Spring naar bijdragen

Tomtom 5 komt eraan!


rhgs

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Beste mensen.

Misschien is het al genoemd ergens, maar TOMTOM5 komt eraan! :o

De betaversie is gesignalleerd.

 

Kijk eens hier:

Screenshots

 

Of hier voor de Nederlandse aankondiging

 

Ik denk dat de eerste keer dat er hier op het forum over is gesproken al weer een maand geleden is. Er is in diverse draadjes zo terloops naar verwezen en naar de BT GPS die erbij is. Een GPS die 20 sats kan ontvangen en zo'n goed ontvangst heeft dat het in een dichtgebouwde stad tussen de gebouwen door het gewoon blijft doen..

Eigenlijk al weer een beetje oud nieuws en staat al meer dan een maand gewoon op de Nederlandse Tomtom site.

Het is aangekondigd, en met een a twee maanden te koop. En het is geen beta versie maar gewoon een opvolger voor TomTom mobile 4 dat nu al weer even verkrijgbaar is, ook voor smartphones.

 

Het is niet voor niets dat vanaf begin februari een mobiele provider als Orange de TomTom Mobile 4 gratis levert bij een 2 jarig 32.50 abo samen met een C500 (Qtek 8080)

Als ze navigatiepakketten zo goed als gratis wegdoen komt dat omdat er een nieuwe versie aan zit te komen. :D

 

Voor alle duidelijkheid. TomTom 5 is navigatiesoftware voor mobiele telefoons met Bluetooth aansluiting en met Windows Mobile als besturingsprogramma of een enkele Symbiantoestel en nog niet, zoals wel aangekondigd, voor de Sony Ericssons UIQ symbian OS.

TomTom 5 is dus niet geschikt voor een PPC of PDA. Die zijn nog steeds bezig met TTN(avigator) 3.07

TomTom 5 is TomTom Mobile 5 for smartphones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor alle duidelijkheid. TomTom 5 is navigatiesoftware voor mobiele telefoons met Bluetooth aansluiting en met Windows Mobile als besturingsprogramma of een enkele Symbiantoestel en nog niet, zoals wel aangekondigd, voor de Sony Ericssons UIQ symbian OS.

TomTom 5 is dus niet geschikt voor een PPC of PDA. Die zijn nog steeds bezig met TTN(avigator) 3.07

TomTom 5 is TomTom Mobile 5 for smartphones

Nou dat lijkt me niet hoor, er staat duidelijk op de site van TT dat het navigatiesoftware is voor de PDA en geschikt is voor oa. en dan noemen ze een hele zwik PDA's

Ook op de PocketPC-Club werd het aangekondigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat lijkt me niet hoor, er staat duidelijk op de site van TT dat het navigatiesoftware is voor de PDA en geschikt is voor oa. en dan noemen ze een hele zwik PDA's

Ook op de PocketPC-Club werd het aangekondigd.

 

Je hebt gelijk, mijn excuses bij deze :o

 

Hier heb ik nog geen bericht over gehad. Waar ik het over had, de nieuwe versie TomTom mobile 5, voor smartphones, hebben ze me een goede maand terug over gemaild.

Voor PDA ging ik er vanuit dat versie 4 komt na 3 en niet 5.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blink:

 

dat zal wel weer een paar centen gaan kosten  :cry:

 

Misschien, maar volgens mijn "vrienden" van de PPC-club is de update naar TTN5 gratis voor iedereen die een geregistreerde versie van TTN2 of TTN3 heeft.

Het lijkt er niet op dat de kaarten en dergelijke veranderd zijn. Meer een update/upgrade

 

Even een update, de kaarten draaien gewoon op de nieuwe TTN5.

Wil je de nieuwere kaarten hebben dan moet je wel betalen natuurlijk.

Dat zal wel hetzelfde zijn als van TTN2 naar TTN3, gekocht voor een bepaalde datum kost de upgrade 49 euro en na een bepaalde datum gratis.

Softwareupgrade is dus gratis en een kaartupgrade gaat geld kosten.

 

Wie de nieuwe TTN5 als set gaat kopen met een BT GPS krijgt dus de nieuwe en zeer gevoelige 20 satellieten ontvangende BT GPS erbij die zelfs in een volledig dichtgebouwde stad genoeg signalen doorgeeft dat je al lopend kunt navigeren ;)

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over die gevoelige GPS chipset: ik had al ergens gelezen dat ie nog ontvangst heeft als je 'm ONDER de auto monteert. Da's toch wel heel stug.

Misschien doet ie het ook wel achter een gecoatte voorruit.

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Ik las net op de site van Tomtom, dat de upgrade naar tomtom 5 morgen beschikbaar is voor PDA.

En...... gratis voor TTN2 en TTN3 gebruikers...

 

Wel zonder kaartmateriaal. Als je nieuw optodate kaartmateriaal wil hebben dan moet je wel betalen.

 

Zal wel weer net zoveel zijn als toen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 (59 euro) En gebruikers die het binnen een aantal maanden geleden aangeschaft hebben, natuurlijk ook gratis. :beerchug:

 

Heb de creditcard al weer klaar staan :blink:

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is in diverse draadjes zo terloops naar verwezen en naar de BT GPS die erbij is. Een GPS die 20 sats kan ontvangen en zo'n goed ontvangst heeft dat het in een dichtgebouwde stad tussen de gebouwen door het gewoon blijft doen..

Dan moeten er toch echt nog wel een flink aantal GPS satellieten gelanceerd worden. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is in diverse draadjes zo terloops naar verwezen en naar de BT GPS die erbij is. Een GPS die 20 sats kan ontvangen en zo'n goed ontvangst heeft dat het in een dichtgebouwde stad tussen de gebouwen door het gewoon blijft doen..

Dan moeten er toch echt nog wel een flink aantal GPS satellieten gelanceerd worden. :beerchug:

Waarom? Er zitten er 26 aktief te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...