Spring naar bijdragen

Tomtom 5 komt eraan!


rhgs

Aanbevolen berichten

Breedte-/Lengtegraad Navigatie

 

Dit is niet langer beschikbaar in NAVIGATOR 5.

Daarentegen kunt u in wel navigeren naar:

 

Ik vind dit een heel erg gemis in de nieuwe versie. Bij het overleg dat gevoerd is met gebruikers zijn duidelijk geen geocachers bij aanwezig geweest. Nu zal de procentueel ook wel niet interessant zijn om rekening te houden met ons. Maar toch!

 

Ik gebruik de Breedte-/Lengtegraad Navigatie erg veel. Vooral als er een nieuwe cache is even snel de GA NAAR POSITIE invullen en toevoegen aan nuttige adressen. Erg handig! :beerchug:

 

En wat is zo nieuw aan navigeren naar "Een willekeurig punt op de kaart". Dat kon toch al. Klik een punt aan op de kaart en kies "Navigeer naar".

 

En wat moet ik me voorstellen bij navigeer naar "Kruisingen". Staan nu alle kruisingen opgesomd bij ........? Zal ie wel lekker traag worden!

 

En "Navigeer naar Nuttige plaats" kon toch ook al!

 

Blijft alleen:

Gemeente centrum

Een Nedelerlandse of Britse postcode

 

Vindt het maar karig! :thumbup: Oke de nieuwe kaarten!

 

Ik denk niet dat ik voor TT5 ga. Wacht even op TT6. Misschien komt de Breedte-/Lengtegraad Navigatie dan weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals ik al schreef Ruud, ik kom nooit in het buitenland......

LOL. Kruimel weet niet dat hij in het buitenland woont

Huh? Echt niet.

Ken er een die al chagrijnig aan het eind van de afsluidijk was toen hij naar een event in het noorden ging en alleen al door in het noorden te zijn de hele dag niet te genieten was ...
Hmm, je hebt ook mensen die alles ver vinden. Zijn dan ook vast geen geocachers.

Deze wel hoor, deze wel.

Na een dag in Amsterdam te zijn geweest, schreef Elvis zijn hit: "In the Ghetto"
Nee, dat was na een bezoekje aan Haarlem en Breukelen (In New York dan).

Vreemd genoeg gaat het over Chicago, en is het nummer niet geschreven door Elvis maar door Mac Davis.

Niet te serieus op mijn oneliners ingaan, Ze zijn ter Vermaack en niet ter Leering. Volgens mij kon Elvis niet eens schrijven.

 

Naast TomTom hebben we ook nog pakketjes als Destinator (Bijna identiek aan TT) en iGuidance (dat er zelfs een stukja beter uitziet dan TT, maar waarvoor nog geen Europa-versie is, jammer genoeg).

Iemand daar ervaring mee (in vergelijking met TT)???

Tja, ik denk dat je daarvoor op een ander forum moet zijn. Daar kunnen ze je wel verder helpen.

Er zijn nog wel meer soorten. Een goede tegenhanger van TTN is Engin van de ANWB. Ikzelf stoor me enorm aan het stukje veiligheid dat daar ingebouwd is. "Toetsenbord" is niet te gebruiken als je rijdt.

 

Nog even over TT5.

Ik heb hem vanmorgen ook besteld. Uit het PPC forum begreep ik dat de gedetaileerde europa kaarten hier ook bij zitten. Zelfs als je alleen maar de Benelux versie hebt.

Ik heb nl TT3 alleen Benelux. Dus nu met deze upgrade krijg ik voor 69 Euro, heel europa erbij.

Mijn dag kan niet meer stuk

Aan een van de plaatjes een paar berichten terug zie je dat ook bij mij staat dat het europe is. Ik heb voor TTN3 geen Europe genomen. Vond 189 euro voor 1 x per jaar ff de grens over wat teveel.

Laat ik het zo zeggen, eerst zien en dan geloven... Niemand heeft de upgrade al binnen. Ik zie het als “Whisfull thinking” .

 

En ik heb de Europa kaarten 5 weken geleden aangeschaft voor €180,-

Ik baal er dus behoorlijk van

Ruud

Dan zou je in principe de upgrade nu gratis moeten krijgen. Zie mijn antwoord boven. Ik geloof niet in liefdadigheid. De Directeur van TT krijgt aan aandelen enz enz een paar miljoen euro per jaar en dat krijgt hij vast niet door het Europapakket gratis te gaan weggeven ;)

Als het wel zo is, eet ik mijn pet op zeggen ze wel eens. Welnu, ik doe dan nog iets veel ergers.

 

Geen berg te diep, geen dal te hoog, denk ik altijd maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat ik voor TT5 ga. Wacht even op TT6. Misschien komt de Breedte-/Lengtegraad Navigatie dan weer terug.

Wacht anders nog even totdat iemand die er wel voor is gegaan de nieuwe versie heeft.

Er moet geld verdiend worden, ook bij TomTom. Ze komen dus met steeds meer produkten en met steeds meer veranderingen.

De grote truuk is natuurlijk dat er ieder jaar een upgrade komt die 59 euro kost. Zo zijn ze er van verzekerd dat een groot aantal vaste klanten de upgrade gegarandeerd weer gaan kopen. Als je immers niet meedoet met de upgrade dit jaar, kun je het volgend jaar niet meer meedoen. Dus of nu ieder jaar 59 euro betalen voor de upgrade of een keer overslaan en de volgende keer net als iedere nieuwe gebruiker 189 euro neertellen.

Ik denk ook dat deze keer er niet veel veranderd is, gezien het feit dat ze van hun eigen principe afwijken door nu de "oude" TTN2 gebruikers ook mee te laten doen in deze upgrade serie en dus ook voor de 59 euro een nieuwe versie kunnen krijgen.

Het mooie is wel dat een upgrade altijd een complete versie is. Om te installeren heb je dus niet de "oude" versie nodig, behalve dan de registratiecode die je moet opgeven tijdens de bestelling van de nieuwe upgrade.

Tussendoor verschijnen altijd een aantal gratis updates om de foutjes eruit te halen en de klachten of opmerkingen die men heeft.

Ook al zou de software maar weinig veranderen, het kaartmateriaal veranderd natuurlijk wel steeds en is dan ook altijd achterhaald. Ik ga er vanuit dat het kaartmateriaal dat in de upgrade zit al weer een jaar oud is.

Om kaartmateriaal altijd up to date te houden heb je een systeem als wayfinder nodig.

Iedere gebruiker kan daar direct een mailtje naar toe sturen dat er iets in de route niet klopt. Dat kan bij TomTom ook, maar het verschil zit hem er in dat bij Wayfinder de kaarten online staan en je dus de kaart of eigenlijk de route, al rijdend download via GPRS. Dat kost dan ook 100 euro per jaar exclusief de GPRS en GSM kosten. Deze kaarten worden daar dus 4x per jaar ge-updated.

Ik heb net weer een verzoek tot betaling gekregen die ik maar eens laat lopen. Einde abonnement ;)

 

 

Zelf POI's in TT5 plaatsen is toch nog wel mogelijk?? Of kan dat straks niet meer. Ik gebruik het navigeren naar een cache altijd. Eigenlijk hebben we tomtom alleen voor het cachen.

 

Ook ik gebruik TTN voor 90% om naar de start van een cache te navigeren. Die enkele keer dat ik ergens naar toe moet wat voor mij totaal in de vreemde is, komt niet zo vaak voor.

Ik weet niet of die functie verdwenen is. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Ook bij TomTom weten ze dat een programma valt of staat bij het gebruiksgemak en ze weten bij TomTom dat er veel addon progjes zijn als POIWarner en Checkpoint waarmee je dus TomTom in feite uitbreid met het gebruik van eigen POI's.

Ze weten dat we overal allerle POI's downloaden om te gebruiken. Als je vreemde POI's kunt downloaden en kunt gebruiken dan blijft het plaatsen van die POI's dus ook mogelijk.

Ik had er ook nog niet over nagedacht. Deze functie is voor mij vanzelfsprekend en een must. Daarzonder zou ik TomTom niet meer kopen.

Dat is ook de reden dat ik de veel betere wayfinder laat lopen. Ik kan daar zelf geen POI's in aanmaken.

Het vervelende in dit is wel dat TomTom nu zelf komt met downloadable POI's voor wat betreft alle flitspalen en dergelijke in Nederland.

Dat zit ook in deze nieuwe TomTom. Om die kopers binnen te rkijgen die hier gebruik van willen maken, moet jij ze aan je binden en afhankelijk maken. Dus kan door deze nieuwe functie in TomTom best wel eens jouw angst een feit zijn.....

 

Ik hoop het niet voor ze. Ik bestook ze net zo lang dagelijks met 100den emailadressen totdat ze de boel weer teruggedraaid hebben, mocht jouw angst bewaarheid worden ;)

 

In ieder geval, ik zie nog niet in mijn gegevens bij My TomTom dat het pakket verzonden is naar mij. Als het binnen is dan zal ik het gelijk bekijken en melden hier ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf POI's in TT5 plaatsen is toch nog wel mogelijk?? Of kan dat straks niet meer. Ik gebruik het navigeren naar een cache altijd. Eigenlijk hebben we tomtom alleen voor het cachen.

 

Dit werkt nog steeds. Ook wij gebrruiken TT om naar de cache locatie te rijden. Het is zelfs mogelijk om een geluid signaal aan te zetten als je in de buurt van een cache komt.

bewerkt door nemo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net TT5 geinstaleerd maar kan nu geen bluetooth verbinding met mijn GPS krijgen. Heefd iemand hier al ervaring mee?

Ziet er voor de rest aardig uit.

 

Gr Harrie

 

Bij werkt de bluetooth gps. Kies voor andere kabel-nmea-gps. Zet de gps-baud

snelheid op 9600. Kies dan de Bluetooth serial port com8 (bij mij). Het kan zijn dat je het programma af moet sluiten en weer opstarten. Dan even geduld hebben en TomTom gaat zoeken naar de Bluetooth GPS.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net TT5 geinstaleerd maar kan nu geen bluetooth verbinding met mijn GPS krijgen. Heefd iemand hier al ervaring mee?

Ziet er voor de rest aardig uit.

 

Gr Harrie

 

Bij werkt de bluetooth gps. Kies voor andere kabel-nmea-gps. Zet de gps-baud

snelheid op 9600. Kies dan de Bluetooth serial port com8 (bij mij). Het kan zijn dat je het programma af moet sluiten en weer opstarten. Dan even geduld hebben en TomTom gaat zoeken naar de Bluetooth GPS.

Suc6

 

Bedankt Nemo

Nu werkt hij bij mij ook maar TT zet na afsluiten de BT funktie uit van de pokkepc dus moet handmatig weer aan gezet worden.

Misschien werkt die oude BTdriver van TT wel beter maar dat komt dan later wel.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TTN5? Hebben we het nu over TomTomNavigator 5? Of hebben we het over TTM5 TomTomMobile5 dus.

 

Daar zit namelijk wel degelijk verschil in.

 

TomTomNavigator 5 is pas vanaf 1 juni 2005 te bestellen bij TomTom. Het is de opvolger van TTN3 die dus tot 01-06-2005 actueel was.

 

Volgens mij is TTN5 nog niet eens in de winkel te koop....

 

We hebben het in dit draadje over de versie voor PocketPC's en niet over de versie voor Mobiele telefoons (smartphones) of over de versie van TomTomGo, die beide al langer op versie 5 zitten, maar niet uitwisselbaar zijn met de versie voor de PPC.

 

Ik heb dus sterk het vermoeden dat de bovenstaande postings over TomTom voor de smartphone gaat.

 

Dat is een andere TomTom.

 

Alhoewel het wel heel erg sterk erop lijkt dat jullie TomTom wel een PPCversie is.

Als dat zo is, dan graag ff wat meer info om ons wachtenden te informeren.

 

BV, de opmerking van Biertjuh. Kun je nu wel of niet de coördinaten nog wel zelf invullen zoals in versie 3?

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TomTomNavigator 5 is pas vanaf 1 juni 2005 te bestellen bij TomTom. Het is de opvolger van TTN3 die dus tot 01-06-2005 actueel was.

 

Volgens mij is TTN5 nog niet eens in de winkel te koop....

TT5 als update is vanaf 1 juni te bestellen en dan duurt het 4-6 weken voor je hem krijgt, maar als zelfstandig pakket is hij sinds vorige week ook te koop in de diverse shops.

Maar dit is dan wel een versie zonder de europa kaarten die je er bij een update gratis bij krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TTN5? Hebben we het nu over TomTomNavigator 5? Of hebben we het over TTM5 TomTomMobile5 dus.

 

Daar zit namelijk wel degelijk verschil in.

 

TomTomNavigator 5 is pas vanaf 1 juni 2005 te bestellen bij TomTom. Het is de opvolger van TTN3 die dus tot 01-06-2005 actueel was.

 

Volgens mij is TTN5 nog niet eens in de winkel te koop....

 

We hebben het in dit draadje over de versie voor PocketPC's en niet over de versie voor Mobiele telefoons (smartphones) of over de versie van TomTomGo, die beide al langer op versie 5 zitten, maar niet uitwisselbaar zijn met de versie voor de PPC.

 

Ik heb dus sterk het vermoeden dat de bovenstaande postings over TomTom voor de smartphone gaat.

 

Dat is een andere TomTom.

 

Alhoewel het wel heel erg sterk erop lijkt dat jullie TomTom wel een PPCversie is.

Als dat zo is, dan graag ff wat meer info om ons wachtenden te informeren.

 

BV, de opmerking van Biertjuh. Kun je nu wel of niet de coördinaten nog wel zelf invullen zoals in versie 3?

 

Dit is dus de TT5 voor de pokkepc en is per 1 Juni te verkrijgen.

En dat je geen coördinaten in kunt voeren klopt ook voor zover ik heb kunnen zien maar kan wel weer je GPS positie opvragen ;) .

En zo zijn er een aantal funkties bij gekomen zoals het beeld een kwart slag draaien, handig als je breeeed beeld wil.

Het is grafisch wat mooier geworden.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is dus de TT5 voor de pokkepc en is per 1 Juni te verkrijgen.

En dat je geen coördinaten in kunt voeren klopt ook voor zover ik heb kunnen zien maar kan wel weer je GPS positie opvragen ;) .

En zo zijn er een aantal funkties bij gekomen zoals het beeld een kwart slag draaien, handig als je breeeed beeld wil.

Het is grafisch wat mooier geworden.

 

Gr Harrie

 

Ha, fijn, dus hij ligt al in de winkel ;) Is eigenlijk niet netjes tegenover de upgraders. Zoiets moet dus eigenlijk tegelijk gebeuren. De dag dat het in de winkel ligt moet dus dezelfde zijn als de uitleveringsdatum voor de upgraders. Hetzelfde was de vorig jaar en het jaar daarvoor ook het geval.

 

Jammer voor de mensen die dus de coördinaten willen blijven invoeren.

 

Tja, de kwartslag draaien? Dan moet ik dus de PPC op zijn kant hangen? De houder kan dat wel aan. Dus dat wordt een kwestie van uitproberen. Zal wel weer en vreemd gezicht worden.

 

Men kan nog steeds zijn eigen POI's invoeren? Dat is namelijk voor de grootse gros heel belangrijk.

Daarbij valt of staat dus voor mij zelfs het wel of niet gebruiken van TTN5.

Die upgrade raak ik wel weer kwijt ;)

 

Hoe is het kaartmateriaal? Kun je verbeteringen zien op plekken waarvan je weet dat het voorheen niet goed zat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is dus de TT5 voor de pokkepc en is per 1 Juni te verkrijgen.

En dat je geen coördinaten in kunt voeren klopt ook voor zover ik heb kunnen zien maar kan wel weer je GPS positie opvragen ;) .

En zo zijn er een aantal funkties bij gekomen zoals het beeld een kwart slag draaien, handig als je breeeed beeld wil.

Het is grafisch wat mooier geworden.

 

Gr Harrie

 

Ha, fijn, dus hij ligt al in de winkel ;) Is eigenlijk niet netjes tegenover de upgraders. Zoiets moet dus eigenlijk tegelijk gebeuren. De dag dat het in de winkel ligt moet dus dezelfde zijn als de uitleveringsdatum voor de upgraders. Hetzelfde was de vorig jaar en het jaar daarvoor ook het geval.

 

Jammer voor de mensen die dus de coördinaten willen blijven invoeren.

 

Tja, de kwartslag draaien? Dan moet ik dus de PPC op zijn kant hangen? De houder kan dat wel aan. Dus dat wordt een kwestie van uitproberen. Zal wel weer en vreemd gezicht worden.

 

Men kan nog steeds zijn eigen POI's invoeren? Dat is namelijk voor de grootse gros heel belangrijk.

Daarbij valt of staat dus voor mij zelfs het wel of niet gebruiken van TTN5.

Die upgrade raak ik wel weer kwijt ;)

 

Hoe is het kaartmateriaal? Kun je verbeteringen zien op plekken waarvan je weet dat het voorheen niet goed zat?

 

De eigen POI's kun je nog steeds invoeren maar wel in een andere dir op de pokkepc maar dat is een makkie.

Ik heb hem nog niet op de weg uit geprobeerd maar dat komt morgen wel naar het "dode hond event" en omgeving. Maar de kaarten veranderen van dag tot dag dus dat kunnen ze bij de kaart makers niet voorwerken denk ik.Maar er zitten wel nieuwe kaarten bij.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, fijn, dus hij ligt al in de winkel ;) Is eigenlijk niet netjes tegenover de upgraders. Zoiets moet dus eigenlijk tegelijk gebeuren. De dag dat het in de winkel ligt moet dus dezelfde zijn als de uitleveringsdatum voor de upgraders. Hetzelfde was de vorig jaar en het jaar daarvoor ook het geval.

 

Ik zal het je nog sterker vertellen: een zeer bekende internet shop heeft nog steeds TTN3 op de site staan en verkoopt nog geen TT5. Wel erg zuur voor degenen die daar nu de oude versie kopen en wellicht volgende week TT5 daar zien staan voor dezelfde prijs ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de kaarten veranderen van dag tot dag dus dat kunnen ze bij de kaart makers niet voorwerken denk ik.Maar er zitten wel nieuwe kaarten bij.

 

Gr Harrie

Ga er maar vanuit dat de kaarten wel al weer een jaar oud zijn. Dat was ook het geval met TTN3.

Maar goed, de kaarten bij TTN3 zijn ook al weer en paar jaartjes oud.

 

Nieuwe kaartmateriaal wil meestal zeggen recent van maximaal een jaar geleden.

 

Dat is niets vreemds. Andere kaartleveranciers werken net zo. De reden gaf je eigenlijk al aan. Alle wegen veranderen per dag. Maar ja, dan is zo recent mogelijk wel het prettigst.

Er blijven fouten bestaan. Mijn woonwijk is 10 jaar oud maar niet in TomTom te vinden. Het adres wel, maar de wijk niet. Volgens TomTom woon ik dus in Zuid Barge een buitendorp van Emmen, terwijl het al 10 jaar geen buitendorp is maar een woonwijk (de Rietlanden).

 

Darom zijn wij ook Kruimel en Fee uut Suud Barsjé ;)

 

@Firefox: Misschien wel zuur voor de kopers, maar "je bent er wel zelf bij". De winkelier, en dat zijn er vele, niet alleen webwinkels, hebben nog een lading van die "oude" liggen en daar zit wel geld in.

 

Voor 59 euro heeft men normaal gesproken een upgrade. TomTom heeft de policy dat als je binnen een bepaalde tijd terug, zeg maar een half jaar of zoiets, versie 3 gekocht hebt, is de upgrade gratis. Dus geen probleem lijkt me. ;)

 

Niet voor niets werd de laatste tijd versie 3 bijna gratis gegeven bij aankoop van een PPC.

 

TomTomNavigator 5 is pas vanaf 1 juni 2005 te bestellen bij TomTom. Het is de opvolger van TTN3 die dus tot 01-06-2005 actueel was.

 

Volgens mij is TTN5 nog niet eens in de winkel te koop....

TT5 als update is vanaf 1 juni te bestellen en dan duurt het 4-6 weken voor je hem krijgt, maar als zelfstandig pakket is hij sinds vorige week ook te koop in de diverse shops.

Maar dit is dan wel een versie zonder de europa kaarten die je er bij een update gratis bij krijgt.

4 tot 6 weken zei je? Staat dat ergens? De vorige had ik volgens mij binnen een week in huis. Ik heb net even gekeken op de site, maar zie dat mijn bestelling nog niet verzonden is.

 

En wat die europe versie betreft, ik moet het nog zien. ;) Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.

 

De eerste regel voor verstandig klussen: Bewaar alle onderdelen.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...