is voor het eerst een nieuw overhemd aantrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...