Spring naar bijdragen

updaten geocache pagina's


pirri

Aanbevolen berichten

Nil staat normaal bij state. Je moet bij country kijken. Heb je misschien een andere file geladen bv een loc? Het kan ook zijn dat je per ongeluk bij een van de PQ's vergeten hebt ndererland en alleen nederland aan te vinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 weeks later...

Mijn settings, wellicht dat iemand er wat aan heeft.

 

Ik heb de volgende queries aangemaakt:

 

- Run this query every week on the days checked

- Any type

- Any Container

- Countries: Netherlands

- Placed during: Between (onderstaande data)

 

Part 1: Jan/01/2000 - Nov/03/2003 = 499

Part 2: Nov/04/2003 - Aug/15/2004 = 498

Part 3: Aug/16/2004 - May/02/2005 = 498

Part 4: May/03/2005 - Oct/28/2005 = 494

Part 5: Oct/29/2005 - Apr/30/2006 = 493

Part 6: May/01/2006 - Dec/31/2006 = 330... (zal nog groeien dus)

 

Heb van elke query (nrs 1 tm 6) aangegeven op welke dagen die moet runnen:

 

MA - 3 4 5 6 1

DI - 2 3 4 5 6

WO - ...

DO - 1 2 3 4 5

VR - 6 1 2 3 4

ZA - 5 6 1 2 3

ZO - 4 5 6 1 2

 

Woensdag is vrijgelaten, hierop run ik de wat aparte query's die ik heb.

Op deze manier houd ik mijn GSAK het beste up 2 date.

 

Verder heb ik er voor gekozen alle caches op te vragen, dus ook de inactive, al gevonden enz enz... dit geeft mij de vrijheid dat met GSAK gewoon te doen (mbv filters) en het voorkomt verandering qua resultaat grote in de queries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NL deel 1 01-01-00 17-08-03

NL deel 2 17-08-03 15-05-04

NL deel 3 15-05-04 24-12-04

NL deel 4 24-12-04 07-07-05

NL deel 5 07-07-05 01-01-06

NL deel 6 01-01-06 01-01-07

Members Only

 

Misschien heb je hier iets aan. Op deze manier pak je (volgens mij) heel Nederland in PQ's. Succes!

Om nog even op dit "oude" bericht terug te komen en gelijk als aanvulling weer op de nieuwere berichten:

 

Ik zie Gerald dat je de tijdspanne verkleind hebt. Ooit hadden we ze gelijk :) Dat kan omdat de caches die het archief in zijn gegaan, er tussen uit vallen. Maar ook gearchiveerde caches kunnen weer terugkomen....

 

Ik krijg zo nu en dan al een emailtje met de vraag wat er aan de hand is, of er nog wel nieuwe caches bijkomen omdat de laatste query geen nieuwe caches laat zien :) Men "vergeet" dat er een krappe 100 caches gemiddeld per maand bijkomen en dat er niet evenveel het archief in gaan...

 

wil je heel Nederland veilig en wel hebben, zul je aan 6 genoeg hebben, maar 7 queries is "veiliger".

 

Dit zijn mijn queries alleen voor alle caches in Nederland en voor wat het aantal caches per query betreft zo ik de data iets kunnen verkleinen.

 

 

(500) 1e query: 01-01-00 t/m 31-07-03 verzonden op 7/25/2006 12:06:21 AM

(500) 2e query: 01-08-03 t/m 03-04-04 verzonden op 7/25/2006 7:11:58 PM

(500) 3e query: 04-04-04 t/m 21-10-04 verzonden op 7/25/2006 7:13:30 PM

(500) 4e query: 22-10-04 t/m 13-05-05 verzonden op 7/25/2006 12:04:38 AM

(500) 5e query: 14-05-05 t/m 17-10-05 verzonden op 7/25/2006 7:11:17 PM

(500) 6e query: 18-10-05 t/m 25-05-06 verzonden op 7/25/2006 2:52:23 AM

(500) 7e query: 26-05-06 t/m 31-12-08 verzonden op 7/25/2006 2:36:32 AM

 

met deze instelling, de oude instelling, had je steeds bijna 500 caches per query. Als je de queries nu bekijkt, zal niet elke query er 500 laten zien maar (soms veel) minder. Enkele zelfs meer dan 100 minder. Dit kan trouwens per dag verschillen.

Er zijn immers alleen al het afgelopen jaar door een en dezelfde reviewer ;), al dan niet op verzoek van de cache-eigenaar, 276 caches het archef in gegaan. Daar zitten niet de caches bij die door de eigenaar zelf gearchiveerd zijn. Dan zal het totaal gegarandeerd stukken hoger liggen. Dat kan ik ook zien aan mijn queries.

 

De queries waren zoals gezegd allemaal bijna 500 per stuk, behalve natuurlijk de laatste query.

 

Waarom ik dan toch die ruimte houd? Allereerst omdat ik voor 2 accounts premiummember ben en dus 10 queries per dag kan draaien en omdat zo nu en dan er weer caches op verzoek van de eigenaar terug uit het archief komen omdat ze alsnog hun cache gerepareerd hebben.

Als je dan de tijdspanne zo krap hebt gemaakt dat de cache die uit het archief teruggehaald wordt er weer tussen gepropt moet worden, dan zou je de cache die aan het eind van de datum zat, kwijt zijn als er in de opgegeven data meer dan 500 caches zijn.

 

Als er geen enkele cache het archief in zou gaan, zou je bijna iedere 5 maanden een nieuwe query erbij moeten maken.

 

Alleen al deze maand zijn er tot nu toe 125 nieuwe caches bij gekomen, waarvan de afgelopen 24 uur al 24 (alleen al afgelopen nacht 9 en vanmorgen 3).

 

Ik heb nu dus 7 queries per dag alleen van "alle" caches van Nederland die niet gearchiveerd zijn. Tegenwoordig met de childwaypoints erbij zijn het 14 bestanden per dag met een totale grootte van 27.130 kB

 

De 1e query bevat nog 399 caches. Ik weet nog dat ik die ooit krap op 499 had gezet. Die zou dus nog wel krapper kunnen omdat die 100 uit de beginperiode, gearchiveerd, niet allemaal terug zullen komen.

 

De 2e bevat (SLIK) nog maar 351 caches.

De 3e bevat 368 caches.

De 4e bevat 398 caches.

De 5e bevat 440 caches.

De 6e bevat 500 caches en wordt in GSAK in rood aangeduid. Ik weet niet of dat betekent dat ik caches van het einddatum mis of dat het een melding is dat ik mijn maximum bereikt heb.... Ik zal dus een paar queries in data moeten veranderen om dat uit te vogelen.

De 7e bevat 238 caches. Daar zijn de 9 caches die vannacht online zijn gekomen de de 3 van vanmorgen natuurlijk nog niet bij.

Opgeteld kom ik op 2694 caches en dat zegt GSAK mij ook.

 

Daar zitten nog niet de 12 caches bij die sinds afgelopen nacht online zijn gekomen. Als er vandaag niets meer bijkomt dan zegt GSAK mij morgen dat er 2706 caches zijn in Nederland.

 

Om een frisse schone lijst te krijgen heb ik dus alle 7 queries in een nieuwe database geplaatst.

Ook als ik een preview van mijn queries doe op geocaching.com, kom ik nu ook op 2706 uit.

 

Als ik trouwens de instellingen van de gadgeteers bekijk, dan is die met zijn bijna 500 caches per query wel heel gevaarlijk krap. er hoeven maar een paar caches in een van die queries uit het archief komen en hij zit op de 500 en boven de 500 vallen dan weg.

 

Gevoelsmatig klopt er iets niet in de aantallen. Voor mijn gevoel moeten er veel meer caches zijn. Een jaar geleden zaten we al op 2500 caches, exclusief de gearchiveerde. Nu zijn er dan maar 206 bijgekomen? Dat kan niet kloppen als er al door 1 reviewer sids 28 juli 2005 tot vandaag er al 1100 online zijn gezet. Er zijn immers geen bijna 900 caches het archief in gegaan.

 

Als er een fout is, dan moet die bij gc.com liggen, of in mijn instellingen. GSAK geeft alleen maar aan wat hij in de queries ziet.

Als ik mijn instellingen bekijk, kan daar eigenlijk niets fout in zitten.

 

Als ik de .locfile van onze eigen site download, kom ik maar op 2595 caches uit. Dat aantal klopt dus sowieso niet :thumbdown:

 

Mijn settings zijn:

 

Any Type,

Any Container,

Netherlands.

 

De rest is niet ingevuld omdat het voor alle caches in Nederland niet nodig is. Dit runt, met nog een paar andere queries, iedere dag.

 

Trouwens, zoals je kunt zien zijn alle queries weer binnen gekomen. Dit naar aanleiding van klachten hierover in een andere topic.

 

Ik sluit nu af, en koppel de handel los en ga er mee in de zon zitten. Eens zien of ik ergens een eventuele fout kan vinden :)

 

Wie het als kleine niet leert, doet het als grote ook verkeerd.

 

Bericht bewerkt omdat ik eerst een foute redenering erin had.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

 

Ik heb van query 6 de datum veranderd in 18-10-05 t/m 15-04-06. Dus bijna 6 weken korter. Het totaal staan nu op 463 in plaats van 500 (rood)

 

Ook heb ik natuurlijk de 7e query veranderd, startend op 16-04-06. Die meldt me nu dat daar 394 caches in zitten.....

 

En dan kan ik alleen maar concluderen dat de rode melding van GSAK op de 500 caches in de oude query 6 er nu ineens meer caches in totaal zijn.

 

Dat betekent dat ik in bovenstaand bericht een foutje had gemaakt. Als de maximaal 500 caches op zijn, gaan ze natuurlijk niet door naar de volgende query. Immers heb je een limiet aan de data gegeven. Als in die opgegeven data meer dan 500 caches zijn, dan wordt het teveel verwijderd.

 

Eerst had ik in query 6 en query 7 opgeteld 750 caches. Nu zijn het er ineens 857. Dus query 6 had met zijn maximum van 500 er 107 weggegooid.

 

bewijst maar weer dat het aantal caches per query dicht bij de 500 te houden "gevaarlijk" kan zijn.

Als ik nu alles goed bereken dan zit ik ineens niet meer op een totaal van 2706 caches in Nederland, maar zijn het er 2813.

 

Ik ben dus benieuwd wat mijn 7 queries me morgen vertellen met de nieuwe data :thumbdown: Natuurlijk ook die weer in een schone lege database van GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn bestand GSAK op dit moment.

 

3403 Totaal NL

580 Gearchiveerd vaarvan 5 nog niet geaproved dus geen info op te vragen.

167 Not available

2656 Available

 

Wanneer de loc laad van nl dan worden er 70 minder geladen dan de available die ik in het bestand heb een aantal daarvan zijn premium member only.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn bestand GSAK op dit moment.

 

3403 Totaal NL

580 Gearchiveerd vaarvan 5 nog niet geaproved dus geen info op te vragen.

167 Not available

2656 Available

 

Wanneer de loc laad van nl dan worden er 70 minder geladen dan de available die ik in het bestand heb een aantal daarvan zijn premium member only.

 

De 580 kun je er weer van aftrekken. Die zijn officieel weg en worden door queries ook niet weergegeven.

 

Daarom heb ik vanmorgen mijn 7 queries ook in een schone database gegooid. Mijn eigen databse geeft veel meer caches, ook de gerachiveerde allemaal die ooit actief waren vanaf dat ik met de qureies en GSAK begon.

 

Ik vind het wel grappig dat jij in je queries schijnbaar ook caches kunt downloaden die nog niet approved zijn. Je mag me uitleggen hoe jij dat kunt :thumbdown:

Of het is voorkennis of het zijn je eigen, nog niet ter review aangeboden caches.

 

Als ik dan jouw werkelijke aantal optel, dan kom ik met 2656 avaulable en 167 unavailable ook maar op 2723.

 

Ik kom nu op een totaal van 2813 en dat zijn alleen maar available en unavailable caches. Het is immers een schone database.

Hoeveel er available zijn en hoeveel er unavailable zijn kan ik je morgen pas vertellen. Ik heb immers mijn 6e en 7e query veranderd en krijg ze morgen pas weer.

 

Met de locfile van geocaching.nl en mijn gegevens is er dus een verschil van 218 caches.

 

Ik zal morgen van het geheel, vanuit een schone database, dus alleen available en unavailable, een GPX file maken en deze gezipt ter download op mijn webspace zetten. Dan kun je die downloaden en inzien en eventuele verschillen eruit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

 

Aangezien ik nog een query over had en nog 1 tegoed, heb ik van qurey 6 en 7 dus 2 copy's gemaakt en deze eenmalig laten verzenden.

Ik heb nu de queries up to date tot op 1 cache na (die is net online gekomen :thumbdown:)

 

Totaal aantal caches in Nederland: 2813, waarvan op dit moment er 161 op unavailble staan.

 

Ergo:

 

2652 enabled en 161 disabled. Totaal 2813 caches. Ik kan er nu niet meer van maken en wil er niet minder van maken ;)

 

Dus geen gearchiveerde of nog niet gereviewde.

 

Je mag de file wel even downloaden voor eigen gebruik om te testen. Ruim 6 Mb gezipt. Wel je eigen gc.com ID invullen in GSAK, anders zie je waarschijnlijk mijn gevonden en mijn geplaatste caches.

Morgen haal ik de download weer weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief bedamkt voor het bestandje.

 

Maar tellen kun je niet.

 

2656+167=2823 en geen 2723

 

Na vergelijk met jou bestand bleken er een aantal gearchiveerd te zijn of ik had ze nog niet in mijn systeem.

 

Ik kan natuurlijk mijn systeem nooit geheel synchroon laten lopen met gc.com omdat ik van de 7 PQ voor NL er iedere 1 binnenkrijg.

 

Ook heb ik er nog 13 voor Duitsland tot 250 KM van Hoogezand dat zijn er 6253. Hier krijg ik er 2 per dag van binnen.

 

Dus standaard 3 per dag. Van een vast gebied. Dus is het zo dat ik iedere dag kan zien welke caches langer dan 1 week geleden zijn geupdate. Meestal is deze dan gearchiveerd.

 

Deze 3 vul ik nog aan met Updated Nl laatste 7 dagen en updated DE laatste 7 dagen en Nieuwe caches verdeeld over de week. Zo blijft er nog ruimte over om eens en pq aan te vragen wanneer ik in een bepaalde omgeving wil gaan cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah, een mens kan zich een keer vertellen :thumbdown:

 

Inmiddels is er weer een gearchiveerde bij als ik een andere topic volg, dus die kan er eerst weer af.

 

Ik zie morgen wel wat er overblijft. Die nog niet gereviewde van jouw kunnen in de vuilnisbak, die worden ook niet meer gereviewed.

 

Hmmm, het blijft ook geen dag gelijk. Vanmorgen was de todo lijst leeg en nu zitten er al weer 20 in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo, zal me even voorstellen, Arie, locatie Barendrecht in Zuid Holland en met Geocache gebruik ik de naam team pa3dgg.

 

Ben pas met deze hobby begonnen, en heb me nu ook aangemeld als premiumlid van Geocaching.

 

Ik zou graag gebruik willen gaan maken van GSAK in samenwerking met dit lidmaatschap.

Nu zie ik door het een paar keer doorworstelen van deze tread, door de bomen het bos niet meer.

 

Helaas is ook mijn Engels onvoldoende om maximaal gebruik te maken van de helpfiles die voor GSAK zijn geschreven.

Ook de met de Nl helpfile 101 ,kom ik er niet uit.

 

Mijn vraag is, wat moet ik nu allemaal invullen bij geocaching, om b.v. wekelijks een mail te krijgen, met de caches van Nederland en het zuidoosten van Belgie "Oostkantons"

 

Ik heb begrepen, dat het niet allemaal in 1 file kan worden toegezonden, maar kan je deze verschillende files, dan wel openen in 1 database in GSAK?

 

gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan de zgn pocket queries aanmaken op de siten van geocaching.com bij My account en dan helemaal rechts onder het hoofdstukje Premium features de optie built pocket queries.

 

Voor zuidoost belgie vink je dan:

nog even geen dagen aanvinken

run this querie every day checked

show 500

any type

any container

country Belgium

By coordinates

N50 00.000 E008 00.000

within radius 250 km

 

De rest hoef je niet in te vullen. Druk op submit information en test het even door te klikken op preview the search. Hierna open je de querie opnieuw en vink een paar dagen aan.

 

Rustig afwachten en je krijgt per mail de querie thuis. In GSAK zal je de mailgegevens moeten invullen om de zaak simpel en snel te kunnen inladen. Als je het mailadres ook met OE of zo uitleest zal je daar moeten aangeven dat mail op de server moet blijven staan gedurende een paar dagen.

 

Veel succes en schroom niet te vertellen waar dit verhaal te ingewikkeld is.

 

bjorri.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bjorri, bedankt voor u reactie, ik heb het geprobeerd zoals u zij en heb inmiddels mijn eerste file in

mijn mailbox ontvangen.

Nu zag ik dat het 500 caches zijn en dat er flink wat caches niet bij zijn, o.a.GCTJRB.

Als ik nu kijk bij GSAK naar de datums, zijn de eerste caches van 2000 en de laatste van 20-08-06.

Weet jij hoe hoe de lijst wordt samengesteld, zodat ik ze allemaal in die omgeving heb?

Wat ik wel al geprobeerd heb, is om geen land aan te vinken en dan de locatie van mijn camping adres te vermelden, wanneer ik bij km niet meer invul dan 48 km, blijf ik onder de 500 en zit GCTJRB er wel bij.

 

Mijn volgende vraag is, ik zie dat jullie voor Nederland op dit moment 7 pocket queries aanvragen.

Dan zal je dus ook wel 7 files krijgen.

Kun je die dan toch in een keer in GSAK openen, of heb je dan 7 verschillende data bases?

 

gr Arie

bewerkt door pa3dgg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 7 pq worden gewoon allemaal met getmail in de default database geladen boven over de bestaande informatie. Hierdoor zal de database steeds aangevuld worden met de nieuwe informatie.

 

Wanneer je hier kijkt kun je een gpx downloaden met alle caches in belgie. Dit zijn er nu 1608. Deze kun je als eerste in de database laden om te zien of je alle caches via de pq binnen gekregen hebt. Je hebt nu dus 4 pq nodig.

 

Hier vind je alle gearchiveerde caches in belgie.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...