Spring naar bijdragen

updaten geocache pagina's


pirri

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren mijn queries aangemaakt en heb daarbij ruwweg in het bestand dat Kruimel mij had gestuurd met caches van Nederland bekeken en dan inderdaad een datumverdeling gemaakt. Je krijgt dan inderdaad alle caches van nederland in 4 queries binnen, werkt inderdaad geweldig.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 1 month later...

Er wordt wel heel geheimzinnig gedaan over die 4 PQ's. Blijft dit geheim of kan iemand hier misschien over in de openbaarheid treden. Een PB'tje mag ook, maar hier in het forum lijkt me voor iedereen handig!

 

Boober :thumbup: Ben namelijk sinds vandaag ook een newby premium member! En ik wil er, het liefst vandaag nog :thumbup: , alles van weten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt wel heel geheimzinnig gedaan over die 4 PQ's. Blijft dit geheim of kan iemand hier misschien over in de openbaarheid treden. Een PB'tje mag ook, maar hier in het forum lijkt me voor iedereen handig!

 

Boober  ;)  Ben namelijk sinds vandaag ook een newby premium member! En ik wil er, het liefst vandaag nog  :) , alles van weten!!!

 

Niets geheimzinnigs :thumbup::thumbup: .

 

PB is onderweg!

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt wel heel geheimzinnig gedaan over die 4 PQ's.

Dan ligt die geheimzinnigheid aan jou, er wordt helemaal niet geheimzinnig gedaan.

En ik forward eenmalig al mijn eigen queries aan iedereen die om de een of andere reden geen premiummember is. Als een soort reclame voor de premiummembership bij Groundspeak......

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt wel heel geheimzinnig gedaan over die 4 PQ's. Blijft dit geheim of kan iemand hier misschien over in de openbaarheid treden. Een PB'tje mag ook, maar hier in het forum lijkt me voor iedereen handig!

 

Wij hebben een voorbeeld van deze queries gehad van Kruimeldief!!! :thumbup:

In korte tijd zijn we van 30 naar 43 founds gestegen. Mede door het gemak van deze queries. Het plannen gaat een stuk vlotter. :thumbup:

Wij als beginners kwamen hier wel uit. 't is niet moeilijk.

 

Geogein

 

### Moderatie note ###

Tekstueel iets aangepast ivm de regels van Groundspeak inzake de Pocket Queries.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verspreiden van pocketqueries is niet toegestaan. Lees de license agreement bij geocaching.com.

 

Aldaar staat het volgende:

Uses Not Permitted:

· Licensee shall not sell, rent, lease, sublicense, lend, assign, time-share, or transfer, in whole or in part, or provide unlicensed third parties access to the Data, Related Materials, any updates, or Licensee's rights under this Agreement.

· Licensee shall not reverse engineer, decompile, or disassemble the GROUNDSPEAK-compatible data format(s) in an attempt to duplicate the proprietary and copyright-protected GROUNDSPEAK data model(s) and/or export format(s).

· Licensee shall not remarket, resell, and/or redistribute the Data or any derived portion(s) of the Data in its digital form to unlicensed third parties.

· Licensee shall not remove or obscure any GROUNDSPEAK and/or licensor(s) copyright, proprietary, or trademark notices.

Redistribution Rights for Derived Digital Data Sets: At GROUNDSPEAK's sole option, GROUNDSPEAK may grant a separate sublicense agreement, on a royalty fee basis, with Licensees who wish to obtain redistribution rights for derived or other value-added digital data sets in GROUNDSPEAK-compatible data format(s). Please address your written proposals to Attn.: GROUNDSPEAK Data Manager, GROUNDSPEAK, Inc., 2111 3rd Avenue West, Seattle, WA, USA.

 

Wat je wel kan doen is met ons delen hoe je de pocketquery hebt opgezet.

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets geheimzinnigs ;)  :thumbup: .

PB is onderweg!

Dan ligt die geheimzinnigheid aan jou, er wordt helemaal niet geheimzinnig gedaan.

 

Dat van de regels hadden we niet gelezen :) We snappen nu dat het hier niet wordt gepubliceerd! Roode Loper bedankt voor je mail en de eenmalige bestanden. Nu zelf aan de slag! :thumbup:

 

Boober Fraggle

 

### Moderatie note ###

Bericht tekstueel iets aangepast ivm de regels van Groundspeak inzake Pocket Queries.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal (nogmaals, heb er tot nu toe geen geheim van gemaakt :thumbup:) de door mij gebruikte queries plaatsen:

 

Ik vraag op alle caches, in NL, met als plaatsdatum:

NL 2000-01-01 tm 2003-07-31 (<489)

NL 2004-04-04 tm 2004-10-21 (<486)

NL 2003-08-01 tm 2004-04-03 (<485)

NL 2004-10-22 t/m 2007-12-31

 

De laatste loopt ondertussen richting de 500 stuks (440 of zo), dus straks zitten we aan de 5 PQ's vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal (nogmaals, heb er tot nu toe geen geheim van gemaakt :thumbup:) de door mij gebruikte queries plaatsen:

 

Ik vraag op alle caches, in NL, met als plaatsdatum:

NL 2000-01-01 tm 2003-07-31 (<489)

NL 2004-04-04 tm 2004-10-21 (<486)

NL 2003-08-01 tm 2004-04-03 (<485)

NL 2004-10-22 t/m 2007-12-31

 

De laatste loopt ondertussen richting de 500 stuks (440 of zo), dus straks zitten we aan de 5 PQ's vast.

 

Ik vraag op alle caches, in NL, met als plaatsdatum:

NL 2000-01-01 - 2003-08-05 : 493

NL 2003-08-05 - 2004-04-25 : 490

NL 2004-04-25 - 2004-11-18 : 492

NL 2004-11-18 - 2008-01-01 : 366

 

Dit zijn de aantallen van vandaag. Onze data verschillen toch niet zoveel.

Mijn laatste loopt dus nog lang niet vol. Waarin zit het verschil? Ik probeer alles op te vragen.

 

*** even ge-edit *** dank Roode Loper

bewerkt door Williii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag op alle caches, in NL, met als plaatsdatum:

NL 2000-01-01 - 2003-08-05  : 493

NL 2004-08-05 - 2004-04-25  : 490

NL 2003-04-25 - 2004-11-18  : 492

NL 2004-11-18 - 2008-01-01  : 366

 

Dit zijn de aantallen van vandaag. Onze data verschillen toch niet zoveel.

Mijn laatste loopt dus nog lang niet vol. Waarin zit het verschil? Ik probeer alles op te vragen.

Je bedoelt waarschijnlijk

 

NL 2000-01-01 - 2003-08-05 : 493

NL 2003-08-05 - 2004-04-25 : 490

NL 2004-04-25 - 2004-11-18 : 492

NL 2004-11-18 - 2008-01-01 : 366

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verspreiden van pocketqueries is niet toegestaan. Lees de license agreement bij geocaching.com.

 

Je hebt helameel gelijk. Het was een éénmalige actie op mijn PQ's op te sturen, bedoeld als reclame voor het membership. Een soort: 1 x op proef om te proberen en dan lid worden. Op deze manier weet je tenminste wat PQ's inhouden.

 

Ik had het geluk dat ik een geocacher in de familie heb, die het me heeft laten zien. Daarna zeer enthousiast en meteen member geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een iets "fijnere" tuning van de PQ"s:

 

pq 1: 2000 jan 01 / 2003 aug 05 : 493

pq 2: 2003 aug 06 / 2004 apr 27 : 492

pq 3: 2004 apr 28 / 2004 nov 22 : 492

pq 4: 2004 nov 23 / 2008 dec 31 : 359

 

Het is misschien :eek: (muggenziften) maar het gaat om de marge's, want vollopen doen de PQ's steeds sneller. pq 5 komt er snel aan!

 

 

In iedergeval Rode Loper bedankt voor je eenmalige actie, het heeft ons helemaal op het spoor gezet. Zeker nu je in GSAK met behulp van de "Get data via email" de PQ's automatisch te kunnen bijwerken. Hulde aan Clyde !! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een iets "fijnere" tuning van de PQ"s:

 

pq 1: 2000 jan 01 / 2003 aug 05 : 493

pq 2: 2003 aug 06 / 2004 apr 27 : 492

pq 3: 2004 apr 28 / 2004 nov 22 : 492

pq 4: 2004 nov 23 / 2008 dec 31 : 359

 

Het is misschien  :lol1:  (muggenziften) maar het gaat om de marge's, want vollopen doen de PQ's steeds sneller. pq 5 komt er snel aan!

...

 

Ik heb gemerkt dat je wel moet oppassen met dat fine-tunen. Daarom heb ik een paar dagen geleden mijn data wat veranderd. Er kunnen namelijk caches BIJKOMEN in de queries. Zal wel te maken hebben met gearchiveerde of tijdelijk off line caches die weer geactiveerd worden. Voor ik het wist zat ik bij één der queries plots boven de 500, terwijl het er een paar weken daarvoor nog 490 waren. 't Is maar dat je het weet. :D

bewerkt door Williii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en laten we eerlijk zijn. Hoe je de nummers 1 tot en met 3 ook finetuned, er zal nooit een cache meer bij komen.

Snap dus dat finetunen niet. Het betreft namelijk caches die in het verleden geplaatst zijn. Daar kan er alleen maar caches af gaan en nooit bijkomen.

En voor nummer 4 hebben we nog genoeg ruimte. Dat is namelijk nummer 5.

En dan is het afgelopen met de pret.

Iedere dag 5 queries heb ik nu al :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...