Spring naar bijdragen

updaten geocache pagina's


pirri

Aanbevolen berichten

Er kunnen wel caches af!. Dus raakt bijvoorbeeld query 1 minder vol, dan kun je doorschuiven van 2 naar 1 enz. Daardoor raakt 2 minder vol en kun je weer doorschuiven van 3 naar 2. 't Is niet helemaal duidelijk maar zo zit het toch wel? Of niet? Fine tunen kan geloof ik dus wel! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, en laten we eerlijk zijn. Hoe je de nummers 1 tot en met 3 ook finetuned, er zal nooit een cache meer bij komen.

Snap dus dat finetunen niet. Het betreft namelijk caches die in het verleden geplaatst zijn. Daar kan er alleen maar caches af gaan en nooit bijkomen.

...

 

Dat dacht ik dus ook. Bovendien is het logisch. En toch gebeurde het! Verklaring? Kweetnie.

 

Met fine-tunen bedoel ik: proberen met je querie zo dicht mogelijk bij de 500 te komen door met de dagen te schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl ik mijn vorige postje zet, weet ik ineens de verklaring! :thumbdown:

 

Mensen die al behoorlijk lang queries opvragen (zoals Kruimeldief) en daarmee steeds hun ontwikkelde bestand met gegevens updaten, zal dit niet overkomen. Daar komt inderdaad niks meer bij.

Bij mij wel. Waarom? Ik ben net begonnen met queries opvragen en het updaten van mijn GSAK-bestand. Daarin zaten NIET een behoorlijk stel gearchiveerde caches, die wel in het bestand zitten van Kruimeldief e.a. Op het moment dus, dat de reviewer een gearchiveerde cache weer actief maakt, komt die in mijn bestand erbij! En bij Kruimeldief e.a. niet, want daar zat ie al in het bestand.

 

Akkoord? B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie nu dit draadje, terwijl ik ook al bijna een jaartje PQ's binnen laat komen. Momenteel zitten wij op 1973 caches in NL waarvan 245 tijdelijk gearchiveerd.

 

Waar, volgens mij, ook verschillen in kunnen zitten zijn de events. Een event wat al voorbij is, en waar wij niet geweest zijn, verwijder ik nl zodanig dat deze ook niet meer terug geplaatst kan worden.

 

Dat zal voor iedereen ook verschillend zijn dus. Hetzelfde geldt voor Hitchhikers, die eigenlijk al lang terziele zijn.

 

 

Spirt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal Williii. Ik heb er ook een hele lading gearchiveerd staan. Die kunnen weg natuurlijk, maar daar zitten er ook bij die ik gevonden heb.

Ik heb minder dan Pentagram omdat ik hier in de "oude" server met alle opslag, een brand heb gehad en beide HD's zijn verloren.

Toch heb ik er meer dan jou omdat ik ze dus handmatig opgezocht heb.

En als dus een van e gearchiveerde weer online komt, heb jij een nieuwe cache en ik een melding dat er een cache vanuit het archief is opgestaan. Hetzelfde krijg je als een cache wel of niet available is, zoals we altijd deden met de KralenCache.

Nu doen we dat alleen met een note, omdat we merkten dat er vele zijn die de cache niet eens kenden.

Maar wat jouw therorie betreft, dat is dus de reden. En ja, als je dan krap zit met zoekdata en aantal caches per querie, dan loop je de kans caches te missen die terugkomen uit het archief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus (als ik de postings een beetje doorlees), je maakt 4 queries, dus +-16mb in je mailbox. en dan heb je een bijgewerkte lijst van de caches in nederland?

bewerkt door blazez
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Ik zal (nogmaals, heb er tot nu toe geen geheim van gemaakt :blush:) de door mij gebruikte queries plaatsen:

 

Ik vraag op alle caches, in NL, met als plaatsdatum:

NL 2000-01-01 tm 2003-07-31 (<489)

NL 2004-04-04 tm 2004-10-21 (<486)

NL 2003-08-01 tm 2004-04-03 (<485)

NL 2004-10-22 t/m 2007-12-31

 

De laatste loopt ondertussen richting de 500 stuks (440 of zo), dus straks zitten we aan de 5 PQ's vast.

 

Ik vraag op alle caches, in NL, met als plaatsdatum:

NL 2000-01-01 - 2003-08-05 : 493

NL 2003-08-05 - 2004-04-25 : 490

NL 2004-04-25 - 2004-11-18 : 492

NL 2004-11-18 - 2008-01-01 : 366

 

Dit zijn de aantallen van vandaag. Onze data verschillen toch niet zoveel.

Mijn laatste loopt dus nog lang niet vol. Waarin zit het verschil? Ik probeer alles op te vragen.

 

*** even ge-edit *** dank Roode Loper

 

Klopt het nou dat die laatste querie over de 500 caches geeft??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Omdat ik zelf ook redelijk vaak in Duitsland cache, Hoogezand ligt dicht bij de grens, heb in plaats van heel Nederland, alles binnen willen halen met als middelpunt Hoogezand en een Max afstand van 200KM. Om de juiste datums te bepalen heb ik een query aangemaakt maar nog geen dag ingevuld. Zo kun je iedere keer de datum veranderen en de query laten laten lopen totdat het aantal ongeveer bij 480 ligt. Ik heb in totaal 9 queries aangemaakt. Vanaf vandaag laat ik ze lopen zoals onderstaand.

 

Home 01-01-01/05-07-03 481 Sun, Thu

Home 05-07-03/02-04-04 487 Tue, Sat

Home 02-04-04/03-10-04 491 Tue, Sat

Home 03-10-04/19-03-05 484 Mon, Fri

Home 19-03-05/12-06-05 482 Mon, Fri

Home 12-06-05/05-09-05 491 Sun, Thu

Home 05-09-05/01-01-08 167 Sun, Thu

Nieuwe caches 50Km 3 Every Day

Update the last 7 Days 475

 

Zondag t/m Zaterdag heb ik dan per dag 4,3,3,2,3,3,3 queries. Dus minimaal 2 per dag over voor een ander gebied of een speciale query. Ik heb zondag niet mee gerekend omdat ik dan meestal aan het cachen ben.

 

In principe kan ik de Nieuwe caches laten vervallen want door de instant notification blijf ik toch wel op de hoogte.

 

Ik had ook nog een query aangemaakt voor Update the last 7 Days om deze iedere dag te laten lopen zodat alle mutaties meegenomen worden per dag. Maar dit aantal caches is zo groot dat ik maar een maximum van 140KM kom ik 475 caches. Maar dat kan veel meer of minder zijn afhankelijk van het aantal caches wat gevonden is. Dit heeft natuurlijk te maken met mooie weer, vakantie , nieuwe caches, event etc. Maar ik denk dat ik zo de voor mij belangrijkste regio afdekt heb. Ik weet nog niet of ik hem een bepaalde of iedere dag laat lopen met max 200Km. Met deze query heb je wel in een keer je gsak bestand weer uptodate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...